20" til Audi A6 4G C7

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
Rasmus G
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 24. sep 2008, 19:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

20" til Audi A6 4G C7

Indlæg af Rasmus G » 22. jun 2018, 08:50

Jeg har for nyligt købt et sæt JP R28 i str 10x20 ET40 med 265/30-20 Vredstein dæk.
Fælgene er købt af Au2trading og dæk på dækonline.
De blev samlet af den lokale dækmand men da vi skal sætte dem på opdager vi at fælgen rammer kaliberen foran.
Min bil kører normalt med ET45. Jeg kontakter så Au2trading og han foreslår at han betaler for 10 mm spacere som vil løse problemet. Jeg kontakter Danspeed som fortæller at foran kan der godt sidde 10 mm men fordi det er en Quattro så er der forskel på kransen af navet på bagakslen så der skal min 15 mm spacer på. Det får jeg så bestilt og det samme med bolte som passer i længden men bagpå stikker hjulene alt for langt ud. Bilen skal også sænkes snart så den kommer ca 45 mm længere ned. Mit store spørgsmål er så må man køre med forskelige ET for og bag når det er en Quattro??
Bilen er en Audi A6 3.0 TDI Quattro fra 2015

På forhånd tak :)
Rasmus
Audi S3 8v

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: 20" til Audi A6 4G C7

Indlæg af CSSO » 22. jun 2018, 14:36

Hej Rasmus

Som jeg lige husker det, så er standard ET på din bil 37 - det er det i alle fald på min 4G´ er.
Ligeledes frit fra erindringen, kan du gå ned til 29-30 i ET - men det vil nok kræve smallere dæk.

Din sænkning vil få det til, at se lidt mærkeligt ud, med hjulene så langt inde under bilen.

Jeg kører med 265/35/20 ET 35 på min, og det passer perfekt. Min har S-Line 30 mm sænkning.

Var det mig, ville jeg ikke bruge en spacer løsning. Kan du ikke retunere fælgen, og bestille et sæt med ET mellem 30-35?
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

Rasmus G
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 24. sep 2008, 19:40
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hillerød
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 20" til Audi A6 4G C7

Indlæg af Rasmus G » 22. jun 2018, 16:13

Hej Carsten
Peter fra Au2trade fralægger sig alt ansvar selvom jeg spurgte ham flere gange om fælgene passede til min bil. Jeg startede med at vil købe ET 30-35 men han synes at ET 40 vil passe fint til den. Han fortæller mig at 10x20 vil passe fint på min A6 og at der skal sidde 265/30-20 dæk på så jeg bestiller selvfølgelig dæk i den størrelse på daækonline, i tro om at han har styr på det og at de passer til min bil. Jeg får så fælgene og får min dækmand til at montere dæk på fælgene. Vi skulle så montere hjul på og startede med venstre baghjul og det gik fint og uden problemer. Problemet kom så da vi nåede til venstre forhjul. Fælgen rammer kaliberen og kan ikke monteres! Jeg kontakter så Peter fra Au2trading og det er han uforstående overfor og han foreslår så at jeg køber 10 mm spacere til for og bag. Jeg kontakter Danspeed og de fortæller at 10 mm godt kan sidde på foran men at der skal 15 mm bag, på grund af et eller andet ved navet som gør at de ikke kan være der. Det bestiller jeg så og det koster 1480 kr, plus jeg skulle købe længere bolte. Jeg får så monteret det hele og det ser forfærdeligt ud for det hele stikke og rager ud af skærmene! Bilen opførte sig også lidt underligt ved kraftig acceleration :shock: Jeg kontakter så Au2trading i gen og han bliver irriteret for hvad kan jeg forvente når jeg køber uoriginale fælge!! Jeg forklarer ham at det er ham som er fagmand, og jeg forventede at han havde styr på hvad han sælger! Jeg føler mig snydt, og er i tvivl om jeg skal kontakte forbrugerrådet eller om jeg bare skal kontakte min advokat og sætte hende på sagen
Audi S3 8v

IboI
Helt nyt medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 4. maj 2017, 17:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: 20" til Audi A6 4G C7

Indlæg af IboI » 29. jun 2018, 23:58

Rasmus G skrev:Hej Carsten
Peter fra Au2trade fralægger sig alt ansvar selvom jeg spurgte ham flere gange om fælgene passede til min bil. Jeg startede med at vil købe ET 30-35 men han synes at ET 40 vil passe fint til den. Han fortæller mig at 10x20 vil passe fint på min A6 og at der skal sidde 265/30-20 dæk på så jeg bestiller selvfølgelig dæk i den størrelse på daækonline, i tro om at han har styr på det og at de passer til min bil. Jeg får så fælgene og får min dækmand til at montere dæk på fælgene. Vi skulle så montere hjul på og startede med venstre baghjul og det gik fint og uden problemer. Problemet kom så da vi nåede til venstre forhjul. Fælgen rammer kaliberen og kan ikke monteres! Jeg kontakter så Peter fra Au2trading og det er han uforstående overfor og han foreslår så at jeg køber 10 mm spacere til for og bag. Jeg kontakter Danspeed og de fortæller at 10 mm godt kan sidde på foran men at der skal 15 mm bag, på grund af et eller andet ved navet som gør at de ikke kan være der. Det bestiller jeg så og det koster 1480 kr, plus jeg skulle købe længere bolte. Jeg får så monteret det hele og det ser forfærdeligt ud for det hele stikke og rager ud af skærmene! Bilen opførte sig også lidt underligt ved kraftig acceleration :shock: Jeg kontakter så Au2trading i gen og han bliver irriteret for hvad kan jeg forvente når jeg køber uoriginale fælge!! Jeg forklarer ham at det er ham som er fagmand, og jeg forventede at han havde styr på hvad han sælger! Jeg føler mig snydt, og er i tvivl om jeg skal kontakte forbrugerrådet eller om jeg bare skal kontakte min advokat og sætte hende på sagen
Lav en anmeldelse på trustpilot og hvis du orker- skriv en mail til Forbrugerrådet og se hvad de siger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: 20" til Audi A6 4G C7

Indlæg af vartaz » 3. jul 2018, 23:04

Spacere er ulovlige???
Og en elendig skod løsning.
De fælge skal da retur da de slet ikke passer som angivet... Hvis ikke du kan sælg dem og køb nogle som passer

Besvar

Tilbage til "Fælge"