A3 1.8t 2bar?

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 12:32

har monteret komplet større turbokit på min a3 quattro og den skal køres ind snart håber i denne uge vi går ind i, men kan ikke forstå hvorfor den laver 2bar ladetryk har kun vi været oppe på det i 2 sek da jeg så uret var oppe på 2. 3vejs ventilen skulle været sat rigtigt til og slangerne er nye så ved ikke hvad det ellers kan være? den var chippet før tuning ved ikke om det kan have noget med det og gøre? eller skal jeg bare få den kørt til chipning og så skruger de den ned? eller hvad kan jeg gøre/se efter??

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af ta5 » 9. aug 2008, 13:33

Hej.

Det kan være at turboen lader 2 bar nu, men man kan skrue ned for trykket via actuatoren, og det har ikke noget med din chipning at gøre, for den er nok chippet til maks 1.1 bar på standardturboen. Du får garanteret en maks ladetryk overskredet fejl og så lader den maks 0.5 bar. Det du kan gøre er evt. indtil den skal chippes om er at sætte en bleedventil på og skru ned for ladetrykket den vej, det kræver så bare at n75 verntilen ikke må være tilsluttet med slangerne men stikke skal blive siddende i, eller køre stille og rolig så den ikke kommer op og laver maks ladetryk

coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 13:42

skal jeg så bare løsne actuatoren? men det er altså så ikke noget problem når den skal køres ind så justere de den bare ned på 3vejs ventilen?

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af ta5 » 9. aug 2008, 13:57

Du behøver evt. ikke og skrue på den actuator hvis den snart skal chippes om, ladetrykket kan styres via chippen

coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 14:47

okay jeg syns bare det virker underligt at den laver 2 bar nu efter den har fået ny turbo og den ikke gjorde det før?

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af kimhemm » 9. aug 2008, 16:50

coriser skrev:okay jeg syns bare det virker underligt at den laver 2 bar nu efter den har fået ny turbo og den ikke gjorde det før?
Prøv evt at få smidt vagcom på den og se hvad den rent faktisk kører med i ladetryk, om uret måske viser forkert ??
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 17:47

ja havde jeg godt tænkt på, kan de ikke gøre det ved indkøringen?

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af kimhemm » 9. aug 2008, 17:49

coriser skrev:ja havde jeg godt tænkt på, kan de ikke gøre det ved indkøringen?
Jo ellers er der jo mange herinde med VAGCOM så måske der var nogen der gad hjælpe dig med det før det evt
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af Sorens2 » 9. aug 2008, 17:54

Få lavet et remap.
Det er også set før at WG er for lille og ikke kan bleede nok luft ved siden af og derfor stiger trykket helt vildt.
Den burde jo også gå i nødstop ved så højt et tryk.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af mtech » 9. aug 2008, 17:56

jeg vil helt klart anbefale dig at få en ekspert til at se på den vogn..din motor holder ikke til det tryk særlig mange gange...hvor stram er din aktuator..?
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 18:02

jeg mener den er strammet så den er helt inde og den bevæger sig næsten ikke når man giver den gas, ved godt man skal på vejen hvor den rigtig laver tryg.

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af mtech » 9. aug 2008, 18:06

mener du den er strammet alt hvad den kan...prøv lige at pille stangen af og så lav så der max er en forspænding på aktuatoren på et halvt hul.
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 18:27

altså skal jeg løsne den så jeg kan bevæge den så den er halvt åben med?

coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 18:28

den er spændt end så den er helt lukket det skal den måske ikke?

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af Supermule » 9. aug 2008, 18:35

Ja den skal løsnes.....

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af mtech » 9. aug 2008, 18:37

du skal justere den så du skal trække et halvt hul(ca 2-3mm)i stangen på dåsen for at du kan få den ned over den lille aksel du sætter den lille lås på..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 9. aug 2008, 18:39

okay tror jeg er med prøver lige imorgen :) har snakket med thomas og de er ved og finde ud af noget med et 4x4 rullefelt i rødover men nu må jeg se der var noget med det var solgt.

coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A3 1.8t 2bar?

Indlæg af coriser » 10. aug 2008, 11:08

Den er spændt sådan at man lige skal trække den lidt i stangen før man kan få den ned over og få splitten på.
men der laver den det samme?
mtech skrev:du skal justere den så du skal trække et halvt hul(ca 2-3mm)i stangen på dåsen for at du kan få den ned over den lille aksel du sætter den lille lås på..

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"