1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
aamadsen
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af aamadsen » 16. sep 2008, 12:40

jeg kører med den store turbo af dem... GT2860RS Kompressor:
Wh Dia Trim A/R
Ind Exd
47.2mm 60.0mm 62 0.60

Turbine:
Wh Dia Trim A/R Type
53.8mm 76 0.86 Wastegated..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af Dennis J » 16. sep 2008, 12:50

Jeg kører selv med den lille af dem, og den har som udgangspunkt et hurtigere spool og evne til at få moment tidligere, men jeg vil stadig ikke mene at uanset hvilken GT28rs der er tale om at forskellen i hvor sent momentet kommer på de 2 er så stort, typisk ser men en GT30 turbo levere moment på det tidspunkt, ja selv før det - men hvis man begynder at ligge tingene lidt sammen kan der naturligvis godt være en sammehæng - du kører med det store udstødningshus og efter min mening en manifold med ikke helt optimalt flow, og kombineret med at ladetrykket kommer lidt sent - men egentlig en fin kurve, så kan der godt ligge lidt forklaring heri, og jeg vil prøve at købe en manuel boostcontroller og justere trykket op til 1,25 bar som du har i enden, og få prøvet det af på rullefelt om det hjælper lidt, og ellers kan jeg kun se din manifold som et problem.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af Dennis J » 16. sep 2008, 13:13

Hmmm så lige en på Bilgalleri der havde fået 282hk ved 1,25 bars ladetryk, og ud fra den betragtning skal du naturligvis være tilfreds med 312hk ved 1,275 bars tryk, men der står ikke noget om hvad han har i moment.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
aamadsen
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af aamadsen » 16. sep 2008, 13:30

jeg kører med gt2860RS Kompressor:
Wh Dia Trim A/R
Ind Exd
47.2mm 60.0mm 62 0.60

Turbine:
Wh Dia Trim A/R Type
53.8mm 76 0.86 Wastegated

(Der ydes ikke nogen form for garanti
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
aamadsen
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af aamadsen » 16. sep 2008, 13:34

Jeg har lige snakket med nordicturbo og han sagde at det ikke var manifolden, men han mente at det godt kunne være de sugeknaster, han sagde at de ikke passede på bilen og det var noget lort...

Jvk sagde at det nemt kunne være manifolden, og at knasterne var gode nok..
det er ikke nemt at vide hvad man skal tro...
Jvk nævnte også eboost...
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;

vag18t
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af vag18t » 17. sep 2008, 08:44

min gamle golf 4 er lige blevet rullet den er monteret med samme lader som din 359.2 hk og 418nm. det er standart motor uden nogen form for ændringer, og 1.5bars tryk. den nye ejer blokkede vastegaten på rullefeldtet for at se hvor den næste forhændring lå og ved i hvad lidt over 400hk ved 2 bars tryk. det næste der skal ske med den er anden indsugning, større trykrør, og hævet ladetryk til 1.8bar forventet lidt under 400hk stadig på standart motor.
bilen kan ses her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=133264" onclick="window.open(this.href);return false;
og den nye ejer her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=142883" onclick="window.open(this.href);return false;

mvh Rune

vag18t
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af vag18t » 17. sep 2008, 08:52

kørte forresten i bilen knapt et år unden nogen form for problemer....

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af Dennis J » 17. sep 2008, 09:38

Kan du ikke lige drøne målingen op, ku være meget interessant at se?

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

vag18t
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af vag18t » 17. sep 2008, 09:42

Dennis j: er det målingen af min gamle golf 4 du tænker på?

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af Dennis J » 17. sep 2008, 10:59

Ja lige nøjagtig, det kunne være lidt skægt og sammenligne med osv, min bør levere omkring 360hk også med tænding som APR sw, da dette kit levere 340hk på en E-gas med APR sw, så det kunne bare være skægt at følge graferne osv.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

vag18t
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af vag18t » 17. sep 2008, 11:43

jeg nåede desværre aldrig selv at få den rullet men prøv at skrive til frank som er den nye ejer jeg har linket til hans profil på bilgalleri..... kunne også god selv tænke mig at se den...

Brugeravatar
aamadsen
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af aamadsen » 17. sep 2008, 14:22

jeg overvejer lidt at få lavet en bananmanifold til den så.. Hvad tror i at den vil give af effekt?
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=125521" onclick="window.open(this.href);return false;

vag18t
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8t med 315 hk.. (flere heste)

Indlæg af vag18t » 18. sep 2008, 06:53

ja jeg brugte bare et billigt manifold til 1500,- fra nordic.... er du ikke interesseret i at køre 1.5 bar? min bil havde gået 285000km og den køre sgu endnu...

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"