Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Besvar
Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af Kinojserguru » 21. feb 2016, 19:37

Hej.
Jeg har et problem / opgave med min kopholder i midterkonsollen, det er den model med 4 fjedrebelastede plast dimser
Jeg ved ikke om problemet ligger i for stramme fjedre eller for tyndt metal på dåserne, men hvis jeg propper en dåse ned, bliver der nærmest 4 buler i dåsen hvilket jo er ligegyldig, men når jeg skal have dåsen op igen, går det som regel galt med øl/sodavand ud over det hele, det går galt når bunden af dåsen skal forbi de 4 fjederholdere.
Kan man slække fjedrene eller skifte dem til en svagere model, eller ?
VW har åbenbart erkendt problemet i Golf 7, for i en Sportsvan er systemet ændret til formentlig noget mere funktionel, men det tror jeg ikke lige passer over i.
Nogen forslag til hvad jeg gør så øl/sodavand bliver i dåsen under transport fra dåseholder op videre ?
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Turbo-Freak
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 9. okt 2013, 19:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af Turbo-Freak » 23. feb 2016, 09:21

Havede samme problem i min Audi. Det var så ik med fjeder men oring jeg fandt en tynder oring så var det slut med knuste/bulede dåser:)
Polo 6r TSI
A6 3.0 TDI quattro US
Golf 7 R-Line

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af Decipher » 23. feb 2016, 15:13

Har samme problem med min, det plejer at hjælpe hvis man trækker dåser op lidt på skrå, evt lirker lidt når bunden skal op.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 9 times
Been thanked: 125 times

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af farouche » 23. feb 2016, 16:13

Decipher skrev:Har samme problem med min, det plejer at hjælpe hvis man trækker dåser op lidt på skrå, evt lirker lidt når bunden skal op.
Hold dig til emnet. Detaljerede beskrivelser af dine eskapader med konen hører vist ikke til her :) ;)
2023 Polestar 2 LRSM Plus

JettaTDI
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 22. nov 2013, 21:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af JettaTDI » 23. feb 2016, 16:20

farouche skrev:
Decipher skrev:Har samme problem med min, det plejer at hjælpe hvis man trækker dåser op lidt på skrå, evt lirker lidt når bunden skal op.
Hold dig til emnet. Detaljerede beskrivelser af dine eskapader med konen hører vist ikke til her :) ;)
Så længe det ikke er i Galleri tråden, går det vel.
Golf R-line 2,0 TDI DSG 2015

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af Kinojserguru » 23. feb 2016, 17:32

Jeg ved ren faktisk ikke om det ER fjedre eller en O-ring, har ikke haft det skilt ad endnu, men det føles som fjedre.
Jeg har prøvet at trykke plast dimserne godt ind i hullet, i håb on det kunne hjælpe lidt, men det synes jeg ikke det har, det kan være jeg skal ud i og finde et stykke sort plastrør som måler en 67-68mm indv, så kan det sidde og hygge sig i holderen og dåsen vil have et par mm luft ;)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Decipher
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af Decipher » 23. feb 2016, 18:46

farouche skrev:
Decipher skrev:Har samme problem med min, det plejer at hjælpe hvis man trækker dåser op lidt på skrå, evt lirker lidt når bunden skal op.
Hold dig til emnet. Detaljerede beskrivelser af dine eskapader med konen hører vist ikke til her :) ;)
I wish :|

Neesgaard
Nyt medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 8. dec 2010, 21:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af Neesgaard » 24. feb 2016, 09:12

Kinojserguru skrev:Jeg ved ren faktisk ikke om det ER fjedre eller en O-ring, har ikke haft det skilt ad endnu, men det føles som fjedre.
Jeg har prøvet at trykke plast dimserne godt ind i hullet, i håb on det kunne hjælpe lidt, men det synes jeg ikke det har, det kan være jeg skal ud i og finde et stykke sort plastrør som måler en 67-68mm indv, så kan det sidde og hygge sig i holderen og dåsen vil have et par mm luft ;)
Hvis du ikke finder et, så laver jeg gerne et til dig. :D

pondus
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af pondus » 27. feb 2016, 17:49

Kan du ikke lave 2 så

Mvh
pondus

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Kopholder Golf 7 - stramme fjedre

Indlæg af Kinojserguru » 28. feb 2016, 13:56

Jeg har lige været ude og tjekke, der kan faktisk gå en flaske i på ø75, d.v.s at man evt. kan gå i byggemarkedet og købe noget sort ø75 afløbsrør, det vil så være et par mm større indv. end dåsen er, sådan en meters længde koster vel max 50 kr og hvis det får et pænt snit, så kan der vel blive 10 ud af sådan et stykke ( skal selvfølgelig ikke være længere end jalousilåget stadig kan lukkes ) - så kan det nok ikke gøres billigere ;)
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Besvar

Tilbage til "Interiør"