single eller bi-turbo???

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Hej med jer
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
Has thanked: 0
Been thanked: 0

single eller bi-turbo???

Indlæg af Hej med jer » 7. aug 2008, 18:38

Jeg troede jeg skulle ha et kompressor kit på min vr6 men er gået over til turbo men ved ikke om jeg skal ta et single eller bi-turbo kit. De kan begge gi over over 400HK ved lidt over 1 bar men er et single sæt mere hårdt for kobling og gearkasse eller er der bare mere tøven med en stor turbo???

jesper1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27. jun 2008, 13:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af jesper1982 » 7. aug 2008, 20:51

Hvis du skal have en effekt på 400+ på en enkelt lader vil den pludselig lade tryk og derved belaste både gearkasse/kobling/trækaksler osv når den får fuldt tryk.
Hvis du vælger to mindre ladere vil du får tidligere tryk men på den anden side behøver du måske ikke køre med så højt et tryk som med en enkel lader da det ikke kun er ladetryk der bestemmer effekten men luftmængden.
Et bi-turbo kit vil også være en anelse dyrere end en single lader da der er mere arbejde og materialer der skal sættes på.

Hvis du går efter topeffekt er en single lader stortset altid at foretrække, men mht turbotøven og kørbarhed til daglig er bi-turbo en bedre løsning.

Ellers prøv at fang jacob fra jvk-tuning, han kan helt sikkert svare/vejlede dig med hvad spørgsmål du end måtte have til div "kits".

Hej med jer
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af Hej med jer » 7. aug 2008, 22:51

jeg havde tænkt mig at få lavet det hos HGP eller en anden god en som ligger i tyskland, syntes de priser der er hos JVK er lidt for høje til mig, kan jo godt være de laver et godt stykke arbejde men det tror jeg nu også HGP gør;o)

jesper1982
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 27. jun 2008, 13:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af jesper1982 » 7. aug 2008, 22:56

Hvor du handler er op til dig selv. Sagde blot at du evt kunne fange ham for lidt nyttig info. Måske kan han fortælle dig præcis hvad du vil høre for at afgøre hvilket "kit" du skal have.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af kimhemm » 7. aug 2008, 23:05

Hej med jer skrev:jeg havde tænkt mig at få lavet det hos HGP eller en anden god en som ligger i tyskland, syntes de priser der er hos JVK er lidt for høje til mig, kan jo godt være de laver et godt stykke arbejde men det tror jeg nu også HGP gør;o)
Er en del af de kits JVK laver ikke også fra HGP ? Men kvalitet koster, og er vist også mulighed for at både købe kits med eller uden montage hos JVK
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

gugi
Nyt medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af gugi » 8. aug 2008, 09:08

jeg har et hgp bi-turbo kit du må købe med motor, gearkasse, kobling og udstødning alt sammen fra hgp.
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014

http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af Greden » 8. aug 2008, 09:10

personligt ville jeg vælge et single turbo opsætning og så lidt mindre hk.

og på den måde få mindre lag på turbo'en.

Hej med jer
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af Hej med jer » 8. aug 2008, 09:31

okay hvad skal du ha for det gugi?
Hvor mange trin har den gear kasse?

Hej med jer
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af Hej med jer » 8. aug 2008, 09:33

ja havde også tænkt mig et single sæt som kan komme op på små 2 bar (hvis man vil ødelægge sin motor) men så giver det og rigtig mange hk. Men kan jo være jeg skal handle med gugi nu og så bliver det måske et Bi sæt

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af mtech » 9. aug 2008, 09:52

motoren dør altså ikke af 2 bar.. :mrgreen:
Hej med jer skrev:ja havde også tænkt mig et single sæt som kan komme op på små 2 bar (hvis man vil ødelægge sin motor) men så giver det og rigtig mange hk. Men kan jo være jeg skal handle med gugi nu og så bliver det måske et Bi sæt
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


kim
Nyt medlem
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:10
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af kim » 9. aug 2008, 10:34

http://web00483.tmp.dlx.dk/phpbb/viewto ... ?f=34&t=46" onclick="window.open(this.href);return false;

her er Gugi´s sæt, det er sgu noget der duer :shock:
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af skodacombi » 9. aug 2008, 15:07

man kan du da køre 2,5 bar det er jo et spørgsmål om at det bliver sat rigtigt sammen....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af mtech » 9. aug 2008, 16:10

det jo selvfølgelig et spørgsmål om det rigtige stumper det sat sammen af..og næsten endnu mere den rette inkøring..ellers dør alt.
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af ICON » 9. aug 2008, 16:47

Det er slet ikke sikkert Martin gider lave din VR6, hvis du tager forbi Stuttgart. Da jeg var forbi for at hente en trykfod sidste sommer, snakkede han om, at de kun ville skrue i nye biler. Sådan en VR6 er jo også ved at være en gammel spand :lol: (Ja, jeg har selv én).
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Hej med jer
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af Hej med jer » 9. aug 2008, 16:52

ja den er ikke helt ny mere men man kan vel alt med penge har jeg hørt nogle sige:o) Men der ligger også en anden VR6 troldmand som kan lave nogle sæt med flere HK dog lige 1000 euro dyre ind HGP

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af ICON » 9. aug 2008, 16:59

Hvem tænker du på?
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af mtech » 9. aug 2008, 17:00

flere af de tyske vr6 tunere kører bare med hgp kopi sæt og software når det kommer til stykket og ja så der jo flere af dem der skriver flere hk på uden at det holder..AME bl.a
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af Supermule » 9. aug 2008, 17:03

Ja det er supersjældent at de holder hvad de lover......

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: single eller bi-turbo???

Indlæg af mtech » 9. aug 2008, 17:24

korrekt :!: skulle jeg nogensinde købe et færdigt kit blev det fra hgp ham selv.
Supermule skrev:Ja det er supersjældent at de holder hvad de lover......
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Besvar

Tilbage til "Benzintuning"