Passat B8 og større bremser
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Passat B8 og større bremser
Hey
Er der nogen der har erfaring med at opgradere bremserne på en B8’er?
Så vidt jeg kan se kører 220 & 240hk modellen med 340mm skiver for.
Kan de uden videre sættes på og skal der anden kaliber og åg til, eller bruger de samme kaliber?
Jeg har også et sæt Brembo Z18 til at ligge, så måske en simpel adapter til dem kan bruges sammen med en eller anden skive? (her har jeg skrevet til Epytec, som før har hjulpet mig).
Jeg vil evt. gerne have de Brembo’er malet og derefter påført et varmefast R logo, er der nogen der har erfaring med det?
Er der nogen der har erfaring med at opgradere bremserne på en B8’er?
Så vidt jeg kan se kører 220 & 240hk modellen med 340mm skiver for.
Kan de uden videre sættes på og skal der anden kaliber og åg til, eller bruger de samme kaliber?
Jeg har også et sæt Brembo Z18 til at ligge, så måske en simpel adapter til dem kan bruges sammen med en eller anden skive? (her har jeg skrevet til Epytec, som før har hjulpet mig).
Jeg vil evt. gerne have de Brembo’er malet og derefter påført et varmefast R logo, er der nogen der har erfaring med det?
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: Passat B8 og større bremser
Jeg har sat et sæt RS6 6-stemplet 390mm bremser på min Passat B8 GTR
De blev malet af min autolakerer og så satte han et R logo på, og bagefter fik de sidste lag klarlak, sådan at det er beskyttet inden under
Det kan købes adaptere alle mulige steder på nettet bla. epytec som du selv nævner
De blev malet af min autolakerer og så satte han et R logo på, og bagefter fik de sidste lag klarlak, sådan at det er beskyttet inden under
Det kan købes adaptere alle mulige steder på nettet bla. epytec som du selv nævner
- Vedhæftede filer
-
- 397A6904-3550-48AD-AE28-1AFF5D158708.jpeg (202.8 KiB) Vist 4299 gange
- These users thanked the author Nicklas123456 for the post:
- sjettal
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Re: Passat B8 og større bremser
Fedt, pænt store!
Bøvler du med synsmanden, eller er den for ny til du er nået dertil?
Spurgte hos Epytec, og de har ikke noget til Brembo Z17/Z18, så der røg muligheden for at gøre det billigt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøvler du med synsmanden, eller er den for ny til du er nået dertil?
Spurgte hos Epytec, og de har ikke noget til Brembo Z17/Z18, så der røg muligheden for at gøre det billigt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: Passat B8 og større bremser
Den skal først synes om 3år, og HVIS det bliver et problem på nogen måde, så har jeg standard bremserne komplet liggende.
- men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke engang de opdager det
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
Re: Passat B8 og større bremser
Kan garatere dig, at de opdager de bremser. Det er 110% sikkert!Nicklas123456 skrev: ↑22. nov 2018, 16:40Den skal først synes om 3år, og HVIS det bliver et problem på nogen måde, så har jeg standard bremserne komplet liggende.
- men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke engang de opdager det
Jeg har kørt mine "lowkey" på 4stemplede 312mm skiver som er standard på Golf 5 GTI.
Selvom jeg har oprindelig størrelse 312 beregnet til Golf 5 med ankerplader m.m. så røg min ikke igennem.
Større bremser ser rigtig fedt ud, det kan ikke diskuteres... Men men! Hvis du tilføjer bremser som vejer 20kg mere pr forhjul giver det pludselig ikke mening i min bog hvis bilen ikke skal optimeres ret meget.
Jeg har kører med 312mm skiver foran og 288mm bagpå med henholdvis 4stemplede 36/40mm stempler foran og 41mm bagpå. Det stopper som et ondt år!
Sammenlignet har jeg sparet ca 15kg på forhjul ved denne opgradering kontra det "normale" som folk gør - nemlig at smide VW R32/Audi S3/Seat Cupra bremser på som er 345mm foran og 310mm bagved.
- Vedhæftede filer
-
- IMG_1828.JPG (81.49 KiB) Vist 4026 gange
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Passat B8 og større bremser
Mine S4 bremser er ikke blevet opdaget. Men de er også pænt kedelige.. Meget “standard”
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
- Tor Morrison
- Medlem
- Indlæg: 1011
- Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 153 times
Re: Passat B8 og større bremser
De bremser Nicklas123456 har valgt vejer ikke nødvendigvis meget mere end de gamle, alt efter hvad det var for nogle bremser de gamle.ChristianK skrev: ↑2. jan 2019, 19:45Kan garatere dig, at de opdager de bremser. Det er 110% sikkert!Nicklas123456 skrev: ↑22. nov 2018, 16:40Den skal først synes om 3år, og HVIS det bliver et problem på nogen måde, så har jeg standard bremserne komplet liggende.
