Søger inspiration til at prøve nogle nye produkter

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Brugeravatar
tief und breit
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:34
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Søger inspiration til at prøve nogle nye produkter

Indlæg af tief und breit » 13. sep 2015, 12:22

Håber der er nogle der vil dele lidt af deres erfaringer.
Sagen er den at, jeg i mange år har kørt med menzerna produkter og sonus skum pads.
Jeg bruger en Da maskine som jeg er glad for og som jeg synes er nem at arbejde med.
Jeg har så prøvet at kigge lidt på de her hexlogic pads og evt noget meguairs eller 3m produkter men hvad har i af gode erfaringer og hvad bruger i ?
Lasse.

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Søger inspiration til at prøve nogle nye produkter

Indlæg af hansen123 » 13. sep 2015, 18:48

tief und breit skrev:Håber der er nogle der vil dele lidt af deres erfaringer.
Sagen er den at, jeg i mange år har kørt med menzerna produkter og sonus skum pads.
Jeg bruger en Da maskine som jeg er glad for og som jeg synes er nem at arbejde med.
Jeg har så prøvet at kigge lidt på de her hexlogic pads og evt noget meguairs eller 3m produkter men hvad har i af gode erfaringer og hvad bruger i ?
Lasse.
Istedet for sonus skum, så prøv noget lake country flade skiver. Eventuelt deres hydrotech, dog holder de ikke helt ligeså længe som deres andre ting, men de er noget bedre i brug, så lidt tradeoff. Ellers der også lake country constant pressure. I bund og grund vil jeg anbefale at du bare holder dig til skiver uden "mønster" eller forskellige dybder. Meningen er jo at arbejde produktet ned i lakken, det modvirker diverse mønstre lidt og er mest af alt noget modeflip for at prøve noget andet. De fleste vil stadig anbefale flade skiver.

Forskellen på menzerna og 3m er næsten ikke værd at nævne. Hvilke menzerna har du?

M105/M205 fra meguairs går du ikke galt i byen med og bestemt ikke med hydrotech skiver som er skabt til netop dette produkt, dog afslutter det ikke altid 100% på blød lak, så skal der noget follow op, med foreksempel 106/85rd fra menzerna eller lignende. Prisen fra m105/m205 er dog noget stejl iforhold til andre mærker men som "weekend warrior" med en DA er det småting.

Ellers er der jo altid MF pads til DA maskiner, det bringer dem meget tættere på hvad en rotary kan gøre (især tiden det tager at cutte lakken ned) men det kræver stadig noget skum pude for at afslutte på blødere lak.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Besvar

Tilbage til "Detailing"