Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af EbbeJ » 13. sep 2015, 20:59

PORSCHE 911 TURBO (964)


Billede


Efter lidt planlægning, blev der plads i programmet til at få denne klassiske Porsche 964 Turbo givet en god omgang bilpleje. Min tid var noget presset, men heldigvis bed Lars fra Sonax Service i Horsens på krogen, da jeg spurgte om han havde tid og lyst til at assistere på sådan en sag fra Zuffenhausen.

Her billeder før behandling:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Den første dag gik med vask, afrensning samt behandling af interiør. Den var ikke voldsomt beskidt, men der havde akkumuleret sig et jævn mængde vejfilm, skidt, snavs, fluer og hvad der ellers kan forventes af en bil som kører i Danmark.


FÆLGE OG UNDERVOGN

Som altid begyndte jeg med at efterse hjul og skærmkasser, som virkeligt trængte til en kærlig hånd. Især bagsiden af fælgene var beskidte.
Det er afgørende, at passe på materialet når man “plejer” biler, ellers må man jo sige, at hele idéen går fløjten. Derfor blev Sonax’ syrefri fælgrens benyttet til fælgene. Forinden var skærmkasser skyllet ned med varmt vand, men fælgene var helt tørre - skyller man fælgene forinden, vil resultatet blot være, at man fortynder fælgrensen og dermed forringes dennes effekt.
Fælgrensen er i sig selv ikke aggressiv over for overfladen, så ingen problemer.

Skærmkasserne blev affedtet med MultiStar, en skånsom APC ligeledes fra Sonax, og de fik lov til at stå et par minutter for at bløde skidtet lidt op, inden at de fik turen med en børste.

Efter at have virket lidt, blev fælgrensen bearbejdet, og disse samt skærmkasser blev afskyllet grundigt.

Her billeder fra processen:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede



HÅNDVASK

Inden man påbegynder en større lakbehandling, som vi dette tilfælde, er det helt afgørende at alle overflader som skal poleres og beskyttes, er helt rene. Snavs, tjærepletter, rester fra insekter osv. kan ganske enkelt spolere resultatet. Får polerskive, klud, eller hvad man nu benytter på overfladen, fat i så meget som et sandkorn, sætter det tydelige spor i lakken. Derfor er det en sirlig omgang, når vi taler om større “details”.

Indledningsvist blev bilen sprøjtet ind i forvaskemiddel fra ValetPRO via en pumpeforstøver af flere omgange. Det er med til at opløse skidt og snavs, hvilket gør, at langt størstedelen blot kan skylles væk inden håndvasken.

Efter en grundig afskylning af snavs og forvaskemiddel, var det tid til håndvasken. Forinden var emblemer, detaljer, lister mv. blevet “penslet” ned, for at fjerne eventuelle ophobninger af skidt.
Det tager lidt tid, da man i 90’erne ikke sparede på hverken detaljer eller lister ;)

Bilen blev vasket ned med en kraftig blanding af Sonax Glansshampoo, microfiberhandske, 2 spande med grit-guards og hele pibetøjet. Oppe fra og ned. Og naturligvis en afskylning samt aftørring til sidst.

Billeder:

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede



AFRENSNING

Håndvasken fjerner rigtigt meget løstsiddende skidt, men efterlader typisk en del lidt mere fastsiddende og knapt så iøjenfaldende skidt og tjærepletter. Derfor var det næste punkt på dagsordenen. Der var ikke store mængder tjære på bilen, men den havde meget godt af en omgang afrensning med clay, eller klargøringsler som det også bliver kaldt. Mit bud er, at den havde fået en let “salgsklargøring” inden den var landet ved den nye ejer, hvilket også kunne forklare den ret voldsomme mængde hologrammer, såvel som polermiddelsresterne hist og pist.

Der blev brugt Swissvax Car Bath shampoo som “smøremiddel” til clay, da denne ikke efterlader glansmiddel eller lign. på lakken.

Billede
Billede
Billede
Billede


INTERIØR

I bedste 90’er stil var den udstyret med hvidt læder, som trods lidt patina, var i meget fornuftig stand. Den blev først støvsuget efter alle kunstens regler og fik derefter renset såvel som beskyttet sæderne. Bundmåtter blev renset i bund, da den hvide farve havde taget ret meget imod snavs fra fodtøj.

