Xenon Eftermontering Superb III 3V

EsbenJ
Medlem
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 146 times
Been thanked: 147 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af EsbenJ » 16. jan 2017, 20:02

Ang smartlight. Hvis to biler der begge har det møder hinanden og den ene ser den anden først og slukker for den del af lyset der blænder den anden. Så registrerer den anden ikke den første som derfor bliver blændet. Er det rigtigt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Anders D » 16. jan 2017, 21:14

Opdatering fra mig også.

Held i uheld fik jeg et slemt stenslag, så i næste uge får jeg forrude forberedt til A5 kamera monteret.. men jeg skal nok lige tjekke om jeg kan få fjernlys til at virke, når jeg tager mig sammen til at skifte de forkerte moduler jeg nævner i det tidligere indlæg.

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 16. jan 2017, 21:22

Anders :

Hvordan fik du formuleret, at du skulle have monteret en anden type rude, end den bilen er leveret med?

Hvilket firma skal stå for udskiftning?
Passat Variant Comfortline Premium 2018

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Anders D » 16. jan 2017, 21:58

Ved hjælp af originalt partnummer 3V0845011ab nvb og et billede jeg sendte til Carglass af en rude med kamera monteret. 1.700,- i ekstra omkostning ift. den del der sendes til forsikringsselskab.

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 16. jan 2017, 22:02

Lyder som en fin løsning.

Det vil jeg huske, hvis nu uheldet skulle være ude
Passat Variant Comfortline Premium 2018

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 17. jan 2017, 10:03

Anders:

Hvad gør du med kalibrering af kameraet, og hvem fjerneR komponentbeskyttelsen på kameraet?

Jeg har forespurgt på 3 forskellige værksteder, og der var ingen der var "friske", på at hjælpe med at fjerne komponentbeskyttelsen online.
Passat Variant Comfortline Premium 2018

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Anders D » 17. jan 2017, 10:44

Jeg får kameraet fra Vagstyle Kim og har ikke forholdt mig til, om det er fjernet eller om jeg skal på værksted. Kalibrering skal jeg alligevel afsted for. Umiddelbart tager jeg nok fat i Andreas fra Skoda i Virum.

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 17. jan 2017, 10:59

Når den tid kommer overvejer jeg, måske at få for-monteret kameraet inden rude blev skiftet, også få rude-firma til at stå for kalibrering.

Kommer selvfølgelig lidt an, hvad de tager for det.

Men vi må se til den tid.
Passat Variant Comfortline Premium 2018

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Anders D » 17. jan 2017, 11:15

EsbenJ skrev:Ang smartlight. Hvis to biler der begge har det møder hinanden og den ene ser den anden først og slukker for den del af lyset der blænder den anden. Så registrerer den anden ikke den første som derfor bliver blændet. Er det rigtigt?
Nej det lyder ikke rigtigt. Systemet skal blænde ned (til nærlys) uanset om modkørende kører med nær- eller fjernlys.

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 6. mar 2017, 14:40

Anders:

Da du monterede selve lygterne, skulle du så have konfangeren af?
Passat Variant Comfortline Premium 2018

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Anders D » 6. mar 2017, 14:57

Det ville have været en fordel men med lidt snilde kan man godt skifte lygter uden.

Man skruer inderskærm af, og lader den hænge løst henover hjulene, fjerner en række torx skruer på en opsætning inde bag kofanger. Så går den løs og kan vrides forsigtigt frem og lygten kan lige nøjagtigt trækkes fri.
Billede

I påsken skal jeg til det igen når jeg har tid til at skifte AFS boksene. I mellemtiden siden sidst vi skrev har jeg fået ny forrude og A5 kamera bestilt så jeg kan få fuld Smart Light Assist.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Korreborg » 6. mar 2017, 19:28

