Chip til Seat Leon Cupra

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af kimhemm » 3. jul 2008, 13:17

Michael skrev:Derudover har jeg godt nok også altid haft den holdning at jeg hellere ville købe mere kendte mærker såsom Oettinger, MTM, ABT osv... men grunden til at jeg netop har valgt Oettinger er at CCA-tuning kun beskæftiger sig med eksklusive produkter i deres sortiment.
Og når det så bliver afsløret i en anden tråd at Jesper er din bror er det jo MEGET troværdigt det du skriver om emnet.... :?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 13:54

Jeg må desværre give Kim ret, det havde været smartere at melde klart ud fra starten - det her sætter jer desværre i et lidt skidt lys, i hvert fald hos mig.
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 13:57

Sputte skrev:Jeg må desværre give Kim ret, det havde været smartere at melde klart ud fra starten - det her sætter jer desværre i et lidt skidt lys, i hvert fald hos mig.
Ærgeligt i har det sådan, men som jeg også skrev i et andet indlæg.

Ingen tvivl om det ... men jeg havde nu været godt tilfreds og stadig valgt et produkt som Oettinger hvis Jesper ikke havde været min bror, men det er jo en smagsag og et spørgsmål om man er villig til at betale for kvalitet ... jeg vil f.eks. også hellere betale 3 gange så meget for at få Hugo Boss t-shirts end at gå ned i Føtex og købe 3 som sikkert også holder fint og ligner dem

Om Jesper er min bror eller ej, ændrer ikke den holdning hos mig i hvert fald og netop hvis Oettinger ikke havde ydet det de lovede, jamen så havde jeg da ikke tøvet med at klage og evt. fået mine penge retur.

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 14:00

Jeg kan udemærket følge dig, men hvis du skal være ærlig, tror jeg egentlig også sagtens du kan følge mig...
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 14:08

Sputte skrev:Jeg kan udemærket følge dig, men hvis du skal være ærlig, tror jeg egentlig også sagtens du kan følge mig...
Tja både og .. jeg kan jo ikke starte med at skrive "OBS jeg er Jesper fra CCA-tunings bror" hver gang jeg skal lave et indlæg her på VAGCars.. jeg prøver nemlig bare at vejlede folk på bedst tænkelige vis .. når mine kammerater med deres Peugeotter og andet kommer til mig og spørger hvor de kan få tunet deres biler, så henviser jeg dem da også ofte til andre tunere, netop fordi garantien ikke dækker f.eks. en Golf 4 1.8T, da bilen er over 2 år gammel og højst sansynligt har gået mere end 100.000 km og derudover tuner CCA-tuning jo slet ikke Peugeotter eller mærker i den dur... Der findes jo mange andre, Palm's, Landberg og sikkert også Pogea (René) som gør.

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 14:21

Jeg beder dig ikke skrive det i alle dine indlæg, men i en tråd hvor du roser CCA-Tuning, havde det da været på sin plads at oplyse det. Så havde du også været fri for idioter som mig, der finder det upassende at en anden skal finde ud af det - og tak til Surmule i denne anledning for at kende en helvedes masse mennesker!

Jeg har intet for eller imod chiptunere i Danmark - om det så er RH, Pogea, Oettinger eller Scantune. Jeg er faktisk selv ret intresseret i produktet Oettinger (CCA) tilbyder, men bryder mig blot ikke om denne form for "markedsføring".
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 14:23

Sputte skrev:Jeg beder dig ikke skrive det i alle dine indlæg, men i en tråd hvor du roser CCA-Tuning, havde det da været på sin plads at oplyse det. Så havde du også været fri for idioter som mig, der finder det upassende at en anden skal finde ud af det - og tak til Surmule i denne anledning for at kende en helvedes masse mennesker!

