Vi er ved at lave en New Beetle 1,8T til race, nærmere bestemt 4-timers løb. Den skal op omkring 250 hk, og motoren skal kunne holde til mere eller mindre fuld gas i fire timer. Hvad er den bedste måde at få de relativt få heste og en holdbar motor?
Det store problem er at motoren bliver for varm og så daler effekten jo. Den store lukkede front lader ikke nok luft komme ind til køleren og motoren. Nogen der ved om man kan få en kofanger til sådan en svend med en stor åbning?
På forhånd tak!
New beetle 1,8T skal have mere luft og bedre køling?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:53
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: New beetle 1,8T skal have mere luft og bedre køling?
Til det med luften giver en front fra en Beetle RSi måske lidt mere luft?
Der er et billede af en her: http://homepage.mac.com/kazuosky/car/01 ... le_rsi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Held og lykke med det!
Der er et billede af en her: http://homepage.mac.com/kazuosky/car/01 ... le_rsi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Held og lykke med det!
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: New beetle 1,8T skal have mere luft og bedre køling?
Var det ikke en Beetle Kris Nissen kørte race med i Tyskland en overgang ?? Måske man kunne hente lidt inspiration der ??
Hvis bilen ikke skal bruges så meget til daglig og udseendet ikke spiller den store rolle kan man jo altid få lavet nogen luftindtag i motorhjelmen, og så få monteret en FMIC ude foran der gir en rigtig god køling
Hvis bilen ikke skal bruges så meget til daglig og udseendet ikke spiller den store rolle kan man jo altid få lavet nogen luftindtag i motorhjelmen, og så få monteret en FMIC ude foran der gir en rigtig god køling
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Medlem
- Indlæg: 631
- Tilmeldt: 27. aug 2008, 11:29
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: New beetle 1,8T skal have mere luft og bedre køling?
Ja det er sådan noget vi er ude efter. Ved du noget om hvor de kan købes? Helst en kopi, da en original nok koster lidt mere end vores budget tillader..Anders_AC skrev:Til det med luften giver en front fra en Beetle RSi måske lidt mere luft?
Der er et billede af en her: http://homepage.mac.com/kazuosky/car/01 ... le_rsi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Held og lykke med det!
-
- Medlem
- Indlæg: 631
- Tilmeldt: 27. aug 2008, 11:29
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: New beetle 1,8T skal have mere luft og bedre køling?
Synes ikke rigtig jeg kan finde noget info omkring Kris Nissens eventyr i new beetle..kimhemm skrev:Var det ikke en Beetle Kris Nissen kørte race med i Tyskland en overgang ?? Måske man kunne hente lidt inspiration der ??
Hvis bilen ikke skal bruges så meget til daglig og udseendet ikke spiller den store rolle kan man jo altid få lavet nogen luftindtag i motorhjelmen, og så få monteret en FMIC ude foran der gir en rigtig god køling
Bilen skal KUN bruges til race, så det var måske ikke så dum en ide med at lave nogle indtag i hjelmen.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: New beetle 1,8T skal have mere luft og bedre køling?
kofangeren fra de faceliftet har flere/større indtag,minder om rsi kofangeren.
VH.
VH.