Corner vejning af hverdagsbil

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
Andreas J
Helt nyt medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 23. jun 2015, 18:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Corner vejning af hverdagsbil

Indlæg af Andreas J » 5. apr 2017, 14:00

Hej derude

Hvad er folks mening om corner vejning/justering af hverdagsbilen; er det værd at bruge tid, penge og energi på?
Jeg skal have 4 hjuls udmålt min bil i denne uge og overvejer om den skal corner vejes og justeres i samme omgang.


Mvh Andreas

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Corner vejning af hverdagsbil

Indlæg af HHKP » 5. apr 2017, 18:53

hvad bil, undervogn og dæk??
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Corner vejning af hverdagsbil

Indlæg af hansen123 » 5. apr 2017, 21:51

Andreas J skrev:Hej derude

Hvad er folks mening om corner vejning/justering af hverdagsbilen; er det værd at bruge tid, penge og energi på?
Jeg skal have 4 hjuls udmålt min bil i denne uge og overvejer om den skal corner vejes og justeres i samme omgang.


Mvh Andreas
Corner weight er i mine øjne lidt som styrke træning.....

Vil du bare se godt ud eller vil du virkeligt gå de sidste 1% procent for at nå helt i mål.... I min verden er vejning af biler og hverdags kørsel 2 vidt forskellige ting som ikke hører sammen.

Selv nogle af de mest afstemte producerede biler som kommer fra fabrikken er ikke helt 100% i øjet når vi snakker vægt. De kører stadig fantastisk.

Sænk din bil til du er tilfreds/kan leve med det og vær glad for det.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Corner vejning af hverdagsbil

Indlæg af Jesper Rasmussen » 6. apr 2017, 07:55

Cornervejning giver i mine øjne ingen mening på en hverdagsbil.

I det øjeblik du placerer en taske ell. lign. Et sted i bilen, så ændrer du jo hele resultatet.

På en racerbil hvor køreren vejer det samme etc. giver det derimod lige de der sidste procent.

Hvis man cornervejer sin hverdagsbil så tror jeg mere det handler om tvangstanker og behandlingskrævende OCD ;) ;)

Brugeravatar
Anders S
Nyt medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 01:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Corner vejning af hverdagsbil

Indlæg af Anders S » 7. apr 2017, 06:58

Corner vejning er nytteløst i en gadebil.

En racerbils karrosse er stivet helt af. Der er monteret bur og karossen er svejst i alle samlinger. Alle deformationszoner stives af.

En almindelig gadebil er så blød, at den nemt giver sig over 1 cm (for en sedan/coupe med fast bagsæde) og 2-3 cm (for en stationcar) fra hjørne til hjørne, bare du kører ned af en kantsten. Tolerancerne for hvor meget en uafstivet karrosse giver sig, er meget større end de tolerancer man arbejder med ved cornervejning.

Og så skal man alligvel tage højde for, om du er alene i bilen. Og du har fuld eller næsten tom tank osv.
- Alt sagt før et "men", mister sin betydning.

( Tidligere kendt som mailx )

Besvar

Tilbage til "Undervogn"