Jeg har intet for eller imod chiptunere i Danmark - om det så er RH, Pogea, Oettinger eller Scantune. Jeg er faktisk selv ret intresseret i produktet Oettinger (CCA) tilbyder, men bryder mig blot ikke om denne form for "markedsføring".
Ved nu ikke om man kan kalde det markedsføring .. jeg er jo en tilfreds kunde .. intet andet i det .. jeg har netop heller ikke lavet denne form for "reklame" for dem før jeg fik tunet min bil og bevist at den havde de kræfter den skulle have.

Det skal lige understreges at jeg ikke arbejder for Jesper.

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 14:24

Michael skrev:Ved nu ikke om man kan kalde det markedsføring...
Fair, så kalder vi det omtale, vi skal ikke blive uenige om så lille en ting.
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af kimhemm » 3. jul 2008, 14:28

Michael skrev:
Sputte skrev:Jeg beder dig ikke skrive det i alle dine indlæg, men i en tråd hvor du roser CCA-Tuning, havde det da været på sin plads at oplyse det. Så havde du også været fri for idioter som mig, der finder det upassende at en anden skal finde ud af det - og tak til Surmule i denne anledning for at kende en helvedes masse mennesker!

Jeg har intet for eller imod chiptunere i Danmark - om det så er RH, Pogea, Oettinger eller Scantune. Jeg er faktisk selv ret intresseret i produktet Oettinger (CCA) tilbyder, men bryder mig blot ikke om denne form for "markedsføring".
Ved nu ikke om man kan kalde det markedsføring .. jeg er jo en tilfreds kunde .. intet andet i det .. jeg har netop heller ikke lavet denne form for "reklame" for dem før jeg fik tunet min bil og bevist at den havde de kræfter den skulle have.

Det skal lige understreges at jeg ikke arbejder for Jesper.
Nej men når du samtidig selv indrømmer at dette er "reklame" er det også på sin plads at afsløre at du har et andet tilhørsforhold til firmaet end så mange andre. Når du oprettet et emne som dette og roser et firma og BAGEFTER bliver afsløret på den måde det er sket her stiller det dig desværre i et dårligt lys og giver ikke ligefrem CCA et bedre rygte upåagtet at de er uskyldige i denne "markedsføring".

Vi er på et debatforum hvor vi uvildigt kan/skal udveksle erfaringer, og har man et andet tilhørsforhold bør man gøre opmærksom på det, men det er så bare min mening
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 14:31

Jamen det skal jeg da huske på, gik ikke udfra det var overdrevet vigtigt ... ved dog ikke hvorfor det skulle give CCA-tuning et dårligere rygte, måske du kunne forklare mig det? CCA-tuning har jo heller intet at gøre med om Oettinger lever op til det de lover ... de er jo "bare" forhandler .. så hvis nu Oettinger skulle vælge at gå en anden vej på et tidspunkt, så gør det jo ikke ligefrem deres produkter dårligere, vel?
kimhemm skrev:
Michael skrev:
Sputte skrev:Jeg beder dig ikke skrive det i alle dine indlæg, men i en tråd hvor du roser CCA-Tuning, havde det da været på sin plads at oplyse det. Så havde du også været fri for idioter som mig, der finder det upassende at en anden skal finde ud af det - og tak til Surmule i denne anledning for at kende en helvedes masse mennesker!

Jeg har intet for eller imod chiptunere i Danmark - om det så er RH, Pogea, Oettinger eller Scantune. Jeg er faktisk selv ret intresseret i produktet Oettinger (CCA) tilbyder, men bryder mig blot ikke om denne form for "markedsføring".
Ved nu ikke om man kan kalde det markedsføring .. jeg er jo en tilfreds kunde .. intet andet i det .. jeg har netop heller ikke lavet denne form for "reklame" for dem før jeg fik tunet min bil og bevist at den havde de kræfter den skulle have.

