Nye Hjul Til Superb IIi Combi?

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
ozimek
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. aug 2017, 21:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Nye Hjul Til Superb IIi Combi?

Indlæg af ozimek » 8. aug 2017, 21:35

Superb 3 combi 150 tdi.

Jeg er netop punkteret med de fabriksmonterede dæk på de originale default alu fælge (17" stratos).

Dækkene var alligevel slidte, så jeg tænker at montere vinterdæk på dem, og så investere i nye fælge til sommerdæk.

Størrelsen bliver 18" som et kompromis mellem kosmetik og økonomi. Da jeg ikke er så vild med designet på de tilgængelige originale 18" er jeg ude i en anden løsning. (kan egentligt godt lide originiale phoenix men de kommer kun i 19").

Jeg har aldrig købt uoriginale fælge før, så er lidt usikker på teknikken. Der findes en del webshops, hvor man kan filtrere på bilmodellen osv., nogen kender ikke modellen endnu, og de fleste kan ikke filtrere på et-værdien.

Jeg tænker disse detaljer er på plads:
1) montering: 5 * 112
2) størrelse på fælg: 8 x 18"
3) dækstørrelse 235/45 r18

er mere i tvivl om disse:
4) et 44 <- hvor meget spillerum har man uden at det bliver for overdrevet? Et35 vil sidde ca. 1cm længere ude, korrekt? Regner med at sigte efter de et44.
5) navhullet kan variere i diameter. Hvor kritisk er det at finde noget, som passer præcist? Forhandleren advarede mod ringe af plast til justering/centrering. Mange webshops angiver ikke hullets størrelse! Kan man regne med, at de har styr på det, når man har filtreret på sin bil? Jeg tvivler..[/list]
6) dæktryksmåler? Er der specielle hensyn her? Har aldrig haft bil med dæktryksmåler før.

Lidt tips ang. De sidste 3 punkter og evt. Anbefalinger af forhandlere ville blive meget værdsat.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Nye Hjul Til Superb IIi Combi?

Indlæg af GaSelle » 9. aug 2017, 13:27

Dæktryksmåleren skal du ikke være nervøs for. Den bruger ABS data, så der sidder ingen sensorer i hjulene. Du skal ikke af med de Stratos til en billig penge? :)

ozimek
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. aug 2017, 21:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nye Hjul Til Superb IIi Combi?

Indlæg af ozimek » 9. aug 2017, 14:00

gaselle skrev:dæktryksmåleren skal du ikke være nervøs for. Den bruger abs data, så der sidder ingen sensorer i hjulene. Du skal ikke af med de stratos til en billig penge? :)
tak for info om dæktryksmåler. Det var da altid noget. :)

fælgene er ikke til salg, da der som nævnt skal vinterdæk på.

Besvar

Tilbage til "Fælge"