Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af aknedude » 9. mar 2016, 22:55

Det har været tonsvis af indlæg vedr. Carplay & Android Auto..(AA.)



Jeg har nu igennem et par dage testet begge dele. Mirrorlink er dødt så det lader vi ligge.

Carplay er klart det mest udbredte fordi det virker i hele verden også i DK, Hvor Android Auto ikke er kommet til dk endnu. Har dog ved at omgå et par ting fået det til at virke her i DK alligevel.

Af de to syntes jeg bedst om AA. det er hurtigere, mere stabilt og virker som en mere integreret del af radioen,
det hele kører smooth og lækkert, og skiftet imellem alm. radio kører fuldstændig perfekt, navi fra googlemaps, spiller bare på den store skærm, Spotify, ell. Google music spiller derudaf, imens vejr og trafikinfo kører i baggrunden.

Carplay kører fint og de apps der kan bruges fungerer da også, og det ligner det man kender fra ipad/iphone, det er bare som om det ikke er integreret på nogen måde. det har ligesom sit eget liv gemt lidt væk under Menu funkt. og tit så skal man tilslutte stikket flere gange for at få carplay til virke, det har jeg ikke oplevet på AA.
Carplay er bare lidt mere ustabilt i forhold til AA. pludselig slår det hele fra, så vil spotify ikke spille, så ringer tlf. og så låser det hele, det ligner ikke apple???? Apple Music fungerer godt og musik der downloadet til tlf. fungerer fint. Navi delen er jo apple maps (tomtom) og det fungerer godt og man kan tale dansk til "SIRI". AA. har ikke lært dansk endnu, men det kommer når AA. kommer til DK.

Carplay kræver en iphone og AA. er jo Android. så man er jo selvfølgelig "låst" til carplay med sin iphone og ligeledes med android til AA.

Er som sådan ikke FAN er nogen af delene, og har de sidste 4-5 år skiftet fra den ene platform til den anden hvert halve år, så jeg er på ingen måde partisk. Jeg må indrømme at jeg inden den her lille test havde Carplay som vinder. Men når man først har prøvet, AA. virker Carplay lidt ufærdigt, pga småfejl, kan være at opdateringer fra VW. kan gøre Carplay og AA. lidt mere stabilt

Skal man give en form for karakter ell. stjerner så bliver det 4 **** til AA. og 3 *** til Carplay. men er man apple fan kan det sagtens være omvendt.

Testen er lavet På Golf 7 og seat Ibiza begge 2016 modeller. Tlf. der er brugt er Iphone 6s plus og Samsung S7 Edge.

Håber at nogen kan bruge denne lille gennemgang. og er der spørgsmål så besvares de selvfølgelig.
Vær opmærksom på at ikke alle android tlf. virker med AA. og ældre iphones ikke fungerer med carplay.

hvis nogen vil cracke deres Android så den kan køre med Android Auto. så er her et link med guide.
http://forum.xda-developers.com/android ... o-t3172663

og her er seneste vers. af Android auto. http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af JanVil » 10. mar 2016, 15:50

Er enig i at CarPlay ikke er udviklet nok. Og det tyder slet ikke på at de har tænkt sig at gøre mere. Der kommer næsten aldrig nye Apps der understøttes.

Jeg har dog aldrig problemer med at forbinde telefonen.
'21 iX3 Charged plus

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Anders D » 10. mar 2016, 16:44

Jeg glæder mig til april hvor jeg kan lave en lignende test. Og se om jeg kan leve med at ikke have en full blown Android baseret HU som jeg har nu.

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Kevinff » 10. mar 2016, 17:17

Hvilke enheder som man kan smide i bilen understøtter android auto? Virker noget mere poleret end newsmy enhederne

hanstosti
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 8. mar 2016, 21:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af hanstosti » 20. mar 2016, 15:39

JanVil skrev:Er enig i at CarPlay ikke er udviklet nok. Og det tyder slet ikke på at de har tænkt sig at gøre mere. Der kommer næsten aldrig nye Apps der understøttes.

