Bend lighting afs Error

Besvar
Pedro
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. jun 2013, 17:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bend lighting afs Error

Indlæg af Pedro » 4. sep 2014, 20:25

Hej,

Er der nogle der kan svare på hvad det er for en fejl ( bend lighting afs ) Så hvidt jeg har fundet ud af, er det kurve lyset som ikke virker mere. er det evt. noget som de dækker på garantien
når bilen ikke er 2 år endnu.
Bilen er en GOLF 7 1.4 TSI - DSG 2012

Brugeravatar
Chris Golf VII
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13. jun 2013, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af Chris Golf VII » 4. sep 2014, 20:49

Går udfra din bil har xenon+ med dynamisk kurvelys. Har lige haft samme fejl på min. Fejlen i Info displayet er ret misvisende efter min mening. Det har ikke meget med "bend light" at gøre. Fejlen er en defekt pærer på det statiske drejelys - det som tænder ved lav hastighed og lys op til siden når du drejer. Jeg skiftede begge H7 pærer til det statiske drejelys, og så forsvandt fejlen ;)

Obs: meget nemt at skifte selv...tager maks 5 min.
2017 VW Passat GTE Variant

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af DJ_Gran » 4. sep 2014, 21:24

Det er fordi føler på bag bro enten er hoppet af, eller er defekt, har du haft den på lidt? Har aldrig set den fejl ved en sprunget pærer må jeg indrømme...
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af ROEN » 4. sep 2014, 21:42

Jeg har haft samme fejl - det var ganske rigtigt de 2 pærer til statisk kurvelys som var sprunget samtidig.
Måske når kan bakker, der tænder de begge 2 samtidig, så måske de kan gå samtidig der...
2 nye pærer så er den måske fikset igen, hvis ikke er det jo ikke den store udskridning at prøve :D
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af DJ_Gran » 4. sep 2014, 21:57

Det sygt nok at alle de gange jeg er stødt på den fejl det har været en sensor så :-D
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af diskoboy » 4. sep 2014, 22:40

Er det disse fejl ?

Kode: Vælg alt

 
02235 - Stationary Cornering Lamp (Left) (M51)
010 - Open or Short to Plus
 
02236 - Stationary Right Cornering Lamp (Right) (M52)
010 - Open or Short to Plus
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
ROEN
Medlem
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 12. feb 2010, 22:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 166 times
Been thanked: 156 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af ROEN » 5. sep 2014, 06:17

DJ_Gran skrev:Det sygt nok at alle de gange jeg er stødt på den fejl det har været en sensor så :-D
Har du godt nok stødt på det så mange gange på Golf7 - så skal vi have lavet en sag mod VW i den kulørte presse igen :!:
;)
Bevar Roen - Støt Melis
ID.3 1st Max Pro Performance '20 + Golf GTI Performance DSG '18
Type1 1200 '73 + Type2 '79 + Golf III 2,0 aut. Cabriolet Classic Edition '97

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af vrod » 5. sep 2014, 07:48

Hvis den er indenfor garanti ville jeg da bare komme ind til VW med det samme og få dem til at skifte lortet. De kurvelspærer som jeg har i min golf har jeg nu kørt i næsten 2 år med uden probs. De lyser jo ikke op så tit så det burde være noget som holdt i lang tid. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Chris Golf VII
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13. jun 2013, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af Chris Golf VII » 7. sep 2014, 13:37

Pedro - Fik du løst problemet ?
2017 VW Passat GTE Variant

steffenc
Nyt medlem
Indlæg: 344
Tilmeldt: 10. sep 2010, 08:03
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 2 times
Been thanked: 27 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af steffenc » 20. dec 2015, 16:19

Min golf 7 melder nu samme fejl. Er der en som kam beskrive hvor den censor sidder henne? :)
Golf 7 R

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af Watcher » 20. dec 2015, 16:43

steffenc skrev:Min golf 7 melder nu samme fejl. Er der en som kam beskrive hvor den censor sidder henne? :)
Bagakslen i førersiden ved bagbroen
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
mikep
Medlem
Indlæg: 799
Tilmeldt: 6. jan 2011, 15:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ørbæk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Bend lighting afs Error

Indlæg af mikep » 20. dec 2015, 16:49

Mener jeg har haft samme fejl i min superb

Der var det en løs forbindelse i stikket ved forlygten

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af Shiva-urup » 5. apr 2016, 07:30

Så blev det min tur til også at se denne fejl, jeg fik den på vej til arbejde her til morgen.
Forhåbentlig kan det fikses ved bare at skifte pæren, eller måske bare stikket er lidt løst. Det får jeg lige set på senere i dag.

