2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 07:27

Sygt project i staterne som jeg tænkte kunne være interresant at læse lidt om :P , 587hk på hjulene er iøvrigt ca. 650hk på svinghjulet som vi måler herhjemme.

Det er et udviklingsprojekt imellem APR og USP motorsport.

Turbo er en GT3076r på et APR stage 3 kit og ladetrykket er 2,1 bar.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4093369" onclick="window.open(this.href);return false;

Fandme syg effekt på den racer :D

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 07:46

Ked af det Dennis.....Men hvor læser du det er på hjulene???

OG det er på 109 octane racefuel..... Et bud er over 100hk alene på den kombination.

Men bevares...Det er sgu flot alligevel.

:)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 07:55

Står øverst i teksten - WHP står for wheel horse power ;)

Og ja det er naturligvis racebenzin som jeg er helt enig i bidrager med ca. 100hk, fordi på pump gas var målingen på 504WHP.....men det er altså til dato den kraftigste 2.0TFSI :P og så er den ikke engang kørt færdig ind endnu :)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4080096" onclick="window.open(this.href);return false;

Der skelnes altid imellem det der hedder crank og WHP i usa hvor førstnævnte er på svinghjulet.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
kriztian
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 8. jul 2008, 13:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af kriztian » 28. okt 2008, 08:05

Det er sgu et fedt projekt Dennis!

Jeg bliver bare en smule misundelig.... :D

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 08:13

ja lige pludselig gad man godt det var sådan en TFSI raket der lå under hjelmen ik? :P , det er godt nok en effektiv motor.....men ja det er et ret vildt projekt de har kørende der og når man tænker på at det kun er et halvt år siden APR som de første lancerede deres stage 3 kit og det første rigtige Big turbo upgrade så allerede at presse den slags effekt ud er for vildt....det er rent faktisk lige den effekt Audi kørte Lemans med i deres R8 3.2TFSI med bi-turbo og vandt med....nu er effekt ikke alting men som det kan ses af trådene kørte de med det første setup før sw teak 480whp omkring midt 11 sekunders tider i en forhjulstrukken :shock: ....

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 08:17

Selvom der står Whp i overskriften, så er det ikke det feltet måler....;)

Det er amerikanske HP. Så du kan nok godt trække en "smule" mere fra.....

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af kimhemm » 28. okt 2008, 08:28

Dennis J skrev:Står øverst i teksten - WHP står for wheel horse power ;)

Og ja det er naturligvis racebenzin som jeg er helt enig i bidrager med ca. 100hk, fordi på pump gas var målingen på 504WHP.....men det er altså til dato den kraftigste 2.0TFSI :P og så er den ikke engang kørt færdig ind endnu :)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4080096" onclick="window.open(this.href);return false;

Der skelnes altid imellem det der hedder crank og WHP i usa hvor førstnævnte er på svinghjulet.
Ja og hvad så med den som JC har lavet ??? Var det ikke noget med 509 WHP på almindelig pump gas ??? ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 08:45

Jo det er ;)

Lad mig lige komme med eksempel for at modbevise alt det amerikaner pjat og målinger som alle altid siger der skal trækkes lidt fra på.

APR lover på et kit som mit med deres sw 340BHP og 420nm (crank og på svinghjulet) - en af mine bekendtes 1.8T med APR s3+ kit og APR blev målt hos RH til 339,8 hk og 419nm - hvis det ikke er præcis iforhold til DK målinger, så ved jeg ikke hvad er.....det der iøvrigt er tankevækkende er alle de 25.000 der kører rundt i usa med det kit og den procentandel som dermed er på forummet poster præcis samme målinger hverken mere eller mindre optimistiske....

Da jeg gik og snakkede med alle mulige tuner inden den måling blev foretaget var der ingen der mente det kunne lade sig gøre på en E-gas med en GT28RS lader, måske på en AGU og gang på gang hørte jeg den amerikaner historie med træk lige 10-20% fra osv., men som målingen viste blev billedet et andet.