Det skal lige understreges at jeg ikke arbejder for Jesper.
Nej men når du samtidig selv indrømmer at dette er "reklame" er det også på sin plads at afsløre at du har et andet tilhørsforhold til firmaet end så mange andre. Når du oprettet et emne som dette og roser et firma og BAGEFTER bliver afsløret på den måde det er sket her stiller det dig desværre i et dårligt lys og giver ikke ligefrem CCA et bedre rygte upåagtet at de er uskyldige i denne "markedsføring".

Vi er på et debatforum hvor vi uvildigt kan/skal udveksle erfaringer, og har man et andet tilhørsforhold bør man gøre opmærksom på det, men det er så bare min mening

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 15:09

Michael skrev:CCA-tuning har jo heller intet at gøre med om Oettinger lever op til det de lover...
Hvis du virkelig mener det er din brors holdning til tingene, så er jeg sikker på forretningen var lukket for noget tid siden. Han har selvfølgelig en enorm interesse i, at Oettinger lever op til det lovede ellers bliver løfterne jo ingenting værd.

Lad mig endnu engang slå fast, at jeg ikke er ude på et punke nogen, men blot synes dine manglende oplysninger gør dine indlæg uden megen værdi. F.eks. er et citat som følgende, meget anderledes når man nu kender factsene.

"...men grunden til at jeg netop har valgt Oettinger er at CCA-tuning kun beskæftiger sig med eksklusive produkter i deres sortiment."

Kald mig træls eller idiot, men er vi ikke enige om den smager lidt?
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Michael
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 24. jun 2008, 11:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Michael » 3. jul 2008, 16:43

Nu bruger jeg ikke ordet træls.

Nej fordi igen kan jeg henvise til mit eksempel med t-shirts i hhv. Føtex og en butik som Hugo Boss.
Sputte skrev:
Michael skrev:CCA-tuning har jo heller intet at gøre med om Oettinger lever op til det de lover...
Hvis du virkelig mener det er din brors holdning til tingene, så er jeg sikker på forretningen var lukket for noget tid siden. Han har selvfølgelig en enorm interesse i, at Oettinger lever op til det lovede ellers bliver løfterne jo ingenting værd.

Lad mig endnu engang slå fast, at jeg ikke er ude på et punke nogen, men blot synes dine manglende oplysninger gør dine indlæg uden megen værdi. F.eks. er et citat som følgende, meget anderledes når man nu kender factsene.

"...men grunden til at jeg netop har valgt Oettinger er at CCA-tuning kun beskæftiger sig med eksklusive produkter i deres sortiment."

Kald mig træls eller idiot, men er vi ikke enige om den smager lidt?

Brugeravatar
Sputte
Medlem
Indlæg: 706
Tilmeldt: 15. jun 2008, 00:02
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Warszawa
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Sputte » 3. jul 2008, 17:06

Fair fair, gider ikke grave mere i det. CCA lader til at være et fornuftigt firma og skal min kommende vogn chippes, er det nok også der jeg smider mine penge.

Jeg synes bare I/Du bør tænke lidt mere over hvordan det fremstår næste gang der postes.
2021 BMX X3 30i

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Tonny » 3. jul 2008, 17:28

Sputte skrev:Fair fair, gider ikke grave mere i det. CCA lader til at være et fornuftigt firma og skal min kommende vogn chippes, er det nok også der jeg smider mine penge.

Jeg synes bare I/Du bør tænke lidt mere over hvordan det fremstår næste gang der postes.
Jeg vil som Sputte også sige at CCA for mig virker som en meget seriøs dansk virksomhed. Dog syntes jeg også at Jesper CCA skal tænke over hans firma's fremtræden og fra start af have meldt ud i denne diskussion at Michael er en "ven af huset" og ikke en almindelig kunde... :?

