Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Donnib » 26. okt 2017, 10:08

Hej,
Jeg er ikke imponeret af lyden der kommer fra min Discover Media sammen med den standard løsning der er i bilen. Hvad findes der af løsninger man kan lave ?

- Bedre højtalere ? Er det bare at skifte til samme størrelse, er det nemt ?
- Kan der monteres en forstærker og installere en sub ergo er der line out på Discover Media ?

Udover overstående så er jeg interesseret om det er lige til at installere trådløs opladning til en Discover Media i så fald hvad er nummeret på den del jeg skal bruge ?

/donnib

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 26. okt 2017, 12:27

Der er ikke linieudgang, så man skal ud i en løsning med en high-level adapter og en plug&play løsning.

Det kan f.eks. være Helix'en som VW sælger. Alternativt laver Audiiotec Fischer (som producerer Helix'en) deres egne plug&play modeller. Jeg har selv PP82DSP med en PP10E-D sub.

De originale højttalere spiller faktisk ganske godt, når der kommer en bedre forstærker på. Og alternativt laver Audiotec også upgrade højttalere.

Jeg har købt og fået mit monteret og justeret ved Carsound i Odense.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... anguage=en
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

vwcaddy
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af vwcaddy » 26. okt 2017, 12:35

BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Donnib » 26. okt 2017, 12:44

GranTurismo skrev:Der er ikke linieudgang, så man skal ud i en løsning med en high-level adapter og en plug&play løsning.

Det kan f.eks. være Helix'en som VW sælger. Alternativt laver Audiiotec Fischer (som producerer Helix'en) deres egne plug&play modeller. Jeg har selv PP82DSP med en PP10E-D sub.

De originale højttalere spiller faktisk ganske godt, når der kommer en bedre forstærker på. Og alternativt laver Audiotec også upgrade højttalere.

Jeg har købt og fået mit monteret og justeret ved Carsound i Odense.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... anguage=en
Hvad er en high level adaptor ? Tager den udgangen af højtalerne fra radioen og laver det om til Line Out hvis ja er det godt ? Ummidelbart lyder det ikke godt.
vwcaddy skrev:Evt. en Helix Subwoofer?

https://www.hahn-onlineshop.de/zubehoer ... 9b/a-6217/
Er overstående det som @GranTurismo nævner som den originale Helix sub ? Har sådan også en forstærker eller hvad ligger der lige præcis i denne kasse og hvordan forbindes den ? Er der allerede et kabel til den eller skal der trækkes kabler til head unit ?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 26. okt 2017, 15:35

Donnib skrev:
GranTurismo skrev:Der er ikke linieudgang, så man skal ud i en løsning med en high-level adapter og en plug&play løsning.

Det kan f.eks. være Helix'en som VW sælger. Alternativt laver Audiiotec Fischer (som producerer Helix'en) deres egne plug&play modeller. Jeg har selv PP82DSP med en PP10E-D sub.

De originale højttalere spiller faktisk ganske godt, når der kommer en bedre forstærker på. Og alternativt laver Audiotec også upgrade højttalere.

Jeg har købt og fået mit monteret og justeret ved Carsound i Odense.

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/m ... anguage=en
Hvad er en high level adaptor ? Tager den udgangen af højtalerne fra radioen og laver det om til Line Out hvis ja er det godt ? Ummidelbart lyder det ikke godt.
vwcaddy skrev:Evt. en Helix Subwoofer?

https://www.hahn-onlineshop.de/zubehoer ... 9b/a-6217/
Er overstående det som @GranTurismo nævner som den originale Helix sub ? Har sådan også en forstærker eller hvad ligger der lige præcis i denne kasse og hvordan forbindes den ? Er der allerede et kabel til den eller skal der trækkes kabler til head unit ?
Det er den eneste mulighed du har, medmindre du skifter radioen. Det spiller faktisk ganske godt, selvom det er effektudgangene på radioen som bliver lavet om til udgange.

Ja Helix'en har 4*35W til dørene og 160W til sub'en. Samme specs som de helt små i Match serien. Den største forskel er at man ikke kan justere DSP'en på Helix og man kan ikke tilslutte ekstraudstyr. På Helix kan man kun upoade en færdiglavet profil til de enkelte biler - og man skal bruge en dongle, da Helix ikke har kortlæser.

