Pacering af ssubwoofer?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Rilan
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. jul 2016, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af Rilan » 31. jan 2017, 13:49

Hej

Har brug for lidt hjælp,, :D
Hvordan placeres en subwoofer bedst i en Passat CC?
Skal den spille "ind" i bagsædet, bagud, opad - eller?
Det vil være et selvbygget kabinet (så det udnytter pladsen bedst muligt) og består af to stk enheder i tryk kammer.

Venlig hilsen
Steen

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 2. feb 2017, 00:34

Jeg har sådan en:

Billede

Som du kan se sidder basserne i siderne.

For bedst mulig integration af dybbassen er det anbefalelsesværdigt med en DSP, så man kan justere på tidsforskydningen således at lyden fra sub'en når øret samtidig med de øvrige højttalere.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Rilan
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. jul 2016, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af Rilan » 4. feb 2017, 13:00

Hej GT

Tak for input :)

Jeg er bestemt ikke Expert, men syntes det ligner en basreflex (luft sprækken i bunden)? Måske derfor sub kan være i siden??
Vil det også gælde når sub'erne er til trykkammer?? En sub i hver ende af kabinet (selvfølgelig korrekt opdelt inde i kabinet) - men er der så "langt" nok til "luften" i siden?
Den vil jo være helt op ad bilen...?

Hilsen
Steen

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 6. feb 2017, 22:01

Forstår jeg det rigtigt at du vil bygge en sub der fylder næsten hele bredden i bagagerummet? For så vil det nok være mere hensigtsmæssigt at vende dem bagud...

Jeg vil nok undgå at de spiller opad, da der så vil lægge sig støv på enhederne, som de vil "kaste" ud i resten af bilen/bagagerummet.

Det er korrekt at min er en basrefleks. Men en trykkammer-sub kan sagtens bygges på samme måde - hvis der er lidt plads til siderne.

Der er også nogle som vælger at bygge et eller to kabinetter som kan være i siden af bagagerummet for at de ikke skal tage for meget plads i bagagerummet.

Jeg ved ikke om du har kigget på forstærker til sub'en? Der kunne det måske være interessant med eksempelvis en Audiotec Fischer Match PP82DSP som bliver koblet til via den originale head-unit og leverer 4*55W til højttalerne for og bag samt 280W i 2 ohm til sub'erne. Den har desuden indbygget DSP med elektroniske delefiltre, tidsfordkydning og equalizer til alle kanaler.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af JerrilD » 6. feb 2017, 22:33

GranTurismo skrev:Jeg har sådan en:



Som du kan se sidder basserne i siderne.

For bedst mulig integration af dybbassen er det anbefalelsesværdigt med en DSP, så man kan justere på tidsforskydningen således at lyden fra sub'en når øret samtidig med de øvrige højttalere.
Kan du ikke smide et billede op af bagagerummet? så man har en indikation på hvor meget den fylder :D Overvejer at byt min runde(den til hjulbrønden) ud med sådan en :)
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Rilan
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 17. jul 2016, 14:13
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af Rilan » 6. feb 2017, 22:39

Enhederne har et EPB på 65, og kan som sådan passe i både tryk/lukket og reflex kabinet.
Med et spring på 50-90 ligger 65 jo lidt tættere på 50 ;) men det kunne godt være at jeg skulle kigge på en reflex løsning..
Det var planen at få kabinet til at fylde hele bredden - på den måde ville det være muligt at få montageplads til både forstærkere og kondensator på en måde hvor det også kunne se pænt ud :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 7. feb 2017, 01:54

JerrilD skrev:Kan du ikke smide et billede op af bagagerummet? så man har en indikation på hvor meget den fylder :D Overvejer at byt min runde(den til hjulbrønden) ud med sådan en :)
Den fylder sindssygt meget i et lille bagagerum som mit. Jeg kiggede bare på målene på nettet og tænkte "det er vist ikke så slemt". Havde jeg vidst den var så stor, så havde jeg nok nøjedes med den med en 8".

Men på den anden side så er jeg fandme glad for den magt de to 10" har i bunden. Så den bliver sgu ikke skiftet ud med en mindre. Og hvis jeg en dag skal fylde bagagerummet op med noget, så kan man bare klikke stikket af og stille den hjemme. Den spiller kraftedme godt af en forholdsvis billig sub at være. Det er klart vildere i en bilkabine end mit high-end setup i stuen med 2*to 10" og 2*to 6,5" trukket af 2*600W. Det er så man kan mærke håret bevæger sig. Totalt Brian-setup til sådan en halvgammel gut som mig hehe.

