Farve interiør ?

Besvar
Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Farve interiør ?

Indlæg af Brixxx » 6. sep 2009, 23:49

Ja skal lige høre hvad man skal bruge til at farve tæpper og loft samt alle plastik dele i kabinen med ?

Har hørt man kan få noget stof maling til gulvtæppet men er det sådan noget her ?

http://www.cchobby.dk/product/11104-448 ... 00-ml.html

Og skal man bare tørre plastik delene af med rensebenzin og så give den noget plastik grunder og så på med farven og så lak til sidst ?

Brugeravatar
tossi
Nyt medlem
Indlæg: 219
Tilmeldt: 18. jun 2009, 14:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Farve interiør ?

Indlæg af tossi » 7. sep 2009, 01:11

Jeg har selv været ved at under søge at farve gulvtæppet i min vogn og jeg endte med at droppe det. Det er rigtigt at man kan få noget textil farve, men der er ikke et enste firma der vil garantere holdbarhed og at det ikke ville klumpe. Så bedste bud vil nok være at finde et gulvtæppe i den farve du gerne vil have, fandt på et tidspunkt et par firmaer i USA der lavede sådan noget men kan ikke huske hvad de hed....

Hvis du skal male dine plastik dele, så skal du nok ikke bruge rensebensin da den ikke er helt fri for oile(fedt) stik istedet forbi din lokale maler og køb noget silicone fjerne, det virker og opløser ikke plastiken. Men ellers ja så er det plastikgrunder også maling

Brugeravatar
Brixxx
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Farve interiør ?

Indlæg af Brixxx » 8. sep 2009, 20:11

Ok

Men der er flere inde fra Bilgalleri som siger at det interiør maling (tæppe farve) som de har brugt det virker...

Eneste sidegevinst er at hårene i tæppet bliver en smule stive i det, men det er bare en polo 6n som lige skal opfriskes så det går nok ;)

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Farve interiør ?

Indlæg af Mikkel K » 9. sep 2009, 13:43

Motip har tekstilfarve på spray, som giver et fint resultat.

Kender en som farvede sin himmel med det og det skulle være blevet godt - jeg har ikke set det dog.

Jeg har også selv brugt det på mine dørsider, da jeg smed G3 kabine i min Ibiza og skulle have det lyse stof farvet mørkt for at få det til at matche. Det gav et fint resultat IMO.

Jeg oplevede dog at man sagtens kan komme til at bruge meget af det. Brugte to hele dåser til mine dørsider - tror de koster omkring 120 kr. pr. spraydåse. ;)

Besvar

Tilbage til "Interiør"