Min PP82DSP laver 4*55W + 280W til sub'en.

Den adapter du skal bruge til Match forstærkerne hedder PP-AC92B.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Donnib » 26. okt 2017, 15:39

Cool hvad måtte du slippe for det? Er det også en 8 du har?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 26. okt 2017, 16:18

Donnib skrev:Cool hvad måtte du slippe for det? Er det også en 8 du har?
Jeg købte da de havde fødselsdagstilbud. Jeg gav svjh ca. 8500,- incl. montering og justering.

Det er en Polo 6C jeg har. Den store sub fylder det meste af bagagerummet... men for satan den er ond. Den kan godt massere hårrødderne... Mindre kan nok godt dække de flestes behov, f.eks. den med en 8" eller den til reservehjulsbrønden med to 6½". Men jeg har ikke fortrudt. Det er ikke værre end at jeg bare lige kan klikke sub'en af stikket og efterlade den hjemme, hvis jeg skal fylde bagagerummet helt op.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Donnib » 27. okt 2017, 12:35

Jeg ved ikke om de der 6" er nok men kunne man proppe en 10" ned hvor reservedækket er så var det noget andet. Jeg kan forstår du har taget 5 kanal udgaven. Jeg kan se de laver forstærker med 8 kanaler, hvordan ved man hvor mange kanaler der er behov for ? Jeg mener der er jo højtalere i alle 4 døre samt diskanterne samt subben så det er vel reelt kun 5 kanaler man har behov for ik ? Jeg er ikke helt sikker på med monteringen. Er der stik i baggagerummet ? Hvis ja er det der man monterer PP-AC92B eller skal radioen skilles ad og mentere denne stik derefter skal der trækkes kabler ?

Jeg tænkte præcis på det samme med subben om man kunne tage den ud når man skulle bruge pladsen. Er der velkro under den eller hvordan sørger du for den ikke kører rundt bag i ?
Får du noget ud af lyden uden suben altså på de alm højtalere ?

/donnib

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 27. okt 2017, 22:35

Donnib skrev:Jeg ved ikke om de der 6" er nok men kunne man proppe en 10" ned hvor reservedækket er så var det noget andet. Jeg kan forstår du har taget 5 kanal udgaven. Jeg kan se de laver forstærker med 8 kanaler, hvordan ved man hvor mange kanaler der er behov for ? Jeg mener der er jo højtalere i alle 4 døre samt diskanterne samt subben så det er vel reelt kun 5 kanaler man har behov for ik ? Jeg er ikke helt sikker på med monteringen. Er der stik i baggagerummet ? Hvis ja er det der man monterer PP-AC92B eller skal radioen skilles ad og mentere denne stik derefter skal der trækkes kabler ?

Jeg tænkte præcis på det samme med subben om man kunne tage den ud når man skulle bruge pladsen. Er der velkro under den eller hvordan sørger du for den ikke kører rundt bag i ?
Får du noget ud af lyden uden suben altså på de alm højtalere ?

/donnib
Det er en 8 kanals jeg har. Men der er 4 kanaler i bilen (de 4 døre incl. diskanterne) og dertil kommer så subwooferen. Så inde i DSP-programmet sætter man den op til 5 kanals. Så får subwooferen de 4 kanaler, 280W i 2 ohm. Dørene får 4*55W i 4 ohm.

Y-kablet skal monteres bagpå head unit. Dertil forbinder man forstærker og tilslutter subwooferkabel. Min forstærker er gemt i instrumentbordet bag skærmen til head unit, så det er kun subwooferkabler som er trukket til bagagerummet. Vær opmærksom på at den store forstærker skal have strøm fra batteriet. De mindre modeller får bare fra head unit.

Højttalerne kan stadig spille, når sub'en er afmonteret. Men man mangler lidt bund - også i forhold til originalt... medmindre man retter i DSP'en så de får fuldt signal som originalt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lynge1974 » 28. okt 2017, 08:53

Hvor bor du? Har en B8 med Helix pp-50 og reservehjul sub

Ellers er der http://gladen-autohifi.de/Shop/subframe/index.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Donnib » 28. okt 2017, 11:44

Lynge1974 skrev:Hvor bor du? Har en B8 med Helix pp-50 og reservehjul sub

Ellers er der http://gladen-autohifi.de/Shop/subframe/index.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg bor i herlev, sjælland. Hvad havde du i tankerne?