- men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke engang de opdager det
Jeg har kørt mine "lowkey" på 4stemplede 312mm skiver som er standard på Golf 5 GTI.
Selvom jeg har oprindelig størrelse 312 beregnet til Golf 5 med ankerplader m.m. så røg min ikke igennem.
Større bremser ser rigtig fedt ud, det kan ikke diskuteres... Men men! Hvis du tilføjer bremser som vejer 20kg mere pr forhjul giver det pludselig ikke mening i min bog hvis bilen ikke skal optimeres ret meget.
Jeg har kører med 312mm skiver foran og 288mm bagpå med henholdvis 4stemplede 36/40mm stempler foran og 41mm bagpå. Det stopper som et ondt år!
Sammenlignet har jeg sparet ca 15kg på forhjul ved denne opgradering kontra det "normale" som folk gør - nemlig at smide VW R32/Audi S3/Seat Cupra bremser på som er 345mm foran og 310mm bagved.
Audi S3 8P bremser er nogle tarvelige et-stemplede kalibere af støbejern og 345 mm skiver af støbejern. På min gamle Audi S3 gik jeg fra de nævnte kalibere og skiver til Audi RS3 bremser. Samlet vejede de større RS3 bremser en del mindre end S3 bremserne fordi kaliberne er af aluminium og de 370 mm skiver har aluminiumsnav. De sagde intet til syn.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: Passat B8 og større bremser
Kan så garantere dig og sige at synsmanden INTET sagdeChristianK skrev: ↑2. jan 2019, 19:45Kan garatere dig, at de opdager de bremser. Det er 110% sikkert!Nicklas123456 skrev: ↑22. nov 2018, 16:40Den skal først synes om 3år, og HVIS det bliver et problem på nogen måde, så har jeg standard bremserne komplet liggende.
- men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke engang de opdager det
Jeg har kørt mine "lowkey" på 4stemplede 312mm skiver som er standard på Golf 5 GTI.
Selvom jeg har oprindelig størrelse 312 beregnet til Golf 5 med ankerplader m.m. så røg min ikke igennem.
Større bremser ser rigtig fedt ud, det kan ikke diskuteres... Men men! Hvis du tilføjer bremser som vejer 20kg mere pr forhjul giver det pludselig ikke mening i min bog hvis bilen ikke skal optimeres ret meget.
Jeg har kører med 312mm skiver foran og 288mm bagpå med henholdvis 4stemplede 36/40mm stempler foran og 41mm bagpå. Det stopper som et ondt år!
Sammenlignet har jeg sparet ca 15kg på forhjul ved denne opgradering kontra det "normale" som folk gør - nemlig at smide VW R32/Audi S3/Seat Cupra bremser på som er 345mm foran og 310mm bagved.
Var der af en anden grund - han sagde heller ikke noget til de-cat
Så kommer nok an på hvem der syner den
Min gamle Passat havde også blå R36 bremser på og åbne fælge - ja man var ikke i tvivl - heller ikke her nogen kommentarer
Var til syn med en bil der var født med tromler bag og nu skiver, heller ingen kommentarer
Så hvis din Synsmand med 110% sikkerhed ser det, så det jo godt for ham
Jeg har ikke ramt en Synsmand der har brokket sig endnu
Tror først de kigger hvis der står brembo på og de er malet en eller anden vild neongrønt farve
Mine er med vilje holdt lidt OEM look, da jeg syntes det er mest stillet
Kan så sige at min mekanikers bror er ved at læse til politimand og de stod 2 politimænd sidst på værkstedet og jeg måtte forklare og vise billeder af før efter før de overhovedet kunne se der var skiftet noget
Min bil er iøvrigt født med Golf 7R 1-stemplet 340mm bremser og 310mm bagi - dog ikke malet sort og med det R logo på.
De vejer som et ondt år da de er støbejern og tænker da at de nye RS6’er måske vejer lidt - den bremser dog MEGET bedre.
Min bil er også kildet lidt på maven - men det skal vi nok ikke nærmere ind på
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
Re: Passat B8 og større bremser
Tænker de vejer noget mere end hans "gamle" standard pga skive størrelsen og kalibre, kalibre vejer måske ikke meget mere da han nye er alu.. Men de stadigvæk noget større, så tænker vægten også må øges lidt her. Selvom hans gamle er støbejern.De bremser Nicklas123456 har valgt vejer ikke nødvendigvis meget mere end de gamle, alt efter hvad det var for nogle bremser de gamle.
