Eftermontere xenon på ny Superb

Besvar
Brugeravatar
Thyge
Nyt medlem
Indlæg: 221
Tilmeldt: 18. dec 2009, 20:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Thyge » 18. dec 2009, 20:18

Hej,
Jeg har lige bestilt en ny Skoda Superb, og påtænker at eftermontere xenon på nærlyset.

Er der nogle ben i det, eller er det bare at spæne ned til bilxperten og købe et 8000k sæt i den rigtige pæretype, og så bruge 30 min på at sætte det i?

Tanker, erfaringer og andet er MEGET velkomne - jeg har ikke haft en VAG-bil i over 10 år, så meget er nok sket siden.

mvh, Thomas
Thomas
VW Passat CC, 170hk/DSG, med en del gejl...

jonskak
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 1. okt 2009, 02:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af jonskak » 18. dec 2009, 20:58

du ska have en sæt der kan klare det canbus... Og ville anbefalde farven 4300k eller 6000k

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Tonny » 18. dec 2009, 21:16

Hvorfor har du ikke købt den MED xenon, hvis du gerne ville have det?

Brugeravatar
Thyge
Nyt medlem
Indlæg: 221
Tilmeldt: 18. dec 2009, 20:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Thyge » 18. dec 2009, 21:33

Tonny skrev:Hvorfor har du ikke købt den MED xenon, hvis du gerne ville have det?
Jeg har sparet en hel del, ved at tage en demobil som har stået indreg i 1 måned med 1500km på tælleren, så de der fabriks-options har jeg så ikke kunnet vælge. Ved nu heller ikke hvad de ville tage originalt, men mon ikke det er pænt dyrt.

Hvorfor 4300/6000k? Giver 8000k ikke det flotte blålige skær, udover det suveræne xenonlys?

Vil jeg rende ind i nogle tekniske problemer, eller er det klaret ved at tilkøbe et canbus-relæ?
Thomas
VW Passat CC, 170hk/DSG, med en del gejl...

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Tonny » 18. dec 2009, 22:02

8000k giver DFB anno 03 looket ;)

Det er naturligvis pænt dyrt originalt (i forhold til et 800kr sæt fra kina), men det funger også 100% og er lovligt.

Brugeravatar
Thyge
Nyt medlem
Indlæg: 221
Tilmeldt: 18. dec 2009, 20:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Thyge » 18. dec 2009, 22:45

Okay!? Øhm, nu er jeg jo en voksen familiefar i en Skoda... ;) Ikke en 18-årig knægt med T-Hansen abonnement. Så er det alt for blåt bling-bling med 8000k? Så du mener også 6000k er mere passende?
Thomas
VW Passat CC, 170hk/DSG, med en del gejl...

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Tonny » 19. dec 2009, 09:31

Thyge skrev:Okay!? Øhm, nu er jeg jo en voksen familiefar i en Skoda... ;) Ikke en 18-årig knægt med T-Hansen abonnement. Så er det alt for blåt bling-bling med 8000k? Så du mener også 6000k er mere passende?
Hvis du er en voksen familiefar så mener jeg slet ikke at eftermonteret xenon er sagen og hvis endeligt så er 4300k det der giver det bedste lys, og et originalt look.

Overvej det her istedet http://cgi.ebay.de/Xenonscheinwerfer-Sc ... 1075wt_939
Der har du lygter med vaskemodul indbygget i. Måske er der allerede lygtevaskere på den nu også, så mangler du kun automatisk lygtevidde regulering, det kan jeg dog ikke lige finde nogle steder pt.

Brugeravatar
Thyge
Nyt medlem
Indlæg: 221
Tilmeldt: 18. dec 2009, 20:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Thyge » 19. dec 2009, 11:04

Jeg tror slet ikke Superb kan fås uden lygtevasker, men det sæt du henviser til er altså, såvidt jeg kan se, komplet lygteindsats inkl. original xenon pære & ballast. Desværre bliver det ikke lovligt af den grund, da der som du nævner ikke er aut. niveaureg. af lyshøjden. Sætter man sådan et sæt på, skal man vel også ind i bilens computer og ændre lidt sager?

Ved de billige sæt, vil man kunne kortslutte/skade noget ved ikke at sætte canbus relæ på, eller vil bilen blot melde en eller anden fejl indtil relæet er sat på?
Thomas
VW Passat CC, 170hk/DSG, med en del gejl...

ta5
Medlem
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af ta5 » 19. dec 2009, 11:25

Lige meget hvad du vælger skal bilen kodes til xenon ellers tænder det ikke, men ville anbefale at du får det lavet lovligt det er klart det bedste.