Amerikaner bruger slet ikke betegnelsen WHP løst, hvis de skriver det er WHP og især når det kommer fra så stort et firma så kan du stole 110% på det er målt på hjulene, de kører med en standard corrections factor på ca. 12,5% fra BHP til WHP, om tabet er så stort kan kloge hoveder altid diskutere, men det er den procent man trækker fra på en BHP måling i staterne og jeg bruger så ufatteligt meget tid på det forum at jeg ved når det er BS og rigtigt, og du kan være sikker på den effekt måling er korrekt.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 08:51

Dennis......RH's rullefelt måler med en korrektionsfaktor og du får resultatet i "motorhk"....

Jeg ved godt du er APR fanatiker, men prøv lige at komme lidt ind i kampen. Alle grafer på et rullefelt er korrigerede...

De måler ganske enkelt friktionen og korrigerer det i en graf der bliver vist på en skærm.

Disse målinger kan man manipulere ligeså meget man vil...

Så slap lige af med det APR hysteri. Vi kan snildt tage en tur til hjallerup og få den målt i "Hjallerup HK"...For at kontrollere om APR måler rigtigt.... Så kan vi se om den passer.

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af mtech » 28. okt 2008, 08:55

jeg vil helt sikkert gi mulen ret..stort set alle de målinger jeg har set i usa der gir de næsten altid det samme på hjulene som alle andre "kun" kan lave på svinghjulet.. jeg har også set flere gange at de måler en std vr6 til 173-175 WHP,det holder bare ikke..den har + - 174hk målt på svinghjulet..men det er da et okey resultat alligevel..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 09:03

JA gu fanden måler RH med en korrektionsfaktor, men jeg tror ikke engang du vil anfægte målingerne på RH´s felt og ja det var også motor HK jeg oplyste på den E-gas med APR s3+kit. Her er målingerne og som jeg sagde lover de 340hk på svinghjulet (motor HK) og 420nm - dette er målingen hos RH.

Billede

Billede

Jeg forstår ikke hvordan du kan vide bedre end de gør hvordan de har målt den bil, du anfægter det bare uden at undersøge en smule hvorledes der bliver målt, og når der bliver skrevet WHP så er det fandme WHP, punktum slut - så er der trukket som jeg sagde 12,5% fra som tab fra målingen på svinghjulet, og som jeg vil mene på ovenstående så er den effekt som APR lover på svinghjulet fuldstændig til at stole på iforhold til DK målinger, som jeg nævnte før var der ingen der troede på den ville få så meget som 300hk på en E-gas og ej heller RH, det gjorde den og det var et chok, og bilen har kørt 50000km indtil videre med den effekt, og jeg tror næppe RH har sminket den måling når de skulle mappe min bil med samme kit lige bageefter.....jeg måler gerne min bil hos Hjallerup og vil da godt hører om han gider kører helt fra sverige og måle den for at stille dig tilfreds, men faktum er effekt skrøner med USA når de ihvertfald er fra et stort velrenomeret firma ikke er forkerte.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 09:09

Jamen han kommer bare.....Jeg skal nok køre med derop i min egen.

Lad os tage et eksempel med en Audi R8'er....420hk siger..De bliver målt til 380....Og er Audi ikke et velrenommeret firma???

Så jeg vil skide på deres renommé og se nogle tal der er målt som DIN HK og ikke PS, WHP, HP, BHP eller andet gøjl...

Du er også velkommen til at tage med.... Dog vil jeg ikke høre dårlige undskyldninger hvis den ikke måler det den skal ifølge APR.

Er du frisk??? For så er folk velkomne til at køre med derop og så laver vi fandme et vagcars træf deroppe...

Hvad siger i til det??

Så fikser jeg en dato med Claus og Thomas! Så kan vi få lagt det her i graven én gang for alle.....