Kasserne ser spændende ud.

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lynge1974 » 28. okt 2017, 11:58

Donnib skrev:
Lynge1974 skrev:Hvor bor du? Har en B8 med Helix pp-50 og reservehjul sub

Ellers er der http://gladen-autohifi.de/Shop/subframe/index.html


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg bor i herlev, sjælland. Hvad havde du i tankerne?

Kasserne ser spændende ud.
Hvis du ville lytte, og se ;)

Mit er helt skjult installeret. Og bas er der nok af vil jeg mene.

Prøv lige på din standart anlæg at "fade" lyden fremad i bilen. Mit spiller klart bedre, når bagdørene ikke spiller (ret) meget med.
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Lund_A
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 27. feb 2010, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vestjylland - Ulfborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lund_A » 28. okt 2017, 19:14

Jeg har også en B8'er, og fik monteret anlæg ved Carsound i Odense.

Fik Match PP82DSP forstæker i, fik Match MS 62CVW.1 højtaler i for og bagdøre, og Match PP7S-D - 2x6.5" Subwoofer i hjulbrønden. Det spiller nu ret godt.. :)

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Donnib » 29. okt 2017, 13:39

Lund_A skrev:Jeg har også en B8'er, og fik monteret anlæg ved Carsound i Odense.

Fik Match PP82DSP forstæker i, fik Match MS 62CVW.1 højtaler i for og bagdøre, og Match PP7S-D - 2x6.5" Subwoofer i hjulbrønden. Det spiller nu ret godt.. :)
Ja det lyder som en god løsning, noget lignende bruger @Granturismo også. Hvad måtte du slippe for det ?

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Donnib » 29. okt 2017, 13:43

GranTurismo skrev: Det er en 8 kanals jeg har. Men der er 4 kanaler i bilen (de 4 døre incl. diskanterne) og dertil kommer så subwooferen. Så inde i DSP-programmet sætter man den op til 5 kanals. Så får subwooferen de 4 kanaler, 280W i 2 ohm. Dørene får 4*55W i 4 ohm.

Y-kablet skal monteres bagpå head unit. Dertil forbinder man forstærker og tilslutter subwooferkabel. Min forstærker er gemt i instrumentbordet bag skærmen til head unit, så det er kun subwooferkabler som er trukket til bagagerummet. Vær opmærksom på at den store forstærker skal have strøm fra batteriet. De mindre modeller får bare fra head unit.

Højttalerne kan stadig spille, når sub'en er afmonteret. Men man mangler lidt bund - også i forhold til originalt... medmindre man retter i DSP'en så de får fuldt signal som originalt.
Er den så lille så den kan være bag unitten ? Har du selv lagt den ind eller lagde carsound den ind ? Når du siger den store er din så det, jeg mener har du trukket separat strøm til det ? Kan man skifte på en nem måde (eventuelt med en app eller knap) mellem en dsp filter som har et sub og et som ikke har det ?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 30. okt 2017, 02:05

Donnib skrev:
GranTurismo skrev: Det er en 8 kanals jeg har. Men der er 4 kanaler i bilen (de 4 døre incl. diskanterne) og dertil kommer så subwooferen. Så inde i DSP-programmet sætter man den op til 5 kanals. Så får subwooferen de 4 kanaler, 280W i 2 ohm. Dørene får 4*55W i 4 ohm.

Y-kablet skal monteres bagpå head unit. Dertil forbinder man forstærker og tilslutter subwooferkabel. Min forstærker er gemt i instrumentbordet bag skærmen til head unit, så det er kun subwooferkabler som er trukket til bagagerummet. Vær opmærksom på at den store forstærker skal have strøm fra batteriet. De mindre modeller får bare fra head unit.

Højttalerne kan stadig spille, når sub'en er afmonteret. Men man mangler lidt bund - også i forhold til originalt... medmindre man retter i DSP'en så de får fuldt signal som originalt.
Er den så lille så den kan være bag unitten ? Har du selv lagt den ind eller lagde carsound den ind ? Når du siger den store er din så det, jeg mener har du trukket separat strøm til det ? Kan man skifte på en nem måde (eventuelt med en app eller knap) mellem en dsp filter som har et sub og et som ikke har det ?
Ja den er ikke så stor til trods for at den yder 500W. Det er samme forstærker som Lund_A har. Min er placeret bagved skærmen - head unit sidder lige som din i handskerummet.

