Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af larslyn » 4. dec 2015, 15:33

jeg er sgu ved at være mæt af alle de frelste tosser der er ved at være herinde.... det må fandme være dejligt at gå rundt med en stor fed glorie over hovedet....

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2061
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 494 times
Been thanked: 252 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af donfetaful » 4. dec 2015, 17:37

Bare den gav lidt varme fra sig...
Kør og vær glad 🛻💨

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Indlæg: 642
Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Wettingen - CH
Has thanked: 423 times
Been thanked: 228 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af mertodinlo » 4. dec 2015, 21:22

Jeg nød nu de 'offentlige' vaskepladser i Schweiz, højttryksrenseren havde varmt vand og man kunne skylle efter med demoraliseret vand. Havde så selv microfiber svampe osv med, det blev et lækkert resultat. Tror jeg slap med ca 35-40 kr for en vask, måtte pøse bilen over flere gange til sidst for at få brugt alle pengene

Brugeravatar
Uhrskov
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 23. aug 2012, 15:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Uhrskov » 5. dec 2015, 09:43

larslyn skrev:jeg er sgu ved at være mæt af alle de frelste tosser der er ved at være herinde.... det må fandme være dejligt at gå rundt med en stor fed glorie over hovedet....
Tror hverken på nisser eller engle, så har ingen glorie, men jeg hat bil og appetit på kød og flyrejser.Men har accepteret at vi har forladt tiden, hvor man hælder sit spildevand urenset og direkte i havet/vandløbet/grundvandet.
At der er problemer med smog i Kina og at de sviner med olie i Nigeria gør da ikke at vi skal ødelægge mere end nødvendigt herhjemme.
Og Så skal man passe på med at blande CO² problemet, (som er et globalt problem, det skal løses på globalt plan) sammen med lokale problemer som smog og spildevand, som primært er lokale problemer der skal løses lokalt.
Man kan godt diskuterer om DK indsats på CO2 batter noget i det store regnskab. Men det dokumenteret at vores indsats med ikke længere at lukke urenset spildevand ud i naturen har haft en kæmpe virkning. og fortsat har det.
Men ja det nemmere bare at hælde sit spildevand i åen.

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af comforttraktoren » 6. dec 2015, 22:00

Ja
Vi er enige om at vi ikke skal forurene åen, havet eller luften unødigt !
Men når min kæde hopper af, så er når man begynder at fable om stor forurening fra de dyr vi putter i munden, uden at tage stilling til den måde vi omgås den energi vi har i vores hverdag ( udover bilerne )
Og at vi derfor skal have dårlig samvittighed over at spise kød.
Jeg er ikke fuldstændigt blind for at der kan være en miljøpåvirkning af dyrene vi spiser; men den klinger lidt hult, med det jeg i mit arbejde ser i boligmassen og industrien til hverdag, af mangel på omtanke ift. energi, taget i betragtning.
Og når man så blander afgifts tænkning ind i det, som ikke tilgodeser miljøet, så ser jeg ikke det store lys i at lade en god bøf gå til spilde.
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af ABT » 7. dec 2015, 13:17

Har egenligt brugt svanemærket vaskehal reglmæssigt og regnvandet derhjemme af og til, men jeg kan godt se fornuften i kun at køre i vaskehallen ud fra et miljømæssigt synspunkt selvom jeg bruger et biologisk nedbrydeligt vaskemiddel, så det gør vi fra nu af..

Miljøet er belastet nok i forvejen og så er miljøet altså vigtigere end lakken på min bil! ;)
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

sup3rior
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 25. jun 2008, 13:26
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skåne
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af sup3rior » 7. dec 2015, 14:07

mertodinlo skrev:...demoraliseret vand...
Skal sådan noget vand have lykkepiller? :mrgreen:
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive


Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af arj9k » 7. dec 2015, 14:17

larslyn skrev:jeg er sgu ved at være mæt af alle de frelste tosser der er ved at være herinde.... det må fandme være dejligt at gå rundt med en stor fed glorie over hovedet....
Det lyder lidt som snapsen fra julefrokosten der stadig bøvser Billede

Det handler ikke om hvad folk putter i munden, men om hvad du hælder i vores vandløb, når du vasker din bil i indkørslen.

Nogle herinde synes åbenbart at et par vaskeridser er værre end opløsningsmidler i naturen.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Sorens2 » 7. dec 2015, 14:37

ABT skrev:Miljøet er belastet nok i forvejen og så er miljøet altså vigtigere end lakken på min bil! ;)
Hvorfor så vaske den?
Hvorfor ha en bil?

