Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
Brugeravatar
NightOwl
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 8. dec 2012, 18:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af NightOwl » 6. feb 2013, 14:25

Hej Vaggere!

Jeg købte en Polo 6R GTI i december, og har brug for lidt hjælp til at finde den korrekte fælgstørrelse og sænkning.

De originale VW fælge er 7X17 ET 46, men jeg synes de sidder lidt for langt inde og ser lidt for smalle ud. Hvor bred en fælg kan der sidde på? og hvordan strikker man den mest optimale løsning sammen, når jeg gerne vil have dem lidt længere ud, så de flugter bedre med skærmkanterne - og samtidigt tænker på at sænke den 35mm foran og 45mm bagtil, med et HR fjedersæt...

Har også overvejet en gevindundervogn, men vil egentlig hellere bruge pengene på noget optimering under hjelmen, så indtil videre er jeg tilfreds med bare at sænke den med fjedre.

Jeg er ret ny i den her med styling og tilpasning, så jeg er ikke så stærk i udregning af ET mål ift fælgbredde osv, og hvordan det fysisk vil se ud på bilen. Alle råd og kommentarer modtages med kyshånd!

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af KBoesen » 6. feb 2013, 18:03

Jeg havde på min Polo 6R et par fælge der var 17x7,5 og med et ET på 35/38 og de sad ud til kanten foran, hvor de flugtede med skærmkanten, hvor de bagved manglede omkring en halv centimeter, for at flugte med kanten.

Angående sænkning, var min sænket med et H&R sæt der gav -25/40 og der stod den dælme pænt. Men hvis den skal stå helt lige, skal du have sænket den 50 bagi, istedet for. ;)

Billeder af svinet her: http://www.bilgalleri.dk/galleri/211552 ... olo_6r_tdi
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
NightOwl
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 8. dec 2012, 18:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af NightOwl » 6. feb 2013, 19:04

TeamBoesen skrev:Jeg havde på min Polo 6R et par fælge der var 17x7,5 og med et ET på 35/38 og de sad ud til kanten foran, hvor de flugtede med skærmkanten, hvor de bagved manglede omkring en halv centimeter, for at flugte med kanten.

Angående sænkning, var min sænket med et H&R sæt der gav -25/40 og der stod den dælme pænt. Men hvis den skal stå helt lige, skal du have sænket den 50 bagi, istedet for. ;)

Billeder af svinet her: http://www.bilgalleri.dk/galleri/211552 ... olo_6r_tdi
Den står flot på billederne, og fælgene er superflotte til sådan en grå model... Havde du ET 38 bagpå og ET35 foran?? eller hvordan skal jeg forstå det?

Min er sænket 15mm ab fabrik, da det er en GTI, skal jeg måske lede efter et 35/55 sænknings sæt fra H&R, for at få den til at stå ligeså harmonisk som den på billedet?

Tak for input btw...

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af KBoesen » 6. feb 2013, 19:11

NightOwl skrev: Den står flot på billederne, og fælgene er superflotte til sådan en grå model... Havde du ET 38 bagpå og ET35 foran?? eller hvordan skal jeg forstå det?

Min er sænket 15mm ab fabrik, da det er en GTI, skal jeg måske lede efter et 35/55 sænknings sæt fra H&R, for at få den til at stå ligeså harmonisk som den på billedet?

Tak for input btw...
Nej, kunne ikke huske om ET var 35 eller 38, men har lige tjekket og det var 35. ;)

Ahh, okay. :) Jamen jeg tror lidt, at udgangspunktet for de fjedre der vil næsten altid vil være standard modellen, og derfor vil din jo så kun blive sænket "yderligere" 10 mm foran og 25 mm bagved, hvis du monterede dem som på min.

Men hvis du skal have den godt lav, vil jeg anbefale det 35/55 sæt, samtidigt med, at den burde stå næsten lige med det. :)

Edit: Her er en der er sænket med det pågældende 35/55 sæt : http://www.bilgalleri.dk/galleri/226149 ... i_highline
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Brugeravatar
NightOwl
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 8. dec 2012, 18:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af NightOwl » 6. feb 2013, 21:25

TeamBoesen skrev: Nej, kunne ikke huske om ET var 35 eller 38, men har lige tjekket og det var 35. ;)

Ahh, okay. :) Jamen jeg tror lidt, at udgangspunktet for de fjedre der vil næsten altid vil være standard modellen, og derfor vil din jo så kun blive sænket "yderligere" 10 mm foran og 25 mm bagved, hvis du monterede dem som på min.

Men hvis du skal have den godt lav, vil jeg anbefale det 35/55 sæt, samtidigt med, at den burde stå næsten lige med det. :)

Edit: Her er en der er sænket med det pågældende 35/55 sæt : http://www.bilgalleri.dk/galleri/226149 ... i_highline
Ja, den sidder lige i skabet den Polo Van...Men det er så også 18"ers der er monteret, så det gør jo også noget visuelt for den. Ved endnu ikke rigtigt om jeg vil op i 18"...med tanke på handling havde jeg forestillet mig at blive i 17", medmindre nogen kan argumentere positivt for andet.

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af Andersjensen » 7. feb 2013, 12:26

NightOwl skrev:
TeamBoesen skrev: Nej, kunne ikke huske om ET var 35 eller 38, men har lige tjekket og det var 35. ;)

Ahh, okay. :) Jamen jeg tror lidt, at udgangspunktet for de fjedre der vil næsten altid vil være standard modellen, og derfor vil din jo så kun blive sænket "yderligere" 10 mm foran og 25 mm bagved, hvis du monterede dem som på min.