Jeg har fået Carsound til det hele, de har både monteret, trukket strøm fra motorrum og justeret DSP'en.

Der er tre måder du kan ændre mellem lydprofiler. Den ene er at uploade et andet via SD-kortet. Den anden er at tilslutte en bærbar til forstærkerens USB og ændre den aktuelle lydindstilling.

Den super fede løsning er at købe fjernbetjeningen med touchskærm. Den har memory til 20 forskellige lydprofiler. Så kan man lave en der gør lyden ideel på førersædet, en der gør lyden ideel på passagersædet, en der er tilpasset nedrullede vinduer, en der er tilpasset åbne døre og bagklap, en der er tilpasset til Jazz, en der er tilpasset rock osv. osv. Og man kan skifte mellem dem blot ved tryk på skærmen.

http://www.audiotec-fischer.de/match/pr ... ector.html
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Lund_A
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 27. feb 2010, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vestjylland - Ulfborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lund_A » 31. okt 2017, 14:13

Donnib skrev:
Lund_A skrev:Jeg har også en B8'er, og fik monteret anlæg ved Carsound i Odense.

Fik Match PP82DSP forstæker i, fik Match MS 62CVW.1 højtaler i for og bagdøre, og Match PP7S-D - 2x6.5" Subwoofer i hjulbrønden. Det spiller nu ret godt.. :)
Ja det lyder som en god løsning, noget lignende bruger @Granturismo også. Hvad måtte du slippe for det ?
Jeps.. Forhørte mig også ved ham inden jeg bestilte.. :)
Med det hele, ledning, lyddæmper, montering, så røg det i 18.000.. :)

Lund_A
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 27. feb 2010, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vestjylland - Ulfborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lund_A » 31. okt 2017, 14:18

Donnib skrev:
GranTurismo skrev: Det er en 8 kanals jeg har. Men der er 4 kanaler i bilen (de 4 døre incl. diskanterne) og dertil kommer så subwooferen. Så inde i DSP-programmet sætter man den op til 5 kanals. Så får subwooferen de 4 kanaler, 280W i 2 ohm. Dørene får 4*55W i 4 ohm.

Y-kablet skal monteres bagpå head unit. Dertil forbinder man forstærker og tilslutter subwooferkabel. Min forstærker er gemt i instrumentbordet bag skærmen til head unit, så det er kun subwooferkabler som er trukket til bagagerummet. Vær opmærksom på at den store forstærker skal have strøm fra batteriet. De mindre modeller får bare fra head unit.

Højttalerne kan stadig spille, når sub'en er afmonteret. Men man mangler lidt bund - også i forhold til originalt... medmindre man retter i DSP'en så de får fuldt signal som originalt.
Er den så lille så den kan være bag unitten ? Har du selv lagt den ind eller lagde carsound den ind ? Når du siger den store er din så det, jeg mener har du trukket separat strøm til det ? Kan man skifte på en nem måde (eventuelt med en app eller knap) mellem en dsp filter som har et sub og et som ikke har det ?

Min ligger bare under passager sædet, fylder ikke meget, så man ser den ikke.
Carsound monterede også det hele.
Fik så deres setup tilsendt med mail, så hvis jeg ændrer på computeren, så har jeg originalen til at ligge.

Lund_A
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 27. feb 2010, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vestjylland - Ulfborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lund_A » 31. okt 2017, 14:19

GranTurismo skrev:
Donnib skrev:
GranTurismo skrev: Det er en 8 kanals jeg har. Men der er 4 kanaler i bilen (de 4 døre incl. diskanterne) og dertil kommer så subwooferen. Så inde i DSP-programmet sætter man den op til 5 kanals. Så får subwooferen de 4 kanaler, 280W i 2 ohm. Dørene får 4*55W i 4 ohm.

Y-kablet skal monteres bagpå head unit. Dertil forbinder man forstærker og tilslutter subwooferkabel. Min forstærker er gemt i instrumentbordet bag skærmen til head unit, så det er kun subwooferkabler som er trukket til bagagerummet. Vær opmærksom på at den store forstærker skal have strøm fra batteriet. De mindre modeller får bare fra head unit.