Miljøet er vel vigtigere end din bil?
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af larslyn » 7. dec 2015, 19:03

arj9k skrev:
larslyn skrev:jeg er sgu ved at være mæt af alle de frelste tosser der er ved at være herinde.... det må fandme være dejligt at gå rundt med en stor fed glorie over hovedet....
Det lyder lidt som snapsen fra julefrokosten der stadig bøvser Billede

Det handler ikke om hvad folk putter i munden, men om hvad du hælder i vores vandløb, når du vasker din bil i indkørslen.

Nogle herinde synes åbenbart at et par vaskeridser er værre end opløsningsmidler i naturen.
der er sgu ikke noget der bøvser, og hvis der er, så er det nok ikke snapsen, for jeg hverken nyder eller drikker alkohol..... jeg er bare ved at være træt af det......
dette er et f...... BILFORUM, biler forurener......hvis man vil leve i sin lille osteklokke hvor man tror at i gør en kæmpe forskel for miljøet fordi man ændre måden at vaske bil på, eller æde salat og droppe kødet, så fint for mig, men i ændre intet i det store billede, har i set hvordan tøjproduktion i indien foregår, smoggen som Søren lagde op, hvordan man hugger skibe op...... der er rigtigt mange kedelige ting man kan hive frem, men dk er så latterligt lille i den sammenhæng.......men det er nok bare mig.....

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af comforttraktoren » 7. dec 2015, 22:15

Tjek !
Dette er et forum for BILTOSSER !
Som har alle mulige meninger om hvad som helst...

Men Biltosser er vi vel alle ?
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Brugeravatar
Uhrskov
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 23. aug 2012, 15:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Uhrskov » 7. dec 2015, 23:31

larslyn skrev:
arj9k skrev:
larslyn skrev:jeg er sgu ved at være mæt af alle de frelste tosser der er ved at være herinde.... det må fandme være dejligt at gå rundt med en stor fed glorie over hovedet....
Det lyder lidt som snapsen fra julefrokosten der stadig bøvser Billede

Det handler ikke om hvad folk putter i munden, men om hvad du hælder i vores vandløb, når du vasker din bil i indkørslen.

Nogle herinde synes åbenbart at et par vaskeridser er værre end opløsningsmidler i naturen.
der er sgu ikke noget der bøvser, og hvis der er, så er det nok ikke snapsen, for jeg hverken nyder eller drikker alkohol..... jeg er bare ved at være træt af det......
dette er et f...... BILFORUM, biler forurener......hvis man vil leve i sin lille osteklokke hvor man tror at i gør en kæmpe forskel for miljøet fordi man ændre måden at vaske bil på, eller æde salat og droppe kødet, så fint for mig, men i ændre intet i det store billede, har i set hvordan tøjproduktion i indien foregår, smoggen som Søren lagde op, hvordan man hugger skibe op...... der er rigtigt mange kedelige ting man kan hive frem, men dk er så latterligt lille i den sammenhæng.......men det er nok bare mig.....
Biler forurener ja, og det er helt acceptabelt fordi vi har brug for dem og fordi der i mange tilfælde ikke er reelt alternativ.
Der er et alternativ til at smide sit spildevand urenset ud miljøet, det hedder en vaskeplads eller en vaskehal.
Om de hugger skibe op i Indien eller bliver kvalt i smog i Kina gør hverken til eller fra i Danmark. Men det gør en kæmpe forskel for fx det lille vandløb om du lige skyller det igennem med sæbevand på ugentligt basis fordi det er nemmere vaske bilen ved vejkanten .
Som skrevet før så kan man jo lave forsøget på sin græsplæne eller lige lede skyllevandet igennem sin havedam eller akvarie for at se effekten. (Eller naboens koi-karpe bassin hvis han er træls)

Det giver jo ikke mening at fordi de smadre deres miljø i Indien og Kina så skal vi ikke bekymrer os om vores eget.
CO2, CFCgas, resistens o lign. ,er en anden diskussion fordi problemerne er globale, det er spildevand, smog og snavsede strande/kystvande ikke.

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af arj9k » 8. dec 2015, 06:42

larslyn skrev:
der er sgu ikke noget der bøvser, og hvis der er, så er det nok ikke snapsen, for jeg hverken nyder eller drikker alkohol..... jeg er bare ved at være træt af det......
dette er et f...... BILFORUM, biler forurener......hvis man vil leve i sin lille osteklokke hvor man tror at i gør en kæmpe forskel for miljøet fordi man ændre måden at vaske bil på, eller æde salat og droppe kødet, så fint for mig, men i ændre intet i det store billede, har i set hvordan tøjproduktion i indien foregår, smoggen som Søren lagde op, hvordan man hugger skibe op...... der er rigtigt mange kedelige ting man kan hive frem, men dk er så latterligt lille i den sammenhæng.......men det er nok bare mig.....
Hvorfor overhovedet inddrage forurening i Kina og Indien i denne snak? Det er overhovedet ikke relevant i denne kontekst. Vi er uanset hvordan du vender og drejer det et af de mest forurenede og forbrugende lande målt pr. indbygger.

Det handler om hvad DU alene kan gøre for miljøet og vores natur. Uanset hvor latterlig lille danmark er, så er det en latterlig holdning at have til naturen. Så bare fordi vi er latterlig små, så skal alt vores latterlige grundvand forurenes og alle vores latterlige strande skal være fyldt med blå-grøn alger. Alt latterligt liv i vores vandløb og åer skal lide/dø fordi du synes det hele er så latterligt. Det vigtigste er en ren bil og nul vaskeridser.

Heldigvis er det ikke den generelle holdning i samfundet, for vi er da absolut blevet klogere med årene. Heldigvis er den generelle holdning herinde ikke repræsentativ for samfundet og gudskelov for det Billede

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af larslyn » 8. dec 2015, 06:59

Uhrskov skrev: Men det gør en kæmpe forskel for fx det lille vandløb om du lige skyller det igennem med sæbevand på ugentligt basis fordi det er nemmere vaske bilen ved vejkanten .
Som skrevet før så kan man jo lave forsøget på sin græsplæne eller lige lede skyllevandet igennem sin havedam eller akvarie for at se effekten.
nu har jeg ikke en havedam, men har intet problem i at vaske min bil på græsplænen, de små mængder jeg bruger af sæbe betyder nada for min plæne.....

Har du set hvad der kommer igennem de kommunale rensningsanlæg? i den sammenhæng er jeg sikker på at minimale udledninger fra bilvask udgøre så lidt at det er fuldstændigt ligegyldigt. Skulle der komme tal som bakker dine og andres påstande op bukker jeg naturligvis for det. Men mig bekendt er det slet ikke der vi er nu, det eneste jeg har kunne læse er at nogle tåber har fundet ud af at det ville være (endnu) en fantastisk måde at få folk med sølvpapirs hatte til at råbe op. :roll:

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Mikkel K » 9. dec 2015, 16:48

ABT skrev: Miljøet er belastet nok i forvejen og så er miljøet altså vigtigere end lakken på min bil! ;)
Og hvilken bil er det nu, det er?

Noget TDI med DPF og/eller EGR modifikation?

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Mike H » 9. dec 2015, 19:12

Popcorn tråd... jahhhh :lol: ... vent lidt, er løbet tør for cola :mrgreen: (bare rolig, det er light).

Gæt hvor mange der bruger start/stop I deres biler I denne tråd :twisted:
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Indlæg: 3454
Tilmeldt: 21. mar 2011, 12:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 32 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Ice Fox » 9. dec 2015, 19:48

Mike H skrev: Gæt hvor mange der bruger start/stop I deres biler I denne tråd :twisted:
Skal man bruge alle de systemer der er til rådighed i bilen? Dammit. :o :lol:

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Rune_B » 9. dec 2015, 20:01

Mike H skrev:Popcorn tråd... jahhhh :lol: ... vent lidt, er løbet tør for cola :mrgreen: (bare rolig, det er light).

Gæt hvor mange der bruger start/stop I deres biler I denne tråd :twisted:
Jeg bruger da S/S hver gang jeg glemmer at slå det fra når jeg starter bilen ;)
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Sorens2 » 9. dec 2015, 22:37

Har lige tanket 51 L diesel i dag.
Jeg føler mig som en skurk.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af larslyn » 11. dec 2015, 15:40

Sorens2 skrev:Har lige tanket 51 L diesel i dag.
Jeg føler mig som en skurk.
du er også en skidt knægt :lol:

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af carstenhjorth » 11. dec 2015, 19:37

Den kan jeg toppe, tankede 50 liter V-Power og kørte en lang tur for sjov!! Double crime.... :P
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af comforttraktoren » 11. dec 2015, 23:28

Natural Born crimeriders er i ! :o
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1398
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 421 times
Been thanked: 250 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Passatg 3c » 11. dec 2015, 23:44

Jeg har i år været med jobbet ved kunder i Manila, Kuala Lumpur, Jarkarta, Yangzhou, Shanghai, Beijing og på road trip i Kina. I må tro mig, når jeg siger at INGENTING af det vi går og miljøpiller i hjælper en skid, så længe de sviner som de gør i Asien. Europa er simpelthen ikke stedet at starte. Vi er engle i sammenligning.
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Sorens2 » 12. dec 2015, 08:11

Passatg 3c skrev:Jeg har i år været med jobbet ved kunder i Manila, Kuala Lumpur, Jarkarta, Yangzhou, Shanghai, Beijing og på road trip i Kina. I må tro mig, når jeg siger at INGENTING af det vi går og miljøpiller i hjælper en skid, så længe de sviner som de gør i Asien. Europa er simpelthen ikke stedet at starte. Vi er engle i sammenligning.
Jeg syntes også det er naivt at tro at min bilvask redder kloden.
Eller at jeg skal være veganer for at Danmark oplever næste sommer.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af peter w » 12. dec 2015, 08:53

Uhrskov skrev:
larslyn skrev:
arj9k skrev: Det lyder lidt som snapsen fra julefrokosten der stadig bøvser Billede

Det handler ikke om hvad folk putter i munden, men om hvad du hælder i vores vandløb, når du vasker din bil i indkørslen.

Nogle herinde synes åbenbart at et par vaskeridser er værre end opløsningsmidler i naturen.
der er sgu ikke noget der bøvser, og hvis der er, så er det nok ikke snapsen, for jeg hverken nyder eller drikker alkohol..... jeg er bare ved at være træt af det......
dette er et f...... BILFORUM, biler forurener......hvis man vil leve i sin lille osteklokke hvor man tror at i gør en kæmpe forskel for miljøet fordi man ændre måden at vaske bil på, eller æde salat og droppe kødet, så fint for mig, men i ændre intet i det store billede, har i set hvordan tøjproduktion i indien foregår, smoggen som Søren lagde op, hvordan man hugger skibe op...... der er rigtigt mange kedelige ting man kan hive frem, men dk er så latterligt lille i den sammenhæng.......men det er nok bare mig.....
Biler forurener ja, og det er helt acceptabelt fordi vi har brug for dem og fordi der i mange tilfælde ikke er reelt alternativ.
Der er et alternativ til at smide sit spildevand urenset ud miljøet, det hedder en vaskeplads eller en vaskehal.
Om de hugger skibe op i Indien eller bliver kvalt i smog i Kina gør hverken til eller fra i Danmark. Men det gør en kæmpe forskel for fx det lille vandløb om du lige skyller det igennem med sæbevand på ugentligt basis fordi det er nemmere vaske bilen ved vejkanten .
Som skrevet før så kan man jo lave forsøget på sin græsplæne eller lige lede skyllevandet igennem sin havedam eller akvarie for at se effekten. (Eller naboens koi-karpe bassin hvis han er træls)

Det giver jo ikke mening at fordi de smadre deres miljø i Indien og Kina så skal vi ikke bekymrer os om vores eget.
CO2, CFCgas, resistens o lign. ,er en anden diskussion fordi problemerne er globale, det er spildevand, smog og snavsede strande/kystvande ikke.
+++
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af peter w » 12. dec 2015, 08:54

Sorens2 skrev:Har lige tanket 51 L diesel i dag.
Jeg føler mig som en skurk.
Det skal du ikke. Kun hvis du ikke bruger dem med omtanke.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af peter w » 12. dec 2015, 09:08

Passatg 3c skrev:Jeg har i år været med jobbet ved kunder i Manila, Kuala Lumpur, Jarkarta, Yangzhou, Shanghai, Beijing og på road trip i Kina. I må tro mig, når jeg siger at INGENTING af det vi går og miljøpiller i hjælper en skid, så længe de sviner som de gør i Asien. Europa er simpelthen ikke stedet at starte. Vi er engle i sammenligning.
Og delegationer fra Kina, Malaysia, Indonesien og andre asiatiske lande - og USA, og Brasilien osv. - er jævnligt forbi Energistyrelsen - hvor jeg arbejder - for at få gode råd og vejledning til, hvordan de kan iværksætte klimabesparende tiltag. Og vi rejser ud og hjælper dem.
Grunden til det er lige præcis, at Danmark er et foregangsland, og vi gør alt det mange andre lande også gerne vil. Vi gør det bare 20 år før de andre. Og danske virksomheder tjener kassen på det.
Og ja, Oksekød er en af de absolut største klimasyndere. Det er ikke kun deres produktion af tarmgasser, men også produktion af den gødning, der skal til for at lave deres foder, produktionen af deres foder, og ikke mindst deres store forbrug af jordarealer - tænk eksempelvis på, hvor enorme mængder af regnskov, der er fældet for at rydde græsningsarealer til kvæg; der er et kæmpe CO2-udslip i den forbindelse. Og jo, jo Søren og andre, jeg ved godt, at de bøffer I spiser, kommer fra koen, der går ude på marken i din baghave, men det er altså ikke den, vi taler om, når vi taler om, at oksekød udleder betydelige mængder af CO2 - og jeres baghaveko udleder også ganske store mængder CO2.
Heldigvis er der andre, der har set lyset, og forbruget af oksekød er faldende i Danmark. Er det 20 % det er faldet de seneste år? Tak for det. Og husk nu, at I bliver ikke bedt om at blive vegetarer, bare om at tænke jer lidt om og reducere forbruget af særligt kød fra drøvtyggere. Ikke eliminere. Spis lidt mindre og spis noget af bedre kvalitet.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af arj9k » 12. dec 2015, 21:51

peter w skrev:
Passatg 3c skrev:Jeg har i år været med jobbet ved kunder i Manila, Kuala Lumpur, Jarkarta, Yangzhou, Shanghai, Beijing og på road trip i Kina. I må tro mig, når jeg siger at INGENTING af det vi går og miljøpiller i hjælper en skid, så længe de sviner som de gør i Asien. Europa er simpelthen ikke stedet at starte. Vi er engle i sammenligning.
Og delegationer fra Kina, Malaysia, Indonesien og andre asiatiske lande - og USA, og Brasilien osv. - er jævnligt forbi Energistyrelsen - hvor jeg arbejder - for at få gode råd og vejledning til, hvordan de kan iværksætte klimabesparende tiltag. Og vi rejser ud og hjælper dem.
Grunden til det er lige præcis, at Danmark er et foregangsland, og vi gør alt det mange andre lande også gerne vil. Vi gør det bare 20 år før de andre. Og danske virksomheder tjener kassen på det.
Og ja, Oksekød er en af de absolut største klimasyndere. Det er ikke kun deres produktion af tarmgasser, men også produktion af den gødning, der skal til for at lave deres foder, produktionen af deres foder, og ikke mindst deres store forbrug af jordarealer - tænk eksempelvis på, hvor enorme mængder af regnskov, der er fældet for at rydde græsningsarealer til kvæg; der er et kæmpe CO2-udslip i den forbindelse. Og jo, jo Søren og andre, jeg ved godt, at de bøffer I spiser, kommer fra koen, der går ude på marken i din baghave, men det er altså ikke den, vi taler om, når vi taler om, at oksekød udleder betydelige mængder af CO2 - og jeres baghaveko udleder også ganske store mængder CO2.
Heldigvis er der andre, der har set lyset, og forbruget af oksekød er faldende i Danmark. Er det 20 % det er faldet de seneste år? Tak for det. Og husk nu, at I bliver ikke bedt om at blive vegetarer, bare om at tænke jer lidt om og reducere forbruget af særligt kød fra drøvtyggere. Ikke eliminere. Spis lidt mindre og spis noget af bedre kvalitet.
+1

Jeg synes ydermere det er sørgeligt man hele tiden sammenligner vores hjemlige forurening med forurening i Kina, Indien, Bangladesh og Brasilien etc. Det er vigtigere at kigge lidt mere indad end ud på alle de andre. Vi gør meget herhjemme, men vi kan gøre meget mere. Det tager naturen mange år, at nedbryde de kemikalier og kvælstofforbindelser vi udleder :(

http://ing.dk/artikel/danmarks-natur-er ... ede-169445

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Sorens2 » 13. dec 2015, 02:38

Ing.dk skal bare skride fra vagcars.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Derfor skal du ikke vaske bilen derhjemme

Indlæg af Josl » 13. dec 2015, 10:09

Skider I hvor I æder?

Pisser I i varmvandsbeholderen?

Nej vel? Det er nok lidt pointen ang. Det bilvask her.

At Kina, Indien og andre sviner kan vi ikke gøre så meget ved. Men derfor behøver vi vel ikke smide benene op og bare gi' det hele fingeren.
"Hvor blev min signatur af?"

Besvar

Tilbage til "Detailing"