Men hvis du skal have den godt lav, vil jeg anbefale det 35/55 sæt, samtidigt med, at den burde stå næsten lige med det. :)

Edit: Her er en der er sænket med det pågældende 35/55 sæt : http://www.bilgalleri.dk/galleri/226149 ... i_highline
Ja, den sidder lige i skabet den Polo Van...Men det er så også 18"ers der er monteret, så det gør jo også noget visuelt for den. Ved endnu ikke rigtigt om jeg vil op i 18"...med tanke på handling havde jeg forestillet mig at blive i 17", medmindre nogen kan argumentere positivt for andet.
Det er min Polo :)
Den kørte perfekt med 18" og synes egentlig ikke at komforten med de hjul er meget værre end mine 14" vinterhjul

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Brugeravatar
NightOwl
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 8. dec 2012, 18:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af NightOwl » 7. feb 2013, 14:08

3n3GiZeR skrev: Det er min Polo :)
Den kørte perfekt med 18" og synes egentlig ikke at komforten med de hjul er meget værre end mine 14" vinterhjul
Syntes godt jeg havde set den herinde før, men kunne ikke lige huske i hvad forbindelse - men rigtig god harmoni mellem sænkning og hjulstrørrelse, du har ramt der...! Kan du huske ET på de fælge?

Tak for feedback

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af Andersjensen » 7. feb 2013, 14:10

NightOwl skrev:
3n3GiZeR skrev: Det er min Polo :)
Den kørte perfekt med 18" og synes egentlig ikke at komforten med de hjul er meget værre end mine 14" vinterhjul
Syntes godt jeg havde set den herinde før, men kunne ikke lige huske i hvad forbindelse - men rigtig god harmoni mellem sænkning og hjulstrørrelse, du har ramt der...! Kan du huske ET på de fælge?

Tak for feedback
Fælgene er 8x18 et35

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Brugeravatar
Lau16
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 59 times
Been thanked: 96 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af Lau16 » 8. feb 2013, 17:16

35/55 sænkning er det du skal ha :)
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI

Brugeravatar
Cralle
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 6. mar 2009, 10:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af Cralle » 8. feb 2013, 18:58

TeamBoesen skrev:Men hvis du skal have den godt lav


Ville nødigt se den med standard fjedre, så ville den godt nok svæve :shock: .
Men ser godt ud med BBS'er, burde have været en størrelse mindre samt mindre dæk :)

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af KBoesen » 9. feb 2013, 18:48

Cralle skrev: Men ser godt ud med BBS'er, burde have været en størrelse mindre samt mindre dæk :)
Hvad skulle det gøre godt for? Ser jo åndssvagt ud, når skærmkasserne ikke er fyldt ud? Ingen mening med at stoppe hjul på fra en Lupo, på en Polo IMO. Det sikrer så også at bilen stadig er lidt udholdelig at køre i, samt speedometer stadig passer.
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af LAKGT » 19. mar 2016, 20:46

Smid dem her på bagfjedrene i stedet for de originale. Det har jeg gjort på min polo. Det sænker den lige yderligere 7mm.

De kommer fra Seat Ibiza, og forøvrigt også Lupo.

Billede

MarcPraegel
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. nov 2015, 19:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af MarcPraegel » 19. mar 2016, 20:48

Godaften,
Vedr. H&R 35/55 til Polo 6R
Er der nogle som har hverdagserfaringer i kan dele ud af?
Den er ekstrem høj bagtil så har bestilt 35/55 fjedrene.. Er bare kommet i tvivl omkring om det er for lavt og hvordan det vil tage vejbump, opkørsler og lignende?? Bor på Amager med en del vejbump....
Håber i kan hjælpe ;)

Mvh Marc
Polo BlueGT 2016 / DSG / Acc / Xenon m. LED / Webasto m. telestart / Helix P&P

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af KBoesen » 19. mar 2016, 22:13

MarcPraegel skrev:Godaften,
Vedr. H&R 35/55 til Polo 6R
Er der nogle som har hverdagserfaringer i kan dele ud af?
Den er ekstrem høj bagtil så har bestilt 35/55 fjedrene.. Er bare kommet i tvivl omkring om det er for lavt og hvordan det vil tage vejbump, opkørsler og lignende?? Bor på Amager med en del vejbump....
Håber i kan hjælpe ;)

Mvh Marc

Det er ingen problem. Du kan dog komme ud i, at det søm der sidder og holder inderskærmen i toppen af forskærmen, skal bankes ind/op, for ellers vil det helt sikkert tage på, men det er også det. :) Det jo ikke 100mm du sænker den. ;)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

MarcPraegel
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. nov 2015, 19:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af MarcPraegel » 19. mar 2016, 22:15

Cool tak for info ;) håber det bliver godt ;)
Polo BlueGT 2016 / DSG / Acc / Xenon m. LED / Webasto m. telestart / Helix P&P

Jacob1363
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 10. apr 2013, 08:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af Jacob1363 » 4. jun 2017, 20:40

Hej ved godt at det er noget tid siden i har snakket om det her men er en HR 35/50 hår og køre i som en billig gevindundervogen ?

Brugeravatar
DennisAP
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 6. maj 2015, 21:26
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4930 Maribo
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Polo 6R GTI - Fælge og sænkning

Indlæg af DennisAP » 6. jun 2017, 19:49

Jacob1363 skrev:Hej ved godt at det er noget tid siden i har snakket om det her men er en HR 35/50 hår og køre i som en billig gevindundervogen ?
Jeg har selv haft dem på min polo 6r, jeg synes de er meget hårde og ikke til at holde ud. Jeg ville klart gå efter en AP gevindundervogn :).
VW Polo 1.2 TDI Bluemotion 2011 502.000km :)

Besvar

Tilbage til "Fælge"