Jeg skal nok lige tage et billede imorgen. Men dobbeltbunden skal ned og ligge forneden, for at den kan være der i højden - så er du advaret. :D

Men der kan godt stå 5-6 indkøbsposer rundt om den. Og man kan jo lægge en del af bagsædet ned, hvis der skulle være behov for mere.

Bagagerummet i Ibiza er dog lidt dybere end i en Polo.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 7. feb 2017, 02:06

Rilan skrev:Enhederne har et EPB på 65, og kan som sådan passe i både tryk/lukket og reflex kabinet.
Med et spring på 50-90 ligger 65 jo lidt tættere på 50 ;) men det kunne godt være at jeg skulle kigge på en reflex løsning..
Det var planen at få kabinet til at fylde hele bredden - på den måde ville det være muligt at få montageplads til både forstærkere og kondensator på en måde hvor det også kunne se pænt ud :)
Du kan evt. beregne kabinetvolumen her hvis du kender data på enhederne. Både som refleks og trykkammer:

http://sbp.softica.dk/2.0/en/?id=

Har du også forstærkeren? For så kan man få en løs DSP til at sætte imellem, så du kan tidsforsinke de øvrige enheder, så lyden fra alle højttalere når frem til øret samtidig. Det betyder bare utroligt meget for helhedsindtrykket at fasen passer på alle højttalerne.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... h-dsp.html

Her er den forstærker med DSP jeg har. Den fylder kun 4,4*18,5*16,4 cm. Det er en 8-kanals forstærker som kan bruges enten som 8*55W i 4 Ohm eller 4*55W i 4 Ohm + 280W i 2 Ohm eller som i dit tilfælde med to separate basser 4*55W + 2*140W i 2 Ohm.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... 82dsp.html
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 9. feb 2017, 18:38

@JerrilD jeg har ikke glemt dig, men har ikke haft mulighed for at tage et billede i dagslys. Jeg skal nok, ved førstkommende lejlighed!!!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 10. feb 2017, 09:30

JerrilD her kan du se hvor meget den fylder i Polo'ens bagagerum
Vedhæftede filer
DSC_0556.JPG
DSC_0556.JPG (100.01 KiB) Vist 2758 gange
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af Korreborg » 10. feb 2017, 20:13

GranTurismo skrev:JerrilD her kan du se hvor meget den fylder i Polo'ens bagagerum
Jeg elsker pludseligt min hjulbrøndssub endnu mere Billede

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af JerrilD » 10. feb 2017, 22:58

Korreborg skrev:
GranTurismo skrev:JerrilD her kan du se hvor meget den fylder i Polo'ens bagagerum
Jeg elsker pludseligt min hjulbrøndssub endnu mere Billede

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Jeg har også sådan en... Men der er bare ikke plads for Batteriet og Reservehjulet.....
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 11. feb 2017, 00:33

Korreborg skrev:
GranTurismo skrev:JerrilD her kan du se hvor meget den fylder i Polo'ens bagagerum
Jeg elsker pludseligt min hjulbrøndssub endnu mere Billede

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
I hjulbrønden har jeg så en alufælg liggende.

Men jeg er nu glad for den selvom den fylder meget. Og som nævnt er den nem at klikke af. Og ellers kan bagsædet jo ligges ned.

De to basser i hjulbrøndsub'en er jo faktisk ikke større end de 4 enheder der sidder i dørene. Så det giver altså en helt anden magt i bunden med større enheder. Og så spiller de jo også markant dybere... Og højere.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Mikkelk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af Mikkelk » 12. feb 2017, 08:10

GranTurismo skrev:
Rilan skrev:Enhederne har et EPB på 65, og kan som sådan passe i både tryk/lukket og reflex kabinet.
Med et spring på 50-90 ligger 65 jo lidt tættere på 50 ;) men det kunne godt være at jeg skulle kigge på en reflex løsning..
Det var planen at få kabinet til at fylde hele bredden - på den måde ville det være muligt at få montageplads til både forstærkere og kondensator på en måde hvor det også kunne se pænt ud :)
Du kan evt. beregne kabinetvolumen her hvis du kender data på enhederne. Både som refleks og trykkammer:

http://sbp.softica.dk/2.0/en/?id=

Har du også forstærkeren? For så kan man få en løs DSP til at sætte imellem, så du kan tidsforsinke de øvrige enheder, så lyden fra alle højttalere når frem til øret samtidig. Det betyder bare utroligt meget for helhedsindtrykket at fasen passer på alle højttalerne.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... h-dsp.html

Her er den forstærker med DSP jeg har. Den fylder kun 4,4*18,5*16,4 cm. Det er en 8-kanals forstærker som kan bruges enten som 8*55W i 4 Ohm eller 4*55W i 4 Ohm + 280W i 2 Ohm eller som i dit tilfælde med to separate basser 4*55W + 2*140W i 2 Ohm.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... 82dsp.html



Hey Gran Turismo.