Jeg har dog aldrig problemer med at forbinde telefonen.
CarPlay udvikles med iOS, og når der lige om lidt er iOS 9.3 er der også forbedring af CarPlay.
2018 VW Polo GTI 2.0 DSG
2017 Skoda Octavia Combi Style 1.0 DSG

bhil
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 13. mar 2013, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af bhil » 28. mar 2016, 20:07

Kan man høre musik (radio eller streaming), når man kører navi på CarPlay? Jeg kunne ikke få det til at virke i den udlejningsbil, som jeg havde for et par uger siden. Det var enten eller. Måske bare mig (eller enheden), der havde en dårlig dag.
2018 Skoda Octavia 1,0 TSI Style Business Line 115 HK
2013 Skoda Citigo 1,0 MPI 60 HK Elegance 5-dørs

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af JanVil » 29. mar 2016, 11:13

hanstosti skrev:
JanVil skrev:Er enig i at CarPlay ikke er udviklet nok. Og det tyder slet ikke på at de har tænkt sig at gøre mere. Der kommer næsten aldrig nye Apps der understøttes.

Jeg har dog aldrig problemer med at forbinde telefonen.
CarPlay udvikles med iOS, og når der lige om lidt er iOS 9.3 er der også forbedring af CarPlay.
Ja det er jeg klar over, men udviklingen er nærmest lig nul. Og 9.3 opdateringen har ikke bragt noget brugbart.
'21 iX3 Charged plus

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af aknedude » 29. mar 2016, 18:10

Nej det er lidt latterligt, ikke engang mere stabilt end før. Android Auto kom med en stor update for 4 dage siden. det kører totalt smoth, og er lynhurtigt, så meget bedre end Carplay.

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af kreativ » 29. mar 2016, 19:09

Har endnu ikke kunne få android auto til at virke fra ovenstående link, kræver det ens telefon ikke er rooted for at få det til at virke da jeg kører custom rom på min galaxy s5. Carplay fungerer ganske fint fra min iphone.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Anders D » 29. mar 2016, 19:17

Definer ikke virke. Kan du ikke installere eller hvilket symptom er der tale om?

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af kreativ » 29. mar 2016, 19:33

har installeret android auto app via ovenstående link men når jeg tilslutter telefonen til bilen og åbner app'en sker der intet udover en hovedmenu som fører mig videre til android auto's hjemmeside.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Sace » 29. mar 2016, 20:10

aknedude skrev:Nej det er lidt latterligt, ikke engang mere stabilt end før. Android Auto kom med en stor update for 4 dage siden. det kører totalt smoth, og er lynhurtigt, så meget bedre end Carplay.
Jeg er generelt glad for min iPhone (og de mange jeg har haft før). Men lige med Carplay er jeg heller ikke imponeret. I dag havde min fx. et flip med at alt skulle have to tryk før det reagerede.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af aknedude » 31. mar 2016, 21:46

Ja det sker ikke med android auto. Og den nye update er satme god det virker bare.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Anders D » 1. apr 2016, 18:12

Jeg har nu fået min bil med android auto. Hvilke apps bruger du aknedude?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af GaSelle » 1. apr 2016, 19:00

Anders D skrev:Jeg har nu fået min bil med android auto. Hvilke apps bruger du aknedude?
Det har du slet ikke tid til - du burde være ved at oprette den i galleriet, som den første Superb III ejer herinde ;)

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af aknedude » 2. apr 2016, 13:43

GaSelle skrev:
Anders D skrev:Jeg har nu fået min bil med android auto. Hvilke apps bruger du aknedude?
Det har du slet ikke tid til - du burde være ved at oprette den i galleriet, som den første Superb III ejer herinde ;)
Ja hvad faen er det for noget rod, kan ikke hjælpe før der er billeder af bilen, Sådan er reglerne desværre. :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :shock:

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af aknedude » 2. apr 2016, 13:47

Der er lige kommet en update til Android auto, 1,6 24.....hedder den. nu kører det hele endnu mere stabilt og hurtigt.

Link til den her. http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Sace » 3. apr 2016, 10:54

Jeg har helt droppet carplay - telefondelen er emget bedre i radioen end via carplay.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Anders D » 3. apr 2016, 10:58

Jeg synes betjening af Spotify fungerer bedre på telefonen med streaming via BT end via integreret med Android Auto. Det spiller også videre når men sætter sig ind i bilen med telefonen i lommen efter at have været væk fra den. På længere stræk med behov for at navigere med Maps og lade telefonen samtidig giver Android Auto mening. Men heldigvis er det jo apps og noget der er i sin spæde start. Nu har vi integration og så kommer udviklingen af sig selv.

hound
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 26. jul 2009, 00:03
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 0

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af hound » 6. maj 2016, 18:11

Stor var skuffelsen da Android Auto ikke virkede med min nye Passat. VW kan selvfølgelig ikke gøre for at Google ikke understøtter DK endnu, men det kunne de jo godt have sagt da de solgte mig appconnect. Grrr....

