Helix Plug & Play forvrænger?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
TomS64
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jan 2016, 17:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Helix Plug & Play forvrænger?

Indlæg af TomS64 » 11. jun 2017, 19:47

Hej

Jeg har monteret en Helix Plug & Play system i min Golf SV (2017) - men lyden er desværre ikke optimalt. Jeg har indkøbt en programmeringsenhed og programmeret Helix til den rigtige bil, så det er ikke det. Det virker som at dørene spiller for meget med (bas), det lyder og se ud til at den øverste højtaler (diskant) får for meget bas med så pappet nærmest er på vej ud. Faktisk kan en telefon samtale indimellem lyder ligeså forvrænget som musik. Radioen er en DM MIB II

Ideer?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5575
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 319 times
Been thanked: 368 times

Re: Helix Plug & Play forvrænger?

Indlæg af GranTurismo » 12. jun 2017, 13:19

Det kunne godt lyde som om de elektroniske delefiltre ikke gør deres arbejde. Har du prøvet indstillinger til andre biler, for at udelukke om det er filen eller Helix'en det er galt med? Prøv f.eks. til en Passat Variant.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

TomS64
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27. jan 2016, 17:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Helix Plug & Play forvrænger?

Indlæg af TomS64 » 12. jun 2017, 19:13

Jeg har eksperimenteret lidt (nu med lidt syngende ører)... Prøvede Passat (kode 85) ikke den store forskel, men faktisk Tiguan (kode 19) er den der helt klart giver den bedste indstilling lige nu - problemet ikke rigtigt hørebar i normal lyttestyrker.
På et engelsk forum fandt jeg at jeg åbenbart ikke er den eneste med dette eller et tilsvarende problem. Her mener de at det noget nyere software i radioen som gør det (kan nu ikke helt se forbindelse). Tiguan (kode 19) er en version 2.0... måske det har noget at sige.
Btw problemet høres bedst på numre som Pink Floyd "money", PSY gangnam style eller Katie Melua "What a Wonderful World".

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"