Sænkning af Golf med ACC - skal ACC kalibreres?

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
Onkeldunkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 1. feb 2019, 15:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Sænkning af Golf med ACC - skal ACC kalibreres?

Indlæg af Onkeldunkel » 8. feb 2019, 21:30

Først indlæg - so be gentle :-)

Jeg skal have sænket min Golf GTE med Eibach Pro og har Googlet som en gal for at finde ud af om ACC'en og LED forlygterne skal kalibreres. Jeg har fundet ud af følgende:

1) Hvis det er HELT rigtigt, så skal de kalibreres
2) Det virker som om mange sænker uden at kalibrere
3) Jeg har ikke kunnet finde nogen, som har sænket og derefter fået problemer med ACC/LED

Hvad er holdningen herind? Bør man kalibere ACC+LED?

Hvis man bør gøre det, så tænker jeg, at man ligeså godt kan få bilen sænket hos VW, da de sikkert tager en bondegård for kalibreringen alene.
VW Golf GTE - 2018
Tesla Model S - P85 - 2014

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Sænkning af Golf med ACC - skal ACC kalibreres?

Indlæg af diskoboy » 8. feb 2019, 21:52

Hvis det er rigtigt skal den. En kammerat har en RS6'er med Nightvision, ACC og alt muligt andet lir.

Forleden var den på værksted for at få skiftet vandpumpen - dvs. kofanger af skal. Både ACC, Nightvision og Lane Assist (hvor sidste blev ved jeg ikke) blev kalibreret.

Jeg vælger at tro at det ikke bare er fordi værkstedet skal lave sammenlagt ca. 2000 kr. ekstra at de kalibrerer det.
These users thanked the author diskoboy for the post:
Onkeldunkel
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Undervogn"