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af mtech » 28. okt 2008, 09:16

så fortæl mig lige hvordan man laver 650hk på en lader der ikke kan flowe luft nok til at lave 650hk..det også typisk usa hk..mange af den sir at det laderen er opgivet til er hvad den kan gi i whp..det holder jo ikke..det vil sige med andre ord det de påstår er jo større tab du har i din gearkasse jo flere hk kan laderen i princippet gi på svinghjulet..NOT. det laderen er opgivet til er hvad den ca kan gi på en 100%effektiv motor og ikke noget med tab i gearkasse osv..de skal op i en gt35 for at lave den effekt på motoren..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 09:20

Supermule skrev:Jamen han kommer bare.....Jeg skal nok køre med derop i min egen.

Lad os tage et eksempel med en Audi R8'er....420hk siger..De bliver målt til 380....Og er Audi ikke et velrenommeret firma???

Så jeg vil skide på deres renommé og se nogle tal der er målt som DIN HK og ikke PS, WHP, HP, BHP eller andet gøjl...

Du er også velkommen til at tage med.... Dog vil jeg ikke høre dårlige undskyldninger hvis den ikke måler det den skal ifølge APR.

Er du frisk??? For så er folk velkomne til at køre med derop og så laver vi fandme et vagcars træf deroppe...

Hvad siger i til det??

Så fikser jeg en dato med Claus og Thomas! Så kan vi få lagt det her i graven én gang for alle.....
Ja jeg er bestemt frisk, jeg skal bare have min kobling som er kaput skiftet først og det sker forhåbentligt i november og lige køres lidt til osv., men ja jeg er frisk - men vil det sige du mener at RH´s rullefelt er for optimistisk? nu spørger jeg bare fordi mig bekendt er det af de mere konservative rullefelter som måler en standard 1.8T til 145hk osv......og vi snakker ikke alt muligt PS, DIN HK OG BHP alt muligt andet pjat her - vi taler motor HK og det er det RH måler, den bil blev målt med samme kit som min til præcise samme effekt som oplyst af APr, og det samme lykkes sjovt nok for alle mulige tysker kunder, samt et hav af kunder i USA med præcis samme effekt de ligger altså med +- 10hk iforhold til APR´s opgivelse og målingen som APR har postet er fra et ret præcis Dynapack der måler direkte på navnet og uden hverken dæk og friktion og alt muligt andet som faktor...ja samme felt som Ktech nu har fået....

Min eneste påstand er den at i forhold til de oplysninger som APR giver med 340hk på motoren og 420nm blev det bevist på RH´s rullefelt og jeg vil forsøge at få ham svenskeren herover også til en måling.

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 09:22

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 382_12.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Garrett påstår selv de kan klare 525hk på den største 3076r....Men det er motorhk og ikke hjulhk.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 09:24

Super!

I kommer bare med nogle forslag til dato'er.....Så sørger jeg for at Thomas melder tilbage med hvad der passer dem bedst! Og ja, RH's felt hører ikke til de mest optimistiske.
Dennis J skrev: Ja jeg er bestemt frisk, jeg skal bare have min kobling som er kaput skiftet først og det sker forhåbentligt i november og lige køres lidt til osv., men ja jeg er frisk - men vil det sige du mener at RH´s rullefelt er for optimistisk? nu spørger jeg bare fordi mig bekendt er det af de mere konservative rullefelter som måler en standard 1.8T til 145hk osv......og vi snakker ikke alt muligt PS, DIN HK OG BHP alt muligt andet pjat her - vi taler motor HK og det er det RH måler, den bil blev målt med samme kit som min til præcise samme effekt som oplyst af APr, og det samme lykkes sjovt nok for alle mulige tysker kunder, samt et hav af kunder i USA med præcis samme effekt de ligger altså med +- 10hk iforhold til APR´s opgivelse og målingen som APR har postet er fra et ret præcis Dynapack der måler direkte på navnet og uden hverken dæk og friktion og alt muligt andet som faktor...ja samme felt som Ktech nu har fået....

Min eneste påstand er den at i forhold til de oplysninger som APR giver med 340hk på motoren og 420nm blev det bevist på RH´s rullefelt og jeg vil forsøge at få ham svenskeren herover også til en måling.

