Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 7. nov 2014, 09:39
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Er der andre der har problemer med dårlig forbindelse på bilradioen på vw up?
Det kunne være interessant at vide om problemet kunne løses og hvordan?
Min bil har været til kontrol hos vw forhandler og de kan ikke finde fejlen selvom de har haft hele fronten ude for bilradioen er monteret.
Det kunne være interessant at vide om problemet kunne løses og hvordan?
Min bil har været til kontrol hos vw forhandler og de kan ikke finde fejlen selvom de har haft hele fronten ude for bilradioen er monteret.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10868
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1898 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Min Citigo er heller ikke god. Men forhandleren påstår, at alt er som det skal være...
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Hvad sammenligner du med? Andre VW-biler?
Alle andre Volkswagen (med meget få undtagelser) har Diversity (to eller flere FM-antenner). Diversity sikre en god FM-modtagelse under stort set alle forhold.
En Up har en primitiv radio med kun en antenne og dermed halvdårlige modtageforhold, når man er langt fra en sender og/eller der er bygninger / træer i vejen.
Alle andre Volkswagen (med meget få undtagelser) har Diversity (to eller flere FM-antenner). Diversity sikre en god FM-modtagelse under stort set alle forhold.
En Up har en primitiv radio med kun en antenne og dermed halvdårlige modtageforhold, når man er langt fra en sender og/eller der er bygninger / træer i vejen.
Senest rettet af erlingvj 7. nov 2014, 14:10, rettet i alt 1 gang.
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 261 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Det er desværre et generelt problem i dem.
Jeg havde en Mii tværs over landet her i sidste weekend og var faktisk overrasket samt meget irriteret over, at forbindelsen var så dårlig.
Den var faktisk ringere end i min Lupo, og det er virkeligt skidt. :\
Tror løsningen er, at du får monteres en antenne forstærker på radioen.
Jeg havde en Mii tværs over landet her i sidste weekend og var faktisk overrasket samt meget irriteret over, at forbindelsen var så dårlig.
Den var faktisk ringere end i min Lupo, og det er virkeligt skidt. :\
Tror løsningen er, at du får monteres en antenne forstærker på radioen.
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Kan man ikke eftermontere en ekstra antenne i stedet? Det tror jeg vil have større effekt end en forstærker.
Evt. kan man vel føre et skjult antennekabel op under taghimlen ved forruden(?)
Evt. kan man vel føre et skjult antennekabel op under taghimlen ved forruden(?)
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Nogen der ved om problemet også er der på de udgaver med DAB?
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10868
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1898 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Jeg sammenligner fx med min 2011 Octavia, der også kun havde én antenne - og min tidligere Aygo. Én ting er, at AF funktionen er crap i alle VAG radioer. Men den er også ringere til at fange signalet generelt.
Min forhandler havde en tester på, og den viste selvfølgelig ingen fejl, og dermed konkluderer de, at radioen er ok. Bilen skal til service mandag, og får her skiftet antennen (pisken), da den nuværende er flækket af sig selv. Jeg tror nu ikke det ændrer noget på modtagelsen.
Min forhandler havde en tester på, og den viste selvfølgelig ingen fejl, og dermed konkluderer de, at radioen er ok. Bilen skal til service mandag, og får her skiftet antennen (pisken), da den nuværende er flækket af sig selv. Jeg tror nu ikke det ændrer noget på modtagelsen.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
En antenne-pisk der er dobbelt så lang vil give en bedre modtagelse.
To antenner er kun en fordel på radioer med flere FM-tunere.
To antenner er kun en fordel på radioer med flere FM-tunere.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10868
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1898 times
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Sjovt.GaSelle skrev:Antennerne er cirka lige lange på de tre biler i mit indlæg.
En normal Aygo-antenne er meget længere end Up-antenne.
- Vedhæftede filer
-
- toyota_aygo_l2.jpg (24.33 KiB) Vist 9310 gange
-
- eup.jpg (32.71 KiB) Vist 9310 gange
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
nu er antenne afstemt i længden til antenne foden, så en længere antenne vil ikke hjælpe der skal noget andet til, jeg arbejder til daglig med en radio mekaniker.