Anders D skrev:
EsbenJ skrev:Ang smartlight. Hvis to biler der begge har det møder hinanden og den ene ser den anden først og slukker for den del af lyset der blænder den anden. Så registrerer den anden ikke den første som derfor bliver blændet. Er det rigtigt?
Nej det lyder ikke rigtigt. Systemet skal blænde ned (til nærlys) uanset om modkørende kører med nær- eller fjernlys.
Altså systemet fungerer perfekt. Det kan tælles på én hånd de gange nogen har blinket af mig på 2år. En gang blændede bilen ikke ned, den modkørende kom ud af en by, og var nok "væk" i gade belysningen.
De andre gange har nogen blinket når de har været minimum 1000m væk og så blænder bilen ned af sig selv. Men normalt ser den også dem som er langt væk.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 9. jun 2017, 13:55

Så er xenon monteret, med den undtagelse, at jeg manglede holdere/adaptere til pærene, så jeg køre pt uden nærlys. DRL-Led fungere dog perfekt, og holdere er bestilt, og burde lande i starten af næste uge. Så håber at det går indtil da.

Anders :

er det mon muligt, at kode lys i de resterende led-striber, eller kræver det smart light assist for at virke?
Passat Variant Comfortline Premium 2018

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af GaSelle » 9. jun 2017, 14:04

morf08 skrev:Så er xenon monteret, med den undtagelse, at jeg manglede holdere/adaptere til pærene, så jeg køre pt uden nærlys. DRL-Led fungere dog perfekt, og holdere er bestilt, og burde lande i starten af næste uge. Så håber at det går indtil da.

Anders :

er det mon muligt, at kode lys i de resterende led-striber, eller kræver det smart light assist for at virke?
Det er kun lygter med SLA, der kan få lys i striberne. Hardwaren er ikke tilstede i de 'alm.' Xenonlygter.

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 9. jun 2017, 14:10

Mine lygter er Revision B og understøtter SLA, så mit spørgsmål gik mere på, om det kunne kodes uden brug af A5 kamera.
Passat Variant Comfortline Premium 2018

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Anders D » 11. jun 2017, 10:53

Jeg forklarede Andreas pr. telefon og har sendt dump af kodning af striberne til ham. Jeg var af det indtryk at han havde lavet det..

Den Golf 7 adaptor i har brugt passer ikke direkte med striberne. Det skal modificeres lidt. Det kræver at flytte en ledning fra det oprindelige fjernlys til den pin (13 så vidt jeg husker) hvor striberne er forbundet.

Jeg har lavet det på min. Godt nok trukket over shutter udgangen på BCM hvilket muligvis er derfor fjernlys endnu ikke virker. Jeg venter på ledningsdiagram i disse timer.

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 11. jun 2017, 15:17

Ok hvis alternativet er, at skifter de adaptere, så må vi gøre det. Skal så bare have fundet nogle der passer til Superb.

Men selvfølgelig hvis det kan gøres uden nye adaptere, og uden at miste fjernlyset, vile det være at foretrække.

Skal forbi Andreas igen snart, når han har fået de sidste stumper. Så det kunne det være lækkert at få det lavet, som et sidste touch.
Passat Variant Comfortline Premium 2018

morf08
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. maj 2010, 10:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af morf08 » 22. sep 2017, 11:42

En lille update.

Har opgivet at fjernlyset til at virke, så har taget konsekvensen, og fået skiftet lygter til nogen uden DLA-understøttelse. Så nu virker fjernlyset igen. :) Det kræver formegentligt montering af A5 kamera, får at få det til at spille 100%, og det bliver vidst et større projekt end først antaget. Har læst at der bla. skal laves udskæring i loftshimmel, og det bliver en for stor mundfuld for mit vedkommende.