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 09:27

mtech skrev:så fortæl mig lige hvordan man laver 650hk på en lader der ikke kan flowe luft nok til at lave 650hk..det også typisk usa hk..mange af den sir at det laderen er opgivet til er hvad den kan gi i whp..det holder jo ikke..det vil sige med andre ord det de påstår er jo større tab du har i din gearkasse jo flere hk kan laderen i princippet gi på svinghjulet..NOT. det laderen er opgivet til er hvad den ca kan gi på en 100%effektiv motor og ikke noget med tab i gearkasse osv..de skal op i en gt35 for at lave den effekt på motoren..
Det vil jeg også sige og er da også noget være sludder det skulle være WHP, men som mule nævnte kører de jo med 109oktan racebenzin og vel det da der gør forskellen fordi på almindelig benz rammer den lige maxet af en GT3076r, men det aner jeg intet om - jeg ved bare at ingen troede på de oplyste APR effekter på 340hk og 420nm på en E-gas, men alligevel fik den det målt på dansk rullefelt, og i forhold til de effekter de normalt oplyser fra APR, så vil jeg mene det er pålideligt i forhold til det jeg selv har set med egne øjne.....

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 09:28

Den kan ikke flow'e luften til 650hk uanset om det er racegas eller ej.....Ganske simpelt.

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 09:29

og det er vel og mærke den mindste GT28rs lader som APr bruger ;)

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af mtech » 28. okt 2008, 09:33

nu er det ikke din bil men den du linker til jeg snakker om..det garrett opgir en lader efter er hvor meget luft laderen kan flowe..og hvis laderen ikke kan levere mere luft end til et givent antal hk.. så laver man bare ikke flere hk uanset hvad for noget suppe man hælder på..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 09:40

mtech skrev:nu er det ikke din bil men den du linker til jeg snakker om..det garrett opgir en lader efter er hvor meget luft laderen kan flowe..og hvis laderen ikke kan levere mere luft end til et givent antal hk.. så laver man bare ikke flere hk uanset hvad for noget suppe man hælder på..
nej min bil og svenskerens var kun brugt som eksempel på at den effekt som APR oplyser er efter min opfattelse reel iforhold til DK målinger osv., men der der generelt pusler mig ved den slags effekt på turboer osv. er f.eks. 1.8T kan på ingen måder hive over 270hk ud af en k04 turbo f.eks., men alligevel på 2.0TFSI laver den 325hk....det jeg mener at der må da være noget vidunder mirakel i den 2.0TFSI :)

APR lavede et motorsport setup med 1.8T som fik et 2.0stroker kit anden compression, knaster, mekaniske løfter GT3076turbo og APR indsugningsmanifold med rs4 gasspjæld osv. og den fik lige omkring 490hk med racebenzin målt på motoren....men selvsamme turbo giver nu ja ifølge de målinger her på en 2.0TFSI om man vil det eller ej 587hk eller 650hk på motoren ud fra de oplysninger de giver, jeg mener javel kan rullefelt være optimistiske men der må da også være noget vidunder i de 2.0TFSI eller?

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 09:45

Den K04 på en 1,8T og en 2,0TFSI er ikke den samme lader....

På den nye S3 er den bygget ind i manifoldet og har et langt større trim og hedder K04-64. Og det er de ladere de henter 325-330hk på...

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 09:51

JA det er jeg klar over, men helt generelt så kan 1.8T motoren slet ikke følge med de effekter som der bliver hivet ud af laderne på 2.0TFSI, og det er det der undre mig - jeg kan på ingen måder finde f.eks. en 1.8T der bare kan hive over 500hk på racebenzin med en GT3076r, men på en 2.0TFSi hvis man tror målingerne så er piece of cake, og dt er lige præcis det der pusler mig ved de 2.0 TFSI motorer....jeg fatter det ganske simpelthen ikke at de er så meget mere effektive :?: ....det er bare mig måske, men for mig at se virker det fuldkommende vanvittigt.....

