single eller bi-turbo???
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
single eller bi-turbo???
Jeg troede jeg skulle ha et kompressor kit på min vr6 men er gået over til turbo men ved ikke om jeg skal ta et single eller bi-turbo kit. De kan begge gi over over 400HK ved lidt over 1 bar men er et single sæt mere hårdt for kobling og gearkasse eller er der bare mere tøven med en stor turbo???
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 13:47
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
Hvis du skal have en effekt på 400+ på en enkelt lader vil den pludselig lade tryk og derved belaste både gearkasse/kobling/trækaksler osv når den får fuldt tryk.
Hvis du vælger to mindre ladere vil du får tidligere tryk men på den anden side behøver du måske ikke køre med så højt et tryk som med en enkel lader da det ikke kun er ladetryk der bestemmer effekten men luftmængden.
Et bi-turbo kit vil også være en anelse dyrere end en single lader da der er mere arbejde og materialer der skal sættes på.
Hvis du går efter topeffekt er en single lader stortset altid at foretrække, men mht turbotøven og kørbarhed til daglig er bi-turbo en bedre løsning.
Ellers prøv at fang jacob fra jvk-tuning, han kan helt sikkert svare/vejlede dig med hvad spørgsmål du end måtte have til div "kits".
Hvis du vælger to mindre ladere vil du får tidligere tryk men på den anden side behøver du måske ikke køre med så højt et tryk som med en enkel lader da det ikke kun er ladetryk der bestemmer effekten men luftmængden.
Et bi-turbo kit vil også være en anelse dyrere end en single lader da der er mere arbejde og materialer der skal sættes på.
Hvis du går efter topeffekt er en single lader stortset altid at foretrække, men mht turbotøven og kørbarhed til daglig er bi-turbo en bedre løsning.
Ellers prøv at fang jacob fra jvk-tuning, han kan helt sikkert svare/vejlede dig med hvad spørgsmål du end måtte have til div "kits".
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
jeg havde tænkt mig at få lavet det hos HGP eller en anden god en som ligger i tyskland, syntes de priser der er hos JVK er lidt for høje til mig, kan jo godt være de laver et godt stykke arbejde men det tror jeg nu også HGP gør;o)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 27. jun 2008, 13:47
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
Hvor du handler er op til dig selv. Sagde blot at du evt kunne fange ham for lidt nyttig info. Måske kan han fortælle dig præcis hvad du vil høre for at afgøre hvilket "kit" du skal have.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: single eller bi-turbo???
Er en del af de kits JVK laver ikke også fra HGP ? Men kvalitet koster, og er vist også mulighed for at både købe kits med eller uden montage hos JVKHej med jer skrev:jeg havde tænkt mig at få lavet det hos HGP eller en anden god en som ligger i tyskland, syntes de priser der er hos JVK er lidt for høje til mig, kan jo godt være de laver et godt stykke arbejde men det tror jeg nu også HGP gør;o)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
jeg har et hgp bi-turbo kit du må købe med motor, gearkasse, kobling og udstødning alt sammen fra hgp.
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014
http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: single eller bi-turbo???
personligt ville jeg vælge et single turbo opsætning og så lidt mindre hk.
og på den måde få mindre lag på turbo'en.
og på den måde få mindre lag på turbo'en.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
ja havde også tænkt mig et single sæt som kan komme op på små 2 bar (hvis man vil ødelægge sin motor) men så giver det og rigtig mange hk. Men kan jo være jeg skal handle med gugi nu og så bliver det måske et Bi sæt
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
motoren dør altså ikke af 2 bar..
Hej med jer skrev:ja havde også tænkt mig et single sæt som kan komme op på små 2 bar (hvis man vil ødelægge sin motor) men så giver det og rigtig mange hk. Men kan jo være jeg skal handle med gugi nu og så bliver det måske et Bi sæt
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 454
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:10
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sverige
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
http://web00483.tmp.dlx.dk/phpbb/viewto ... ?f=34&t=46" onclick="window.open(this.href);return false;
her er Gugi´s sæt, det er sgu noget der duer
her er Gugi´s sæt, det er sgu noget der duer
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: single eller bi-turbo???
man kan du da køre 2,5 bar det er jo et spørgsmål om at det bliver sat rigtigt sammen....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
det jo selvfølgelig et spørgsmål om det rigtige stumper det sat sammen af..og næsten endnu mere den rette inkøring..ellers dør alt.
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: single eller bi-turbo???
Det er slet ikke sikkert Martin gider lave din VR6, hvis du tager forbi Stuttgart. Da jeg var forbi for at hente en trykfod sidste sommer, snakkede han om, at de kun ville skrue i nye biler. Sådan en VR6 er jo også ved at være en gammel spand (Ja, jeg har selv én).
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 4. aug 2008, 12:16
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
ja den er ikke helt ny mere men man kan vel alt med penge har jeg hørt nogle sige:o) Men der ligger også en anden VR6 troldmand som kan lave nogle sæt med flere HK dog lige 1000 euro dyre ind HGP
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
flere af de tyske vr6 tunere kører bare med hgp kopi sæt og software når det kommer til stykket og ja så der jo flere af dem der skriver flere hk på uden at det holder..AME bl.a
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: single eller bi-turbo???
korrekt skulle jeg nogensinde købe et færdigt kit blev det fra hgp ham selv.
Supermule skrev:Ja det er supersjældent at de holder hvad de lover......
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek