Dato og tid er 25. feb 2017, 19:07

Svar p√• emne  [ 129 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1, 2, 3, 4, 5
 Vaske guide 
Forfatter besked
Helt nyt medlem
Brugeravatar

Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Ja
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Re: Vaske guide
[quote="Kims"][quote="Veronica"]Super! Tak for alle svar. Nogen der ved hvor man får sådan en foam lance hen? Den kan jeg så investere i i stedet for nyt shampoo.[/quote]
http://shop.bilvask.nu/skum-lanse-bilvask-hojtryk[/quote]

Perfekt! Den bestilles i dag.

Tak!

forskellige indstillingsmuligheder og massagefunktion, m√łrktonede ruder i bag, sportsundervogn, 18" aluf√¶lge, 2 zone klima, auto. nedbl.
bakspejl, regnsensor, sædevarme, 4x el-ruder, multifunktionsrat, læder, tågelygter

18. feb 2016, 14:01
Medlem
Brugeravatar

Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Min hustrus Skoda har netop v√¶ret til klarg√łring, hvor den fik en grundig polering og Opticoat behandling.

Ejeren af firmaet og jeg diskuterede efterf√łlgende vask af biler. Vi var enige om, at der findes flere religioner og ikke det samme virker for alle.

Hans klare holdning var dog, at en bilvask ikke skal g√łres til "Rocket science". Dvs. forsvask, 2 spands princip, bl√łdg√łring af vand m.v det er noget pjat if√łlge ham.

F√łrst polering + en god coating s√•som Opticoat, derefter l√łbende vask:

1. Meget grundig skyldning
2. √ąn spand med god s√¶bevand (han bruger NO Rinse)
3. Vask med en svamp som ikke ridser (de har selv testet 11 svampe og fundet den som ikke ridser en nypoleret sort bil uden beskyttelse bedst). Koster 40 kr.
4. Skyld af
5. Brug f√łrst en skraber hurtigt (fx VIKAN)
6. T√łr efter med en langh√•ret mikrofiber klud (fx Metalinas) og brug evt. lidt Optimum Optiseal til allersidst, hvor der resterer lidt vand. Det vil fordampe sammen med Optiseal og Optiseal giver yderligere lakforsegling.

Når bilen er coated, så er ovenstående nok til holde bilen pæn for evigt og den vil få et minimum af ridser og skal aldrig poleres igen.

Jeg vaskede bilen for f√łrste gang i dag efter Opticoat behandlingen. Sikke en forn√łjelse.

Billede

17. feb 2017, 22:57
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Er enig i at det ikke skal v√¶re raket videnskab. Det eneste jeg kan v√¶re uenig i, er skaberen. I mine √łjne, s√• hellere 2 Microfiber h√•ndkl√¶der.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk

2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI Van (Solgt)

18. feb 2017, 10:55
Medlem

Geografisk region: Nordjylland
Indl√¶g Vaske guide
Efter min mening, så afhænger det meget af, hvor beskidt bilen er.
Er grundlæggende uenig i flere af ovenstående steps... især svampen og skraberen samt det, at man kun bruger een spand. Især hvis bilen er meget beskidt.
Hvis man anvender h√łjtryksrenser og er MEGET grundig, s√• kan man til n√łds n√łjes med een spand, men ville aldrig selv benytte det.
Har du set forskellen på hvor beskidt vandet er ved brug af to spande?
Min egen rutine er:
1: Fælge (egen spand) og dæk
2: Skyl grundigt - f√• 90% af det l√łse skidt af.
3: (Foam) Afhængig af hvor beskidt den er.
4: Vask kanter og kroge med pensel imens foam arbejder.
5: Vask med to spande - grit guard i begge. Bruger en mikrofiber handske fra Gyeon.
6: Skyl af
7: T√łr af med mikrofiberklud.

Efter min mening - små ændringer ift. ovenstående og væsentlig mere sikker ift. ridser.
Samtidig så er jeg enig i, at det samme ikke virker for alle.
Teknik er afg√łrende. Nogen kan ridse hvad om helst

19. feb 2017, 07:57
Aktiv medlem
Brugeravatar

2 spande, man t√łmmer jo den beskidte og laver en ny :D

19. feb 2017, 09:34
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: K√łge
Geografisk region: Sydsjælland
Jeg syntes ikke jeg har nogen problemer med skraberen.. den er jo i meget bl√łd silikone.

19. feb 2017, 09:48
Medlem

Geografisk region: Nordjylland
Prodigy skrev:
Jeg syntes ikke jeg har nogen problemer med skraberen.. den er jo i meget bl√łd silikone.

Det ændre ikke på, at den kan slæbe det mindste skidt hen over lakken og lave ridser.
Det er bare en risiko, som ikke er værd at tage.
Du kan aldrig v√¶re 100% sikker p√•, at du f√•r alt skidt med - derfor er en mikrofiber v√¶sentlig mere sikker at bruge til aft√łrring.

19. feb 2017, 09:54
Medlem
Brugeravatar

Geografisk region: Fyn
Obel skrev:
Er grundlæggende uenig i flere af ovenstående steps... især svampen og skraberen samt det, at man kun bruger een spand. Især hvis bilen er meget beskidt.

Personlig har jeg også længe brugt en mikrofiber handske - det synes jeg har fungeret glimrende.

Jeg pr√łvede faktisk at k√łbe s√•dan en svamp og NO Rinse s√¶ben. Det er ogs√• en speciel s√¶be i forhold til hvad jeg et vant til. Den skummer slet ikke op og det f√łles lidt som om at man blot vasker med rent vand.

Det er f√łlgende svampe som de testede p√• en nypoleret Tesla. Og det var kun svampen nederst til h√łjre som klarede opgaven uden at ridse.

Billede

19. feb 2017, 10:29
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: K√łbenhavn
Dette er bare ybern√łrderi p√• den superfede m√•de. Tak for alle de gode indputs :!:

Jeg bruger i√łvrigt regnvand til at skylle bilen med. Det fungerer fint for mig.

Life is short. Eat dessert first !

VW TOURAN 2006 1,6 FSI - 6 SPEED - TIL SALG - 45 K

19. feb 2017, 10:34
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 129 indl√¶g ]  G√• til side Foreg√•ende  1, 2, 3, 4, 5