Lygter med DLA-understøttelse bliver snarest muligt, sat til salg på forum til en svedig pris.
Passat Variant Comfortline Premium 2018

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af GaSelle » 24. sep 2017, 12:35

Der skal ikke skæres i himlen, men der skal skiftes forrude og lidt afdækning :) Jeg holder øje med, når lygterne kommer til salg... :)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Anders D » 25. sep 2017, 09:44

GaSelle skrev:Der skal ikke skæres i himlen, men der skal skiftes forrude og lidt afdækning :) Jeg holder øje med, når lygterne kommer til salg... :)
Det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Min himmel er så meget i vejen i forhold til holderen på den eftermonterede A5 forrude, at A5 kamera lige knapt kan klikkes i.. men så kan stikket ikke sættes i.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10847
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 650 times
Been thanked: 1881 times

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af GaSelle » 25. sep 2017, 12:28

Anders D skrev:
GaSelle skrev:Der skal ikke skæres i himlen, men der skal skiftes forrude og lidt afdækning :) Jeg holder øje med, når lygterne kommer til salg... :)
Det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Min himmel er så meget i vejen i forhold til holderen på den eftermonterede A5 forrude, at A5 kamera lige knapt kan klikkes i.. men så kan stikket ikke sættes i.
Sammenligner jeg himmel og loftskonsol på Superb´en (der har A5) med Golf´en (der ikke har A5) så er der ikke nogen forskel at spore, umiddelbart. Jeg kan tage fejl...

Mile2990
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. mar 2018, 01:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Mile2990 » 13. mar 2018, 01:46

Hej Anders D jeg kan se du har meget styre eftermonteret xenon på superb 3v jeg har os en som jeg gerne ville lave det på jeg har købt huset men alt det andet mangler jeg men jeg ville lige være sikker føre jeg bare handler måske kunne du hjælpe mig med det præcise jeg skal gøre plz🙏🏻

Mile2990
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. mar 2018, 01:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Mile2990 » 13. mar 2018, 09:33

Anders D skrev:
25. sep 2017, 09:44
GaSelle skrev:Der skal ikke skæres i himlen, men der skal skiftes forrude og lidt afdækning :) Jeg holder øje med, når lygterne kommer til salg... :)
Det kan jeg ikke få til at hænge sammen.

Min himmel er så meget i vejen i forhold til holderen på den eftermonterede A5 forrude, at A5 kamera lige knapt kan klikkes i.. men så kan stikket ikke sættes i.
hej Anders d jeg har os en superb 2016 model med halogen som jeg gerne ville skifte til xenon er det noget du gerne ville hjælpe med så jeg ved jeg køber de rigtig stumper plz🙏🏻

Mile2990
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. mar 2018, 01:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Mile2990 » 13. mar 2018, 14:31

Anders D skrev:
6. mar 2017, 14:57
Det ville have været en fordel men med lidt snilde kan man godt skifte lygter uden.

Man skruer inderskærm af, og lader den hænge løst henover hjulene, fjerner en række torx skruer på en opsætning inde bag kofanger. Så går den løs og kan vrides forsigtigt frem og lygten kan lige nøjagtigt trækkes fri.
Billede

I påsken skal jeg til det igen når jeg har tid til at skifte AFS boksene. I mellemtiden siden sidst vi skrev har jeg fået ny forrude og A5 kamera bestilt så jeg kan få fuld Smart Light Assist.
hvor kan man få alle de stumper til at få det hele til at køre

Leon5f
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af Leon5f » 15. mar 2018, 08:29

Hos mig du kan købe alt til rigtig fornuftige priser . Jeg har adgang til fabriks nye lygter osv.

SKP32
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 8. apr 2018, 13:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Xenon Eftermontering Superb III 3V

Indlæg af SKP32 » 2. aug 2019, 10:28

Jeg tror der efterhånden er rigtig mange der gerne vil skifte fra alm lys til xenon, hvis i har mulighed for at lave en DIY retrofit med stumper, kodning etc ville det være mega fedt. Har stor respekt for at i kaster jer ud i sådan et projekt på en alm hverdagsbil, jeg får min superb på næste fredag og skal igang med at smide træk på. Der er alm lys på bilen, så tænker også den skal have xenon på et tidspunkt så følger lige med i tråden :)

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"