Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 25. nov 2016, 09:18

OPDATERING:
Til min store skuffelse kunne jeg dag da jeg var under bilen for at måle rør til mellempotte/udstødning konstatere at de samlinger som ellers er vist alle steder ikke findes på min BlueGT. Udstødningen er et stykke fra efter katalysatoren til rørhalerne!!!! billeder kommer senere. Det er altså ikke muligt at erstatte mellempotten ej heller bagpotten, uden at skifte hele udstødningen, dog kan det blive en kæmpe udfordring overhovedet at få dem originale afmonteret.

Billeder: http://imgur.com/a/5jbyH

Her er lidt læsninge om en med lignende oplevelse: http://www.ultimatetuning.co.uk/vw-polo ... -cat-back/
Selv på ETKA står der intet om at den er et helt svejset stykke: http://www.realoem.me/Volkswagen/RDW/PO/2017/773/R/2
Der er vist samlemuffer på ALLE modeller, inkl. 1.4 Tsi ACT (CZEA) som er motoren der ligger i en BlueGT


Hej alle,

Til februar modtager jeg min nye BlueGT DSG, jeg har allerede læst at man kan skifte mellempotten og få lidt mere lyd uden at det hverken koster alverden eller kommer til at lyde som en gammel Golf med thansen potte.

Jeg har fundet følgende hos CMcarparts: http://www.cm-carparts.dk/udstodningsror-156845 til 380kr
Røret er godt nok til en 1.8 Polo GTI men jeg har læst mig frem til at udstødnings systemet er magen til hinanden på GTI og BlueGT.

Alternativt er der følgende fra Astina: https://www.astina.dk/udstodning/vw-pol ... _1391_1721 til 790kr.
Dette skulle også passe på min BlueGT.

-Så mit spørgsmål lyder, hvilket et skal jeg gå efter, eller måske et helt trejde?
-Og kan jeg montere det selv uden andet en en skruetrækker og en fastnøgle?
-Passer det diameter mæssigt?
-Skal jeg købe en samlemuffe også?
-Kan den lave en lille diskret DSG prut uden mellempotten?

Høre gerne jeres erfaringer :)

Mvh Phillip.
Senest rettet af PhillOS 28. jul 2017, 09:52, rettet i alt 5 gange.
.

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af peter_dk25 » 25. nov 2016, 09:38

Blue GT og GTI 6R udstødningerne er ikke helt ens.
Blue GT har mellempotte med 55 mm frem og 50 mm mod bagpotte.
GTI har kun et rør uden potte med 55 mm hver vej.
Diameter på Blue GT bagpotte er derfor 50 mm, på GTI 55 mm. Afgangsrør er helt ens.
Jeg har selv en Blue GT, hvor jeg først prøvede løsningen med kun mellemrøret fra GTI. Ikke godt! Det giver rigtig meget brum i kabinen. Købte derfor GTI bagpotten og beholdt GTI mellemrøret. Se, det gav en herlig lyd med fine DSG prutter :-)
Vælger du dog alligevel kun løsningen med mellemrøret, så passer begge dine links. Men som sagt, så er diameteren 55 mm i begge ender af røret, og din Blue GT bagpotte er kun 50 mm. Så der skal en adapter på.
Selve udskiftningen er på ingen måde kompliceret

oy05
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. maj 2015, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af oy05 » 25. nov 2016, 10:00

Det kan laves "helt originalt" med VW stumper - mener mellemrøret kan skiftes med en org. del fra en VW Caddy
Det flinke VW værksted kan sikkert hjælpe videre her.
Da jeg prøvede sådan BlueGT førend jeg købte min egen, var den af sælgeren mont. med netop dette.. men forvent ingen fræk mellemgas eller andet, kun mere støj når de ber om fart.....
Hvis du vil ha mellemgas knald osv.. så tror jeg det er et spørgsmål om kodning af motor / DSG.. det kommer ikke af at "afmontere" udstødningen..
Tillykke med bilen
:)
Ps... du er med på, at den nye Polo kommer i marts 2017...