Iøvrigt en anden ting der er værd at nævne de 1/4 tider som de kører og hvis man bruger den famøse formel med effekt målt på trapsped og tiden på en forhjulstrukken så svarer det meget godt til 480hk på hjulene, synes jeg bare var interresant at nævne....men jeg aner ikke om det er rigtig eller ej og vil nødig gøre mig mere klog på det end min erfaringer med målt og oplyst effekt fra APR, og egne konklusion kan man så drage -men synes da det er en super fed debat vi har kørende her og måske kan vi komme nærmere hvordan de kan være så meget "klogere" derover når de normalt ikke er det i andre henseende :lol:

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
mtech
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af mtech » 28. okt 2008, 09:53

ingen tvivl om den nye 2,0 har en fin virkninggrad..sikkert også bedre end 1,8t..men husk på luften til de opgivne hk skal stadig igennem laderen.. ;) det jo hellere ikke til at vide om det er en gt3076 mere..gt35 passer på plug n play..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t

Med andre ord:

0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek


Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 09:56

Du har for det første ca 10% større volumen på en 2,0 over en 1,8'er.....

Alene der henter du altså nemt 30 hk ved 300hk.

Men motoren er mere moderne og sikkert mere effektiv og derved kan der hentes mere effekt....

Men holdbarheden kender man ikke meget til endnu.

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 10:00

Så rammer vi 600 på motoren......ikke 650.....
mtech skrev:ingen tvivl om den nye 2,0 har en fin virkninggrad..sikkert også bedre end 1,8t..men husk på luften til de opgivne hk skal stadig igennem laderen.. ;) det jo hellere ikke til at vide om det er en gt3076 mere..gt35 passer på plug n play..

nicko
Medlem
Indlæg: 636
Tilmeldt: 27. sep 2008, 11:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af nicko » 28. okt 2008, 10:31

den nye 2,0tfsi har jo også nyere teknologier som giver effekt...
og se på den nye 1,8tsi motor 160hk chippes til 220-230hk det da også flot for en standard bil..

jeg ved når producenten siger max luft ( hk ) turboen kan flowe osv..
men hvad med K04-64 turboen den hedder 310hk hos fx http://shop.scanturbo.dk/pi/3K_K04_64_U ... 752_3.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
og andre steder... men på en 2,0tfsi cupra blir der da lavet 340-355hk på den turbo...
eller er de hk som scanturbo.dk kommer med så hk på hjulene?
for 310hk+12,5% er 348hk???
Seat leon 2,0tfsi REVO stage 3+

Tak til REVO TECHNIK DENMARK Main Dealer!!

SORENSEN-PERFORMANCE

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Supermule » 28. okt 2008, 10:34

Nej.....Jeg har ikke set tal højere end 330 "jyske" hk.....Ikke noget tysk PS eller andet....

Og det er ikke nødvendigvis ved redline, men kan komme når der er lidt mere hul igennem og derved kan den håndtere højere tryk....Men ikke holde det.....

1 PS = 0,93 hk

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 10:54

Supermule skrev:Du har for det første ca 10% større volumen på en 2,0 over en 1,8'er.....

Alene der henter du altså nemt 30 hk ved 300hk.

Men motoren er mere moderne og sikkert mere effektiv og derved kan der hentes mere effekt....

Men holdbarheden kender man ikke meget til endnu.
Ja der er større flow ingen tvivl om det, men tilgengæld bruger 2.0 jo en plastik lille indsugningsmanifold, men den har dog en langt højere kompression end 1.8T som med garanti giver langt mere effekt da den kører med 10.3:1 kompression som er langt højere end 1.8T hvilket normalt begrænser ladetrykket men det er vel her 109oktan benzen kommer ind i billedet....jeg er helt enig i flow på en turbo er naturligvis det afgørende for hvor meget effekt man kan få, men mig bekendt har man også herhjemme slået Garretts opgivelser med flere mil på Supra maskiner mm., det er vel mindst ligeså stort et spørgsmål hvilken motor man drøner turboen på - jeg mener tager man en NA suge motor med lad os bare sige 500hk som eksempel så vil en GT30 lader sådan set uanset ladetryk da fræse effekten på sådan en maskine langt over 500hk selvom den kun kan flowe....

