Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jyderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Hvor godt flow er der i Remus kontra de to andre, og hvordan med Sebring og Simons?
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Men gennemstrømningspotter vil jeg mene der ikke der den store forskel.
Diameteren siger det meste.
Min 2.5" Supersprint lyder ikke presset med 270 hk.
Og jeg havde da 390 hk med en 2.5" One2Pipe på min Audi.
Søren S2
Diameteren siger det meste.
Min 2.5" Supersprint lyder ikke presset med 270 hk.
Og jeg havde da 390 hk med en 2.5" One2Pipe på min Audi.
Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jyderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Jeg mener ikke det er i bagpotten effekten gemmer sig.
Det er vist mere i cat og midterpotten det er galt.
Søren S2
Det er vist mere i cat og midterpotten det er galt.
Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jyderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Ok, jeg har nemlig ikke nogen mellempotte på, kun den lille foran og så bagpotten, så der vil m åske ikke være noget at hente ved at skifte den bagerste når mellempotten er væk? Ville det kunne svare sig at købe et system effekt mæsigt i forhold til det originale, bare uden mellemdæmper, eller vil det være det samme der er hentet ved at tage mellemdæmperen af så?
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Jeg kan ikke lige huske diameteren på det org. da det jo er størrelsen der gør det, men det er ikke nogen skade til at fjerne den midterste potte.
Søren S2
Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jyderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Så jeg vil atlså kunne hente mere med et 3* system fremfor det der sider på nu? Mere fordi jeg skal have noget en anden bagpotte på, men synes ikke lige jeg gider betale 5/6 kilo for et system uden mellempotte som skulle give 5/6 hk hvis jeg har hentet det samme ved bare at tage mellempotten af og så sætte en bagpotte af andet mærke på nemlig.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Du vil ikke få noget ud af at montere en bagpotte med 3" tilgang. På en sugemotor, modsat en trykladet motor, er nøjagtig afstemning af udstødningens diameter meget centralt. Man ønsker at holde udstødningsgassernes fart så høj som mulig, for at opnå scavenging (vacum som hjælper med at tømme cylinderne for udstødninggasser). VR6´eren kører fra fabrikken med 53 mm udstødning, og det eneste sted der vil være lidt og hente vil være, som Søren også er inde på, at få fat i potter af gennemstrømningstypen. Selve diameteren på udstødningen vinder du intet på at ændre. Dog kan du, hvis du gør med tanker om mere konventionel tuning, vinde lidt ved at montere et 2,25" system ala Miltek. 2,5-3" er utopi på en (næsten)standard VR6.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jyderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint
Vil den ikke komme til at larme meget hvis man smider et gennemstrøms sytem på en suge motor?