VH:
VH:
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 612 times
- Been thanked: 350 times
Re: Sv: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Modtagelsen i vores Up er også elendig... Antennen har samme længde som den på Octavia'en (som i forvejen ikke er for god!), men modtagelsen er markant ringere.
Er generelt bare skuffet over at VAG ikke kan sørge for anstændig modtagelse i deres "almindelige" biler.
Er generelt bare skuffet over at VAG ikke kan sørge for anstændig modtagelse i deres "almindelige" biler.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10868
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1898 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Den var skiftet til en org. kort Peugeot pisk.erlingvj skrev:Sjovt.GaSelle skrev:Antennerne er cirka lige lange på de tre biler i mit indlæg.
En normal Aygo-antenne er meget længere end Up-antenne.
- JerrilD
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2173
- Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trekants Området
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 55 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Min radio var også total uanvendelig... Men fik den lavt ved Skoda Fredericia. Det er blevet meget bedre end før.
De har renset de kontakt punkter(3 stk) Fra antenne til radio. (Antenne ledningen skulle vist være delt i 3)
Har også fået skiftet antennefoden en gang.
De har renset de kontakt punkter(3 stk) Fra antenne til radio. (Antenne ledningen skulle vist være delt i 3)
Har også fået skiftet antennefoden en gang.
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Den fysiske længde har ikke en bjælde med sagen at gøre (næsten).
Antennens leder skal være tilpasset bølgelængden på det frekvensområde man skal modtage.
Bølgelængden på 100 Mhz er 3 meter, men man kan jo ikke køre med en 3 meter lang antenne på sin bil.
Istedet bruger man (oftest) en antenne på 1/4 eller en 1/2 bølgelængde og så snoer selve antennen i en spole, så man får en forholdsvis kort pisk.
Om den er 35 eller 40 cm betyder ikke en døjt, længden er ikke i sig selv et kvaltetsstempel.
Problemet må være enten dårlige forbindelser, delefiltre, kabler, antenneforstærker eller modtager på radioen.
Så alt i alt en dårlig indsats fra værkstedet - sådan en fejl kan man jo ikke se med det blotte øje.
Min up! har ikke problemer med radiomodtagelse.
Antennens leder skal være tilpasset bølgelængden på det frekvensområde man skal modtage.
Bølgelængden på 100 Mhz er 3 meter, men man kan jo ikke køre med en 3 meter lang antenne på sin bil.
Istedet bruger man (oftest) en antenne på 1/4 eller en 1/2 bølgelængde og så snoer selve antennen i en spole, så man får en forholdsvis kort pisk.
Om den er 35 eller 40 cm betyder ikke en døjt, længden er ikke i sig selv et kvaltetsstempel.
Problemet må være enten dårlige forbindelser, delefiltre, kabler, antenneforstærker eller modtager på radioen.
Så alt i alt en dårlig indsats fra værkstedet - sådan en fejl kan man jo ikke se med det blotte øje.
Min up! har ikke problemer med radiomodtagelse.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Hej,
Byder lige ind, nu da jeg har konstrueret FM antenner til masseproduktion og har brugt mange timer med beregninger og analyser. Jeg kan se der er lidt misforståelser om hvordan sådan en virker.
1. En optimal bil FM antenne er en 1/4 bølgelænge og altså ikke en fuld bølgelængde. En fuld bølgelængde på FM er 3 m og derved er en 1/4 = 75 cm. Billedet af Aygo'en bruger en passiv antenne. Billedet af UP'en er en aktiv antenne.
