Støjdæmpning i Polo 6R 1.2 Bluemotion

Besvar
Alex3614
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 2. sep 2013, 22:36
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Støjdæmpning i Polo 6R 1.2 Bluemotion

Indlæg af Alex3614 » 6. mar 2015, 00:54

Hej venner!

Jeg går med tanken om et bette projekt. Støjdæmpning af min bette Polo.
Carsound sælger dette http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=1 ... MELLEM_BIL
- Hvilket jo enlig er perfekt til min projekt.

Har folk erfaringer/gode råd på dette område?

Jeg tænker i første omgang at tage døre, bagagerum, HELE kabinen (gulv, dørstolper, loft og hvis muligt bag instrument panelerne)
Hvis jeg ikke kan nøjes, så kommer skærmkasserne og motorrum med også.

Har folk prøvet dette i en 6R før? Er det lige til, eller er det noget pis at skille kabinen ad? Er mest bange for himlen og instrument panelet. Ellers virker alt andet lige til :)

Kom med jeres oplevelser. Det vil gøre min overvejelse en tand nemmere :)

Vh Alexander
VW Golf 7 1.6 TDI 110 DSG7 Lounge Variant

Brugeravatar
karstein
Medlem
Indlæg: 710
Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Støjdæmpning i Polo 6R 1.2 Bluemotion

Indlæg af karstein » 6. mar 2015, 06:16

Du kunne overveje at give den en solid omgang undervognsbehandling - jeg oplevede en ret stor forbedring i min G5... Og så er det vist også kærkomment for vw generelt med lidt textyl :D
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Alex3614
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 2. sep 2013, 22:36
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Støjdæmpning i Polo 6R 1.2 Bluemotion

Indlæg af Alex3614 » 6. mar 2015, 12:47

karstein skrev:Du kunne overveje at give den en solid omgang undervognsbehandling - jeg oplevede en ret stor forbedring i min G5... Og så er det vist også kærkomment for vw generelt med lidt textyl :D
Det jo enlig fint nok at jeg afleverede min Polo hos den lokale suvo mand igår ;)
VW Golf 7 1.6 TDI 110 DSG7 Lounge Variant

retoft
Helt nyt medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 4. aug 2013, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Støjdæmpning i Polo 6R 1.2 Bluemotion

Indlæg af retoft » 6. mar 2015, 20:02

Hej

jeg har haft skilt min Fabia fuldstændigt ad indvendigt fordi jeg ville have en anden kabine i den. I den forbindelse foretog jeg en komplet lydisolering af den, dvs. døre, bagagerum, loft, a,b,c- stolper ect.

jeg ville aldrig pille instrumentbrættet ud for at isolere bag det. jeg havde mit ude alligevel, da jeg ville have et andet i og jeg må ærligt indrømme at det er et absolut minimum af isolering som endte derinde, det er ikke til at komme til overhovedet.

Det du linker til er også det jeg har brugt og det fungerer rigtigt fint, men det er altså mest effektivt i forhold til at nedsætte rystelser/svingninger og dermed vanvittigt relevant hvis du vil lægge anlæg i bilen. Jeg ville nok hvis jeg var dig lægge det du linker til i døre, bagerun og -KLAP (husk denne, det giver meget) og så stoppe der, det er der det giver klart mest, resten af kabinen og taget er ikke noget problev, kræver bare tid og tålmodighed. jeg havde aldrig prøvet det før da jeg gik i gang, og den er da samlet nu i hvert fald..
derimod ville jeg ligge et lag æggebakkeskum som dette ovenpå butanylen, i hvert fald i døre, hjulbrønd, bagerum og de bagerste indvendige skærmkasser, hvis du går hele vejen... det giver helt vildt meget mere når dette kommer på også.
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=1 ... ,_0.36m%B2

MVH
og held og lykke

Alex3614
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 2. sep 2013, 22:36
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Støjdæmpning i Polo 6R 1.2 Bluemotion

Indlæg af Alex3614 » 10. mar 2015, 21:30

retoft skrev:Hej

jeg har haft skilt min Fabia fuldstændigt ad indvendigt fordi jeg ville have en anden kabine i den. I den forbindelse foretog jeg en komplet lydisolering af den, dvs. døre, bagagerum, loft, a,b,c- stolper ect.

jeg ville aldrig pille instrumentbrættet ud for at isolere bag det. jeg havde mit ude alligevel, da jeg ville have et andet i og jeg må ærligt indrømme at det er et absolut minimum af isolering som endte derinde, det er ikke til at komme til overhovedet.

Det du linker til er også det jeg har brugt og det fungerer rigtigt fint, men det er altså mest effektivt i forhold til at nedsætte rystelser/svingninger og dermed vanvittigt relevant hvis du vil lægge anlæg i bilen. Jeg ville nok hvis jeg var dig lægge det du linker til i døre, bagerun og -KLAP (husk denne, det giver meget) og så stoppe der, det er der det giver klart mest, resten af kabinen og taget er ikke noget problev, kræver bare tid og tålmodighed. jeg havde aldrig prøvet det før da jeg gik i gang, og den er da samlet nu i hvert fald..
derimod ville jeg ligge et lag æggebakkeskum som dette ovenpå butanylen, i hvert fald i døre, hjulbrønd, bagerum og de bagerste indvendige skærmkasser, hvis du går hele vejen... det giver helt vildt meget mere når dette kommer på også.
http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=1 ... ,_0.36m%B2

MVH
og held og lykke
Godt indlæg ;)! Jeg må hellere i gang med at skille bilen ad. Men som du også nævner, så er det også ret relevant hvis jeg skal have noget anlæg i, hvilekt jeg skal (tænker noget Helix/Match) med sub'en i hjulbrønden. Senere hen kommer der muligvis nogle bedre enheder i.

Mvh Alexander
VW Golf 7 1.6 TDI 110 DSG7 Lounge Variant

Besvar

Tilbage til "Interiør"