H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Besvar
Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af Ras » 10. maj 2017, 13:17

Hej er der nogen der kender til eller kan anbefale H7 LED pære til erstatning for de orig. H7 nærlys pære. Bilen er en Passat B8 2016.
Det næste er så om det er lovligt at køre med... :roll: ;)
Jeg har fundet dem her:

https://www.amazon.de/Haco-Autoscheinwe ... WYJ5EBPSV6

-Men der kommer også mange andre frem når man søger på det...
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
4me
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af 4me » 10. maj 2017, 14:21

Nederst på siden spørges der til om de kan godkendes..
De er ikke CE godkendt til brug på offentlig vej, og dermed ikke lovlige.
Tror heller ikke du finder nogen der er det !
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af Play4Fun » 10. maj 2017, 15:49

Du kan 100% sikkert slet ikke sætte nogle som helst LED pærer i dine forlygter og det er lovligt da lygten skal være godkendt til det.
Meeeeeeen hvorfor ikke bare gøre det , skal du til syn kan du jo bare lige skiftet tilbage til halogen.
Sørg for at få nogle der smider lyset ud til så mange sider som muligt ellers får du mørke felter på vejen og det er langt fra fedt at kører med.
Kører selv med LED og Xenon på min 107 .. Xenon som nærlys og Led som lang lys ,, syntes dog at Xenon er Led overlegent og så er Xenon latterligt billigt at lave på bilen og tager maks 5 minutter.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

wooksiiiiiii
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 28. nov 2015, 14:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af wooksiiiiiii » 13. maj 2017, 21:28

Kan jo også sige med sikkerheds udstyr som lygter give det god mening at følge lovgivningen på det punkt. Ja de giver nok bedre lys, men skal det være på bekostning at modkørende bliver blændet og risikere at lave et havari på bekostning at dit valg.

Type godkendelsen på lygter med monteret parobol til halogen er for langt det meste kun godkendt til netop halogen, da andre lyskilder vil skabe et forkert lys-mønster og derved gør lampens egenskaber til en konstruktiv ændring som ville kræve en ny typegodkendelse. En lygte er et sikkerhedsudstyr for dig og andre. Ingen grund til ændre på den for forfængelighedens skyld og være en af dem som kører rundt med deres hjemmelavede lygter og blænder alt og alle fordi de smarte i en fart.
2015 Polo 1.2 (90hk) TSI Comfortline

CJ2110
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 12. mar 2013, 19:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af CJ2110 » 13. maj 2017, 21:59

Play4Fun skrev:Du kan 100% sikkert slet ikke sætte nogle som helst LED pærer i dine forlygter og det er lovligt da lygten skal være godkendt til det.
Meeeeeeen hvorfor ikke bare gøre det , skal du til syn kan du jo bare lige skiftet tilbage til halogen.
Sørg for at få nogle der smider lyset ud til så mange sider som muligt ellers får du mørke felter på vejen og det er langt fra fedt at kører med.
Kører selv med LED og Xenon på min 107 .. Xenon som nærlys og Led som lang lys ,, syntes dog at Xenon er Led overlegent og så er Xenon latterligt billigt at lave på bilen og tager maks 5 minutter.
Hvordan laver du xenon på 5 minutter, og så endda latterligt billigt ???
Audi A3 8Y 45 TFSI e S-Line "mit alles" 04.2021
Tidligere:
Audi A3 8V 1.6 TDI S-tronic 03.2016
Audi A3 8P 1,6 11.2007
Fiat Stilo 1,8 3-dørs 12.2001
Audi 80 1,6 06.1983
VW Passat 1,3 04.1981

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af Ras » 13. maj 2017, 22:43

wooksiiiiiii skrev:Kan jo også sige med sikkerheds udstyr som lygter give det god mening at følge lovgivningen på det punkt. Ja de giver nok bedre lys, men skal det være på bekostning at modkørende bliver blændet og risikere at lave et havari på bekostning at dit valg.