Ved du om det er samme kabel Som Helix subs´ne bruger ( Vw modellen) Jeg har idag sådan en, men vil gerne have mere knald på.
Det ville være fedt hvis hvis jeg kunne genbruge kablet :D

Hvor stor mm2 strømkabel har du trukket til batteriet?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 13. feb 2017, 21:38

Mikkelk skrev:
GranTurismo skrev:
Rilan skrev:Enhederne har et EPB på 65, og kan som sådan passe i både tryk/lukket og reflex kabinet.
Med et spring på 50-90 ligger 65 jo lidt tættere på 50 ;) men det kunne godt være at jeg skulle kigge på en reflex løsning..
Det var planen at få kabinet til at fylde hele bredden - på den måde ville det være muligt at få montageplads til både forstærkere og kondensator på en måde hvor det også kunne se pænt ud :)
Du kan evt. beregne kabinetvolumen her hvis du kender data på enhederne. Både som refleks og trykkammer:

http://sbp.softica.dk/2.0/en/?id=

Har du også forstærkeren? For så kan man få en løs DSP til at sætte imellem, så du kan tidsforsinke de øvrige enheder, så lyden fra alle højttalere når frem til øret samtidig. Det betyder bare utroligt meget for helhedsindtrykket at fasen passer på alle højttalerne.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... h-dsp.html

Her er den forstærker med DSP jeg har. Den fylder kun 4,4*18,5*16,4 cm. Det er en 8-kanals forstærker som kan bruges enten som 8*55W i 4 Ohm eller 4*55W i 4 Ohm + 280W i 2 Ohm eller som i dit tilfælde med to separate basser 4*55W + 2*140W i 2 Ohm.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... 82dsp.html



Hey Gran Turismo.

Ved du om det er samme kabel Som Helix subs´ne bruger ( Vw modellen) Jeg har idag sådan en, men vil gerne have mere knald på.
Det ville være fedt hvis hvis jeg kunne genbruge kablet :D

Hvor stor mm2 strømkabel har du trukket til batteriet?
For at være ærlig så ved jeg det ikke 100%, men det tror jeg du kan - såfremt den nye bil er med samme type Quadlock som den gamle (Quadlock 1 eller 2).

De originale kabler til Audiotec Fischer har et ISO-stik i den anden ende og man skal derfor have en adapter alt efter hvilken bil det drejer sig om. PP-AC88 konverterer til Quadlock 1 og PP-AC92B konverterer til Quadlock 2.

Der er dog den detalje at du skal bruge et kabel mellem forstærker og sub, da den originale Helix er en samlet enhed.

Jeg har fået installeret forstærkeren bag headunit, så i mit tilfælde er det kun et subwooferkabel der er trukket om til bagagerummet. Jeg ved ikke hvilket strømkabel de har brugt. Det er lavet hos Carsound i Odense. Det er kun PP82DSP som skal have separat strøm. De mindre modeller får strøm fra headunit.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Mikkelk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af Mikkelk » 14. feb 2017, 17:20

Super

Tak for svar, jeg prøver at give dem et ring 8-)

GranTurismo skrev:
Mikkelk skrev:
GranTurismo skrev: Du kan evt. beregne kabinetvolumen her hvis du kender data på enhederne. Både som refleks og trykkammer:

http://sbp.softica.dk/2.0/en/?id=

Har du også forstærkeren? For så kan man få en løs DSP til at sætte imellem, så du kan tidsforsinke de øvrige enheder, så lyden fra alle højttalere når frem til øret samtidig. Det betyder bare utroligt meget for helhedsindtrykket at fasen passer på alle højttalerne.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... h-dsp.html

Her er den forstærker med DSP jeg har. Den fylder kun 4,4*18,5*16,4 cm. Det er en 8-kanals forstærker som kan bruges enten som 8*55W i 4 Ohm eller 4*55W i 4 Ohm + 280W i 2 Ohm eller som i dit tilfælde med to separate basser 4*55W + 2*140W i 2 Ohm.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... 82dsp.html



Hey Gran Turismo.

