GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Brugeravatar
Audibanditten
Nyt medlem
Indlæg: 215
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 0
Been thanked: 0

GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Audibanditten » 11. maj 2010, 21:43

Faldt over dette mærke, og umiddelbart lyder det som et godt produkt. Overvejer at prøve det, nu hvor bilen skal have en forårstur.


Men er der tilfældigvis nogle herinde der har erfaring med det?

Link til deres danske hjemmeside.

http://www.glare.dk/


Kom frisk :)

Brugeravatar
Bo_R
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. jul 2009, 18:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Klarlak.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Bo_R » 12. maj 2010, 08:48

Det er da muligt, at produkterne er ok (jeg kender dem ikke), men nogle af beskrivelserne omkring holdbarhed og de generelle råd, der gives på hjemmesiden skal nok tages med et gran salt, IMO.

Vh.

EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af EbbeJ » 16. maj 2010, 21:30

Når noget lyder for godt til at være sandt..

glare_dk
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. maj 2010, 17:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: www.glare.dk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af glare_dk » 17. maj 2010, 18:02

Kære forum
Jeg er importøren og driver glare.dk. Faldt over jeres interessante debat om vore produkter. Tillader mig lige at give mit besyv med. Vi er desværre i en branche, hvor mange lover mere, end de kan holde. Så jeg forstår jeres sunde skepsis. Grunden til at Glare rent faktisk holder, hvad det lover, ligger i den patenterede (anderledes) kemi. Produkterne sælger sig selv ved en demonstration, men desværre har vi alle hørt for mange "tv-reklamer" for alskens mirakelmidler. I er velkomne til at sende mig en frankeret svarkuvert, så skal I få en gratis vareprøve som det ultimative bevis. Eller kig forbi med motorhjelmen - så skal jeg give den en kærlig behandling som holder længere end alt andet på markedet. Læs gerne referencerne fra uvildige blade/testorganisationer.
Undskyld jeg som inhabil part blandede mig, men jeg ku' ikke lade være. Det handler jo om mit "barn".
Mvh ;)
Mogens/www.glare.dk

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Indlæg: 326
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Jepsen » 17. maj 2010, 18:56

glare_dk skrev:Kære forum
Jeg er importøren og driver glare.dk. **** så skal I få en gratis vareprøve som det ultimative bevis.
Så har jeg købt en tube magi - modtager meget gerne vareprøver.
Til gengæld skal du få min helt ærlige nordjyske mening om dit produkt.

Kort kommentar foreløbigt: Ét polerprodukt som IKKE er et slibemiddel............så er det lidt svært at fjerne swivels, er det ikke??

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Mikkel K » 17. maj 2010, 22:26

Jepsen skrev: Kort kommentar foreløbigt: Ét polerprodukt som IKKE er et slibemiddel............så er det lidt svært at fjerne swivels, er det ikke??
Egentlig ikke. Du fylder bare swirls og ridser op med de såkaldte 'fillers' - som findes i diverse produkter - som skjuler skaderne på lakken. Det virker okay, men er ikke permanent.

MichaelVhansen
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15. apr 2009, 17:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: bilvask.nu
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af MichaelVhansen » 19. maj 2010, 23:24

Glaze fillers mums :)

Produkter der indeholder den slags er egentligt fine nok, hvis man bare ved hvad det er man køber. Lidt ligesom turtles røde fætter de altid bruger på shows :) bang siger det, og bilen er perfekt rød igen ( i en periode )
Men gider man ikke stå og polere bil i flere timer, så kan det da være en fin lille løsning.
Glæder mig til at høre folks erfaringer :) så jepsen skriv lige når du er færdig med din tester.
Mvh
Michael V. Hansen
Bilvask.nu leverer bilvask på adressen. Blog om bilpleje Webshop med bilplejeprodukter - her kan du også leje poleringsmaskiner. Jeg har den bedste bilvoks

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Indlæg: 326
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Jepsen » 30. maj 2010, 21:44

Så har jeg haft mulighed for at bruge glare professionel polish, samt Knock-out. Uha bare navnet... :?

Til formålet har jeg indkøbe ovenstående polish og en ny bil (hvid Fiat 500). :mrgreen: ok, bilen er mest til min kone

Bilen blev leveret "klargjort" til mig 6-8 uger efter den blev samlet.
Der er åbenbart langt fra italien til Aalborg, og toget giver som altid flyvrust. Det blev fjerne nemt med knock-out. Produktet har en fin (fed/tyk) konsistens hvilket gør det nemt at dosere, nemt at bruge og nemt at polere væk.
Produktet gør dog ikke meget mere end slipol kan gøre til en halvdelen af prisen.