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 25. nov 2016, 10:05

peter_dk25 skrev:Blue GT og GTI 6R udstødningerne er ikke helt ens.
Blue GT har mellempotte med 55 mm frem og 50 mm mod bagpotte.
GTI har kun et rør uden potte med 55 mm hver vej.
Diameter på Blue GT bagpotte er derfor 50 mm, på GTI 55 mm. Afgangsrør er helt ens.
Jeg har selv en Blue GT, hvor jeg først prøvede løsningen med kun mellemrøret fra GTI. Ikke godt! Det giver rigtig meget brum i kabinen. Købte derfor GTI bagpotten og beholdt GTI mellemrøret. Se, det gav en herlig lyd med fine DSG prutter :-)
Vælger du dog alligevel kun løsningen med mellemrøret, så passer begge dine links. Men som sagt, så er diameteren 55 mm i begge ender af røret, og din Blue GT bagpotte er kun 50 mm. Så der skal en adapter på.
Selve udskiftningen er på ingen måde kompliceret
Tak for den udførlige beskrivelse :mrgreen: Vi skrev også sammen gennem nogle PB'er. Du nævnte du købte fra AHW shop i tyskland, jeg har dog problemer med at fremsøge de reservedels numre nu nævner :)

For andre interesserede:
OEM Bagpotte fra GTI: 6R6 253 609 BA
OEM Mellemrør fra GTI: 6Q0 253 201 B
OEM Samlemuffe: 1K0253141M
.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 25. nov 2016, 10:19

oy05 skrev: Ps... du er med på, at den nye Polo kommer i marts 2017...
:cry: Njaah, sidst jeg hørte rygter var det først i slutningen af 2017. Den skulle vidst blive præsenteret til Auto Showet i Geneve til Marts 2017. Jeg har underskrevet leasing tilbudet og bilen er bestilt (dog ikke produceret endnu) sååh, ved ikke hvor meget jeg kan gøre.
.

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af peter_dk25 » 25. nov 2016, 12:50

oy05 skrev:Hvis du vil ha mellemgas knald osv.. så tror jeg det er et spørgsmål om kodning af motor / DSG.. det kommer ikke af at "afmontere" udstødningen.
Det gjorde det rent faktisk!

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 209 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af Charlimike » 25. nov 2016, 15:57

Nu er DSG fart også en software ting Vag har lavet. Ses normalt på GTI, Cupra , S3.

Som på denne cupra, lyder den sådan ab werk. Men kun i S mode.

2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

oy05
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. maj 2015, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af oy05 » 26. nov 2016, 07:47

Kender ikke ikke dato'en for den nye Polo - men et kvalificeret bud er messen i Geneve primo Marts 2017
Og med bilen på hjul og under "afpudsning", så tror jeg ikke den kommer til at vente længe, førend den også står hos forhandlerne... selvom enhver VW sælger jo nok nærmest vil sværge, at 6 C modellen vil vare for evigt - i hvert fald når de står overfor et salg af denne :D
BlueGT motoren - 1.4 ACT vil forøges til 1.5 liter, men stadig kaste 150 HK af sig, det skulle være af emissions'mæssige årsager det bliver sådan, men om en BlueGT vil være at finde som Polo...pas..
Vedhæftede filer
Polo 2017.jpg
Polo 2017.jpg (202.94 KiB) Vist 6591 gange

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af peter_dk25 » 26. nov 2016, 09:14

Både Blue GT og GTI vil angiveligt ikke være en del af det nye modelprogram for Polo

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 26. nov 2016, 11:20

peter_dk25 skrev:Både Blue GT og GTI vil angiveligt ikke være en del af det nye modelprogram for Polo
Nemlig har jeg også læst i krogene.. Så jeg er sgu glad for jeg når at springe på her på falderebet.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af N » 27. nov 2016, 10:02

peter_dk25 skrev:Både Blue GT og GTI vil angiveligt ikke være en del af det nye modelprogram for Polo
I så fald er det vel kun et spørgsmål om, at de bliver lanceret lidt senere end de kedelige grundmodeller, eller at den danske importør igen hænger i bremsen.
Umiddelbart lyder det ikke sandsynligt, at storsælgende modeller (specielt BlueGT) bare vil blive droppet, for at overlade markedet til Ibiza Cupra, Fiesta ST, etc.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 28. nov 2016, 00:11

N skrev:
peter_dk25 skrev:Både Blue GT og GTI vil angiveligt ikke være en del af det nye modelprogram for Polo
I så fald er det vel kun et spørgsmål om, at de bliver lanceret lidt senere end de kedelige grundmodeller, eller at den danske importør igen hænger i bremsen.
Umiddelbart lyder det ikke sandsynligt, at storsælgende modeller (specielt BlueGT) bare vil blive droppet, for at overlade markedet til Ibiza Cupra, Fiesta ST, etc.
Fra autobilds artikel :

"From the model year 2018 the CrossPolo and the Blue GT are no longer available."

Om det så er baseret på spekulationer ved jeg ikke. Men noget om snakken er der altså uanset hvor populær den er i lille DK.