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Watcher » 3. jul 2008, 18:16

som michael selv siger, så har han da også henvist folk til mig osv, hvis det nu noget hans bror ik beskæftiger sig med, michael han siger bar til folk hvor tingene ka blive klaret henne, ligesom jeg da også har henvist nogen af mine kunder til andre firmaer hvis jeg ved de ka klare tingene, det havde været noget andet i mine øjne, hvis michael skamroste CCA tuning og ikke selv brugte produkter derfra og selv har oplevet det, men nu køre han jo rent faktisk med det og ka derfor selv sige god for det jo
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af sup3rior » 3. jul 2008, 20:59

kimhemm skrev:
Nej men når du samtidig selv indrømmer at dette er "reklame" er det også på sin plads at afsløre at du har et andet tilhørsforhold til firmaet end så mange andre. Når du oprettet et emne som dette og roser et firma og BAGEFTER bliver afsløret på den måde det er sket her stiller det dig desværre i et dårligt lys og giver ikke ligefrem CCA et bedre rygte upåagtet at de er uskyldige i denne "markedsføring".

Vi er på et debatforum hvor vi uvildigt kan/skal udveksle erfaringer, og har man et andet tilhørsforhold bør man gøre opmærksom på det, men det er så bare min mening
Så vil jeg som alm. kunde uden familie eller venne-relationer til Jesper fra CCA Tuning give min ros til deres arbejde. Har brugt dem til de fleste af mine biler gennem tiden og det har altid været kanont arbejde, altid leveret som lovet.

Derudover kan jeg som jeg skrev i den anden tråd hvor dette blev debatteret ikke se problematikken i Michaels indlæg. Han fremlægger nogle faktuelle data omkring hvad der er foregået med hans egen bil, og bruger dette til at konkludere at hans bror laver et godt stykke arbejde...det ser jeg intet galt i.

Havde han derimod promoveret dem og hævdet ting som ikke passede kunne jeg problemer i det, men ikke som det ser ud her :)
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af sup3rior » 3. jul 2008, 21:11

Og hvis jeg ikke husker helt galt, havde Michael vist også i sin profil på det "gamle" vagcars forum på et tidspunkt skrevet i sin profil at han tilhørte CCA Tuning.

Det kom der så bare anden ballade ud af, og så blev det fjernet...
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 8. jul 2008, 11:12

Hej alle sammen

Jeg synes også I er lidt hårde ved Michael (min bror). Ja, man trækker automatisk 20% af det positive fra, når man ved at han er min bror, men det er skam også fint nok, for jeg mener stadigvæk, vi leverer et godt produkt.

Og bare fordi Michael er min bror, betyder ikke han er forlovet med CCA-tuning! Se f.eks. hans nyeste bil (Cupra), hvor skørtesættet er fra SEAT, udstødningen er fra SEAT, læderet er fra SEAT, hjulene er fra OZ osv.osv. Michael havde nøjagtigt samme skepsis omkring tuningen som alle andre "almindelige" kunder; men årsagen til at han valgte Oettinger tuningen var primært på grund af garantiforsikringen!

jonas petersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:12
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af jonas petersen » 8. jul 2008, 12:13

Det er problematisk at i (CCA) bruger betegnelsen "garanti-forsikring". De to ting, garanti og forsikring, har intet med hinanden at gøre. Det i tilbyder kunderne (og det er der intet forkert i), er en ganske almindelig produktforsikring. Ligesom fx Fona tilbyder på en ny fladskærm osv. Men det kan på ingen måde sammenlignes med en garanti.
Der er en masse forskelle juridisk omkring bevisbyrde og ansvar osv ved skade, fejl og defekter. Ved en garanti skal i som forhandler dække fejl medmindre i kan godtgøre (bevise) at kunden har misbrugt jeres produkt (tuningen). Ved en forsikring er det kunden der skal anmelde skaden, og dermed føre bevis for at det er omfattet af forsikringsselskabets ofte omfattende betingelser (og undtagelser!).
Jeg ved at forbrugerombudsmanden tidligere har været ude og true diverse radio-tv kæder med politianmeldelse da det er en overtrædelse af markedsføringsloven at markedsføre en forsikring som en garanti.

