Leon cupra bilstein b16 pss10

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
Loko
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. apr 2016, 03:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Loko » 24. jan 2017, 15:59

Hej jeg er en glad ejer af em leon cupra 1p 2008. Har bedstemt mig for at da skal gevindundervogn på. Har kigget meget på bilstein b16 pss10 hvor man kan justere højden hårdhed på den..

Nogle er jer da ude da har sådan en da kan fortæl mig om den er pengene værd. Eller om jeg sku vælge et andet mærke for 13.000 kr.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Sorens2 » 24. jan 2017, 16:03

Jeg har en B16 på min S4 og det kører kanon.
Men næste gang nøjes jeg med en B14.

Jeg har en "demo" B14 liggende til din model. Kørt ganske lidt.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Loko
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. apr 2016, 03:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Loko » 24. jan 2017, 16:12

Her også selv kigget på en b14 men da er ikke hårdheds justering på. Vil have b16 pga hårdhed for køre ca 60 km i bilen være dag. Og da er det fedt at men kan instil den på blød....

Hvilken trin køre du i din b16 1-10 klick.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Sorens2 » 24. jan 2017, 16:33

Trin 4 svarende til B14.
Har prøvet de andre trin men 4 passer til en hverdagsbil.
1-2-3 er for slasket.
5-6-7-8-9-10 er sgu lige rigeligt.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af m power » 24. jan 2017, 16:39

Nu skal du jo nok ikke forvente at en bilstein b16 pss10 er "blød" i forhold til en bilstein b14.
Jeg har dog ikke haft æren af at køre med ovenstående undervogn, men jeg kender til flere der kører på AP undervogn, og der er faktisk en fornuftig komfort i dem taget i betragtning af at det er en gevindundervogn.

Loko
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. apr 2016, 03:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Loko » 24. jan 2017, 17:36

Jeg er også ude efter en b16 pga den virker til hverdag i trin 3-4 og 5-6 i race..hvordan er den i forhold til en kw v3 og h&r..

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af m power » 24. jan 2017, 18:07

Loko skrev:Jeg er også ude efter en b16 pga den virker til hverdag i trin 3-4 og 5-6 i race..hvordan er den i forhold til en kw v3 og h&r..
Det vil sige at du skal på ringen og køre trackdays i bilen ?

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af jakethemoss » 24. jan 2017, 18:56

Jeg startede med HR sænkningsfjedre på min Golf 5 gti, der blev brugt til hverdag men absolut også til bane. Det var ikke en succes, så jeg købte en KW V3 som havde både justering af returdæmpning og inddæmpning. Den er i samme prisleje som B16 PSS10. Det gode ved KW V3 er at stålet er af en rigtig god kvalitet, det er så det eneste positive jeg kan sige om den. Jeg valgte hurtigt at skifte den til netop B16 PSS10. Og det fortrød jeg ikke et sekund.
Hvis du ikke kører på bane er en B14 alt rigeligt, men B16 giver lige det ekstra at du kan justere den når du ankommer til banen og min erfaring er at man skal vente til man kommer hjem med at justere tilbage (da drejeknappen er uhyggeligt tæt på nogle meget varme bremseskiver foran ;).
Du går ikke galt i byen med Bilstein.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Loko
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. apr 2016, 03:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Loko » 24. jan 2017, 22:02

m power skrev:
Loko skrev:Jeg er også ude efter en b16 pga den virker til hverdag i trin 3-4 og 5-6 i race..hvordan er den i forhold til en kw v3 og h&r..
Det vil sige at du skal på ringen og køre trackdays i bilen ?
Ja jeg bruger den også til bane. Så det fedt at men kan jurstere den til bane...

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af m power » 24. jan 2017, 22:06

Loko skrev:
m power skrev:
Loko skrev:Jeg er også ude efter en b16 pga den virker til hverdag i trin 3-4 og 5-6 i race..hvordan er den i forhold til en kw v3 og h&r..
Det vil sige at du skal på ringen og køre trackdays i bilen ?
Ja jeg bruger den også til bane. Så det fedt at men kan jurstere den til bane...
Så ville jeg nok også vælge en B16 :-)
Senest rettet af m power 24. jan 2017, 22:08, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Sorens2 » 24. jan 2017, 22:07