Type godkendelsen på lygter med monteret parobol til halogen er for langt det meste kun godkendt til netop halogen, da andre lyskilder vil skabe et forkert lys-mønster og derved gør lampens egenskaber til en konstruktiv ændring som ville kræve en ny typegodkendelse. En lygte er et sikkerhedsudstyr for dig og andre. Ingen grund til ændre på den for forfængelighedens skyld og være en af dem som kører rundt med deres hjemmelavede lygter og blænder alt og alle fordi de smarte i en fart.
Helt enig med dig -også derfor jeg skrev om det var lovligt. ;)
Jeg er ikke interesseret i at køre og blænde mine med trafikanter, men hvis der var nogle H7 Led pære der kunne erstatte halogen uden at blænde ville det da være interessant.
Det skal jo nok komme bare et spørgsmål om at finde de rigtige...
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af Play4Fun » 14. maj 2017, 19:24

CJ2110 skrev:
Play4Fun skrev:Du kan 100% sikkert slet ikke sætte nogle som helst LED pærer i dine forlygter og det er lovligt da lygten skal være godkendt til det.
Meeeeeeen hvorfor ikke bare gøre det , skal du til syn kan du jo bare lige skiftet tilbage til halogen.
Sørg for at få nogle der smider lyset ud til så mange sider som muligt ellers får du mørke felter på vejen og det er langt fra fedt at kører med.
Kører selv med LED og Xenon på min 107 .. Xenon som nærlys og Led som lang lys ,, syntes dog at Xenon er Led overlegent og så er Xenon latterligt billigt at lave på bilen og tager maks 5 minutter.
Hvordan laver du xenon på 5 minutter, og så endda latterligt billigt ???
Igen det er ulovligt ,,men køber 2 ballaster inkl 2 stk Xenon pærer på ebay for 130kr og montere dem , det tager maks 5 minutter at pille den gamle halogen ud og sætte de nye xenon pærer i , og ballasterne sætter bare på det eksisterende ledningsnet .
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af Play4Fun » 14. maj 2017, 19:25

Ras skrev:
wooksiiiiiii skrev:Kan jo også sige med sikkerheds udstyr som lygter give det god mening at følge lovgivningen på det punkt. Ja de giver nok bedre lys, men skal det være på bekostning at modkørende bliver blændet og risikere at lave et havari på bekostning at dit valg.

Type godkendelsen på lygter med monteret parobol til halogen er for langt det meste kun godkendt til netop halogen, da andre lyskilder vil skabe et forkert lys-mønster og derved gør lampens egenskaber til en konstruktiv ændring som ville kræve en ny typegodkendelse. En lygte er et sikkerhedsudstyr for dig og andre. Ingen grund til ændre på den for forfængelighedens skyld og være en af dem som kører rundt med deres hjemmelavede lygter og blænder alt og alle fordi de smarte i en fart.
Helt enig med dig -også derfor jeg skrev om det var lovligt. ;)
Jeg er ikke interesseret i at køre og blænde mine med trafikanter, men hvis der var nogle H7 Led pære der kunne erstatte halogen uden at blænde ville det da være interessant.
Det skal jo nok komme bare et spørgsmål om at finde de rigtige...
Tror nu ikke de blæder , jeg syntes slet ikke mine blænder , det er jo ikke fordi din lygte ændre % i hældning fordi du skifter pæren ud.
Skal dog siges at lygterne på min 107 er skiftet så den har DE linser
Senest rettet af Play4Fun 16. maj 2017, 16:03, rettet i alt 2 gange.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: H7 LED pære til erstatning af orig. H7 halogen pære

Indlæg af GaSelle » 16. maj 2017, 11:13

Jeg vil absolut kun anbefale xenon/LED til biler, der har DE linser i lygterne. Og det mener jeg ikke en B8 med halogen har?

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"