Billeder inden behandling:
Billede
Billede
Billede


Rens at tæpper:
Billede

Færdigt resultat:
Billede


LAKBEHANDLING

Dagen efter mødte Lars op, klar til kamp. Efter en fornuftig omgang morgenkaffe, gik vi igang med bilen. Først blev alt målt med Defelsko lagtykkelsesmålere, metal såvel som plastik for, at give indblik i hvad vi havde at arbejde med, og hvor der kunne opstå problemer. Biler af denne alder er oftest lakeret helt om eller som minimum er diverse felter malet.
Forskellige laktyper og blandinger af disse kan resultere i varierende hårdhed, hvilket gør, at lakken responderer forskelligt på poleringen.

De ældre Porscher af denne type, har typisk en relativt blød lak, hvor ridser fjernes meget nemt med nutidens avancerede polermidler. Det betyder, at hvis man angriber lakken for aggressivt, med for groft et polermiddel, fjerner man egentlig mere lak end nødvendigt, hvilket hverken er et plus for bilplejeren, bilen eller ejeren af denne.
Omlakerede felter kan derfor betyde, at arbejdsprocessen skal gribes anderledes an, når et godt resultat skal opnåes. Resultatet skal derfor altid afstemmes i forhold til såvel bilens stand og lakkens type.

Den originale lak på Porschen var som sagt aldeles blød og let at fjerne ridser i, men da f.eks. fronthjelmen var omlakeret, sikkert på grund af stenslag, responderede denne noget anderledes. Hvis ikke man har blik for variationen i arbejdsprocessen, og blot tilgår arbejdet mere rutinepræget, dvs. man f.eks. benytter samme produktkombination uanset lakkens alder, stand osv. så kan resultatet være uønskværdigt.

De uoriginale, omlakerede, felter var generelt set væsentligt hårdere end Porsches originale lak. Derfor skiftede vi konstant mellem produkterne og puder såvel som teknik. Det meste grovere arbejde på de omlakerede flader blev håndteret med Sonax CutMax hvorimod det grovere arbejde på den originale lak, blev udført med Sonax EX, begge via microfiber polerskiver på Rupes Dual-Action polermaskiner. Til sidst blev finish poleret med PerfectFinish via Sonax' sorte finishing skumpude og Rupes polermaskiner.

Løbende under poleringen blev lakken afrenset for at kontrollere resultatet. De fleste polermidler efterlade en form for olie eller fedt på overfladen af lakken. Dette kan være med til at gemme det virkelige resultat, så grundigt afrensning af lakkens med alkoholbaserede produkter, er helt afgørende, hvis man vil være sikker på, at det er det “virkelige” resultat, at man betragter.

Jeg benytter altid lidt forskelligt til processen, og lakken blev derfor løbende afrenset med Carpro Eraser, siliconefjerner og Sonax Finish-Control.

Inden forsegling af lak blev den igen afrenset, for igen at kontrollere resultatet, men ligeledes for, at være sikker på, at der ikke var noget fedt tilbage på lakken. Fedt- og olierester på lakken kan forringe lakforseglingens hæfteevne og dermed holdbarhed, så det gælder om at være grundig og systematisk. Valget af forsegler faldte på Sonax Polymer Netshield.

Inspektion af lak:
Billede
Billede
Billede


Testspot samt afdækning af lister m.v.:
Billede
Billede



Polering af fronthjelm:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Øvrige billeder fra poleringen:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


LAKBESKYTTELSE

Igennem et års tid har jeg kørt test på Sonax Polymer Netshield og har oplevet mere end de 6 måneders holdbarhed som Sonax påstår, hvilket må siges at validere produktet.
Forsegleren tilfører ikke så meget til overfladen visuelt, en smule glans og lidt mere farvegengivelse, men ikke meget hokus-pokus. Så, det flotte resultat skal hentes i poleringen af lakken forinden forseglingen. Påføringen er relativt lige ud af landevejen - det påsprøjtes en applikatorsvamp, fordeles hurtigt men forsigtigt ud på overfalden, og tørres af hurtigt derefter, inden det når at tørre op.

Plastiklister, kunststof osv. kan ligeledes behandles. Det gør det noget lettere for brugeren, da man ikke skal afdække disse forinden. Samtidigt med, giver man disse samme afvisende egenskaber som det øvrige af bilens overflade. Vinyl kan også behandles, med som tilfældet med lakken, skal man ikke forvente meget forvandling; forseglingens egenskaber er mere rettet imod at afvise skidt og være selvrensende, i stedet for at tilføre noget “uvirkeligt”.