Min Altea med B12 kørte ret godt på Spa banen.
Trods den ikke kan afstemmes så er den bare godt afstemt ab fabrik.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Loko
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. apr 2016, 03:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Loko » 24. jan 2017, 22:08

jakethemoss skrev:Jeg startede med HR sænkningsfjedre på min Golf 5 gti, der blev brugt til hverdag men absolut også til bane. Det var ikke en succes, så jeg købte en KW V3 som havde både justering af returdæmpning og inddæmpning. Den er i samme prisleje som B16 PSS10. Det gode ved KW V3 er at stålet er af en rigtig god kvalitet, det er så det eneste positive jeg kan sige om den. Jeg valgte hurtigt at skifte den til netop B16 PSS10. Og det fortrød jeg ikke et sekund.
Hvis du ikke kører på bane er en B14 alt rigeligt, men B16 giver lige det ekstra at du kan justere den når du ankommer til banen og min erfaring er at man skal vente til man kommer hjem med at justere tilbage (da drejeknappen er uhyggeligt tæt på nogle meget varme bremseskiver foran ;).
Du går ikke galt i byen med Bilstein.
Tror jeg holder mig til bilstein b16 pss10..
Hvordan er den til hverdags brug komfort.
Hvad var grunden til at du skiftet KW ud. Er den mere til bane end hverdags brug.

Loko
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. apr 2016, 03:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Loko » 24. jan 2017, 22:10

Sorens2 skrev:Min Altea med B12 kørte ret godt på Spa banen.
Trods den ikke kan afstemmes så er den bare godt afstemt ab fabrik.
Har også en ven da køre i b12. Lækker komfort og til bane. Men jeg er mere ude efter en gevind hvor jeg har flere muligheder.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af jakethemoss » 24. jan 2017, 23:18

Loko skrev:
jakethemoss skrev:Jeg startede med HR sænkningsfjedre på min Golf 5 gti, der blev brugt til hverdag men absolut også til bane. Det var ikke en succes, så jeg købte en KW V3 som havde både justering af returdæmpning og inddæmpning. Den er i samme prisleje som B16 PSS10. Det gode ved KW V3 er at stålet er af en rigtig god kvalitet, det er så det eneste positive jeg kan sige om den. Jeg valgte hurtigt at skifte den til netop B16 PSS10. Og det fortrød jeg ikke et sekund.
Hvis du ikke kører på bane er en B14 alt rigeligt, men B16 giver lige det ekstra at du kan justere den når du ankommer til banen og min erfaring er at man skal vente til man kommer hjem med at justere tilbage (da drejeknappen er uhyggeligt tæt på nogle meget varme bremseskiver foran ;).
Du går ikke galt i byen med Bilstein.
Tror jeg holder mig til bilstein b16 pss10..
Hvordan er den til hverdags brug komfort.
Hvad var grunden til at du skiftet KW ud. Er den mere til bane end hverdags brug.
Få mig ikke startet :lol:

Den kan kun justeres i inddæmpnin og retur dæmpning når den er afmonteret.
Højdejusteringen er fiberarmeret plast med et "rundt" hak så værktøjet ikke rigtigt har fat.
Fastholdelse af højden er med en lille bitte pinol unbracko (2,5 eller 3) Den skal ikke sidde længe før det er et problem at løsne den.
Kørslen var meget urolig, hvilket flere andre bemærkede inklusiv John Nielsen.
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Loko
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. apr 2016, 03:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Loko » 28. jan 2017, 13:34

Så er b16 pss10 bestilt.. tak for hjælpen.

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Tor Morrison » 28. jan 2017, 18:07

jakethemoss skrev:
Loko skrev:
Tror jeg holder mig til bilstein b16 pss10..
Hvordan er den til hverdags brug komfort.
Hvad var grunden til at du skiftet KW ud. Er den mere til bane end hverdags brug.
Den kan kun justeres i inddæmpnin og retur dæmpning når den er afmonteret.
Jeg har haft en KW V3 undervogn og den kunne godt justeres i top og bund med en unbrakonøgle. De nye har et lille
hjul man kan dreje på, når man skal indstille den. Kører med Bilstein B14 nu.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Brugeravatar
Mikkel G
Medlem
Indlæg: 698
Tilmeldt: 28. jul 2009, 14:48
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 104 times

Re: Leon cupra bilstein b16 pss10

Indlæg af Mikkel G » 15. mar 2017, 20:00

m power skrev:Men jeg kender til flere der kører på AP undervogn, og der er faktisk en fornuftig komfort i dem taget i betragtning af at det er en gevindundervogn.
Hvad er det for en AP undervogn?
Har selv en på min A3 8P, og synes den kørte meget bedre med standard undervognen :(
AP'en er blød i forhold til..
Har en kammerat med samme undervogn på Octavia, og han sagde den var meget blød, da han var på Ringen i foråret..
Skoda Fabia 6Y 1.2 12V vinterracer 2023-? Rundet 319.000 km. 8-)
Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt

Besvar

Tilbage til "Undervogn"