Du kortslutter intet ved at sætte et kit på uden can adapter, du vil dog få fejlmeldning om lygtefejl.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af kimhemm » 19. dec 2009, 11:30

ta5 skrev:Lige meget hvad du vælger skal bilen kodes til xenon ellers tænder det ikke, men ville anbefale at du får det lavet lovligt det er klart det bedste.
Du kortslutter intet ved at sætte et kit på uden can adapter, du vil dog få fejlmeldning om lygtefejl.
Helt enig...

Du køber ikke en ny bil og ødelægger den ved at få eftermonteret xenon. Hvis ikke du har råd til at få det lavet ordentligt, så lad være. Tænk på at der er andre på vejene der skal se på dit lyshelvede når du kommer med 8000 kelvin i paraboler der ikke er lavet til xenon lys :evil: :evil: :evil:

Hvis du vil have bedre lys billigt, så prøv nogen Mtec super white halogen pærer istedet :)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af RIX » 19. dec 2009, 11:34

købe de lygter der linkes til og når så kufatec kommer med et lednings net så for du det lavet helt færdigt ;)

VH:

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Anders D » 19. dec 2009, 12:25

ta5 skrev:Du kortslutter intet ved at sætte et kit på uden can adapter, du vil dog få fejlmeldning om lygtefejl.
Ikke hvis man laver kodningen..

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Anders D » 19. dec 2009, 12:26

kimhemm skrev:..dit lyshelvede når du kommer med 8000 kelvin i paraboler der ikke er lavet til xenon lys :evil: :evil: :evil:
Mig bekendt fåes SuperB kun med elipsoid-linse-lygter, xenon eller ej..

Brugeravatar
Thyge
Nyt medlem
Indlæg: 221
Tilmeldt: 18. dec 2009, 20:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Thyge » 19. dec 2009, 14:24

duckstar skrev:
ta5 skrev:Du kortslutter intet ved at sætte et kit på uden can adapter, du vil dog få fejlmeldning om lygtefejl.
Ikke hvis man laver kodningen..
Med kodningen mener du inde i bilens computer, eller canbus relæet til xenonkittet? Jeg går ud fra du mener det første, og at canbus relæet er en forudsætning for at det overhoved fungerer. Rigtigt?
Thomas
VW Passat CC, 170hk/DSG, med en del gejl...

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af Anders D » 19. dec 2009, 16:47

Glem de "relæer" der. Centralelektronikken skal bare kodes med VCDS, så er den i vinkel.

Brugeravatar
guldbil
Helt nyt medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 4. nov 2008, 06:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af guldbil » 18. jan 2010, 19:52

Ævl og kævl om original look ellerr ej, sætter du 4300k i dine de linselygter, så er det akkurat ligesom en med original. xenon, dog pånær aut. niveauregulering, men mon ikke man kan leve med det :?: :lol: ...

Øhhhh kodning osv er ikke nødvendigt...Der kan købes et digital canbus Xenon kit der er Plug And Play, og det virker 100%!

Jeg har netop sat det på min Touran 2007 facelift model, i 4300k (som originalt) Pris lige under 500 kr inkl. fragt (15 euro)... og det VIRKER upåklageligt uden at blinke eller lave fejl osv.

Købte 3 sæt og der gik 3-4 dage så var de hjemme. Husk at skrive Kelvin og hvilken fatning når du bestiller.

http://cgi.ebay.de/Xenon-Kit-HID-Nachru ... 3a5023f0df
Vh
Jesper

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5469
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Eftermontere xenon på ny Superb

Indlæg af diskoboy » 18. jan 2010, 20:28

Thyge skrev:Hej,
Jeg har lige bestilt en ny Skoda Superb, og påtænker at eftermontere xenon på nærlyset.
Tillykke med bilen - kunne også godt tænke mig sådan en... Altså når den kommer som stationcar :)
Thyge skrev: Er der nogle ben i det, eller er det bare at spæne ned til bilxperten og købe et 8000k sæt i den rigtige pæretype, og så bruge 30 min på at sætte det i?
Ikke andet end at jeg med 110% sikkerhed giver dig det lange lys til hvis jeg møder dig i trafikken - lav det orginalt eller drop det.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"