Downpipe til min Golf 6 1.4TSI, hvilke?

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
sbht
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 28. apr 2015, 21:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Downpipe til min Golf 6 1.4TSI, hvilke?

Indlæg af sbht » 22. mar 2016, 20:34

Hej,

Lad det være sagt med det samme, jeg aner ikke om det hedder en downpipe eller forrør? Grin I bare, jeg er bare en dum IT nørd :lol:

Jeg har købt et Milltek catback non res setup, det sidder så monteret på den forreste del af original udstødningen, den del har et flexled tror jeg min mekaniker kaldt det, den er ved at gå til i svejsningen.

Derfor overvejer jeg at købe nyt af det stykke der går oppe fra før det flexled og ned til der hvor den mødes med min nye Milltek catback...

Hedder det ikke downpipe når det er hele det stykke man taler om?

Nå men Milltek har ikke lavet det, så jeg kigger lidt rundt på nettet og kan se flere skriver at Milltek downpipe de har lavet til Sciroccoen 1.4TSI skulle passe direkte på min Golf, er der nogle af Jer kloge hoveder der ved det?

Nu er jeg også lidt tøvende med måske at købe Milltek igen efter min oplevelse med rasle lyde (efter min dokumentation, er de gået med til at sende mig en ny catback kvit og frit, så servicen kan man ikke klage over...)

Men hvis den fra Sciroccoen ikke passer, hvem har så lavet en downpipe til min Golf 6 1.4tsi 160hk der passer også med mit Milltek setup ?

Får jeg overhovedet noget ud af at købe en aftermarket downpipe eller er jeg ligeså godt stillet med en Original del fra VW ?

Håber nogle her inde kan hjælpe mig videre :-)
VW Golf VI 1.4 TSI DSG7 Highline 160hk / 240NM (Solgt)
Audi A6 Avant 3.0 TDI Competition 326hk / 650NM

nielsen1
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 12. okt 2011, 18:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Downpipe til min Golf 6 1.4TSI, hvilke?

Indlæg af nielsen1 » 23. mar 2016, 07:28


sbht
Nyt medlem
Indlæg: 181
Tilmeldt: 28. apr 2015, 21:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Downpipe til min Golf 6 1.4TSI, hvilke?

Indlæg af sbht » 24. mar 2016, 16:24

Hej igen,

Nu er Milltek selv i tvivl om det vil passe eller ej.

Jeg har fundet følgende, der kunne tyde på at den til scirocco vil passe på min golf, er der nogen herinde der har viden til at kunne fortælle om der er en god chance for at det vil passe ?

Kommentar til dette videoklip, tyder det på at den vil passe fint på en Golf 6

"CK Motorsportfor - Golf 6 1.4TSI and Scirocco 1.4TSI has the Same Fitment. So we use Milltek Resonated Full Turboback Scirocco 1.4TSI system on this Car. "

https://www.youtube.com/watch?v=iE6xiVONzT4

På denne side ser det ud til at deres downpipe kan bruge på både scirocco og golf 6, og hvis det er tilfældet er der så ikke en god chance for at milltek også vil passe ?

http://www.fi-exhaust.com/product/volks ... 14tsi.html

Jeg har fået prisen på følgende 2 modeller, jeg kan se at de cat udgaven vist kun er til trackdays only, er det fordi den larmer mere og er derfor ulovlig / ulidelig at køre med?

Milltek downpipe with sportscat
Milltek downpipe with de cat

Hvis jeg gøre det her, skal der så kodes noget om i bilen ? (bare rart at vide inden man går i gang :-D
VW Golf VI 1.4 TSI DSG7 Highline 160hk / 240NM (Solgt)
Audi A6 Avant 3.0 TDI Competition 326hk / 650NM

Besvar

Tilbage til "Udstødning"