Højttalerne kan stadig spille, når sub'en er afmonteret. Men man mangler lidt bund - også i forhold til originalt... medmindre man retter i DSP'en så de får fuldt signal som originalt.
Er den så lille så den kan være bag unitten ? Har du selv lagt den ind eller lagde carsound den ind ? Når du siger den store er din så det, jeg mener har du trukket separat strøm til det ? Kan man skifte på en nem måde (eventuelt med en app eller knap) mellem en dsp filter som har et sub og et som ikke har det ?
Ja den er ikke så stor til trods for at den yder 500W. Det er samme forstærker som Lund_A har. Min er placeret bagved skærmen - head unit sidder lige som din i handskerummet.

Jeg har fået Carsound til det hele, de har både monteret, trukket strøm fra motorrum og justeret DSP'en.

Der er tre måder du kan ændre mellem lydprofiler. Den ene er at uploade et andet via SD-kortet. Den anden er at tilslutte en bærbar til forstærkerens USB og ændre den aktuelle lydindstilling.

Den super fede løsning er at købe fjernbetjeningen med touchskærm. Den har memory til 20 forskellige lydprofiler. Så kan man lave en der gør lyden ideel på førersædet, en der gør lyden ideel på passagersædet, en der er tilpasset nedrullede vinduer, en der er tilpasset åbne døre og bagklap, en der er tilpasset til Jazz, en der er tilpasset rock osv. osv. Og man kan skifte mellem dem blot ved tryk på skærmen.

http://www.audiotec-fischer.de/match/pr ... ector.html

Den der fjernbetjening ser nu ret smart ud..
Har du den?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 31. okt 2017, 18:56

Nej men jeg kunne sgu godt tænke mig den.
Det kræver nok at man selv kan lave nogle forskellige opsætninger, men det kan jeg dog godt. Jeg har også DSP med 8-kanals forstærker hjemme i stuen.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
brusgaard
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Lund_A
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 27. feb 2010, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vestjylland - Ulfborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lund_A » 31. okt 2017, 19:54

GranTurismo skrev:Nej men jeg kunne sgu godt tænke mig den.
Det kræver nok at man selv kan lave nogle forskellige opsætninger, men det kan jeg dog godt. Jeg har også DSP med 8-kanals forstærker hjemme i stuen.
Ja den kunne være lidt gejl at få fat i.. :lol:

Men mht til opsætning, så kan man vel bare gå ud fra den "originale" man har, og så ændre sig ud fra den af?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 31. okt 2017, 20:41

Lund_A skrev:
GranTurismo skrev:Nej men jeg kunne sgu godt tænke mig den.
Det kræver nok at man selv kan lave nogle forskellige opsætninger, men det kan jeg dog godt. Jeg har også DSP med 8-kanals forstærker hjemme i stuen.
Ja den kunne være lidt gejl at få fat i.. :lol:

Men mht til opsætning, så kan man vel bare gå ud fra den "originale" man har, og så ændre sig ud fra den af?
Ja præcis. Meeen det er måske lidt mere kompliceret end det lyder. Det kræver et godt øre eller teknisk indsigt at lave nogle setups som sidder lige i skabet.

Men hvis lyden er justeret til at være optimal på førersædet, så er det forholdsvis nemt at lave et setup til passagersædet. Men skal bare bytte rundt på tidsforskydelserne på hhv. højre og venstre side.

Til opsætninger til hhv. Jazz, rock, klassisk osv. kan man "nøjes" med at justere lidt på equalizeringen på de enkelte kanaler.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Lund_A
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 27. feb 2010, 15:27
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vestjylland - Ulfborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Lund_A » 1. nov 2017, 11:44

GranTurismo skrev:
Lund_A skrev:
GranTurismo skrev:Nej men jeg kunne sgu godt tænke mig den.
Det kræver nok at man selv kan lave nogle forskellige opsætninger, men det kan jeg dog godt. Jeg har også DSP med 8-kanals forstærker hjemme i stuen.
Ja den kunne være lidt gejl at få fat i.. :lol:

Men mht til opsætning, så kan man vel bare gå ud fra den "originale" man har, og så ændre sig ud fra den af?
Ja præcis. Meeen det er måske lidt mere kompliceret end det lyder. Det kræver et godt øre eller teknisk indsigt at lave nogle setups som sidder lige i skabet.

