vRS med ekstra power? ;)

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 30. sep 2008, 16:01

Hey gutter..

Jeg har lige fået mig en Skoda Fabia 1,9 TDI PD vRS. (2005 @ 182.000 km).
Den har standart 131 Hk. (146 på rullefelt).

Jeg kunne godt tænke mig at hive lidt mere ud af den, men ved ikke helt hvordan det gøres bedst.

Kommer fra Aalborg.

Har 8000,- at gøre godt med.

Hvad vil i anbefale?

Fonne
Medlem
Indlæg: 1322
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 171 times

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af Fonne » 30. sep 2008, 16:10

Jeg ville klart kører til Hjallerup og besøge Landberg hvor der os er rullefelt, er trods alt ikke mere en 20min væk eller deromkring fra dig.

http://www.landberg.dk/info.asp?text=20" onclick="window.open(this.href);return false;

Evt smide nye dyser og intercooler på inden du triller op og bliver chippet, her kunne Nordic Turbo nok hjælpe.

http://www.nordicturbo.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan ikke engang huske om hr Landberg kan hjælpe med montering af dyser osv, kan du da hører ham om.

Mit bud, uden og være ekspert overhoved.

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af skodacombi » 30. sep 2008, 18:20

lad være med at tænke på dyser. (de er dyre også skal de laves og testes bagefter og det
kan ikke gøres i danmark) de originale kan levere 230 hk så det er ikke der du render tør først ;) men få den chiptunet der er ikke penge til mere :( men hvis du vil ofre lidt flere penge senere så kan du jo skrive igen så har jeg en ide eller to).....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 30. sep 2008, 18:58

Du må meget gerne skrive din idé alligevel ;)
Så kunne det jo overvejes :)

Men ellers er jeg tilbudt sådan en boks her, for en flad 500'er:
http://landberg.dk/product.asp?product=177" onclick="window.open(this.href);return false;

Er det noget der duér?

Hvad med kobling, turbo, gearkasse, hvad kan det holde til?
Og er der andre box tun der kan give mere?

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af skodacombi » 30. sep 2008, 20:40

glem box tuning... få den chippet i stedet.(det er bedre for din motor da der bliver stillet på flere parametre en box giver jo bare mere diesel)de ideèr går på anden turbo.fmic ic.kobling.så skulle det kunne give ca 195-210 hk og ca 450 nm.....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 30. sep 2008, 21:03

Og hvad vil prisen for sådan en omgang ca. være?

Til 500,- for en tüv godkendt box, kan det vel kun være pengene værd?

Men hvad er fordelene/ulemperne ved sådan en box?

Og hvis man får den chippet ved landberg, kan den så gå gennem syn?

Og ja, hvad kan standart kobling, gearkasse, og turbo holde til?

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af skodacombi » 1. okt 2008, 14:44

hvis du får den boxtunet så hæves ladetrykket ikke og du får lidt mere røg.med en chip tuning kan den nemt synes.og køre uden røg.
gearkassen kon holde min 500 nm
koblingen kan holde ca 400 nm
turboén ca 175-180 hk
du kan evt skrive en pb så kan jeg lave en pris til dig.......mvh michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 2. okt 2008, 22:40

Så har jeg ski beluttet mig :)

Jeg er tilbudt denne intercooler for 1000,- sprit ny:
http://www.hifispeed.dk/shop/rjp-univer ... 7560p.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Den burde kunne være der, og den burde da være rigtligt indtil videre? ;)

Dertil vil jeg finde mig en blow-off, og nogle slanger til monteringen.

Næste step må være en større turbo, og en kraftigere kobling.

Men hva ville man kunne hive den op på med den IC, en blow-off, og en indkøring/chipning? (Tror det bliver Thomas Langberg, eller RH).

