DAB siderudeantenne i Passat 3C5

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
dergolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. dec 2008, 21:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

DAB siderudeantenne i Passat 3C5

Indlæg af dergolf » 27. jul 2017, 17:48

Jeg fik en PM på et projekt jeg afsluttede sidste/forrige år. Jeg kan ligeså godt uddele guldkornene.

Monteret af DAB antenne(forstærker) mm.

Jeg anvendte en 5G6 035 577 B forstærker som bliver monteret ved venstre C søjle på min Passat 3C5. Der sidder en FM forstærker i forvejen. Den fjernes. Pas på det lille stik i toppen. Det skal bruges til at forbinde sideruden tråde til DAB forstærkeren.

Den havde en metalclips som skulle fiksere den i en slids i karrosseriet. Slidsen var der ikke. Den lavede jeg selv. 3 bor huller 4 mm tæt ved hinanden og en fil klarede opgaven.

I den anden ende var der monteret en skrue i forstærkeren. Den fjernede jeg og erstattede den med en selvskærende skrue i karrosseriet.

Derudover købte jeg 5m fakra kabel forlænger kina kvalitet med hun stik i begge ender. Man kan godt få en bedre kvalitet hos orig vw. til ca 400kr.

Og så købte jeg en fakra dobbelstik 6Q0 035 608 K til montere FM og DAB ledningen. Den eksisterende samt den nye DAB ledning installeres her. Vent med at låse dobbelstikket indtil det hele virker. Det kan være de to ledninger skal byttes rundt i stikket.

Dab forlængerledningen er trukket under himlen og ned ved A søjlen hen til radioen....

Hilsen Michael

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"