Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Kim H » 23. maj 2017, 21:02

Jeg har købt en brugt Match PP52DSP og har fået den monteret i bilen sammen med en PP7 subwoofer i reservehjulsbrønden , og den virker sådan set også , men jeg synes ikke lyden er så god som jeg regnede med
Jeg har prøvet at downloade fil fra Helix Match hjemmeside , men synes det er en underlig fil , og når jeg stikker micro sd kortet i forstærkeren sker der ingenting , skal man have en program der kan åbne AF2-filen ?
Jeg har også downloadet DSP software 3.40 , men hvis jeg forbinder forstærker med PC , finder programmet ikke forstærkeren , programmet viser kun noget i Demo
Mon der kan være nogen med kendskab til Match PP52DSP som evt kan sætte den op
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Wartex35 » 23. maj 2017, 21:04

Den skal kodes.

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk

Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Wartex35 » 23. maj 2017, 21:07

Kommer an på hvilken bil du har? Er ret sikker på at her er nogle skønne folk som vil gerne hjælpe med en tilsvarende fil til netop din bil. Har den samme sub og forstærker i min octavia.
Havde prøvet forskellige filer. Men synes den til passat variant passer bedst i min octavia.

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Kim H » 23. maj 2017, 21:31

Wartex35 skrev:Kommer an på hvilken bil du har? Er ret sikker på at her er nogle skønne folk som vil gerne hjælpe med en tilsvarende fil til netop din bil. Har den samme sub og forstærker i min octavia.
Havde prøvet forskellige filer. Men synes den til passat variant passer bedst i min octavia.

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
Hvordan skifter du fil ? når jeg har downloadet en fil og vil gemme filen , er der f.eks winrar logo på filen , jeg kan ikke ligge den ren ind , og sker heller ikke noget når jeg stikker micro sdkortet ind ( den skulle blinke ) Skal det være med power på ?
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Wartex35
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 1. dec 2015, 20:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Wartex35 » 23. maj 2017, 21:43

Du skal have en spec. kortlæser hvor du tilslutter til helixen. Ja, den blinker med et tilsvarende nr. hvilken bil den er. Hvor bo du henne?

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af GranTurismo » 23. maj 2017, 21:59

Wartex35 skrev:Du skal have en spec. kortlæser hvor du tilslutter til helixen. Ja, den blinker med et tilsvarende nr. hvilken bil den er. Hvor bo du henne?

Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk
Hvorfor ikke bare bruge den indbyggede kortlæser?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Kim H » 23. maj 2017, 22:08

Jeg bor i Videbæk og håber ikke det gør noget at bilen er Mercedes C S204
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af GranTurismo » 23. maj 2017, 22:11

Kim H skrev:Jeg bor i Videbæk og håber ikke det gør noget at bilen er Mercedes C S204
Jeg kender ikke lige numrene på Mercedes. Er S204 en stationcar?

Det er i hvert fald den rigtige version af softwaren du har hentet. Har du forstærkeren tændt, når du prøver at connecte til den via USB?

Edit: Her er et link til pp52 som ikke længere er på den nyeste version af hjemmesiden:

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/pp-52dsp.html
Senest rettet af GranTurismo 23. maj 2017, 22:21, rettet i alt 1 gang.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Kim H » 23. maj 2017, 22:21

GranTurismo skrev:
Kim H skrev:Jeg bor i Videbæk og håber ikke det gør noget at bilen er Mercedes C S204
Jeg kender ikke lige numrene på Mercedes. Er S204 en stationcar?

Det er i hvert fald den rigtige version af softwaren du har hentet. Har du forstærkeren tændt, når du prøver at connecte til den via USB?
Ja en MB C220 CDI S204 er en stationcar og bilen er fra 2012
Nej det har jeg ikke prøvet , jeg satte bare forstærkeren afmonteret til Computeren , med hensyn til filen når jeg har hentet den , så kan man vælge åbne fil med og der stod der programmet Utorrent , men jeg valgte at gemme fil, og der stod Utorrent logoet før navnet på filen , kan det være en fejl ?
Har du prøvet at gemme en fil fra Helix Match
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af GranTurismo » 23. maj 2017, 22:25

Nej jeg fik Carsound til at justere mit. Det spiller fremragende. De påstår at man kan få det til at spille meget bedre ved at justere det (hvis man har evnerne til det) end med standardfilerne som man downloader.

Jeg kan godt prøve at guide dig igennem softwaren. Det kræver at du sætter dig ud i bilen og kobler en bærbar til forstærkeren via USB når du skal overføre setuppet. Så kan man løbende lave ændringer og uploade et setup indtil man er tilfreds.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Kim H » 24. maj 2017, 04:48

GranTurismo skrev:Nej jeg fik Carsound til at justere mit. Det spiller fremragende. De påstår at man kan få det til at spille meget bedre ved at justere det (hvis man har evnerne til det) end med standardfilerne som man downloader.

Jeg kan godt prøve at guide dig igennem softwaren. Det kræver at du sætter dig ud i bilen og kobler en bærbar til forstærkeren via USB når du skal overføre setuppet. Så kan man løbende lave ændringer og uploade et setup indtil man er tilfreds.
Det kan jo være en mulighed , jeg vil prøve at sætte den bærbare til når jeg kommer hjem fra arbejde i dag , så må jeg se om jeg får brug for hjælp senere
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af GranTurismo » 24. maj 2017, 09:42

1. Vælg den rigtige forstærker og tryk start
2. Gå til DCM og vælg 4 kanaler og den rigtige sub. Tryk Apply. Slå evt. power save fra.
3. Gå til Main og sæt delefrekvenser for kanalerne.
- Vælg en Lowpass på Sub omkring 80-90 Hz (kommer den over 100 kan man retningsbestemme sub'en).
- Med de røde krydser kan du parre de to forreste og de to bageste, så du ikke skal indstille dem separat.
- Vælg Highpass på de øvrige som matcher (så der ikke er et dyk eller top på sumkurven, eksempelvis 87 Lowpass på Sub og 108 Highpass på resten)
- Tilpas Gain så lydniveauet passer på de øvrige kanaler i forhold til sub'en
- Gå til Time. Vælg Graph. Tilpas bredde og afstanden mellem for og bag. Placer sub'en. Placer den røde prik hvor lyden skal være perfekt (typisk ved førersædet).
- Lyt efter om der er nogle frekvenser som "stikker af" og tilpas på Equalizer i Main.
- Husk at gemme!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af Kim H » 24. maj 2017, 19:33

Jeg tror det lykkedes mig at installere den bilspecifike setup , synes det lyder meget bedre nu , ikke så meget brummebas som før
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Match PP52DSP nogen der har kendskab til den ?

Indlæg af GranTurismo » 25. maj 2017, 10:13

Kim H skrev:Jeg tror det lykkedes mig at installere den bilspecifike setup , synes det lyder meget bedre nu , ikke så meget brummebas som før
Super. Hvis du har tid og lyst en dag, så kan du jo prøve at lege med softwaren og se om du selv kan få det til at spille endnu bedre.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"