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af skodacombi » 3. okt 2008, 18:06

undskyld at jeg siger det men spar pengende til den blowoff(den har ingen effekt da der ikke er et gasspjæld på en diesel) og brug pengende og brug dem senere på tuning .den ic kan ikke være der hvis den er 30 cm i højden(medmindre at den skal stikke ned under kofangeren) men er at den max kan være 25 cm høj du kommer i kambolage med de ophæng som kofangeren sidder monteret i på midten af bilen.....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 3. okt 2008, 20:38

Sikker på det?
Kofangeren på en RS er jo en del større end på en normal Fabia?

Ellers kan jeg få en i samme mål, bare i 15-20 cm. høj.
Vil den være kraftig nok?

Men hvad vil man kunne chippe den til ca. Ved sådan en front monteret IC?
100% standart er den rullet til 146 hk.

Efterfølgende er der kommet en indsugningstragt (koldluft) på, fra en Cupra (større diameter). Og et K&N filterelement i luftfilterkassen.

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af skodacombi » 3. okt 2008, 21:15

jeg har rs kofanger på min alm fabia og den er ikke en cm højere end den originale men den ser ud til det men er det ikke.. men kan du ikke få en i 23 cm højde den kan være der ...
mht efekten tror jeg ikke du opnår ret meget mere end ca175 hvis din turbo skal holde
......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 4. okt 2008, 00:18

Den lille han havde var vist 600x(150-200)x76.
Hvis den er 150, bliver den så for lille?
Hvad skal laves før turboen kan holde? (skal den skiftes ud?).
- Det er godt nok en 1,9 130hk. PD'er vi snakker om. :)

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af skodacombi » 4. okt 2008, 08:16

min er jo kun en 100 hk lettere trimmet :) (230 hk 480nm)når der er tale om en 130 pd er det en kkk turbo der sidder på de kan ikke holde i længden(hvis de bliver tunet for hårdt)..... køb en fra en 150 hk den passser lige på også kan den holde til at blive tunet jeg kan kun sige mht til fmic jo støre jo bedre min er på 8,5l (lavet på mål)og den fungere perf......michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 5. okt 2008, 02:35

Hvad hedder den model der sidder på en 150 hk?
Hvad er forskellen på de 2? (Fordele / Ulemper).

Hvad vil jeg kunne hive ud af den med den turbo, uden fmIC, og med fmIC?

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af skodacombi » 5. okt 2008, 14:26

det er en garret 1749vb lader den har resdels nummer 038253016g der er ikke mange ulæmper den spoler lidt langsomere og er noget svære at styre(ladertrykket men ingen problemer for dem der har gjort det før på de biler) når den skal chippes ....fordele er der flere af den kan holde til meget mere ladetryk generelt en meget stærkere turbo en en 130 hk lader(kkk lader)den laver noget mere effekt ...
mht intercooler tror ikke du an lave mere end 170-180 hk da de intercooler ikke kan holde til tryk ret meget over 1,5 bar så skal du have fmic med mindre du kender en der kan lave aluender på din ic så kan den holde til mere tryk.
men så render du i at din indsugning temperartur stiger helt vildt jeg kan sige så meget at min har jeg logget lidt på på rullefelt oppe ved ritter der kan inds temp ikke over 25 gr..på vejen er der også logget lidt i 5 gear ved udetemp på ca 13 der var indsugnings temp ikke over 30 gr før jeg paserede 150 km/t prøv at se på hva indsugnings temp er på en alm tdi de render på mere end 60 grader bare du fyre den af 3 gange til 120 km/t min fik ca 210 hk med fmic.....og kold luft er god luft :) :) .....michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 6. okt 2008, 01:24

Hmm.. Det lyder til der skal lidt mere viden til end jeg lige havde regnet med :)
Så tror jeg må lade en lidt mere proff stå for det :)

Well..
Kommer fra Aalborg.
Har en Fabia vRS 130 hk. TDI PD.
Har en håndfuld kontanter.
Vil have en bil der har 170-200 hk. Og der kan holde til det.