Fejludlæsning:

Address 55: Headlight Range Labels: 7P6-907-357.clb
Control Module Part Number: 7P6 907 357 A HW: 7P6 907 357 A
Component and/or Version: AFS-ECU H07 0080
Software Coding: 029A01000B000200
Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWAFSMQB 001120 (VW37)
ROD: EV_HeadlRegulVWAFS_SE26.rod
VCID: 3D7155B8ACD4CFD655-8068
1 Fault Found:

5276435 - Stationary Cornering Lamp Left
C1083 13 [009] - Open Circuit
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 16
Mileage: 43329 km
Date: 2016.04.05
Time: 08:15:11
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

Brugeravatar
Shiva-urup
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. dec 2012, 11:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bredballe
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af Shiva-urup » 5. apr 2016, 12:15

Så fik jeg skilt lygten ad, hvilket var meget nemmere end frygtet. Og som flere er inde på, viste det sig blot at være en sprunget H7 pære, så den bliver skiftet i eftermiddag. Synes dog også at det er en noget misvisende besked at få, man bliver jo straks nervøs for at det skulle være kurvelyset der pludselig ikke fungerede længere.
Skoda Enyaq iV 80 Sportline 2022
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI vRS DSG - 2014
VW Polo GTI DSG - 2020
VW Polo 1.0 TSI 115 HK DSG Highline - 2018
VW Polo 1.2 TSI 105 HK Highline - 2010
VW Golf VII GTI Performance Pack DSG - 2014
VW Golf VI 2.0 TDI 140HK Highline - 2009
VW Polo 1.9 TDI 130 HK - 2005

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af thg » 10. dec 2016, 08:37

Jeg har oplevet samme problem her efter at jeg har haft en mindre frontskade på min bil, om det har nogen sammenhæng ved jeg så ik?

Men I siger det drejer sig om drejelyset i tågelygterne og ikke min Dynamic Light Assist jeg har i mine xenonforlygter?

Jeg kan nemlig se at flere skriver at det er H7 pærer, men jeg var nu ellers ret sikker på der sad H11 pærer i tågelygterne på en Golf 7, men der er måske separate pærer til det drejelys i tågelygterne (syntes dog kun jeg kan se en pære i dem), for har nemlig prøvet at tænde tågelyset, som virker fint i begge sider?

Første gang problemet opstod var netop ved lav fart hvor jeg skulle dreje hvor drejelyset i den ene tågelygte netop var tændt og den slukkede så samtidig med at den meldte frejl på AFS Bend Lightning og gør det nu permanent :(

Kan forstå det kan være en sensor eller ledning det kan være galt med som sidder et sted omme ved bagbroen, men kan nogen beskrive det lidt nærmere, for der sidder jo også niveausensorer til xenonlygterne?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af kims2 » 10. dec 2016, 11:02

Hvis du har xenon lygter, så sidder drejelyset i selve lygten og ikke i tågelygten. Der sidder en H7 pære der pejer ud mod siden. Har haft samme fejl i min, og det var også bare pæren der skulle skiftes.
thg skrev:Jeg har oplevet samme problem her efter at jeg har haft en mindre frontskade på min bil, om det har nogen sammenhæng ved jeg så ik?

Men I siger det drejer sig om drejelyset i tågelygterne og ikke min Dynamic Light Assist jeg har i mine xenonforlygter?

Jeg kan nemlig se at flere skriver at det er H7 pærer, men jeg var nu ellers ret sikker på der sad H11 pærer i tågelygterne på en Golf 7, men der er måske separate pærer til det drejelys i tågelygterne (syntes dog kun jeg kan se en pære i dem), for har nemlig prøvet at tænde tågelyset, som virker fint i begge sider?