2. Ovenstående mål er for en passiv antenne, hvilket også er den med den bedste ydelse.
3. Placering på bilen betyder mindst 50%. Plane flader som tag osv giver den dårligste modtagelse. Optimal placering er at antennen følger en stolpe. Ligesom for 30 år siden, hvor den sad i forskærmen og fulgte A stolpen op. Det er den bedste placering. Den har så desværre andre ulemper (Hærværk og rust). Hvis antenne alligevel placeres i tag eller lignede, så kan man gøre det bedre ved at vinkle antennen. Dvs 90 gr i forhold til tag er værst. Vinkel er et kompromis. Lægger man den meget ned, så bliver det bedre, bortset fra "forfra" retningen - det bliver det værre. F.eks en bil med antennen forest i taget. Bedre modtagelse jo mere den ligger ned og jo mere den ligger ned jo dårligere bliver modtagelsen for signaler der kommer forfra. Lægges antennen ned bør den kortes ned i forhold til de 75 cm. Er vinklen med taget f.eks 25 gr, så bør den nok nærmere være 60 cm.
4. Aktive antenner er en antenne hvor man jagter mindre fysiske dimensioner. På FM er optimum for aktive antenner en længde på ca. 33 cm. Og igen - vinkles den, så skal den være lidt kortere. En FM aktiv antenne med korte kabler (Dvs. ca 5 meter eller mindre), bør have en aktiv forstærker med lav støjtal og et gain på ca. 6 - 8 dB. Mindre gain (forstærkning) giver dårligere signal og mere giver bare mere støj. Ser man antenner med 20 - 30 dB forstærkning, så er de med garanti designet forkert ! Men der laves antenner med disse vanvids forstærkninger, fordi der er nogle forbrugere som går efter det.
5. Når man snakker diversity systemer på FM, så er det en lappeløsning. Det er altså som sådan ikke et plus. At man kører med diversity i en bil, er fordi man har lavet en FM antenne, som er mindre god og modtager dårligt i en retning (Hos VAG er det en tråd i de bagerste ruder). Det forsøger man så at kompensere for, ved at sætte en lige så dårlig antenne som regel i modsatte side. Målet er at de 2 halvdårlige antenner helst skal kunne yde det samme, som en aktiv antenne i taget. Dette mål opnåes sjældent.
Skal vi koge det lidt sammen, så bliver nogenlunde sådan her:
1. Længden er vigtig - Den skal passe til det system den sidder på (Placering, fod, kabler mv).
2. Passiv FM antenne på ca. 75 cm er bedst.
3. Passiv antenne i skærm er bedst. Passiv antenne i tag er næstbedst. Aktiv antenne i tag er 3-bedst. Diversity system med tråde i ruder er 4-bedst. Enkelt rude-tråd er 5-bedst (eller værst).
Og så er der hele "gejl" afdelingen med hajfinne FM antenner osv. Gider vi slet ikke komme ind på, medmindre der er nogen der opfinder en metode til at ophæve de fysiske love.
Byder lige ind, nu da jeg har konstrueret FM antenner til masseproduktion og har brugt mange timer med beregninger og analyser. Jeg kan se der er lidt misforståelser om hvordan sådan en virker.
1. En optimal bil FM antenne er en 1/4 bølgelænge og altså ikke en fuld bølgelængde. En fuld bølgelængde på FM er 3 m og derved er en 1/4 = 75 cm. Billedet af Aygo'en bruger en passiv antenne. Billedet af UP'en er en aktiv antenne.
2. Ovenstående mål er for en passiv antenne, hvilket også er den med den bedste ydelse.
3. Placering på bilen betyder mindst 50%. Plane flader som tag osv giver den dårligste modtagelse. Optimal placering er at antennen følger en stolpe. Ligesom for 30 år siden, hvor den sad i forskærmen og fulgte A stolpen op. Det er den bedste placering. Den har så desværre andre ulemper (Hærværk og rust). Hvis antenne alligevel placeres i tag eller lignede, så kan man gøre det bedre ved at vinkle antennen. Dvs 90 gr i forhold til tag er værst. Vinkel er et kompromis. Lægger man den meget ned, så bliver det bedre, bortset fra "forfra" retningen - det bliver det værre. F.eks en bil med antennen forest i taget. Bedre modtagelse jo mere den ligger ned og jo mere den ligger ned jo dårligere bliver modtagelsen for signaler der kommer forfra. Lægges antennen ned bør den kortes ned i forhold til de 75 cm. Er vinklen med taget f.eks 25 gr, så bør den nok nærmere være 60 cm.
