Multifunktionsrat virker ikke

Besvar
degofedal
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. jun 2013, 19:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Multifunktionsrat virker ikke

Indlæg af degofedal » 24. nov 2013, 15:27

Jeg har monteret multifunktionsrat i min Polo 2010, og har lige været forbi Klas og få det kodet. Vi satte flueben i "Multi-Function-Steering-Wheel (MFSW) installed" og "Push-to-Talk Function via Multi-Function-Steering-Wheel (MFSW) active" og kodningen blev accepteret.

Problemet er bare at rattet er helt dødt. Knapper og horn virker ikke og der tændes ikke lys i det, når jeg drejer på lyskontakten. Så enten har jeg lavet en monterings-fejl eller også fejler min research.

Indtil videre er følgende er gjort:
- 12volt: taget fra pin 15 i lyskontakt
- Linbus: taget fra pin 17 i CECM stik med hvid "hætte"
- VCDS: Flueben i “Multi-Function-Steering-Wheel (MFSW) installed”
- VCDS: Flueben i “Push-to-Talk Function via Multi-Function-Steering-Wheel (MFSW) active”

Jeg har fulgt nedenstående monteringsguide - step-by-step og er ret sikker på det burde spille.
Guide: http://www.tigerstyle.co.uk/phpBB3/view ... 10&t=54171

Klas forslår at det er ratelektronikken der skal opdateres, og jeg har andensteds fået at vide at jeg kunne risikere at skulle opgradere CECM’en. Min CECM har nr. 6R0 937 087M (BCMPQ25). Jeg har vedhæftet udkørsel fra VCDS som Klas var så venlig at sende i min retning.

Er der en venlig sjæl der kan byde ind med hvad jeg kan gøre for at finde problemet?

På forhånd tak og fortsat god søndag :)
Vedhæftede filer
Polo16TDI.txt
(8.13 KiB) Downloadet 14 gange

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Multifunktionsrat virker ikke

Indlæg af Watcher » 24. nov 2013, 16:13

jeg havde en 086 central elektronik og der virkede det.. så din er helt sikkert fin nok..

og nu har du et kabelsæt der er til multirat ikke ? altså hvor der både er det gule airbag stik + et lille sort løst stik der går ned i selve styreenheden der sidder i rattet ??
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

degofedal
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. jun 2013, 19:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Multifunktionsrat virker ikke

Indlæg af degofedal » 24. nov 2013, 16:27

Watcher skrev:jeg havde en 086 central elektronik og der virkede det.. så din er helt sikkert fin nok..

og nu har du et kabelsæt der er til multirat ikke ? altså hvor der både er det gule airbag stik + et lille sort løst stik der går ned i selve styreenheden der sidder i rattet ??
Lyder godt med centralelektronikken, så kan jeg udelukke den som årsag. Kabelsættet fulgte med rat/airbag og var monteret da jeg fik det, så jeg er ret sikker på at det er iorden. Jeg klipsede blot det sort stik på styreenheden, så det burde være ok.

Det tyder umiddelbart på at jeg har lavet en monteringsfejl et sted, hvis det da ikke er styreenheden i ratsatmmen som Klas har foreslået.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Multifunktionsrat virker ikke

Indlæg af Watcher » 24. nov 2013, 16:29

der sidder ingen ratstyreenhed overhovedt i en polo det foregår via din centralelektronik det hele, og når den acceptere kodningen = den er go nok..

det er nok en fejl 40 ledningsmæssigt.. der jo begrænset plads dernede så måske du ikke har loddet på den rigtige ledning.. mener den er lilla den linbus ledning dernede
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

degofedal
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. jun 2013, 19:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Multifunktionsrat virker ikke

Indlæg af degofedal » 24. nov 2013, 16:42

Watcher skrev:der sidder ingen ratstyreenhed overhovedt i en polo det foregår via din centralelektronik det hele, og når den acceptere kodningen = den er go nok..

det er nok en fejl 40 ledningsmæssigt.. der jo begrænset plads dernede så måske du ikke har loddet på den rigtige ledning.. mener den er lilla den linbus ledning dernede
Ok, tusind tak for input :) Godt at vide procedure og hardware er iorden. Jeg må have det målt og tjekket igennem igen.

Den linus-ledning var mildest talt en bitch at montere - endte med at jeg afmonterede førersædet for at kunne komme til.

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Multifunktionsrat virker ikke

Indlæg af vrod » 2. dec 2013, 07:35

Hvad med kodningen af selve rattet? Nu ved jeg ikke om man skal det på nyere poloer men på min golf skulle jeg kode om jeg havde fartpilot, DSG paddles, m.m.
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Besvar

Tilbage til "Interiør"