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 8. jul 2008, 15:07

jonas petersen skrev:Det er problematisk at i (CCA) bruger betegnelsen "garanti-forsikring". De to ting, garanti og forsikring, har intet med hinanden at gøre. Det i tilbyder kunderne (og det er der intet forkert i), er en ganske almindelig produktforsikring. Ligesom fx Fona tilbyder på en ny fladskærm osv. Men det kan på ingen måde sammenlignes med en garanti.
Der er en masse forskelle juridisk omkring bevisbyrde og ansvar osv ved skade, fejl og defekter. Ved en garanti skal i som forhandler dække fejl medmindre i kan godtgøre (bevise) at kunden har misbrugt jeres produkt (tuningen). Ved en forsikring er det kunden der skal anmelde skaden, og dermed føre bevis for at det er omfattet af forsikringsselskabets ofte omfattende betingelser (og undtagelser!).
Jeg ved at forbrugerombudsmanden tidligere har været ude og true diverse radio-tv kæder med politianmeldelse da det er en overtrædelse af markedsføringsloven at markedsføre en forsikring som en garanti.
Hej Jonas

Tak for dit input! Jeg er langt hen af vejen enig med dig.

Forskellen på Fonas forsikring og vores garantiforsikring er, at her skal der ikke bevises at fejlen skyldes tuningen. Bilen laves og så kigger garantiforsikringsselskabet på efterfølgende om det er en kendt fejl fra producentens side eller om Oettinger har gjort noget forkert, og så gør de eventuelt regres imod disse.

Som kunde mærker man således ikke noget til hvordan det foregå "bagved" - men får bare sin bil repareret og så færdig-slut :D

jonas petersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:12
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af jonas petersen » 8. jul 2008, 16:02

Jesper - CCA-tuning skrev:
jonas petersen skrev:Det er problematisk at i (CCA) bruger betegnelsen "garanti-forsikring". De to ting, garanti og forsikring, har intet med hinanden at gøre. Det i tilbyder kunderne (og det er der intet forkert i), er en ganske almindelig produktforsikring. Ligesom fx Fona tilbyder på en ny fladskærm osv. Men det kan på ingen måde sammenlignes med en garanti.
Der er en masse forskelle juridisk omkring bevisbyrde og ansvar osv ved skade, fejl og defekter. Ved en garanti skal i som forhandler dække fejl medmindre i kan godtgøre (bevise) at kunden har misbrugt jeres produkt (tuningen). Ved en forsikring er det kunden der skal anmelde skaden, og dermed føre bevis for at det er omfattet af forsikringsselskabets ofte omfattende betingelser (og undtagelser!).
Jeg ved at forbrugerombudsmanden tidligere har været ude og true diverse radio-tv kæder med politianmeldelse da det er en overtrædelse af markedsføringsloven at markedsføre en forsikring som en garanti.
Hej Jonas

Tak for dit input! Jeg er langt hen af vejen enig med dig.

Forskellen på Fonas forsikring og vores garantiforsikring er, at her skal der ikke bevises at fejlen skyldes tuningen. Bilen laves og så kigger garantiforsikringsselskabet på efterfølgende om det er en kendt fejl fra producentens side eller om Oettinger har gjort noget forkert, og så gør de eventuelt regres imod disse.

Som kunde mærker man således ikke noget til hvordan det foregå "bagved" - men får bare sin bil repareret og så færdig-slut :D
Det er jo ikke helt "færdig-slut" Jesper :D . . . Der er en betydelig selvrisiko på jeres forsikring og en max dækning:
Forsikringsselskabet påtager sig pr. hændelse garantiomkostninger indtil EUR
2.580,00 (EUR 6.450,00 ved motorskade), alle omkostninger indbefattet. Fra
dette beløb trækkes den i aftalen fastsatte selvrisiko på 10%, dog mindst EUR
97,00