Jeg vil gerne prøve at understrege de opdagelser jeg selv har gjort her og undersøgt lidt på:

Denne bruger kører med APR s3+kit med GT28rs 0.64hus og APR IC som eneste mod her:

På 98(93) program bliver den målt til 303whp omregnet med ca. 12% korrektionsfaktor til 340hk på motoren (som den måling set hos RH) (der er godt nok racebenzin i tanken, men programmet er 98 derfor vedhæfter jeg også link til almindelig 98 benz og 98 program måling med samme effekt, alle målinger hos APR iøvrigt.
http://www.goapr.com/VW/products/tvs3pl ... raphs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1672444" onclick="window.open(this.href);return false;
På 105 oktan program (100 oktan) og 109oktan benz i tanken bliver den målt til 357whp omregnet 401hk på motoren - stadig GT28rs laderen der max kan flow 340hk.

Herefter bliver der sener tilføjet APR indsugningsmanifold med RS4 gasspjæld, AGU top og APR IC.
og på 98 program giver den 350whp eller 400hk nu. altså en forskel på alene 50hk iforhold til før ( jeg vil iøvrigt gerne indskyde JVK har set 60hk forøgelse på sin egen med den indsugning).
og på 105 program giver den 391whp eller 440hk på motoren....
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1917825" onclick="window.open(this.href);return false;

Det jeg bare prøver at sige er at medmindre de målinger er helt hen i skoven hvilket jeg vil vælge at tro de ikke er da bilen er kører 11,7 sekunders tider med det setup, og i lys af de oprindelig målinger som er fuldstænding On par med den måling hos RH.....jeg aner ikke hvad der sandt og falsk her, men en APR kører 12,6 sekunder med APR stage 3+kit og slick dæk og det er i standard setup med 98 benz, og det samme gjorde denne bruger i s3+trim, men efter de øvrige mods og racegas et helt sekund hurtigere og der ved ja da at Michael har helt styr på hvor meget effekten må og skal være forøget få at hente et helt sekund sådan......derudover er jeg da også sikker på michael at din racer kommer til at outperforme de fabriksopgivelser på laderen ;)

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Brugeravatar
Dennis J
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 18. jun 2008, 22:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0TFSI med 587hk & 672nm på hjulene

Indlæg af Dennis J » 28. okt 2008, 11:11

Supermule skrev:Nej.....Jeg har ikke set tal højere end 330 "jyske" hk.....Ikke noget tysk PS eller andet....

Og det er ikke nødvendigvis ved redline, men kan komme når der er lidt mere hul igennem og derved kan den håndtere højere tryk....Men ikke holde det.....

1 PS = 0,93 hk
Ja så skal vi igen til de her famøse APR opgivelser og om hvorvidt man stoler på dem osv, hvilket jeg forsøgte ihærdigt at bevise ved a få dels en bil målt hos RH og sammenligne det igen med APR´s egne målinger som er fuldkommende identiske fordi på en 2.0TFSI med k04 turbokit og 105(100) oktan program får sådan en bandit med en K04 355hk -men igen den evige debat....jeg ved ikke hvormeget der skal til at for at bevise de effekter og om der blot kommer et nyt rullefelt som man skal bevise det på efter en tur til hjallerup, men jeg vil få ham svenskeren overtalt til det da min slet ikke yder somme effekt som hans E-gas med mindre indsugningsmanifold og mindre kanaler, men selvfølgelig kan vi prøve i forhold til min 322hk måling, hvilket jeg nok skal overbevise selv mulen om kan lade sig gøre på hjallerup målebånd :D ....

Ny bil Golf 6R 2.0 4motion, 2011 APR+DSG software
Golf 4 1.8T AGU, årgang 2000 APR stage 3+ GTX2867R (Stjålet)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"