DAB - virker ikke efter oktober måned ?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DAB - virker ikke efter oktober måned ?

Indlæg af i-s » 5. feb 2017, 15:29

@Play4Fun:
Jeg savner stadig svar på hvordan du kører Android Auto trådløst .. ?? ..
/Søren.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: DAB - virker ikke efter oktober måned ?

Indlæg af Play4Fun » 6. feb 2017, 16:21

Android auto trådløst er da intet problem , det er bare at sætte det til carmode , det eneste kablet gør er at viser billeder på dit anlæg , kan du undvære det så behøver den slet ikke kabel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol
Android Auto starter Automatisk op når den fanger min bils Bluetooth også afspiller jeg musikken fra min telefon via Android Auto på mobilen i carmode , det hele starter og sker automatisk når bilens bluetooth er fanget.
Bruger tunein som virker helt fortræffeligt , slet ingen problemer med udfald.

Kan du så ikke lige linke til hvor der står det er at problem med båndbredden , at Dr og netflix har problemer kommer ikke mig ved når jeg hører radio , så længe masterne kan følge med er der ikke nogle problemer så det er vist noget internt problem de to har med deres båndbredde hvis de har et problem.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: DAB - virker ikke efter oktober måned ?

Indlæg af i-s » 6. feb 2017, 16:58

Play4Fun skrev:Android auto trådløst er da intet problem , det er bare at sætte det til carmode , det eneste kablet gør er at viser billeder på dit anlæg , kan du undvære det så behøver den slet ikke kabel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol
Android Auto starter Automatisk op når den fanger min bils Bluetooth også afspiller jeg musikken fra min telefon via Android Auto på mobilen i carmode , det hele starter og sker automatisk når bilens bluetooth er fanget.
Bruger tunein som virker helt fortræffeligt , slet ingen problemer med udfald.

Kan du så ikke lige linke til hvor der står det er at problem med båndbredden , at Dr og netflix har problemer kommer ikke mig ved når jeg hører radio , så længe masterne kan følge med er der ikke nogle problemer så det er vist noget internt problem de to har med deres båndbredde hvis de har et problem.
Bliver sgu rimelig træt af dig ..... Det er da overhovedet ikke tæt på den samme oplevelse, som når man sætter kabel i .. og så lige LOL :cry: :cry: :cry: :cry: HA HA selv. Idéen er da at man kan betjene det via bilen, ikke at din dumme telefon kan betjene via den - åhhh.. det har man kunnet i mange år. For f..... da ... Nu er det da vist mig der skal spørge dig hvor gammel din bil er ...

At du så ikke forstår det er et problem, det gør ikke at der ikke er et problem. Hvis du tager DR's daglige 2 mio lyttere og flytter dem fra FM/DAB til streaming, så finder du af at DR server skal kunne servere ca. 300 Gbit/s - som de ikke kan. Infrastrukturen er ikke til det - det kommer muligvis, men vi er der altså ikke endnu.

Til sidst kan du selv google hvor mange subscribers en mobilmast kan supportere.
/Søren.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: DAB - virker ikke efter oktober måned ?

Indlæg af Play4Fun » 6. feb 2017, 19:15

i-s skrev:
Play4Fun skrev:Android auto trådløst er da intet problem , det er bare at sætte det til carmode , det eneste kablet gør er at viser billeder på dit anlæg , kan du undvære det så behøver den slet ikke kabel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol
Android Auto starter Automatisk op når den fanger min bils Bluetooth også afspiller jeg musikken fra min telefon via Android Auto på mobilen i carmode , det hele starter og sker automatisk når bilens bluetooth er fanget.
Bruger tunein som virker helt fortræffeligt , slet ingen problemer med udfald.

Kan du så ikke lige linke til hvor der står det er at problem med båndbredden , at Dr og netflix har problemer kommer ikke mig ved når jeg hører radio , så længe masterne kan følge med er der ikke nogle problemer så det er vist noget internt problem de to har med deres båndbredde hvis de har et problem.
Bliver sgu rimelig træt af dig ..... Det er da overhovedet ikke tæt på den samme oplevelse, som når man sætter kabel i .. og så lige LOL :cry: :cry: :cry: :cry: HA HA selv. Idéen er da at man kan betjene det via bilen, ikke at din dumme telefon kan betjene via den - åhhh.. det har man kunnet i mange år. For f..... da ... Nu er det da vist mig der skal spørge dig hvor gammel din bil er ...

At du så ikke forstår det er et problem, det gør ikke at der ikke er et problem. Hvis du tager DR's daglige 2 mio lyttere og flytter dem fra FM/DAB til streaming, så finder du af at DR server skal kunne servere ca. 300 Gbit/s - som de ikke kan. Infrastrukturen er ikke til det - det kommer muligvis, men vi er der altså ikke endnu.

Til sidst kan du selv google hvor mange subscribers en mobilmast kan supportere.
altså en masse ting der bliver slynget ud uden du kan underbygge det , fair nok .
men jeg holder stadig på streaming allerede har overhalet dab og at dab nok snart er på sit højeste inden det dør ud.
at dr ikke kan håndtere båndbredden er jeg ligeglad med da jeg aldrig hører det så det passer mig fint hvis dr lukker og slukker , så kan jeg spare min licens
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"