Første gang problemet opstod var netop ved lav fart hvor jeg skulle dreje hvor drejelyset i den ene tågelygte netop var tændt og den slukkede så samtidig med at den meldte frejl på AFS Bend Lightning og gør det nu permanent :(

Kan forstå det kan være en sensor eller ledning det kan være galt med som sidder et sted omme ved bagbroen, men kan nogen beskrive det lidt nærmere, for der sidder jo også niveausensorer til xenonlygterne?

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af thg » 10. dec 2016, 11:23

kims2 skrev:Hvis du har xenon lygter, så sidder drejelyset i selve lygten og ikke i tågelygten. Der sidder en H7 pære der pejer ud mod siden. Har haft samme fejl i min, og det var også bare pæren der skulle skiftes.
thg skrev:Jeg har oplevet samme problem her efter at jeg har haft en mindre frontskade på min bil, om det har nogen sammenhæng ved jeg så ik?

Men I siger det drejer sig om drejelyset i tågelygterne og ikke min Dynamic Light Assist jeg har i mine xenonforlygter?

Jeg kan nemlig se at flere skriver at det er H7 pærer, men jeg var nu ellers ret sikker på der sad H11 pærer i tågelygterne på en Golf 7, men der er måske separate pærer til det drejelys i tågelygterne (syntes dog kun jeg kan se en pære i dem), for har nemlig prøvet at tænde tågelyset, som virker fint i begge sider?

Første gang problemet opstod var netop ved lav fart hvor jeg skulle dreje hvor drejelyset i den ene tågelygte netop var tændt og den slukkede så samtidig med at den meldte frejl på AFS Bend Lightning og gør det nu permanent :(

Kan forstå det kan være en sensor eller ledning det kan være galt med som sidder et sted omme ved bagbroen, men kan nogen beskrive det lidt nærmere, for der sidder jo også niveausensorer til xenonlygterne?


Jeg har org. xenonlygter med dynamisk drejelys således at lyskeglen drejer med rattets vinkel under en bestemt hastighed, men derudover fungerer tågelygterne også som drejelys, dvs. de tænder i den side man drejer til, under en bestemt hastighed! Som sagt virker pærerne i tågelygterne fint, når jeg tænder tågelyset, så formoder ikke det hjælper at skifte en pære, som der allerede er lys i.

Derudover undrer det mig at nogen nævner en sensor+ledning som skulle sidde på bagbroen, som skulle have noget med drejelyset at gøre, for hvad skulle drejelyset dog bruge en sensor på bagbroen til? Det er vel til den automatiske højdejustering af xenonforlygterne at denne sensor er og det har vel intet at gøre med drejelyset?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

kims2
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 23. sep 2012, 17:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 38 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af kims2 » 10. dec 2016, 11:29

Det samme har jeg, og drejelyset sidder altså ikke i tågelygten. Prøv at få nogle til at sidde i bilen og sætte den i bakgear, med lys på selvfølgelig. Så kan du se at begge dine drejelys tænder i forlygterne, og ikke i tågelygterne.

har du fysisk set at dine tågelygter tænder når du drejer. Hvis de gør det, så er det noget der er kodet ud over de normale drejelygter i forlygten. Medmindre der findes flere versioner af xenon lygterne, så er det altså sådan det fungerer.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Bend lighting afs Error

Indlæg af thg » 10. dec 2016, 11:34

kims2 skrev:Det samme har jeg, og drejelyset sidder altså ikke i tågelygten. Prøv at få nogle til at sidde i bilen og sætte den i bakgear, med lys på selvfølgelig. Så kan du se at begge dine drejelys tænder i forlygterne, og ikke i tågelygterne.

har du fysisk set at dine tågelygter tænder når du drejer. Hvis de gør det, så er det noget der er kodet ud over de normale drejelygter i forlygten. Medmindre der findes flere versioner af xenon lygterne, så er det altså sådan det fungerer.

Har lige været nede ved bilen og tjekke og kan godt se der sidder H7 pærer i selve forlygten som netop drejer ud til siderne og at den ene er gået :)

Syntes dog bare at jeg har bemærket flere gange at tågelygterne også tænder når jeg drejer, men det må jeg da lige holde øje med, når jeg får skiftet H7 pæren i xenonforlygten :)
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"