Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
Danny Salling
Nyt medlem
Indlæg: 355
Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Danny Salling » 7. dec 2008, 10:47

Hvor godt flow er der i Remus kontra de to andre, og hvordan med Sebring og Simons?

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Sorens2 » 7. dec 2008, 11:01

Men gennemstrømningspotter vil jeg mene der ikke der den store forskel.
Diameteren siger det meste.
Min 2.5" Supersprint lyder ikke presset med 270 hk.
Og jeg havde da 390 hk med en 2.5" One2Pipe på min Audi.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Danny Salling
Nyt medlem
Indlæg: 355
Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Danny Salling » 7. dec 2008, 11:10

Med "alm." system, hvordan ser det så ud?

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Sorens2 » 7. dec 2008, 11:43

Jeg mener ikke det er i bagpotten effekten gemmer sig.
Det er vist mere i cat og midterpotten det er galt.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Danny Salling
Nyt medlem
Indlæg: 355
Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Danny Salling » 7. dec 2008, 18:00

Ok, jeg har nemlig ikke nogen mellempotte på, kun den lille foran og så bagpotten, så der vil m åske ikke være noget at hente ved at skifte den bagerste når mellempotten er væk? Ville det kunne svare sig at købe et system effekt mæsigt i forhold til det originale, bare uden mellemdæmper, eller vil det være det samme der er hentet ved at tage mellemdæmperen af så?

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Sorens2 » 7. dec 2008, 18:04

Jeg kan ikke lige huske diameteren på det org. da det jo er størrelsen der gør det, men det er ikke nogen skade til at fjerne den midterste potte.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Danny Salling
Nyt medlem
Indlæg: 355
Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Danny Salling » 7. dec 2008, 18:10

Så jeg vil atlså kunne hente mere med et 3* system fremfor det der sider på nu? Mere fordi jeg skal have noget en anden bagpotte på, men synes ikke lige jeg gider betale 5/6 kilo for et system uden mellempotte som skulle give 5/6 hk hvis jeg har hentet det samme ved bare at tage mellempotten af og så sætte en bagpotte af andet mærke på nemlig.

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af ICON » 7. dec 2008, 19:53

Du vil ikke få noget ud af at montere en bagpotte med 3" tilgang. På en sugemotor, modsat en trykladet motor, er nøjagtig afstemning af udstødningens diameter meget centralt. Man ønsker at holde udstødningsgassernes fart så høj som mulig, for at opnå scavenging (vacum som hjælper med at tømme cylinderne for udstødninggasser). VR6´eren kører fra fabrikken med 53 mm udstødning, og det eneste sted der vil være lidt og hente vil være, som Søren også er inde på, at få fat i potter af gennemstrømningstypen. Selve diameteren på udstødningen vinder du intet på at ændre. Dog kan du, hvis du gør med tanker om mere konventionel tuning, vinde lidt ved at montere et 2,25" system ala Miltek. 2,5-3" er utopi på en (næsten)standard VR6.
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Danny Salling
Nyt medlem
Indlæg: 355
Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Flow, Remus Vs. Hartmann/Supersprint

Indlæg af Danny Salling » 8. dec 2008, 08:19

Vil den ikke komme til at larme meget hvis man smider et gennemstrøms sytem på en suge motor?

Besvar

Tilbage til "Udstødning"