Er det nogen som har erfaringer med stålarmerede bremseslager? Kan man mærke forskel?
Hvilket mærke skal man gå efter?
Det drejer sig om en ibiza cupra fra 16
Stålarmerede bremseslager?
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Stålarmerede bremseslanger?
Jeg har dem foran på min. Jeg skiftede dem da de gamle ikke passede til mine indkøbte TT RS bremser. De var billigere end at købeJerrilD skrev:Er det nogen som har erfaringer med stålarmerede bremseslager? Kan man mærke forskel?
Hvilket mærke skal man gå efter?
Det drejer sig om en ibiza cupra fra 16
originale TT RS bremseslanger. HEL og Goodridge er gode.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- alex b jeppesen
- Medlem
- Indlæg: 864
- Tilmeldt: 13. sep 2009, 16:05
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Stålarmerede bremseslager?
Stahlflex er også et godt mærke...
Passat 3bg variant highline 1,9 tdi 2004 avf/xenon/mfd/multirat/erberspærcher hydronic tp5.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 15. okt 2014, 20:19
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Stålarmerede bremseslager?
Forskellen ligger vel i fleksibiliteten, da stålarmeringen ikke kan give sig.
Derfor bliver bremsen mere on/off og sværere at dosere.
( vi snakker ekstremer her!! ) tror ikke du kan mærke forskel på din Ibiza.
Stålarmering kan være en fordel når det hele "koger" og det går stærkt det er jo vigtigt at ramme en præcis indbremsning til svinget, så dur det jo ikke med bløde bremseslanger
Jeg bruger selv standart slanger på keramikbremser på min Audi 600 HK ++. Det er rigeligt fint
Derfor bliver bremsen mere on/off og sværere at dosere.
( vi snakker ekstremer her!! ) tror ikke du kan mærke forskel på din Ibiza.
Stålarmering kan være en fordel når det hele "koger" og det går stærkt det er jo vigtigt at ramme en præcis indbremsning til svinget, så dur det jo ikke med bløde bremseslanger
Jeg bruger selv standart slanger på keramikbremser på min Audi 600 HK ++. Det er rigeligt fint
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Stålarmerede bremseslager?
Stålarmeringen er flettet rustfri stål. Det er for at beskytte selve slangen der er lavet af teflon. Det er teflonenKluk skrev:Forskellen ligger vel i fleksibiliteten, da stålarmeringen ikke kan give sig.
Derfor bliver bremsen mere on/off og sværere at dosere.
( vi snakker ekstremer her!! ) tror ikke du kan mærke forskel på din Ibiza.
Stålarmering kan være en fordel når det hele "koger" og det går stærkt det er jo vigtigt at ramme en præcis indbremsning til svinget, så dur det jo ikke med bløde bremseslanger
Jeg bruger selv standart slanger på keramikbremser på min Audi 600 HK ++. Det er rigeligt fint
der ikke kan give sig. Bremsen bliver ikke svære at dosere.
Senest rettet af Tor Morrison 13. dec 2016, 22:51, rettet i alt 2 gange.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1009
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Stålarmerede bremseslager?
Det er teflonslange der er inden under det flettede rustfrie stål.Kluk skrev:Er det teflonslanger han vil købe ?
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: Stålarmerede bremseslager?
Jeg har haft det på flere forskellige MC'er og der er helt sikkert forskel, her er der ikke noget der giver sig
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX