Radio 100 på DAB kun i venstre højttaler?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Radio 100 på DAB kun i venstre højttaler?

Indlæg af thg » 8. nov 2017, 08:15

For et par uger siden oplevede jeg at Radio 100 på DAB i min Golf 7 pludselig kun spillede i venstre højttaler og meget, meget svagt i højre. Efter ca. 10 min. kørsel, var højre side dog tilbage igen på normalt niveau. I de ca. 10 min. prøvede jeg en masse andre DAB kanaler og de fungere fint i både venstre og højre side, så det var kun Radio 100 der gav problemet.

Igår opstod samme problem så igen, og kun på Radio 100 på DAB, men denne gang går problemet ikke væk.

Hvad siger I andre med DAB radio, spiller jeres Radio 100 fint i både højre og venstre side og er der evt. nogen der har et forslag til problemet (tænker jo det er en fejl på nettet og intet har med bilen at gøre, for så skulle man også tro at fejlen var der på andre DAB kanaler)?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 550 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Radio 100 på DAB kun i venstre højttaler?

Indlæg af i-s » 8. nov 2017, 13:39

thg skrev:For et par uger siden oplevede jeg at Radio 100 på DAB i min Golf 7 pludselig kun spillede i venstre højttaler og meget, meget svagt i højre. Efter ca. 10 min. kørsel, var højre side dog tilbage igen på normalt niveau. I de ca. 10 min. prøvede jeg en masse andre DAB kanaler og de fungere fint i både venstre og højre side, så det var kun Radio 100 der gav problemet.

Igår opstod samme problem så igen, og kun på Radio 100 på DAB, men denne gang går problemet ikke væk.

Hvad siger I andre med DAB radio, spiller jeres Radio 100 fint i både højre og venstre side og er der evt. nogen der har et forslag til problemet (tænker jo det er en fejl på nettet og intet har med bilen at gøre, for så skulle man også tro at fejlen var der på andre DAB kanaler)?
På hvilket tidspunkt ? - Jeg hørte radio100 i går morges og eftermiddag uden nogen problemer. - Det kan måske være geografisk afhængig også ...
/Søren.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Radio 100 på DAB kun i venstre højttaler?

Indlæg af thg » 8. nov 2017, 13:41

i-s skrev:
thg skrev:For et par uger siden oplevede jeg at Radio 100 på DAB i min Golf 7 pludselig kun spillede i venstre højttaler og meget, meget svagt i højre. Efter ca. 10 min. kørsel, var højre side dog tilbage igen på normalt niveau. I de ca. 10 min. prøvede jeg en masse andre DAB kanaler og de fungere fint i både venstre og højre side, så det var kun Radio 100 der gav problemet.

Igår opstod samme problem så igen, og kun på Radio 100 på DAB, men denne gang går problemet ikke væk.

Hvad siger I andre med DAB radio, spiller jeres Radio 100 fint i både højre og venstre side og er der evt. nogen der har et forslag til problemet (tænker jo det er en fejl på nettet og intet har med bilen at gøre, for så skulle man også tro at fejlen var der på andre DAB kanaler)?
På hvilket tidspunkt ? - Jeg hørte radio100 i går morges og eftermiddag uden nogen problemer. - Det kan måske være geografisk afhængig også ...

Fra igår morges af og så var det faktisk væk her til middag idag (problemet var der også imorges). Meget mærkeligt...
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Thorr
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2014, 09:55
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Alsønderup
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Radio 100 på DAB kun i venstre højttaler?

Indlæg af Thorr » 11. dec 2017, 20:11

Hvis det kun er en fejl på Radio 100, og alle øvrige kanaler fungerer som de skal, så vil mit bedste gæt være, at fejlen ligger et andet sted - dvs, hos radiostationen eller hos gatekeeperen (dvs, det selskab som driver radiosenderne). Og hvis fejlen ligger der, kan den sagtens optræde lokalt, og ikke nødvendigvis over hele landet. Kunne være interessant, hvis du skrev til dem på radio 100 - jeg tror ikke de har nogen idé om, at deres ene kanal falder ud i ny og næ.

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"