Polering af ny bil?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Polering af ny bil?

Indlæg af Alfafreak » 25. apr 2010, 21:07

Jeg skulle gerne snart få ny bil i sort metal. Den skal selvfølgelig have noget lakforsegler.

Men hvor meget skal den have inden?

Jeg overvejer at give den en hurtig tur med hånden med Menzerna Final Finish PO85RD, bare så lakken er ren og så lakforsegler.

Men man kunne jo give Final Finish , så Glaze, Poorboys Black hole og så forsegler.

Eller kan man opnå en synlig forbedring ved at polere den med maskine inden man giver den lakforsegling?
Nu med BMW i4

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af lars nelsson » 25. apr 2010, 21:18

Hvá mener du med ny bil.... Hvis den er helt ny er der ingen ide at polere lakken. Da der vel ikke er vaskeridser i den???? Ellers giver du den to gange lakforsegling http://shop.bilvask.nu/lakforsegler-uden-carnauba.html

Og der efter et par gange med voks http://shop.bilvask.nu/bilvoks-blaa.html

Så har du ihvertfald beskyttet lakken, og gjort den nem at holde ren.

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af Alfafreak » 26. apr 2010, 12:28

Jeg mener NY. Den er helt ny og er ikke leveret endnu.

Den får Poorboys lakforsegler, men ingen voks.

Det er nogen gange at lakken har lidt appelsinhud. Det er det som jeg overvejer om man kan polere væk, så lakken bliver mere blank eller om det er så svært at få pænere end en ny lak at det kun er for dem som kan deres kram.
Nu med BMW i4

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af lars nelsson » 26. apr 2010, 12:37

Ok.. Jeg ville ikke polere en ny bil. Men jeg ville gøre som overnævnte. Også voks. Den kommer til at stå pisse flot. Med forsegling og voks har vind og vejr lidt at "spise" af. Så giver du den voks hver 3 mdr. Og så undgå at smide den fine sorte lak i vaskehal.... Så er den flot i mange mange år.

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af Alfafreak » 26. apr 2010, 12:48

Den skal nok få lidt voks også.

Men den kommer desværre i vaskehal. Jeg bor på Nørrebro, så det er ikke så nemt at stå nede på vejen og vaske bil.

Og tak for dine svar.
Nu med BMW i4

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af lars nelsson » 26. apr 2010, 13:09

Det var så lidt ;) Kan godt se det er lidt besværligt på Nørrebro... Så må du en gang om året give bilen den store tur, med polering og claybar. Hvad er det for en slæde du har købt????

EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af EbbeJ » 26. apr 2010, 22:27

Hvis du alligevel vil køre den i vaskehal - why care. : o ) Ellers er det ikke tosset med en polering af selv en helt ny bil. Der kan findes mange lakfejl ved en ny bil, og især efter den har været forbi en klargøringscowboy.



Venligst,

Ebbe

Brugeravatar
Bo_R
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. jul 2009, 18:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Klarlak.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af Bo_R » 26. apr 2010, 22:48

Den tur du påtænker at køre bilen over med i hånden fjerner INGEN lakfejl, og at fjerne appelsinhud er bestemt ingen opgave for gør-det-selv-manden. I det hele taget, så lyder det i mine ører hovedløst at begynde at fjerne appelsinhud på en så tynd lak.

Det er fint med en omgang voks / lakforsegler og der findes utallige velegnede produkter, der kan gøre jobbet. Hvis du alligevel smider vognen i vaskehallen, synes jeg det er lidt overkill at lægge fire lag oven på hinanden. Find du dig i stedet en polish med voks og lakrensende egenskaber, der kan gøre jobbet ved én omgang håndarbejde. Processen gentages når vaskebørsterne har slidt produktet væk efter nogle måneder.


Vh.

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af Alfafreak » 27. apr 2010, 10:58

Bo_R skrev:Den tur du påtænker at køre bilen over med i hånden fjerner INGEN lakfejl, og at fjerne appelsinhud er bestemt ingen opgave for gør-det-selv-manden. I det hele taget, så lyder det i mine ører hovedløst at begynde at fjerne appelsinhud på en så tynd lak.

Det er fint med en omgang voks / lakforsegler og der findes utallige velegnede produkter, der kan gøre jobbet. Hvis du alligevel smider vognen i vaskehallen, synes jeg det er lidt overkill at lægge fire lag oven på hinanden. Find du dig i stedet en polish med voks og lakrensende egenskaber, der kan gøre jobbet ved én omgang håndarbejde. Processen gentages når vaskebørsterne har slidt produktet væk efter nogle måneder.


Vh.
Den tur med hånden var kun for at gøre lakken ren inden der kom forsegler på.

Så er der et "eller" polere med maskine. Det var mere om det var et arbejde for proffesionelle at fjerne appelsinhud med maskine.

Slider en vaskemaskine mere på voksen end almindelig vask?

Hvis man bare vil give et nyt lag voks, kan man så gøre det efter en maskinvask hvis man har tørret den af i hånden?
Nu med BMW i4

Brugeravatar
Bo_R
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. jul 2009, 18:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Klarlak.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af Bo_R » 27. apr 2010, 17:14

Hej Alfafreak,

Det bliver en længere udredning - giv mig eventuelt et kald så skal du få vejledning, men ja, vaskehallens børster slider betydeligt mere på lakken, end hvis du vasker i hånden - og altså gør det på den rigtige måde.

Du kan ikke bare lige tvære en omgang polish over lakken efter maskinvask - i hvert fald ikke hvis det skal gøre på den rigtige måde. Du risikerer at få en masse skidt og flyverust forseglet hvis ikke lakken renses af forinden.


Vh.

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af lars nelsson » 27. apr 2010, 17:39

Med tiden vil din fine sorte lak blive "grå" og fyldt med swivler "Cirkler" i lakken... Hvis du søger på vagcars, er der en masse om vask af bil. Og hvordan man behandler sin bil ordenlig. En sort bil er kanon flot, hvis den bliver passet ordenlig.

MichaelVhansen
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15. apr 2009, 17:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: bilvask.nu
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Polering af ny bil?

Indlæg af MichaelVhansen » 2. maj 2010, 19:55

Eftersom jeg jo forhandler de produkter nævnt for oven, synes jeg naturligvis det er en pisse god ide :P

Men for nu at være seriøs et sekund.

jeg synes du skal give den et par lag lakforsegler, og derefter give så meget voks som du nu engang gider.. Voksen bliver spist af vaskehallen, men lakforsegleren skulle gerne hjælpe LIDT!!! imod vaskehallen :P

Håber du bliver rigtigt glad for den.
Mvh
Michael V. Hansen
Bilvask.nu leverer bilvask på adressen. Blog om bilpleje Webshop med bilplejeprodukter - her kan du også leje poleringsmaskiner. Jeg har den bedste bilvoks

Besvar

Tilbage til "Detailing"