Sent from my cm_oneplus2 using Tapatalk
.

oy05
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. maj 2015, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af oy05 » 28. nov 2016, 14:54

BlueGT er for marginal - en lidt men ikke nok model... (jeg ejer selv en, så det er hverken brødnid eller andet - der får mig til at skrive sådan)
Men jeg tror ikke på der kommer en ny BlueGT når Polo'en skifter ham.
Men det helt fast, at der kommer en GTI - det er et marked med højt dækningsbidrag.. tænk blot på, hvor lidt mere det koster at bygge en GTI, frem for en 1.0 TSI, men prisen er 2 1/2 op...
Desuden vil det overlade markedet totalt til "alle" de andre, Opel Adam hva deres Gti end hedder, Peugeot 206 osv...
En sidste ting - på det billede jeg tidligere hæftede ved + flere andre af samme serie, er det tydeligt at se, at den bil de kører test med her, rent faktisk er en GTI variant... så ja, der kommer en GTI, og nej, den vil ikke hænge i bremsen, og derved overlade marked til alle de andre...
En anden ting, den kommer på Golf bunden - hedder den MQB, og motoren siges at blive 2.0 Tfsi.. men ingen bud på ydelse... men mon ikke der skal ml. 210 - 220 til, for at tækkes markedet :D

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5554
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af GranTurismo » 28. nov 2016, 17:31

Ja en GTI skal der nok komme. Så er det lige om det bliver en 2,0 eller en 1,8.

Der skal nok også komme en sportslig model baseret på 1,5 TSI. Det er ikke sikkert den kommer til at hedde BlueGT, men måske bare GT... eller måske endda en GTE med hybridmotor. Men den kommer nok først nogle måneder efter den nye Polo lanceres (og det gør GTI nok også).
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 28. nov 2016, 17:35

GranTurismo skrev:Ja en GTI skal der nok komme. Så er det lige om det bliver en 2,0 eller en 1,8.

Der skal nok også komme en sportslig model baseret på 1,5 TSI. Det er ikke sikkert den kommer til at hedde BlueGT, men måske bare GT... eller måske endda en GTE med hybridmotor. Men den kommer nok først nogle måneder efter den nye Polo lanceres (og det gør GTI nok også).
Og priserne tør jeg ikke tænke på. Vi får næppe et lige så godt tilbud som BlueGT er nu med hensyn til leasing..

Stop så, jeg vil ikke have det dårligt med at jeg valgte at underskrive aftalen et par måneder før den nye model kom [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5554
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af GranTurismo » 28. nov 2016, 17:51

Så længe du har valgt at lease, så hænger du jo ikke på "lorten" ligesom os der har købt.

Så no worries Phil. Bare glæd dig...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 28. nov 2016, 17:53

GranTurismo skrev:Så længe du har valgt at lease, så hænger du jo ikke på "lorten" ligesom os der har købt.

Så no worries Phil. Bare glæd dig...
Nej nej det da rigtigt.. Men sprang lidt hurtigt på en 1.0 tsi bluemotion i sommeren 2015 da jeg havde brug for en bil hurtigt. Nu da jeg tjener lidt flere penge har jeg om valgt Billede det koster jo 15 knaster hver gang så håber på at beholde denne nye GT'er i de 3år Billede

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5554
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af GranTurismo » 28. nov 2016, 18:04

Til sammenligning mistede jeg 30 knaster første gang de satte afgiften ned og ca. 10 denne gang...

så no worries! :D

Du bliver uden tvivl glad for den. Også selvom der skulle være en ny model på markedet de sidste to år... Så kan de jo også få rettet de værste børnefejl, inden du hopper på en ny...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af N » 28. nov 2016, 20:19

