Logitech +Trip til Audi A3

Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Logitech +Trip til Audi A3

Indlæg af Ztrejfer » 21. sep 2015, 12:06

Hej forum,

Jeg har købt en Logitech +Trip (magnetisk mobiltlf.holder, se http://www.logitech.com/en-us/product/plus-trip) til brug i min Audi A3.

Min idé er at få den presset ind over en modificeret ubrugt knap på instrumentpanelet, og ikke monteret i en af AirVent-dyserne, dels pga. varmepåvirkning af mobiltlf., dels fordi det ikke ser så kønt ud efter min mening.

Som kan ses af vedhæftede billede +Trip.jpg er der en “klemme” bag på +Trip. Den ubrugte knap på instrumentpanelet (se vedhæftede foto AudiKnap.jpg), som jeg vil have presset +Trip ind over, er imidlertid dels for tyk, dels passer den ikke i form til +Trip. Jeg skal altså have den modificeret.

Da jeg sikkert vil sælge bilen på et tidspunkt, skal knappen imidlertid erstattes af en lignende knap, således den udtagne knap kan isættes ved salg.

Spørgsmålene er:

- Hvor finder jeg en lignende knap, billigst?
- Jeg har ikke værktøj til eller indsigt i dette formodentlig ret simple indgreb. Nogen der har et seriøst bud på, hvem der kan håndtere den slags? Kan formodentligt gøres på et par minutter.
Vedhæftede filer
AudiKnap.jpg
Knap med rød cirkel
AudiKnap.jpg (174.66 KiB) Vist 417 gange
+Trip.jpg
+Trip
+Trip.jpg (38.62 KiB) Vist 417 gange
Audi A3

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Logitech +Trip til Audi A3

Indlæg af Villanyi » 21. sep 2015, 12:18

Så vidt jeg husker kan du ikke pille knapperne af og på.
Du skal vidst have helt nyt panel i.
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Logitech +Trip til Audi A3

Indlæg af Ztrejfer » 21. sep 2015, 12:49

Villanyi skrev:Så vidt jeg husker kan du ikke pille knapperne af og på.
Du skal vidst have helt nyt panel i.
I så fald er man jo fristet til at file/fræse noget af plastikken af på Audi-knappen, mens den sidder på, således at man kan få +Trip ned over. Det er jo lidt dramatisk :o

Overvejer også at slibe +Trip tilpas konkav, og så lime den fast på instrumentbordet, fx mellem AirVents. Spørgsmålet er så, hvad man skal lime den fast med. Materialerne er jo kunststof af en eller anden art, og overfladen på Audi-delen er jo let nopret. Nogen idé om, hvad man i så fald skal bruge? Jeg er sågar med på materialer som fx Araldit, da den skal kunne sidde fast i al evighed - men måske er det ikke nødvendig at bruge så "konsekvente" materialer?
Audi A3

Besvar

Tilbage til "Interiør"