4. Aktive antenner er en antenne hvor man jagter mindre fysiske dimensioner. På FM er optimum for aktive antenner en længde på ca. 33 cm. Og igen - vinkles den, så skal den være lidt kortere. En FM aktiv antenne med korte kabler (Dvs. ca 5 meter eller mindre), bør have en aktiv forstærker med lav støjtal og et gain på ca. 6 - 8 dB. Mindre gain (forstærkning) giver dårligere signal og mere giver bare mere støj. Ser man antenner med 20 - 30 dB forstærkning, så er de med garanti designet forkert ! Men der laves antenner med disse vanvids forstærkninger, fordi der er nogle forbrugere som går efter det.
5. Når man snakker diversity systemer på FM, så er det en lappeløsning. Det er altså som sådan ikke et plus. At man kører med diversity i en bil, er fordi man har lavet en FM antenne, som er mindre god og modtager dårligt i en retning (Hos VAG er det en tråd i de bagerste ruder). Det forsøger man så at kompensere for, ved at sætte en lige så dårlig antenne som regel i modsatte side. Målet er at de 2 halvdårlige antenner helst skal kunne yde det samme, som en aktiv antenne i taget. Dette mål opnåes sjældent.
Skal vi koge det lidt sammen, så bliver nogenlunde sådan her:
1. Længden er vigtig - Den skal passe til det system den sidder på (Placering, fod, kabler mv).
2. Passiv FM antenne på ca. 75 cm er bedst.
3. Passiv antenne i skærm er bedst. Passiv antenne i tag er næstbedst. Aktiv antenne i tag er 3-bedst. Diversity system med tråde i ruder er 4-bedst. Enkelt rude-tråd er 5-bedst (eller værst).
Og så er der hele "gejl" afdelingen med hajfinne FM antenner osv. Gider vi slet ikke komme ind på, medmindre der er nogen der opfinder en metode til at ophæve de fysiske love.
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Diversity hos VAG kan også være en tagantenne og en rudeantenne!
Den test der er henvist i denne tråd viser at Diversity er fremragende i praksis.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=100854
At Skoda-ejere ikke kan lide Diversity er ikke så mærkeligt, da Skoda ofte bruger primitive løsninger
Den test der er henvist i denne tråd viser at Diversity er fremragende i praksis.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=100854
At Skoda-ejere ikke kan lide Diversity er ikke så mærkeligt, da Skoda ofte bruger primitive løsninger
- flemmingsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
De VAG-biler som jeg har haft med Diversity har alle haft en fremragende FM-modtagelse, uden udfald i Storkøbenhavn. Min tidligere Octavia med kun 1 antenne faldt næsten altid ud på Motorring 3 ved Brøndby Stadion. Min naboes Mii med 1 tagantenne har mange udfald.
Teori er godt men om tingene virker i praksis er langt bedre
Teori er godt men om tingene virker i praksis er langt bedre
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Ja .. suk.erlingvj skrev:Diversity hos VAG kan også være en tagantenne og en rudeantenne!
Den test der er henvist i denne tråd viser at Diversity er fremragende i praksis.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=100854
At Skoda-ejere ikke kan lide Diversity er ikke så mærkeligt, da Skoda ofte bruger primitive løsninger
Jeg orker desværre ikke at diskutere med folk der ikke ved hvad de snakker om. Billedet er væsentlig mere nuanceret end du lægger op til.
At Skoda bruger mere primitive løsninger, bliver du vist nødt til at underbygge, hvis vi skal tage det ind som et valid argument.
/Søren.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Jammen tillykke med det.flemmingsen skrev:De VAG-biler som jeg har haft med Diversity har alle haft en fremragende FM-modtagelse, uden udfald i Storkøbenhavn. Min tidligere Octavia med kun 1 antenne faldt næsten altid ud på Motorring 3 ved Brøndby Stadion. Min naboes Mii med 1 tagantenne har mange udfald.
