Seat: Retrofit af xenon

Besvar
AdamTP
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9. aug 2009, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af AdamTP » 9. aug 2009, 17:09

Hej,

Jeg er ved at erhverve mig et sæt originale xenon-forlygter til, til min SEAT LEON CUPRA 2008.
Har derfor følgende spørgsmål:
  • * De er tilsyneladende med AFS (kurve) - kan man koble det til, så det virker? Eller undlade det, og er lygten så "låst" lige ud?
    * Skal det kodes via VAG-com? I så fald hvordan?
    * Sælger snakker om 2 ledninger der skal trækkes til en boks for at få højt lys også - men hvilken boks?
    * Hvordan indstilles lygterne, når de jo normalt kører med aut. justering? Er der stadig skruer bag på parabolen hertil?
Det var det jeg umiddelbart manglede svar på i første omgang.


På forhånd tak

MVH
Adam - ny member herinde 8-)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5470
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 326 times

Re: Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af diskoboy » 9. aug 2009, 18:22

Velkommen til :D - du vil kunne finde rigtigt meget information herinde.

Ja, lygterne skal kodes - eller rettere bilen skal kodes til at have xenon lygter.

Jeg behøver vel ikke at skrive at du også skal have automatisk niveauregulering samt lygtespul for at det er lovligt vel :) ... men ja, de xenon lygter jeg har set, har også den alm. skrue hvor man kan justere dem.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

AdamTP
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9. aug 2009, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af AdamTP » 9. aug 2009, 20:42

cna3 skrev:Velkommen til :D - du vil kunne finde rigtigt meget information herinde.

Ja, lygterne skal kodes - eller rettere bilen skal kodes til at have xenon lygter.

Jeg behøver vel ikke at skrive at du også skal have automatisk niveauregulering samt lygtespul for at det er lovligt vel :) ... men ja, de xenon lygter jeg har set, har også den alm. skrue hvor man kan justere dem.
Mange tak - det er jeg også sikker på.

Ved du hvad der skal kodes? Under hvilke menuer osv.?

Hehe, nej det er vedst ikke nødvendigt.. ;) Men er af den holdning, at; har man sit xenon i nogle (ordentlige!) linser, og det er justeret ind, så er det iorden med mig. 10.000 gange bedre end i en std. parabol fx - hader det!
Så org. xenon i org. linser stadig = ulovligt! Bahh.. Der er stadig 3 år til syn.

Brugeravatar
LilleArne
Nyt medlem
Indlæg: 426
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af LilleArne » 9. aug 2009, 20:47

Kan ikke give dig de præcise menuer osv, men der er en del super kompetente folk herinde, der bare kan det der med at styre en VAG-com, så mon ikke du kan få en til at gøre det for dig, for kold pils eller nogen!

AdamTP
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9. aug 2009, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af AdamTP » 10. aug 2009, 22:00

LilleArne skrev:Kan ikke give dig de præcise menuer osv, men der er en del super kompetente folk herinde, der bare kan det der med at styre en VAG-com, så mon ikke du kan få en til at gøre det for dig, for kold pils eller nogen!
Det håber jeg - eller bare de vil dele ud af deres viden, skal jeg nok få fundet en VAG-com m.v.

Så nu må folk lige komme ud af busken og hjælpe en newb (INDEN jeg køber de lygter).. ;)

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af ta5 » 10. aug 2009, 22:24

Hvis du giver mig et kald imorgen på 21 46 59 50 så kan jeg godt hjælpe dig på vej ;)

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4126
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 479 times

Re: Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af Realtor » 10. aug 2009, 23:47

det er mig som er sælgeren af lygterne i denne tråd, og lige for at præsisere lidt, så har jeg udover lygterne også et 12-10 ( eller omvendt ) stik adapterkabel magen til dem kufatech sælger til bl.a. golf, touran og passat osv.

Fra adapterstikket, går der 2 ledninger, som skal tilknyttes styreboksen for at fjernlys skal virke, som jeg mener sidder enten under rattet eller ved sikringsboksen. Dernæst mener jeg det hele skal kodes, også burde det spille max. Jeg har rykket sælger af kablet for en installationsmanual, men desværre intet svar endnu.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4126
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 479 times

Re: Seat: Retrofit af xenon

Indlæg af Realtor » 11. aug 2009, 10:38

har idag fået dette svar fra ham jeg har købt adapterstikket af.

Seat Leon 1P Anschlussplan nur bei Bi-Xenon

Rechter Scheinwerfer: Xenon Adapter Pin11 geht zu dem Bordnetzsteuergerät in den
11poligen schwarzen Stecker A Pin 5

Linker Scheinwerfer: Xenon Adapter Pin 11 geht zu dem Bordnetzsteuergerät in den
11poligen braunen Stecker D Pin 6

og lidt tegninger af det - dog til altea, men tror det er ens.

http://www.kunset.de/Einbau/Seat/Altea% ... ssplan.pdf
2020 Audi E-tron 55

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"