Påføring af lakforsegler tog os en god halv times tid, hvor én mand påførte og en anden tørrede af.
Påføring af forsegler:
Billede


Behandling af vinyl på hækvinge:
Billede
Billede


Resultat:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Kunden var overordentligt glad, og troede forinden ikke, at det var muligt at hente så meget ved en kosmetisk behandling af bilen. Bilen blev sat tilsalg kort tid derefter, og køberen’s rådgiver, som kyndigt inspicerede bilen, var sikker på, at hele bilen var nyligt omlakeret, pga. det finish den havde. Det var jo som beskrevet ikke tilfældet, så det er såvel Lars som jeg haft en del sjov med.

Igen tak til Lars for assistancen! Og tak til Marc for at skyde lidt billeder, når mine hænder var dyppet i polermiddel eller autoshampoo ;)

Tak for kigget!

Venligst,

Ebbe
Senest rettet af EbbeJ 20. okt 2015, 21:50, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Martin1986 » 13. sep 2015, 21:05

Fedt arbejde som altid!
Nuværende bil: BMW F11 530D

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af carstenhjorth » 13. sep 2015, 21:10

Flot bil, flot arbejde og flotte billeder, tak for det :shock:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6252
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af jansom » 13. sep 2015, 21:20

Vildt imponerende. Og lækkert valg af bil!
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Josl » 13. sep 2015, 22:36

Fantastisk at se nogen har en så fanatisk tilgang til detaljer og at nogen gider betale for det!
Virkelig virkelig flot arbejde og helt igennem imponerende resultat!

Jeg undrede mig lidt over noget - hvorfor blev bilen ikke klodset op på en eller anden måde så man nemmere kunne komme helt ind i skærmene og vigtigst nemt komme ind i alle kroge af fælgene :)

Må man spørge hvilket prisleje vi er i for sådan en operation her - ikke fordi jeg går og overvejer at gi min '98 Saxo sådan en omgang men det er da sjovt at høre :)
"Hvor blev min signatur af?"

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af ABT » 14. sep 2015, 08:33

Well done!
Manden får jo en "ny" bil retur.. :D
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

nuggivr6
Medlem
Indlæg: 703
Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4480
Has thanked: 101 times
Been thanked: 10 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af nuggivr6 » 14. sep 2015, 08:36

Det ser fanme godt ud :P
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956

Michael0137
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 7. okt 2008, 09:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Michael0137 » 14. sep 2015, 09:22

Jeg har SÅ meget respekt for sådan et stykke arbejde! Det er håndværk!
Michael


Skoda Citigo 1.0 60 hk Elegance 5D årg. 2012
Candy White
Skoda Octavia Combi 1.4 tsi dsg Style 2016
Brilliant Silver

Thomas_B_A
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 30. maj 2015, 12:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kalundborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Thomas_B_A » 14. sep 2015, 09:45

Det er sq iorden det der!!...
Super resultat og rigtig god beskrivelse og billed dokumentation!..
STOR thumps up herfra.. :)
Triller for nuværende i Passat R36 4Motion DSG Variant
http://www.bilgalleri.dk/galleri/333546 ... motion_dsg

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af KBoesen » 14. sep 2015, 10:44

STOR STOR RESPEKT for det arbejde i har lavet Ebbe og Lars.

Det er simpelthen det vildeste bilporno at sidde og se på! :twisted: Har nok skiftet underbukser et par gange undervejs. :roll: :lol: ;)

Blev endelig ved med at poste de her opslag engang imellem. Den A4 Avant du lavede for et par år siden, finder jeg stadig frem engang imellem og belurer på. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af EbbeJ » 17. sep 2015, 22:55

Martin1986 skrev:Fedt arbejde som altid!
- Tak Martin!

carstenhjorth skrev:Flot bil, flot arbejde og flotte billeder, tak for det :shock:
- Selv tak!
jansom skrev:Vildt imponerende. Og lækkert valg af bil!
- Tak! Den er sprød sådan en fætter :) "Ægte" Porsche.
ABT skrev:Well done!
Manden får jo en "ny" bil retur.. :D
- Tak! I hvert fald i væsentligt bedre stand :)

Josl skrev:Fantastisk at se nogen har en så fanatisk tilgang til detaljer og at nogen gider betale for det!
Virkelig virkelig flot arbejde og helt igennem imponerende resultat!

Jeg undrede mig lidt over noget - hvorfor blev bilen ikke klodset op på en eller anden måde så man nemmere kunne komme helt ind i skærmene og vigtigst nemt komme ind i alle kroge af fælgene :)

Må man spørge hvilket prisleje vi er i for sådan en operation her - ikke fordi jeg går og overvejer at gi min '98 Saxo sådan en omgang men det er da sjovt at høre :)
- Mange tak for din kommentar! :) Det ville være det næste skridt at få bilen på lift osv. Desværre var det ikke muligt her.