Men hvis lyden er justeret til at være optimal på førersædet, så er det forholdsvis nemt at lave et setup til passagersædet. Men skal bare bytte rundt på tidsforskydelserne på hhv. højre og venstre side.

Til opsætninger til hhv. Jazz, rock, klassisk osv. kan man "nøjes" med at justere lidt på equalizeringen på de enkelte kanaler.
Det rigtig nok..
Dem i Odense har tilbudt og hjælpe med at lave nogle profiler hvis det var.. :D
De vil havde 2500 for den, og evt med monteringsramme til 250.. Bum Bum.. 8-)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 2. nov 2017, 01:10

Nå den er så dyr alligevel... Men det er sgu godt nok en fed upgrade.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Korreborg » 2. nov 2017, 08:17

Altså inden du bruger en formue på forstærker, bum bum mager og nye højtalere, så find en som har en helix monteret. Mener at jeg gav under 3000, monterede selv, og har sku ikke brug for mere larm

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af GranTurismo » 3. nov 2017, 01:25

Korreborg skrev:Altså inden du bruger en formue på forstærker, bum bum mager og nye højtalere, så find en som har en helix monteret. Mener at jeg gav under 3000, monterede selv, og har sku ikke brug for mere larm Billede

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Sådan er folk jo så forskellige. Nogle kan fint leve med standardradioen, nogle kan nøjes med en Helix og andre vil gerne have noget der spiller endnu bedre.

Det er nok ikke anderledes end resten af bilen. Nogle kan fint nøjes med en 1,2 og andre vil gerne have mindst en 2,0. Eller nogle kan sagtens leve med en Comfortline og andre vil gerne betale merprisen for en R-line.

Jeg synes at når man køber en bil til 3-4-500.000 og måske har ofret 10-20.000 ekstra på en større radio, så betyder det sgu ikke så meget i det samlede regnestykke om man giver de sidste 8-10.000 og får det til at spille markant bedre end den lille Helix som "kun" er født med samme størrelse basser som der sidder i dørene.

Der skal være lidt til enhver smag...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Korreborg » 3. nov 2017, 07:27

Jeg siger jo også bare, at inden han bruger 8-10.000. Så var det måske en ide at hører det andet.
Så kunne man bruge de sparede 5000+ på et GTI/GTD rat :D
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 62 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Ozona » 7. aug 2018, 19:46

Er der nogle på sjællan der har opgraderet, så man kan høre deres anlæg? :roll:
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

kosmic
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af kosmic » 14. aug 2018, 20:41

Jeg har ind til videre støjdæmpet hele mit bagagerum, og monteret Helix V Eight Dsp, samt en bas i brønden med 2 stk's 8" gladen extreme.

venter pt på at der kommer andre højtalere til bilen, derefter skal de monteres og støjdæmpes i alle dørene.

Men det er allerede et stort skridt i den rigtige retning. Ser meget frem til nye højtalere og dæmpning.

Det er ikke justeret ind endnu, men det skal justeres 100% når det hele er færdig monteret, via en RTA måler.

Vi har en Passat Variant 2018.
2018 Passat B8 variant highline 1.4 TSI DSG7

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 62 times

Re: Bedre lyd i Passat B8, hvilke muligheder er der ?

Indlæg af Ozona » 30. sep 2018, 08:29

Nu har jeg gennemtravlet denne tråd, og kan sgu ikke rigtig blive klog på den den rigtige løsning, måske folk kan udpensle det for mig her.

Jeg har en B8, synes ikke det kan spille "højt" nok - en sub kan måske gøre det, måske ikke, jeg er lidt i tvivl. Bilen er en leasing bil, så hele bilen skal ikke modificeres fuldstændig, mht, sub, skal den kunne ligge i hjulbrøn eller under sæddet.
Jeg vil ikke skifte min headunit (det giver jo sig selv på dette forum)

På Carosund kan jeg finde nogle forskellige løsninger LINK men kan ikke gennemskue hvad der vil være bedst/rigtigst

Vil ofre max 5000! HIT ME!
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"