Så tak for tråden her som redede mit ellers gode humør. Jeg prøvede fixet fra xda med en Huawei Mate 8 / Android Auto 1.6.2400 og det virker upåklageligt. Jeg er ikke så sikker på at jeg vil undvære multifuktionsrattet i længden og jeg kan ikke lige gennemskue om man får alternative ruter ved kødannelse, hvilket er meget vigtigt for mig i det daglige. Men det virker fint og hvem ved, en dag får man måske lov at tale dansk til Google Hvis Apple kan prioritere det, så kan Google vel også..

Edit: Til info har jeg også fået AA op og køre med min LG G3, som ellers er kendt på nettet for ikke at køre med AA. G3'eren kører dog Android 6.0 så LG har muligvis fixet det i den version (V30b-EUR-XX). Android 6.0 er pt. ikke releaset til danske brugere men kan nemt installeres - check tuben hvis du du vil opdatere din G3.

Edit 2: En lille observation - AA har flere gange talte dansk til mig. Én gang ifm. stemme søgning, og en anden gang læste den en ret lang sms op. Det kunne godt tyde på at Google tester med dansk, så måske vi får en officiel AA release inden så forfærdig længe.. (VW lover "tidligst 2. halvår 2016"):-)
Senest rettet af hound 14. maj 2016, 17:14, rettet i alt 7 gange.
12/2019 VW Passat Variant 2.0 TDI 150 HK SCR Business Plus DSG

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af GaSelle » 6. maj 2016, 22:07

Carplay virker super her. Har brugt det til navigation nogle gange nu, og det har ikke fejlet. Bare lige for at fortælle, at nogen steder virker det fint ;)

henrik_vw
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 14. apr 2012, 19:46
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af henrik_vw » 26. maj 2016, 20:40

Så fik jeg ENDELIG min nye Golf leveret med bl.a. App-Connect, Car-Net og alle de her online herligheder jeg har glædet mig til.

Har en Samsung Galaxy S6 og installerede blot Android Auto fra linket som aknedude skriver. Ingen yderligere fnidder, "cracks", "root" eller andre indstillinger var nødvendige.

Husk blot at sætte bilen til at foretrække AA fremfor MirorLink inden du connecter. Hvis du glemmer det så ret indstillingen alligevel og forbind påny - MirrorLink tager så fat for den husker indstillignen fra sidst, men vælg blot oversigten over enheder i bilen og "klik" på navnet på din device - så skifter den til AA i stedet. Ved ikke om der er en mere elegant metode hvis først bilen har "smagt" på din telefon med MirrorLink...

Generelt er AA er helt smooth og ganske intuitivt. Jeg vil teste løs de næste dage og skrive her hvis nogen er interesseret?

Når Google en gang for fingeren ud og tilbyder AA i DK, så opdaterer app'en herefter automatisk, men indtil da må vi lige holde øje med nye versioner manuelt.
Venlige hilsner,
Henrik

hanstosti
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 8. mar 2016, 21:59
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af hanstosti » 4. jun 2016, 09:31

henrik_vw skrev:Så fik jeg ENDELIG min nye Golf leveret med bl.a. App-Connect, Car-Net og alle de her online herligheder jeg har glædet mig til.
Jeg får min Leon med app-connect på tirsdag, og jeg kan slet ikke være i mig selv. :D Du må selvfølgelig gerne dele dine oplevelser. Jeg har både en iPhone 6s Plus og en Nexus 6P så jeg kommer til at prøve både Android Auto og Apple Carplay.

Vær i øvrigt obs på at der kom en upgrade til Android Auto i går.
2018 VW Polo GTI 2.0 DSG
2017 Skoda Octavia Combi Style 1.0 DSG

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Anders D » 7. jun 2016, 10:03

Jeg har haft det i min Superb siden 1/4 da jeg fik bilen. Jeg har afinstalleret Android Auto app'en igen og betjener i stedet via telefonen, der sidder højere monteret end skærmen på radioen.