Mht. pris, så er det jo et mellemværende mellem undertegnede og kunden, men du kan selv regne på hvad det vil koste at have en håndværker gående i en 30-40 timer :)
nuggivr6 skrev:Det ser fanme godt ud :P
- Tak for det!
Michael0137 skrev:Jeg har SÅ meget respekt for sådan et stykke arbejde! Det er håndværk!
- Tak! Og lige præcis! :) Materialekendskab er altafgørende.
Thomas_B_A skrev:Det er sq iorden det der!!...
Super resultat og rigtig god beskrivelse og billed dokumentation!..
STOR thumps up herfra.. :)
- Fedt, mange tak!
KBoesen skrev:STOR STOR RESPEKT for det arbejde i har lavet Ebbe og Lars.

Det er simpelthen det vildeste bilporno at sidde og se på! :twisted: Har nok skiftet underbukser et par gange undervejs. :roll: :lol: ;)

Blev endelig ved med at poste de her opslag engang imellem. Den A4 Avant du lavede for et par år siden, finder jeg stadig frem engang imellem og belurer på. :)
- Tak, det er super fedt at få sådan en kommentar! Så giver det mening at bruge sene aftentimer på at skrive noget tekst og lægge billeder op :)

Skal jeg gøre :)

Brugeravatar
Cuno_golf3
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 26 times
Been thanked: 4 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Cuno_golf3 » 21. sep 2015, 21:01

Smukt arbejde. No more no less.
I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Nicklossi » 16. nov 2015, 21:54

Faldt lige over tråden, og det har virkelig givet den gamle porsche's lak noget liv igen - virkelig godt arbejde! :)

Har dog lige et spørgsmål. Det håndklæde du bruger til aftørring ser virkelig lækkert ud!
Hvad mærke og model er det? Gætter jeg forkert hvis vi er ovre i noget sonax? :P

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Ice Fox » 17. nov 2015, 00:20

Hold da op en kæmpe forskel.
Det er sq flot. Godt arbejde.

EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af EbbeJ » 3. dec 2015, 18:12

Nicklossi skrev:Faldt lige over tråden, og det har virkelig givet den gamle porsche's lak noget liv igen - virkelig godt arbejde! :)

Har dog lige et spørgsmål. Det håndklæde du bruger til aftørring ser virkelig lækkert ud!
Hvad mærke og model er det? Gætter jeg forkert hvis vi er ovre i noget sonax? :P
Hej :)

Det fungerer ganske fint det aftørringsklæde. Det er ikke fra Sonax. Det kan erhverves en del forskellige steder, primært i udlandet, men nu kan jeg se at du bor på Fyn, så kan du lige så godt tage turen forbi Morten fra Detailing Bilpleje i Odense - han sælger lidt forskelligt. Kan i øvrigt anbefale den Optimum Car Wash som han sælger - super god autoshampoo.


Venligst,

Ebbe

EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af EbbeJ » 3. dec 2015, 18:12

Ice Fox skrev:Hold da op en kæmpe forskel.
Det er sq flot. Godt arbejde. BilledeBillede

Tak, tak :)

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Martin1986 » 3. dec 2015, 18:21

EbbeJ skrev:
Nicklossi skrev:Faldt lige over tråden, og det har virkelig givet den gamle porsche's lak noget liv igen - virkelig godt arbejde! :)

Har dog lige et spørgsmål. Det håndklæde du bruger til aftørring ser virkelig lækkert ud!
Hvad mærke og model er det? Gætter jeg forkert hvis vi er ovre i noget sonax? Billede
Hej :)

Det fungerer ganske fint det aftørringsklæde. Det er ikke fra Sonax. Det kan erhverves en del forskellige steder, primært i udlandet, men nu kan jeg se at du bor på Fyn, så kan du lige så godt tage turen forbi Morten fra Detailing Bilpleje i Odense - han sælger lidt forskelligt. Kan i øvrigt anbefale den Optimum Car Wash som han sælger - super god autoshampoo.


Venligst,

Ebbe
Men hvad hedder det? :)
Nuværende bil: BMW F11 530D

Michael1995
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 15. okt 2014, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Detail / Polering af Porsche 911 Turbo (964)

Indlæg af Michael1995 » 16. dec 2015, 12:08

Det er virkelig flot arbejde, man bliver misundelig på de bilpleje skills i besidder! :o
Nuværende: VW Passat Variant 2014

(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009

Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.

Besvar

Tilbage til "Detailing"