Teori er godt men om tingene virker i praksis er langt bedre
Så kan det være du kan forklare hvorfor en Passat med RCD300 og med diversity ikke kan modtage P3 i Spajld, men hvis den får en enkelt aktiv tagantenne på, så kan den godt. På den anden side kan den også med diversity, hvis man skifter RCD300'en ud med en RNS510.
Prøv at overveje den situation og så tænk lidt over om det måske ikke er lidt mere nuanceret end som så.
/Søren.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Nej og Auto Motor & Sport ved ikke en skid om autotekniki-s skrev:Ja .. suk.erlingvj skrev:Diversity hos VAG kan også være en tagantenne og en rudeantenne!
Den test der er henvist i denne tråd viser at Diversity er fremragende i praksis.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=100854
At Skoda-ejere ikke kan lide Diversity er ikke så mærkeligt, da Skoda ofte bruger primitive løsninger
Jeg orker desværre ikke at diskutere med folk der ikke ved hvad de snakker om. Billedet er væsentlig mere nuanceret end du lægger op til.
At Skoda bruger mere primitive løsninger, bliver du vist nødt til at underbygge, hvis vi skal tage det ind som et valid argument.
Testen i AMS viser, at biler med Diversity har en langt bedre FM-modtagelse end biler uden.
At Skoda bruger primitive løsning i forhold til VW og Audi er da ikke en hemmelighed. Golf 6 har Diversity - Octavia ikke. Et andet af utallige eksempler er håndbremsen på en Golf 6 kontra en Octavia. Skoda bruger er primitiv blikløsning og VW en støbt konstuktion med fine lejer. Aktiveringskraften er meget højere på en Octavia end på en Golf 6.
Skoda Øverst:
- Vedhæftede filer
-
- www.jpg (127.26 KiB) Vist 9078 gange
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Det var en fin håndbremse der ikke har noget med sagen at gøre. Jeg tror bare vi stopper her.erlingvj skrev:Nej og Auto Motor & Sport ved ikke en skid om autotekniki-s skrev:Ja .. suk.erlingvj skrev:Diversity hos VAG kan også være en tagantenne og en rudeantenne!
Den test der er henvist i denne tråd viser at Diversity er fremragende i praksis.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=100854
At Skoda-ejere ikke kan lide Diversity er ikke så mærkeligt, da Skoda ofte bruger primitive løsninger
Jeg orker desværre ikke at diskutere med folk der ikke ved hvad de snakker om. Billedet er væsentlig mere nuanceret end du lægger op til.
At Skoda bruger mere primitive løsninger, bliver du vist nødt til at underbygge, hvis vi skal tage det ind som et valid argument.
Testen i AMS viser, at biler med Diversity har en langt bedre FM-modtagelse end biler uden.
At Skoda bruger primitive løsning i forhold til VW og Audi er da ikke en hemmelighed. Golf 6 har Diversity - Octavia ikke. Et andet af utallige eksempler er håndbremsen på en Golf 6 kontra en Octavia. Skoda bruger er primitiv blikløsning og VW en støbt konstuktion med fine lejer. Aktiveringskraften er meget højere på en Octavia end på en Golf 6.
Skoda Øverst:
/Søren.
- flemmingsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Min nuværende Polo 6R har en lodret FM-tagantenne og en vandret rudeantenne på ca. 75 cm samt Diversity. Den har en fremragende FM-modtagelse.
Min søsters Fabia, der kun har en tagantenne har mange udfald.AMMEN
Min søsters Fabia, der kun har en tagantenne har mange udfald.AMMEN
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Hvis det ikke er samme FM-tuner der sidder i de 2 biler, så kan resultaterne af din oplevelse ligge i så meget andet end diversity. Ammen.flemmingsen skrev:Min nuværende Polo 6R har en lodret FM-tagantenne og en vandret rudeantenne på ca. 75 cm samt Diversity. Den har en fremragende FM-modtagelse.
