G60 spørgsmål

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Brugeravatar
Trold
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tæt på Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

G60 spørgsmål

Indlæg af Trold » 5. jan 2009, 21:12

Nogle der ved hvor map sencoren sidder på en G60 motor? Og hvor højt tryk kan den måle?

Ved gasspjældet sidder der et lille spjæld neden under hvor ånderør fra motoren og tomgangs regulatoren er forbundet til som så går over til luftfilteret, kan man med fordel lukke det spjæld af? Vil jo mene at den lukker lade tryk ud gennem det spjæld og tilbage til luft filteret :roll: Ser lidt mærkeligt ud i mine øjne..
Tdi 110hk, FMIC, 3kpa map, 1749vb, 0,216 bosch dysser, 6trins kasse, brembo max bremser.
Søger BMW e36 325i uden afgift...Skal bruges til trackday!
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
http://www.ravenz.dk/

Bluecorrado
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:24
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: aim-racing.dk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Bluecorrado » 5. jan 2009, 21:40

Mapsensoren sidder i selve motorstyring. Mener at den kan måle op til 1 bar, men kan udskiftes.

Spjældet bliver lukket når du giver gas, så skulle den gerne bygge tryk op.

Brugeravatar
BrænderBrian
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. aug 2008, 21:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af BrænderBrian » 5. jan 2009, 22:18

Et såe kaldt by-pass spjæld, og jo det er vist populært og lukke det af, så den bygger et ladetryk op fra bunden af, kunne bare ikk forstille mig at det ville være sundt for g-laderen...
Og jo, mapsensoren sidder i motorboxen, og kan klare 1 +/- 0,1 bar, før den går i nødprogram...
German Engineering on board!

Brugeravatar
Qvisten
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 23. jun 2008, 15:54
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Qvisten » 5. jan 2009, 22:30

Vil nok ikke være en god idé at lukke det kontraspjæld af. Den lukker jo som sagt den overskydende luft tilbage til g-laderen når du slipper gassen, der vil nok også komme overtryk mellem laderen og spjældet når du motorbræmser da laderen satadig snurrer.... eller noget :roll:
91 Golf 2 Pasadena (Solgt)
90 Corrado G60 (Solgt)

[url=http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=162483]01 Bora 1.8T (Solgt)url]

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Skyggen » 5. jan 2009, 22:32

Hvor mange HK vil du have ud af maskinen da?
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
Trold
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tæt på Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Trold » 5. jan 2009, 22:40

okey, nogle der så kan fortælle hvad eller hvordan man skifter den mapsensor? Den skulle ca lade 1,1bar, men det ville være rarest at få den skiftet inden den skal mappes ind.

Ja, men som kompentation for kontra spjældet ville der komme en blowoff eller en recirkulerende bov på for at fjerne modtrykket. Kunne bare se at spjældet først lukker i ved fuld gas, ville jo mene det var bedre at få trykket bygget op noget før. Men indrømmer at jeg er en NOOB inden for kompressor. Så er jo nød til lige at spørge dem som ved noget ;)
Tdi 110hk, FMIC, 3kpa map, 1749vb, 0,216 bosch dysser, 6trins kasse, brembo max bremser.
Søger BMW e36 325i uden afgift...Skal bruges til trackday!
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
http://www.ravenz.dk/

Allan_84
Medlem
Indlæg: 929
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Allan_84 » 6. jan 2009, 00:44

en af mine kollegaer har rodet lidt med sådan en G60 i en corrado, og han ville også prøve det der med at lukke det by-pass spjæld helt af så det altid vær lukket, og han konkluderede hurtigt at den ikke var "kør bar" på den måde, den brugte meget mere benzin, og var lig'som død heletiden før den kom op og køre fuld gas.

og det gir jo egentlig mening hvis man kigger på hvordan kræfterne/trykker bliver bygget i en kompressor/g-lader.. den tager kræfterne fra krumtappen jo, så hvis du lukker det by-pass spjæld af så vil den arbejde heletiden.. og så ved delgas/½ gas og fx kø kørsel og ikke kun fra 90%-100% gas som normalt, så der skal tages kræfter heletiden fra motoren for at drive den g-lader/kompressor, og på den måde føles den mere død da den bruger xtra krafter og dermed mindre effekt kommer ud på hjulene da det bruges på at trække g-laderen.

^^alt dette er når man ikke køre fuld gas, eller tæt på fuldgas hvor den vil køre som normalt jo.
Audi A3 Sportback

Brugeravatar
TP
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af TP » 6. jan 2009, 14:15

mon ik vw de har tænkt lidt over hvordan det spjæl skal virke den gang de lavede G60`eren.. :?:
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Greden » 6. jan 2009, 14:31

og en anden ting, jo mere tryk du kører på en gladeren, jo før dør den.

check engang ame-racing.de de laver over 250hk på en glader, men ladetrykket er ikke engang 1bar.

Brugeravatar
Trold
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tæt på Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Trold » 6. jan 2009, 18:58

Det bør måske nævnes at det er en Eaton 65 kompressor. Men som jeg kan forstå på jer er det bedst at lade spjældet være i fred.

TP> jo det er muligt, men nu er det ikke alt de har lavet som blive brugt ved tuning. Det hænder jo man laver lidt om på deres konstruktioner. ;)

Men er der nogle tuner i jylland og fyn som har styr på de biler. kender godt RH og turbo chip i padborg, men er der andre som skal tages med i overvejelserne?
Tdi 110hk, FMIC, 3kpa map, 1749vb, 0,216 bosch dysser, 6trins kasse, brembo max bremser.
Søger BMW e36 325i uden afgift...Skal bruges til trackday!
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
http://www.ravenz.dk/

soren bj
Helt nyt medlem
Indlæg: 62
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:08
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af soren bj » 6. jan 2009, 22:09

Jeg fik skiftet chip i min G60 hos Gentofte auto teknik, han hedder Christian og han ved noget om G60 motore, og det var virklig noget der virkede det han lavede, jeg køre 1 bar og 210 Hk og 298 NM

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af RIX » 7. jan 2009, 11:13

Trold skrev:Det bør måske nævnes at det er en Eaton 65 kompressor. Men som jeg kan forstå på jer er det bedst at lade spjældet være i fred.

TP> jo det er muligt, men nu er det ikke alt de har lavet som blive brugt ved tuning. Det hænder jo man laver lidt om på deres konstruktioner. ;)

Men er der nogle tuner i jylland og fyn som har styr på de biler. kender godt RH og turbo chip i padborg, men er der andre som skal tages med i overvejelserne?
jeg vil sige ktech godt nok lidt langt for dig,men min ekskollega´s rally golf står da der over nu,for at blive rettet op på efter en lidt fejlslagen 2.0 ombygning af andre.

VH.

Brugeravatar
TP
Nyt medlem
Indlæg: 104
Tilmeldt: 16. jul 2008, 16:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af TP » 7. jan 2009, 13:16

ktech stod også for indkøringen på min da jeg kørte med G60 indsprøjtning.
2,0 16v GT4294R 6 speed quaife 2011 http://WWW.KTECH.DK

Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: G60 spørgsmål

Indlæg af Henrik » 7. jan 2009, 19:51

Jeg kørte med ca 250 HK på min G60 med orig. lader, den ladede ca 0,9 bar! Som de andre er inde på, så lad være med at blænde den af, da den giver nogle sjove "bivirkninger", ikke noget man ikke kan leve med, den kører bare ikke optimalt når den skal for alvor bl.a. også
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"