LED Pærer til 3BG til baglys/bremselys

Besvar
DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 461
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 47 times
Been thanked: 36 times

LED Pærer til 3BG til baglys/bremselys

Indlæg af DangerDane » 19. dec 2016, 13:40

Hej,

Jeg har på et tidspunkt købt nogle 1600LM pærer til min bag/bremselys og må erkende at de for det første lyser af ht og ikke sidder rigtigt i soklerne da jeg har været nød til at modificerer dem hvilket var meningen i følge sælger. Men findes der nogle pærer der holder kravet om at bremselys skal være væsentlig kraftige end baglys/positionslyset. Jeg synes nemlig at de alm glædepærer er lige "kedelige" nok, samt gerne vil bibeholde skiftet til LED.

Men kender folk selv til nogle pærer eller deslige i LED der er lige til at klikke/"skrue" i BAZ15d soklerne og som gerne lyser kraftigere end standard glødepærer og naturligvis rødt?

Og hvad med baklyset. Har godtnok skiftet dem til LED, men der skal de så til gengæld være kraftigere sådan at jeg bedre får oplyst området bag bilen. Lige nu sidder der 1600LM Kold Hvid LED i og jeg vil gerne bibeholde den kolde hvide farve .

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: LED Pærer til 3BG til baglys/bremselys

Indlæg af HJLarsen » 20. dec 2016, 05:36

Bremse/baglys pærer til en 3BG er ikke den "normale" 21/5 W, men derimod 21/4 W. Sokkeltype BAZ15d.
Så det med modificering er vist en (jule)and. Hver hammer eller rørtang vil kunne hjælpe her.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 461
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 47 times
Been thanked: 36 times

Re: LED Pærer til 3BG til baglys/bremselys

Indlæg af DangerDane » 23. dec 2016, 13:43

Modifikationen bestod i at jeg skulle file den ene tap af på pæren da det var til både BAZ15d og BAY15d sokler alt afhængig af hvad tap man filede ned. Men de sidder bare ikke særligt godt fast og får fejl på min stoplys kontakt på grund af det. Så leder efter nogle dobbeltfunktions LED pærer som passer direkte i BAZ15d sokler.

Men om de findes det er så det.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"