Selve sagsbehandlingen ved evt skade, ændrer ikke ved at det er en forsikring kunden tegner, gennem CCA, hos et eksternt forsikringsselskab. Hvori består garantien så? Kan godt forstå du bruger garanti betegnelsen, da mange har hørt dårligt gennem tv om diverse (produkt)forsikringer man kan tegne der alligevel aldrig dækker når skaden er sket.
Men faktum er at det er en produktforsikring i sælger, og det har absolut intet med en garanti at gøre.
Jeg har intet imod jeres produkt og synes det kan være et godt supplement på en ny(ere) bil. Men lad os kalde en spade for en spade 8-)

Jesper - CCA-tuning
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:02
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: CCA-tuning ApS
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Jesper - CCA-tuning » 9. jul 2008, 16:44

jonas petersen skrev:
Jesper - CCA-tuning skrev:
jonas petersen skrev:Det er problematisk at i (CCA) bruger betegnelsen "garanti-forsikring". De to ting, garanti og forsikring, har intet med hinanden at gøre. Det i tilbyder kunderne (og det er der intet forkert i), er en ganske almindelig produktforsikring. Ligesom fx Fona tilbyder på en ny fladskærm osv. Men det kan på ingen måde sammenlignes med en garanti.
Der er en masse forskelle juridisk omkring bevisbyrde og ansvar osv ved skade, fejl og defekter. Ved en garanti skal i som forhandler dække fejl medmindre i kan godtgøre (bevise) at kunden har misbrugt jeres produkt (tuningen). Ved en forsikring er det kunden der skal anmelde skaden, og dermed føre bevis for at det er omfattet af forsikringsselskabets ofte omfattende betingelser (og undtagelser!).
Jeg ved at forbrugerombudsmanden tidligere har været ude og true diverse radio-tv kæder med politianmeldelse da det er en overtrædelse af markedsføringsloven at markedsføre en forsikring som en garanti.
Hej Jonas

Tak for dit input! Jeg er langt hen af vejen enig med dig.

Forskellen på Fonas forsikring og vores garantiforsikring er, at her skal der ikke bevises at fejlen skyldes tuningen. Bilen laves og så kigger garantiforsikringsselskabet på efterfølgende om det er en kendt fejl fra producentens side eller om Oettinger har gjort noget forkert, og så gør de eventuelt regres imod disse.

Som kunde mærker man således ikke noget til hvordan det foregå "bagved" - men får bare sin bil repareret og så færdig-slut :D
Det er jo ikke helt "færdig-slut" Jesper :D . . . Der er en betydelig selvrisiko på jeres forsikring og en max dækning:
Forsikringsselskabet påtager sig pr. hændelse garantiomkostninger indtil EUR
2.580,00 (EUR 6.450,00 ved motorskade), alle omkostninger indbefattet. Fra
dette beløb trækkes den i aftalen fastsatte selvrisiko på 10%, dog mindst EUR
97,00


Selve sagsbehandlingen ved evt skade, ændrer ikke ved at det er en forsikring kunden tegner, gennem CCA, hos et eksternt forsikringsselskab. Hvori består garantien så? Kan godt forstå du bruger garanti betegnelsen, da mange har hørt dårligt gennem tv om diverse (produkt)forsikringer man kan tegne der alligevel aldrig dækker når skaden er sket.
Men faktum er at det er en produktforsikring i sælger, og det har absolut intet med en garanti at gøre.
Jeg har intet imod jeres produkt og synes det kan være et godt supplement på en ny(ere) bil. Men lad os kalde en spade for en spade 8-)
Hej Jonas

Som du kender det fra andre forsikringer, så er der jo en vis sammenhæng imellem prisen og dækning/selvrisiko. Der er klart at med en dobbelt så høj dækning og helt uden selvrisiko, så ville præmien være så høj, at de fleste ville finde det uinteressant.

Og når nu vi er ved ordkløveriet: Er der så tale om en tuning eller en optimering? ;)

Supermule
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Chip til Seat Leon Cupra

Indlæg af Supermule » 9. jul 2008, 18:05

Tuning er det engelske ord for optimering.....;)

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"