Afinstalleret fordi jeg synes det er super hæmmende og begrænset hvad det kan. Jeg foretrækker streaming og navigation via app på telefonen. Der er også børnesygdomme hvor forbindelsen ryger og man skal tage stikket ud og sætte det til igen.

Alt det skal jeg jo ikke leve med når man A2DP'er.

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af aknedude » 13. jun 2016, 13:43

Anders D skrev:Jeg har haft det i min Superb siden 1/4 da jeg fik bilen. Jeg har afinstalleret Android Auto app'en igen og betjener i stedet via telefonen, der sidder højere monteret end skærmen på radioen.

Afinstalleret fordi jeg synes det er super hæmmende og begrænset hvad det kan. Jeg foretrækker streaming og navigation via app på telefonen. Der er også børnesygdomme hvor forbindelsen ryger og man skal tage stikket ud og sætte det til igen.

Alt det skal jeg jo ikke leve med når man A2DP'er.
Ja vi er jo forsk. nogen kan lide det ene, andre noget andet. Bare det fungerer for dig er det jo det vigtigeste.

Adams Octavia
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. mar 2014, 18:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Adams Octavia » 9. aug 2017, 14:33

Hej alle,

Hvordan virker Carplay i dag? Kan læse der har været en del "børnesygdomme" og mangel på udvikling i starten.

Vi overvejer en Passat Highline Premium med bl.a. det digitale cockpit og Carplay mv.. Vi har kun Apple telefoner, så Android er desværre ikke aktuelt, selvom det lyder til at være bedre.
Er der mulighed for at få navigation fra telefonen (Carplay) op i cockpittet? Eller kommer det "kun" i den normale skærm?
Hvordan virker det når man så kører og ikke nødvendigvis har brug for navigationen bliver vist hele tiden, men gerne vi skifte mellem radiokanaler eller musik på Spotify? Overtager navigationen (Maps) når der kommer anvisninger man skal navigere efter, f.eks. dreje og vælge bane på motorvejen?

Er problemer med stabilitet og forbindelse løst?

Vi overvejer nemlig også at smide navigation i i stedet. Men vi vil jo gerne spare de penge hvis Carplay gør det lige så godt?
Når nu jeg er ved navigation - er der så krav om en bestemt nav-pakke for at kortet op i det digitale cockpit?

Simon
Simon
Octavia Combi 2,0 TDI Elegance
Opel Corsa 1,4 Cosmo

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Carplay og Android Auto hvad er bedst en lille test

Indlæg af Mkp » 13. nov 2017, 02:23

Adams Octavia skrev:Hej alle,

Hvordan virker Carplay i dag? Kan læse der har været en del "børnesygdomme" og mangel på udvikling i starten.

Vi overvejer en Passat Highline Premium med bl.a. det digitale cockpit og Carplay mv.. Vi har kun Apple telefoner, så Android er desværre ikke aktuelt, selvom det lyder til at være bedre.
Er der mulighed for at få navigation fra telefonen (Carplay) op i cockpittet? Eller kommer det "kun" i den normale skærm?
Hvordan virker det når man så kører og ikke nødvendigvis har brug for navigationen bliver vist hele tiden, men gerne vi skifte mellem radiokanaler eller musik på Spotify? Overtager navigationen (Maps) når der kommer anvisninger man skal navigere efter, f.eks. dreje og vælge bane på motorvejen?

Er problemer med stabilitet og forbindelse løst?

Vi overvejer nemlig også at smide navigation i i stedet. Men vi vil jo gerne spare de penge hvis Carplay gør det lige så godt?
Når nu jeg er ved navigation - er der så krav om en bestemt nav-pakke for at kortet op i det digitale cockpit?

Simon
Simon
Hej Simon, godtnok et sent svar jeg kommer med, men ved ikke om du har købt bil, men du kan IKKE få navi op i aktive info uden at der er navi i bilen! CarPlay fungere rigtig godt, dog er det træls at man ikke kan få det frem i active info display, men selvom du er igang med at styre eks Spotify popper navi stadig op! Og der er ingen krav til hvilken navi pakke du vælger for ar kunne få navi op i active info men for at have kort begge steder kræver det discover Pro


Sent from my iPad using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"