Min søsters Fabia, der kun har en tagantenne har mange udfald.AMMEN
Desuden passer det med hvad jeg tidligere har skrevet. Har du 2 halvdårlige antenner, så kan man forbedre det ved at sætte dem sammen i diversity. Du vil stadig ikke opnå mere end hvis du havde en god.
Og bemærk venligst, at det er FM diversity vi snakker om her. Diversity på WLAN mv, der er det andre ting man forsøger at kompensere sig uden om med diversity.
/Søren.
- flemmingsen
- Nyt medlem
- Indlæg: 291
- Tilmeldt: 9. jan 2012, 06:32
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Har en RNS 315 - min søster en Amundsen+. Helt samme radio med forskellige navne.
Der er markant forskel på modtage-kvaliteten.
En vandret antenne (rudeantenne) kan have fordele alt efter senderens polarisation - har jeg ladet mig fortælle.
Der er markant forskel på modtage-kvaliteten.
En vandret antenne (rudeantenne) kan have fordele alt efter senderens polarisation - har jeg ladet mig fortælle.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Jo, for den viser, at Skoda generelt anvender primitive tekniske løsninger - ikke kun mht. antenner.i-s skrev: Det var en fin håndbremse der ikke har noget med sagen at gøre. Jeg tror bare vi stopper her.
Hvilken relevans har skærm-antenner i øvrigt. Ingen har anvendt dem i en menneske-alder
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Der er ingen forskel på en polo 6R og en fabia udover at på polo 6R KAN der sidde en tagantenne + en rudeantenne (en del af elbagruden). På fabia sidder rudeantennen i forruden.flemmingsen skrev:Har en RNS 315 - min søster en Amundsen+. Helt samme radio med forskellige navne.
Der er markant forskel på modtage-kvaliteten.
En vandret antenne (rudeantenne) kan have fordele alt efter senderens polarisation - har jeg ladet mig fortælle.
Både Fabia og polo fås med enten tagantenne og tagantenne/rudeantenne alt afhængig af hvilken radio den er bestilt med fra fabrikken. Det er foriøvrigt samme løsning.
Det med polarisationen er en af de mest generelle misforståelser når man taler om FM modtagelse i biler. Antennens placering og udformning skal passe sammen med hvordan radiobølgernes felt bøjes af i forhold til karosseriet.
/Søren.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10868
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1898 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Åh nej, ikke håndbremsen igen. Det er nok den mest ligegyldige detalje i hele verden.
Til bonusinfo så har nogle Octavia´er faktisk to antenner, blot ikke dem, der er født med Blues radioen. (FL udgave)
Til bonusinfo så har nogle Octavia´er faktisk to antenner, blot ikke dem, der er født med Blues radioen. (FL udgave)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Du misser da pointen igen og igen. Når jeg kikker på de 2 håndbremser, så vil jeg umiddelbart side Skoda modellen er den dyreste at producere. Jeg har lige slået dem op i reservedelssystemet og skoda modellen koster 20 EUR mere. Derudover findes der både billigere og dyrere varianter til begge biler. Du kan selv bedømme den nederste som er en støbt (billig) måde at lave det på ud af det billigste støbemetal du kan finde.erlingvj skrev:Jo, for den viser, at Skoda generelt anvender primitive tekniske løsninger - ikke kun mht. antenner.i-s skrev: Det var en fin håndbremse der ikke har noget med sagen at gøre. Jeg tror bare vi stopper her.
Hvilken relevans har skærm-antenner i øvrigt. Ingen har anvendt dem i en menneske-alder
Skærmantennen er relevant fordi vi snakker FM modtagelse og antenner. De er yderst relevante for det er noget af det bedste du kan få hvis du vil have en optimal modtagelse. Det skrev jeg også tidligere.
/Søren.
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Dårlig Fm Radio I Vw Up Fra 2012
Nogen der har fundet løsning på det? Har virkelig dårlig forbindelse, fx Voice...
Lyder ikke til man kan klage over det...
Lyder ikke til man kan klage over det...
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015