Hvor kan jeg aflevere bilen, og nogle kontanter, og få en hurtigere bil talbage?
Hvad vil det koste ca.?

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af HeineM » 6. okt 2008, 06:06

hov
vRS skrev:Hmm.. Det lyder til der skal lidt mere viden til end jeg lige havde regnet med :)
Så tror jeg må lade en lidt mere proff stå for det :)

Well..
Kommer fra Aalborg.
Har en Fabia vRS 130 hk. TDI PD.
Har en håndfuld kontanter.
Vil have en bil der har 170-200 hk. Og der kan holde til det.

Hvor kan jeg aflevere bilen, og nogle kontanter, og få en hurtigere bil talbage?
Hvad vil det koste ca.?
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 12. okt 2008, 19:57

Hvis jeg skaffer en 1749vb, er den så nem at skifte ud? - Altså skal der laves noget om, eller er det bare at skrue den gamle af, og sætte den nye på og så køre?
Hvad vil jeg få ud af bare at skifte turboen ud, og få den kørt ind med den nye?
(Alt er standart altså kobling og 6-trins gearkasse, men har K&N filter i luftfilterkassen, og Seat Cupra koldluftindtag).

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af Greden » 13. okt 2008, 00:27

hvis du holder dig til standard stumperne du har til at sidde på bilen, så ender du med en 170-175hk og 400-420nm.
Det vil koste dig ca. 4000,- eller i det prislag.

hvis du vil have mere end det, så vent til at du har fået flere penge sparet sammen, fordi at det begynder at koste lidt penge.

Som tidligere nævnt så en turbolader fra en GTI TDI'er den passer lige på, der bliver muligvis noget med tryksiden på den nye turbo er lidt anderledes end den gamle, men her kan du købe en adaptor så det er plug and play. (turbo koster omkring 8k alene)
Turboen den levere til ca. 200hk, men du vil stadig være begrænset af din kobling som stadig kun kan klare omkring de 400nm.

hvis du så vil skifte din kobling for at få noget der kan holde, sådan at der kan gives fri spil på den nye flotte turbo, så skal du ud og have fat i et enkeltmasse svinghjul samt en passende kobling (240mm) fx noget der kan klare 600nm. Sådan en omgang kan være halvdyrt og koste en 7/8k også.

Nå.. så langt så bredt.

Nu har du mulighed for kræfter i motoren og du har en drivlinje der kan følge med.

Din intercooler med plasikender den siger stop ved 1.5bar, vedvarende ladetryk over dette og der er meget store chancer for at din intercooler den holder skudår.
Så er du igen ude og bruge penge på en intercooler på en 5-6liter som der er i alu og kan klare 2bars ladetryk uden problemer.
Denne løsning koster gerne 3k.. med rør og silicone samlere.

Så mangler du blot at få bilen mappet ind, sådan at du kan få alle kræfterne der er gemt i alle de nye skinnende stumper du har købt og monteret.

herefter så er du ca. 23.000kr fattigere men du har en bil med forventet 200hk og 450-470nm.

vRS
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 30. sep 2008, 15:57
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af vRS » 13. okt 2008, 11:26

Har muligvis fundet en GTI (150hk) turbo. (Og måske en original intercooler, med påsvejste alu ender).
Men vil det gøre den helt store forskel hvis jeg smier disse 2 ting på?
Altså ud over den nye turbo kan holde til tuningen i længden, og IC'en ikke blæser i stykker.

Vil den så ikke kunne trimmes ind til omkring 190-200 hk, og 380-400 nm.? (Og så kunne holde til det i længden?).

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: vRS med ekstra power? ;)

Indlæg af Greden » 13. okt 2008, 13:21

jo det kan du godt..

du skal bare undlade at holde hanen på i lang tid.

intercooleren er ikke ret stor og selv om den kan holde til trykket, så skal den også kunne køle luften, ellers så bliver indsugningsluften for varm.

men hvis man bare "skal fra land" og op i march hastighed, så er der ingen problemer.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"