oy05 skrev:BlueGT er for marginal - en lidt men ikke nok model... (jeg ejer selv en, så det er hverken brødnid eller andet - der får mig til at skrive sådan)
Men jeg tror ikke på der kommer en ny BlueGT når Polo'en skifter ham.
Men det helt fast, at der kommer en GTI - det er et marked med højt dækningsbidrag.. tænk blot på, hvor lidt mere det koster at bygge en GTI, frem for en 1.0 TSI, men prisen er 2 1/2 op...
Desuden vil det overlade markedet totalt til "alle" de andre, Opel Adam hva deres Gti end hedder, Peugeot 206 osv...
En sidste ting - på det billede jeg tidligere hæftede ved + flere andre af samme serie, er det tydeligt at se, at den bil de kører test med her, rent faktisk er en GTI variant... så ja, der kommer en GTI, og nej, den vil ikke hænge i bremsen, og derved overlade marked til alle de andre...
En anden ting, den kommer på Golf bunden - hedder den MQB, og motoren siges at blive 2.0 Tfsi.. men ingen bud på ydelse... men mon ikke der skal ml. 210 - 220 til, for at tækkes markedet :D
Den er sikkert mere populær i Danmark, end i andre sammenlignelige lande, fordi vi ikke kan få lov at købe en GTI (tro mig, jeg HAR prøvet!). Men den har trods alt også noget lidt anderledes at byde på, i forhold til GTI'en. Det er ikke mange biler, der kombinerer sportslighed og sparegris på den måde.
Mht. den nye GTI tror jeg mest på, at 1.8'eren lever videre. Den er et godt match til en bil i Polo-størrelse, og flytter den ikke for tæt på Golf GTI præstationer. Hvis vi ser 2.0'eren i Polo igen, så vil jeg gætte på at det bliver i en ny R/WRC.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 25. jul 2017, 17:37

OPDATERING:
Til min store skuffelse kunne jeg dag da jeg var under bilen for at måle rør til mellempotte/udstødning konstatere at de samlinger som ellers er vist alle steder ikke findes på min BlueGT. Udstødningen er et stykke fra efter katalysatoren til rørhalerne!!!! billeder kommer senere. Det er altså ikke muligt at erstatte mellempotten ej heller bagpotten, uden at skifte hele udstødningen, dog kan det blive en kæmpe udfordring overhovedet at få dem originale afmonteret.
.

Mikkel2833
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. aug 2012, 11:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af Mikkel2833 » 25. jul 2017, 18:18

Sådan var det også på min..
Den blev afmonteret ved cat, og så blev den skåret i 2, for at slippe for at afmontere bagbroen..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af N » 25. jul 2017, 19:56

PhillOS skrev:OPDATERING:
Til min store skuffelse kunne jeg dag da jeg var under bilen for at måle rør til mellempotte/udstødning konstatere at de samlinger som ellers er vist alle steder ikke findes på min BlueGT. Udstødningen er et stykke fra efter katalysatoren til rørhalerne!!!! billeder kommer senere. Det er altså ikke muligt at erstatte mellempotten ej heller bagpotten, uden at skifte hele udstødningen, dog kan det blive en kæmpe udfordring overhovedet at få dem originale afmonteret.
... Du lyder ikke som typen, der ejer en bajonetsav ;)

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af PhillOS » 25. jul 2017, 21:48

Ja jeg fik vidst blæst en stemning op der. Men jeg har ikke på noget tidspunkt endnu i min research på emnet "blueGT udstødning/auspuff/anlage/endeshalldamper und so weiter" stødt på nogen som har nævnt at udstødningen skal skæres i stykker for at modificeres. Det overraskede mig bare af H til, da alle mine tidligere biler har haft udstødninger med 3 eller flere seperate dele, forrør, mellemrør, bagpotte, osv. Nu sidder jeg så tilbage med en skuffelse af dimensioner om at skulle vente 3år før jeg kan få drømmen om DSG prutter opfyldt. Men sådan er det når man er en fattigrøv.
N skrev:
PhillOS skrev:OPDATERING:
Til min store skuffelse kunne jeg dag da jeg var under bilen for at måle rør til mellempotte/udstødning konstatere at de samlinger som ellers er vist alle steder ikke findes på min BlueGT. Udstødningen er et stykke fra efter katalysatoren til rørhalerne!!!! billeder kommer senere. Det er altså ikke muligt at erstatte mellempotten ej heller bagpotten, uden at skifte hele udstødningen, dog kan det blive en kæmpe udfordring overhovedet at få dem originale afmonteret.
... Du lyder ikke som typen, der ejer en bajonetsav ;)
Høhø, njooh, sådan en kunne jeg vel nok finde frem i værktøjskassen, men vognen er leaset og skal af den grund leveres tilbage i originalstand.
.

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 108 times

Re: Mellempotte til 2017 VW BlueGT 1.4 (DSG prut?)

Indlæg af larslyn » 26. jul 2017, 15:20

er det ikke sådan på mange biler at de ikke er delt ab fabrik
de steder som man efterfølgende kan skifte, det har jeg ihvertfald været ude for mere end én gang...
på med bajonetsav, nedstryger eller vinkelsliber, så er den hurtigt klaret

den dsg "pruttelyd" i videoen som Charlimike lagde op 8-) 8-) den går lige i storetåen...... er VILD Med den

Besvar

Tilbage til "Udstødning"