Ved du om det er samme kabel Som Helix subs´ne bruger ( Vw modellen) Jeg har idag sådan en, men vil gerne have mere knald på.
Det ville være fedt hvis hvis jeg kunne genbruge kablet :D

Hvor stor mm2 strømkabel har du trukket til batteriet?
For at være ærlig så ved jeg det ikke 100%, men det tror jeg du kan - såfremt den nye bil er med samme type Quadlock som den gamle (Quadlock 1 eller 2).

De originale kabler til Audiotec Fischer har et ISO-stik i den anden ende og man skal derfor have en adapter alt efter hvilken bil det drejer sig om. PP-AC88 konverterer til Quadlock 1 og PP-AC92B konverterer til Quadlock 2.

Der er dog den detalje at du skal bruge et kabel mellem forstærker og sub, da den originale Helix er en samlet enhed.

Jeg har fået installeret forstærkeren bag headunit, så i mit tilfælde er det kun et subwooferkabel der er trukket om til bagagerummet. Jeg ved ikke hvilket strømkabel de har brugt. Det er lavet hos Carsound i Odense. Det er kun PP82DSP som skal have separat strøm. De mindre modeller får strøm fra headunit.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 15. feb 2017, 02:31

Mikkelk skrev:Super

Tak for svar, jeg prøver at give dem et ring 8-)
Jeg synes det er smart at have forstærkeren foran i kabinen. Det gør det nemmere at tilslutte en bærbar computer og lave justeringer på DSP'en, da man så kan gøre det fra lyttepositionen. Og så er det som nævnt kun subwooferkablet og ikke hele kabelsættet som skal trækkes om til bagagerummet. Og hvis det er en PP82DSP så skal kabeltrækket til strøm heller ikke være så langt.

Det problem du har - læste den anden tråd - er at subwooferen med din placering bag forsædet er den højttaler som er tættest på øret. Normalt er det den højttaler som er længst væk. Derfor skal DSP'en rettes i tidsforskydning. I stedet for at være den højttaler som siger noget før de andre, skal din subwofer sættes til at være den som sidst siger noget...

...og det kan man ikke i en Helix. Men det kan man i en Match. Det er ganske nemt og foregår vha. et program man kan downloade gratis på hjemmesiden.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Mikkelk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 13. okt 2010, 11:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af Mikkelk » 16. feb 2017, 18:44

GranTurismo skrev:
Mikkelk skrev:Super

Tak for svar, jeg prøver at give dem et ring 8-)
Jeg synes det er smart at have forstærkeren foran i kabinen. Det gør det nemmere at tilslutte en bærbar computer og lave justeringer på DSP'en, da man så kan gøre det fra lyttepositionen. Og så er det som nævnt kun subwooferkablet og ikke hele kabelsættet som skal trækkes om til bagagerummet. Og hvis det er en PP82DSP så skal kabeltrækket til strøm heller ikke være så langt.

Det problem du har - læste den anden tråd - er at subwooferen med din placering bag forsædet er den højttaler som er tættest på øret. Normalt er det den højttaler som er længst væk. Derfor skal DSP'en rettes i tidsforskydning. I stedet for at være den højttaler som siger noget før de andre, skal din subwofer sættes til at være den som sidst siger noget...

...og det kan man ikke i en Helix. Men det kan man i en Match. Det er ganske nemt og foregår vha. et program man kan downloade gratis på hjemmesiden.

Jeg tror du har ret, for den anden golf jeg har hørt den i, lød det møg fedt:O)
Ved du om man kan købe en DSP der fungere universalt?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5572
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 317 times
Been thanked: 367 times

Re: Pacering af ssubwoofer?

Indlæg af GranTurismo » 17. feb 2017, 01:06

Ja de laver også en universal DSP, hvor man kan tilslutte separate forstærkere. F.eks. en 4-kanals forstærker til dørene og en til sub'en.

Men den kan ikke bruges i forbindelse med VW's Helix, hvis det var det du tænkte på.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... pc-52.html

Kan eksempelvis bruges sammen med denne:

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... -40fx.html

og en eller to af disse:

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... -10fx.html

Så har man 4*75W til dørene og 2*300/500W til to subwoofere, eksempelvis 2 af disse:

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... 12e-d.html
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"