Da det jo er en ny (hvid) lak er jobbet faktisk nemt. Jeg bruget det som en wax-on-wax-off type, som sonax og andre, og det skal derfor ikke sammenlignes med andre helt anderledes og meget dyrere vokse der fungere helt anderledes.
Polereffekten er minimal/ikke tilstede (som lovet). Dvs. at Jonny-Brian hjemme i carporten sikkert vil have behov for endnu en polish for ikke at Manta'en bliver mat efter kort tid.
Påførslen var nem og lige til. Jeg lod det tørre op, mens jeg smurte hele bilen ind. (det er jo hurtig gjort på sådan en italiensk super vogn)
Aftøringen var lidt besværlig, men ok, og mængden af polerstøv var voldsom i forhold til mængden af polish jeg brugte. Voldsomt irriterenden.

Resultatet ser ok ud. Men hvor galt kan det gå på en ny bil??
Det endelige resultat kommer først om nogle måneder hvor jeg forventer aftagende effekt i voksen. (det som skulle holde mindst 1 år)

I'll be back 8-)

glare_dk
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. maj 2010, 17:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: www.glare.dk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af glare_dk » 31. maj 2010, 11:59

Hej Jepsen. (Jeg er importøren af GLARE). Dit indlæg generer min faglige stolthed, og vi bliver nødt til at få nogle ting på det rene. Noget tyder på, at du ikke har sat dig helt ind i produktet, inden du "testede" det.
1) Du har ikke købt et egentlig poleringsmiddel men en forsegler (Professional Polish), som ganske vist KAN bruges som micro-rubbing compound, hvis du bruger maskine.
2) Du sammenligner den medsendte vareprøve af Knock-Out med Slipol!! Slipol er et gammelt og outdated produkt, som overhovedet ikke kan sammenlignes med Knock-Out. Ingen professionelle bruger Slipol men Rubbing Compound.
3) Produktet har absolut INTET med voks at gøre, da det er baseret på Glassplexin. Voks holder væsentlig kortere tid, fordi det slides hurtigere af lakken.
4) Håber, du har afvokset bilen inden polering/forsegling som foreskrevet. Hvis du HAR gjort det, vil resultatet holde i minimum et år. Det er forlængst og mange gange dokumenteret.
5) Det er noget sludder at sige, at Brian og Johnny hurtigt vil få brug for nyt polérmiddel. Du blander pærer og bananer.
6) Professional Polish er notorisk IKKE besværlig at tørre af - tværtimod. Men du har ret i, at der kommer en del støv, som en god microklud dog let opsuger.
7) Hvis du ønsker at studere nogle testresultater, der er udført af professionelle og uvilde organisationer, kan de læses på min hjemmeside under "Referencer"

Glare er ved at blive testet op i mod andre af det danske markeds premium-produkter i "den dyre ende". Resultatet vil komme i anerkendte fagmedier til foråret. Man kan kalde det "det endelige opgør" indenfor lakpleje. Glare var slet ikke med i "finalen", hvis det ikke var kvalificeret til det.

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Mikkel K » 1. jun 2010, 21:33

glare_dk skrev: 1) Du har ikke købt et egentlig poleringsmiddel men en forsegler (Professional Polish), som ganske vist KAN bruges som micro-rubbing compound, hvis du bruger maskine.
- 1: Så er det et dårligt navn til produktet (og sågar beskrevet som 'polering og forsegling' på din hjemmeside). 2: Jepsen bruger det tilsyneladende heller ikke som en et direkte poleringsmiddel, da han ikke arbejder det ned i lakken, men i stedet bruger det efter såkaldt wax-on-wax-off metode. Ergo bruger han det som en forsegler - er det ikke også det han skal?

2) Du sammenligner den medsendte vareprøve af Knock-Out med Slipol!! Slipol er et gammelt og outdated produkt, som overhovedet ikke kan sammenlignes med Knock-Out. Ingen professionelle bruger Slipol men Rubbing Compound.
- Tyndeste svar ever! Så fordi Slipol er gammelt, mens Glare er åhhh så nyt og professionelt så kan de ikke klare samme opgavetype? Jo, de kan! Slipol er netop en form for rubbing compound, da den skal arbejdes ned i lakken for at få glæde af produktets letslibende virkning. Den har bare ikke en fancy beskrivelse, et smart navn eller indpakning.

