Sommerpolering af morfar containeren

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
ReneKnudsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 31. mar 2009, 09:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sommerpolering af morfar containeren

Indlæg af ReneKnudsen » 28. jul 2010, 18:40

Fik sgu lyst til at poste min indsats og dedikere poleringen til de mange gode råd og vejledninger jeg har fået herinde, samt min fatter som lige holdt øje og korrigerede/spædede til undervejs.
Især guiden som BO_R skrev i sin tid gav blod på tanden:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=19042&f=78
SVK delte også lidt ud af erfaringen og fortalte at man ikke skulle bruge polermaskine som nybegynder. Så det blev i hånden ;)

BilledeBilledeBilledeBillede

Det er egentlig min første polering, men synes det gik sådan nogenlunde. Fik både leget med Sonax og Brilliant produkter undervejs. Det er jo en hel videnskab :shock:

Næste projekt er rep. af 5 små stenslag - største er 15 mm diameter :cry:. Her en af dem:

Billede

Måske der er nogen der kan forklare hvordan man får disse stenslag på dørene? ØV!
Glæder mig knapt så meget til de skal fikses, men det skal vel bare gøres og jeg er nok ikke den eneste :roll:
Senest rettet af ReneKnudsen 29. jul 2010, 07:04, rettet i alt 3 gange.
Skoda Fabia Combi 1.9 TDI PD - 2006.06

Brugeravatar
Bo_R
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. jul 2009, 18:47
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Klarlak.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Sommerpolering af morfar containeren

Indlæg af Bo_R » 28. jul 2010, 21:21

Tak for rosen.

Stenslag på dørene ser jeg på 9/10 biler jeg har igennem værkstedet. Særligt den nedre del af fordørene er udsat og det må antages, at forhjulene - og særligt de brede af slagsen, der måske endda ligger lige inden for skærmkanten i de fleste tilfælde er skyldneren.

Med hensyn til dine overvejelser omkring brug af håndkraft eller maskine så kan jeg fortælle, at jeg i går blev ringet op af en fortvivlet kunde fra Århus, der havde fået omlakeret hele sin bil. For at være flink (og fjerne enkelte løbere og nister), havde autolakereren været så venlig at maskinpolere hele bilen.

Kunden ringede selvfølgelig, fordi hele lakken var fyldt med hologrammer. Selv om mange gør maskinpolering til en leg, så går det hele tiden galt for professionelle, der burde vide hvad der er op og ned. Hvis man påtænker at kaste sig ud i maskinpolering af sin egen bil bør man nok øve sig lidt først.
Skærmbillede 2010-07-28 kl. 22.18.00.png
Skærmbillede 2010-07-28 kl. 22.18.00.png (228.42 KiB) Vist 1784 gange

MikkelZ
Nyt medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 20. jun 2008, 19:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sommerpolering af morfar containeren

Indlæg af MikkelZ » 29. jul 2010, 18:15

Der er rust under det stenslag kan man se på billedet, så det er ikke "bar lige" og plette så det blir godt..
Seat Leon 1P TFSI Sport Up
Tidl. Skoda Octavia 1z Combi RS
Tidl. Skoda Fabia Combi RS

Besvar

Tilbage til "Detailing"