Mk7 GTI gearknop i ikke GTI?

Besvar
Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Mk7 GTI gearknop i ikke GTI?

Indlæg af Frederik » 30. apr 2018, 11:27

Jeg har overvejet at skifte den lidt kedelige almindelige manuelle gearstang/knop/læderpose ud med en oem GTI “golfbold” version i min Golf 7.

Der er lidt forskellige muligheder; den klassiske GTI med røde farver, GTE versionen med blå farver eller GTD versionen med grå/hvide nuancer (som umiddelbart passer bedst til min kabine)

Når jeg kigger på den står der bare:

https://shop.ahw-shop.de/gtd-schaltknau ... -vw-tuning

kann für alle Golf 7 verwendet werden, es muss aber eine Schaltwegverkürzung eingebaut werden!

Og jeg har fundet en gammel tråd på et tysk forum som også omtaler nogle problemer med stangens længde når en GTI gearknop forsøges installeret på en Highline.

Har nogen herinde forsøgt sig med dette. Jeg kan næsten ikke se hvad problemet skulle være. Så længe begge biler er manuelle og med 6 gear burde det da bare være rent kosmetisk ikke?

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Mk7 GTI gearknop i ikke GTI?

Indlæg af LeVelsBech » 1. maj 2018, 20:35

Hej Frederik.

Jeg har en GTI gearstang i min G7 1.4Tsi - og korrekt den er ikke et umiddelbart match.
Ved bare at montere den uden forboring, får du en gearstang som sidder alt for højt.

MEN det kan lade sig gøre ved at bore med 8 (eller 10mm) bor op i "Golfbolden" fra neden.
Stangen fra gearkassen kører så op igennem, og ender i "Golfbolden. Det virker fint.

Så ikke umuligt og det er en fed gearstang :D

BH Lars

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Mk7 GTI gearknop i ikke GTI?

Indlæg af Frederik » 2. maj 2018, 09:05

Hej Lars.

Tak for svar. Det lyder som en nem løsning.

Nu har jeg ikke afmonteret den gamle alm. gearstang endnu, så jeg har en række spørgsmål.

Kan den gamle gearstang/pose monteres igen uden problemer? Mener at have set en video om at der skal ødelægges en metal clip for at løsne den.

Når GTI stangen er monteret (med udboring) sidder den så i samme højde som den alm og sidder den solidt fast. Eller borer man et gevind væk som ellers ville have holdt stangen fast. Jeg er lidt i tvivl om, man feks kan mærke/høre gearstangen støde imod indersiden af golfbolden når man trykker stangen ned for at komme i bakgear. Stagen skal vel fæstnes i bolden på en måde, eller kan du bare hive den et par cm op og ned?

Jeg vil helst have en løsning så tæt på en GTI og ikke en løsning hvor man kan mærke bevægelse eller slør i stangen.

Hvilken farve har du valgt - den røde?

LeVelsBech
Medlem
Indlæg: 817
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:45
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 28 times
Been thanked: 111 times

Re: Mk7 GTI gearknop i ikke GTI?

Indlæg af LeVelsBech » 2. maj 2018, 18:54

Hej Frederik.

Jeg genbrugte ikke den gamle gearstang - det er korrekt at det spændebånd der holder den kan lide overlast.
Dog kan det lade sig gøre hvis man er lidt forsigtig. Jeg måtte genmontere den originale efter første forsøg, det
var så til jeg fik "modificeret" GTI bolden ;)

Min sidder marginalt højere end den originale gearstang, hvilket giver en lidt længere skiftebevægelse.
Intet som på nogen måde generer, og det er så også en konsekvens af, at jeg netop ikke ville bore for
langt op i "golfbolden" af samme årsag som du nævner.

Jeg har kørt med den modificerede løsning som skolevogn i 110.000 km, og der har aldrig været problemer.
Den er ikke fæstnet udover nævnte spændebånd. Det skal dog bøjes/strammes ordenligt, da du ellers kan
dreje "golfbolden"

Jeg har den med røde syninger - det er dog fordi jeg også har GTI rat og kabine i min bil.

Spændende og høre om du giver dig i kast med projektet ;)

Mvh Lars

Besvar

Tilbage til "Interiør"