3) Produktet har absolut INTET med voks at gøre, da det er baseret på Glassplexin. Voks holder væsentlig kortere tid, fordi det slides hurtigere af lakken.
- Forsegler eller voks... De tjener begge det formål at lægge et beskyttende lag på lakken. Jepsen skriver desuden at produktet ikke kan sammenlignes med traditionelle vokse, så egentlig er i slet ikke uenige om dette. Alligevel skal hans vurdering åbenbart skydes ned.

4) Håber, du har afvokset bilen inden polering/forsegling som foreskrevet. Hvis du HAR gjort det, vil resultatet holde i minimum et år. Det er forlængst og mange gange dokumenteret.
- Måske kan det holde i et år, men det kan mange produkter. De mister bare gradvist effekten, men er stadig "til stede" efter et år. Jeg tillader mig at tvivle på at noget produkt holder samme effekt over 12 måneder og da slet ikke i det danske vejr.

5) Det er noget sludder at sige, at Brian og Johnny hurtigt vil få brug for nyt polérmiddel. Du blander pærer og bananer.
- Den manglende poleringseffekt er problematisk for 'Jonny-Brian' da bilen af disse personer (undskylder for generaliseringen) ikke gåes over flere gange med flere produkter. Måske er produktet så ikke henvendt til 'hobby-poleringsgutten' som kun går over bilen en gang, det er så en anden ting. Jepsen konkluderer jo blot at produktet netop ikke er brugbart for denne type - og det mener du åbenbart heller ikke da du mener 'pærer og bananer 'blandes',eller fortolker jeg det forkert?.

6) Professional Polish er notorisk IKKE besværlig at tørre af - tværtimod. Men du har ret i, at der kommer en del støv, som en god microklud dog let opsuger.
- Notorisk ligefrem? Det er vel op til den enkelte at vurdere.


Glare er ved at blive testet op i mod andre af det danske markeds premium-produkter i "den dyre ende". Resultatet vil komme i anerkendte fagmedier til foråret. Man kan kalde det "det endelige opgør" indenfor lakpleje. Glare var slet ikke med i "finalen", hvis det ikke var kvalificeret til det.
- Mod hvilke andre produkter? Og hvem udfører testen?

glare_dk
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. maj 2010, 17:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: www.glare.dk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af glare_dk » 2. jun 2010, 11:47

Det er naturligvis helt op til den enkelte at vurdere det ene produkt op i mod det andet. Nogen kan lide at køre Audi og andre Opel. Men når man udtaler sig urigtigt om objektive forhold, synes jeg ikke, det skal stå uimodsagt. Hvis Jepsen har ret, så har de professionelle testere åbenbart bare taget grundigt fejl. Ikke mere herfra - den danske test kommer, når den kommer.
God sommer til alle bilentusiaster
Mvh
Mogens

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Mikkel K » 3. jun 2010, 07:09

Først siger du det er op til den enkelte at vurdere produktet, og efterfølgende siger du det er objektive forhold?
Hvad har de såkaldte professionelle testere taget fejl omkring? Og hvem er disse?

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Indlæg: 326
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Jepsen » 3. jun 2010, 12:39

glare_dk skrev:Det er naturligvis helt op til den enkelte at vurdere det ene produkt op i mod det andet. Nogen kan lide at køre Audi og andre Opel. Men når man udtaler sig urigtigt om objektive forhold, synes jeg ikke, det skal stå uimodsagt. Hvis Jepsen har ret, så har de professionelle testere åbenbart bare taget grundigt fejl. Ikke mere herfra - den danske test kommer, når den kommer.
God sommer til alle bilentusiaster
Mvh
Mogens
Kan man udtale sig forkert, når det er objektivt??? Min mening er der jeg har skrevet. Det er det jeg har oplevet som forbruger.
HVIS produktet(erne) er så unikke, må din markeds andel forventes at stige voldsomt inden for de næste par år. Det skulle da lige være hvis ikke alle er lige så inkompetente til at vurdere dine produkter som mig. :roll: Held og lykke med salget! :P

Hvis nogen i øvrigt har lyst til at prøve 3/4 bøtte professionel polish – der ikke er en polish, heller ikke en voks………….så bare sig til.

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: GLARE bilplejeprodukt. Erfaring?

Indlæg af Big-_-D » 3. jun 2010, 13:03

Jeg har da en Golf der trænger gevaldigt til en gang polering - I kan da få lov at prøve evnerne af på den :) Så er jeg også fri for at sætte mig ind i hvad der er godt og dårligt...

Umiddelbart lyder det lidt som religionskrig, men det kunne måske godt tyde lidt på at der mangler en bedre beskrivelse et eller andet sted.

Men som sagt - golfen trænger til polering - værsgo' sæt igang! :mrgreen:

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Besvar

Tilbage til "Detailing"