Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Indlæg af LKCHR » 13. jul 2017, 11:12

Hej
når jeg spiller musik fra spotify i android auto på min bolero, så er lyden klart dårligere, end hvis jeg spiller via bluetooth og boleroens medieafspiller.
Det er jo lidt mærkeligt, for skulle der endelig være forskel så skulle man jo tro at lyden via kabel (usb) skulle være bedre end via bt?
Jeg har uden held prøvet at rode med indstillinger i både spotify, android auto og boleroen. Jeg kan se, at der er andre på nettet der klager over samme problem, men med andre kombinationer af telefon og enhed i bilen. Så mistanken retter sig mod android auto......
Nogle der har samme erfaring - og måske en løsning ;-?
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

JBK
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 17. sep 2014, 17:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Indlæg af JBK » 13. jul 2017, 11:52

Kan man indstille kvaliteten af musikken nogen steder når den er sluttet til radioen ?

Inde i Spotify kan man jo normalt vælge hvilken kvalitet man vil have musikken i

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Indlæg af kGlerup » 13. jul 2017, 14:26

Det er tilsyneladende fordi telefonen går i "opladningstilstand" når den bliver koblet til USB
Første hit på Google når man søger på "Android Auto Sound quality": https://support.google.com/androidauto/ ... Hkc/?hl=en
Prøv den foreslåede løsning med at aktivere MTP mens telefonen er koblet til i bilen, det lyder lovende.

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Indlæg af LKCHR » 13. jul 2017, 18:24

JBK skrev:Kan man indstille kvaliteten af musikken nogen steder når den er sluttet til radioen ?

Inde i Spotify kan man jo normalt vælge hvilken kvalitet man vil have musikken i
Jep, men den står allerede på "extreme" :D Og som skrevet, så lyder musikken fint fra Spotify, når jeg sender den til Boleroen via bluetooth.
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Indlæg af LKCHR » 13. jul 2017, 18:26

kGlerup skrev:Det er tilsyneladende fordi telefonen går i "opladningstilstand" når den bliver koblet til USB
Første hit på Google når man søger på "Android Auto Sound quality": https://support.google.com/androidauto/ ... Hkc/?hl=en
Prøv den foreslåede løsning med at aktivere MTP mens telefonen er koblet til i bilen, det lyder lovende.
Den har jeg også set, i min søgen efter løsninger. Men min telefon står desværre allerede på MTP.
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Indlæg af kGlerup » 13. jul 2017, 19:07

LKCHR skrev:
kGlerup skrev:Det er tilsyneladende fordi telefonen går i "opladningstilstand" når den bliver koblet til USB
Første hit på Google når man søger på "Android Auto Sound quality": https://support.google.com/androidauto/ ... Hkc/?hl=en
Prøv den foreslåede løsning med at aktivere MTP mens telefonen er koblet til i bilen, det lyder lovende.
Den har jeg også set, i min søgen efter løsninger. Men min telefon står desværre allerede på MTP.
Pokkers...

Lund_A
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 27. feb 2010, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vestjylland - Ulfborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Dårlig(ere) Lyd I Bolero Med Android Auto

Indlæg af Lund_A » 16. jul 2017, 16:23

Har samme problem i min Passat B8, når jeg kører lyden over Android Auto, og det er lige meget om det er spotyfi eller radio via Anroid Auto, så bliver lyden væstenlig ringere også.
Men kører jeg gennem Bluetooht så er der ingen problemer..

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"