Audi S3 8P bremser er nogle tarvelige et-stemplede kalibere af støbejern og 345 mm skiver af støbejern. På min gamle Audi S3 gik jeg fra de nævnte kalibere og skiver til Audi RS3 bremser. Samlet vejede de større RS3 bremser en del mindre end S3 bremserne fordi kaliberne er af aluminium og de 370 mm skiver har aluminiumsnav. De sagde intet til syn.
Nå, så har jeg bare været uheldig med min Har også en der synes nu uden det generer ham..Nicklas123456 skrev: ↑2. jan 2019, 20:29Kan så garantere dig og sige at synsmanden INTET sagdeChristianK skrev: ↑2. jan 2019, 19:45Kan garatere dig, at de opdager de bremser. Det er 110% sikkert!Nicklas123456 skrev: ↑22. nov 2018, 16:40
Den skal først synes om 3år, og HVIS det bliver et problem på nogen måde, så har jeg standard bremserne komplet liggende.
- men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke engang de opdager det
Jeg har kørt mine "lowkey" på 4stemplede 312mm skiver som er standard på Golf 5 GTI.
Selvom jeg har oprindelig størrelse 312 beregnet til Golf 5 med ankerplader m.m. så røg min ikke igennem.
Større bremser ser rigtig fedt ud, det kan ikke diskuteres... Men men! Hvis du tilføjer bremser som vejer 20kg mere pr forhjul giver det pludselig ikke mening i min bog hvis bilen ikke skal optimeres ret meget.
Jeg har kører med 312mm skiver foran og 288mm bagpå med henholdvis 4stemplede 36/40mm stempler foran og 41mm bagpå. Det stopper som et ondt år!
Sammenlignet har jeg sparet ca 15kg på forhjul ved denne opgradering kontra det "normale" som folk gør - nemlig at smide VW R32/Audi S3/Seat Cupra bremser på som er 345mm foran og 310mm bagved.
Var der af en anden grund - han sagde heller ikke noget til de-cat
Så kommer nok an på hvem der syner den
Min gamle Passat havde også blå R36 bremser på og åbne fælge - ja man var ikke i tvivl - heller ikke her nogen kommentarer
Var til syn med en bil der var født med tromler bag og nu skiver, heller ingen kommentarer
Så hvis din Synsmand med 110% sikkerhed ser det, så det jo godt for ham
Jeg har ikke ramt en Synsmand der har brokket sig endnu
Tror først de kigger hvis der står brembo på og de er malet en eller anden vild neongrønt farve
Mine er med vilje holdt lidt OEM look, da jeg syntes det er mest stillet
Kan så sige at min mekanikers bror er ved at læse til politimand og de stod 2 politimænd sidst på værkstedet og jeg måtte forklare og vise billeder af før efter før de overhovedet kunne se der var skiftet noget
Min bil er iøvrigt født med Golf 7R 1-stemplet 340mm bremser og 310mm bagi - dog ikke malet sort og med det R logo på.
De vejer som et ondt år da de er støbejern og tænker da at de nye RS6’er måske vejer lidt - den bremser dog MEGET bedre.
Min bil er også kildet lidt på maven - men det skal vi nok ikke nærmere ind på
Der skal være lidt riv i sådan en pissat før den er sjov
- sjettal
- Medlem
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 6 times
Re: Passat B8 og større bremser
Har du gjort noget med ankerplader?Nicklas123456 skrev:Jeg har sat et sæt RS6 6-stemplet 390mm bremser på min Passat B8 GTR
De blev malet af min autolakerer og så satte han et R logo på, og bagefter fik de sidste lag klarlak, sådan at det er beskyttet inden under
Det kan købes adaptere alle mulige steder på nettet bla. epytec som du selv nævner
Kører du standard i bag?
Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Mvh.
Søren
Mvh.
Søren
- Nicklas123456
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2181
- Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 187 times
Re: Passat B8 og større bremser
Standard modificerede ankerplader i bag, de kan lige være der i diameter, der skal bare klippes ud til det nye beslag til kaliberensjettal skrev: ↑8. jan 2019, 09:02Har du gjort noget med ankerplader?Nicklas123456 skrev:Jeg har sat et sæt RS6 6-stemplet 390mm bremser på min Passat B8 GTR
De blev malet af min autolakerer og så satte han et R logo på, og bagefter fik de sidste lag klarlak, sådan at det er beskyttet inden under
Det kan købes adaptere alle mulige steder på nettet bla. epytec som du selv nævner
Kører du standard i bag?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Foran kører jeg uden ankerplader, havde dog RS6 ankerplader fra min kammerat, men de passede på ingen måde
Fordi livet er for kort til andet end VAG
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997
Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997