Seat Leon - radio død? touchscreen og knapper virker ikke

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Seat Leon - radio død? touchscreen og knapper virker ikke

Indlæg af aaroe » 19. feb 2018, 08:20

Hej,

Min Seat Leon 5F har lige været forbi et værksted, for at få omlakeret bagkofangeren, efter en mindre skade. I den forbindelse er bilen blevet rengjort indvendigt og udvendigt.

Jeg afhentede bilen igår eftermiddags og på vej hjem lagde jeg mærke til at touch-skærmen opfangede tryk der ikke var foretaget + at "Confirmation tone" var slået til igen, som jeg ellers har slået fra. Ligeledes reagerede skærmen ikke på tryk i midten, men kun langs kanterne. Jeg havde travlt så fik ikke prøvet mere af.

Her til morgen virkede touchscreen'en overhovedet ikke, men nu virkede knapperne omkring skærmen heller ikke :cry: det er kun dreje knapperne der fungere, og radioen spiller den kanal den nu en gang står på. På rattet, virker "Mute, næste og forrige" heller ikke, volume knappen virker.

Jeg mistænker at værkstedet i forbindelse med omlarkeringen måske har skulle aktivere bagsensorne igen?
Eller at der ved rengøringen er blevet sprøjet kabine rens på/i radioen også (hele kabinen var vasket af).


Inden jeg ringer til værkstedet, kunne jeg godt tænke mig at høre, om der findes en måde at "restarte/resette" radioen på?

Jeg kender ikke model navnet på radioen, men her er et billede af den :)
Vedhæftede filer
radio.PNG
radio.PNG (919.19 KiB) Vist 673 gange

Rune_B
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. apr 2015, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Seat Leon - radio død? touchscreen og knapper virker ikke

Indlæg af Rune_B » 19. feb 2018, 08:34

Hvis du holder de to drejeknapper inde tvinger du en genstart. Det kunne også lyde som om den har stået uden batteri. Var radioen helt nulstillet?

Tænker de skal have hældt pænt meget rens i radioen for at smadre den.
Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10

aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Seat Leon - radio død? touchscreen og knapper virker ikke

Indlæg af aaroe » 19. feb 2018, 08:40

Rune_B skrev:
19. feb 2018, 08:34
Hvis du holder de to drejeknapper inde tvinger du en genstart. Det kunne også lyde som om den har stået uden batteri. Var radioen helt nulstillet?

Tænker de skal have hældt pænt meget rens i radioen for at smadre den.
Det må jeg lige prøve!
Nej, den havde stadigvæk mine "favorit" kanaler og kunne forbinde til min telefon som før. Men der har nok være nogle inde på den, for "Confirmation tone" var aktiveret og det var nok det første jeg slog fra da jeg fik bilen for 4 år siden :lol:

aaroe
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17. mar 2013, 18:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Seat Leon - radio død? touchscreen og knapper virker ikke

Indlæg af aaroe » 19. feb 2018, 08:48

Nu virker det til at alt fungere som det skal igen. Prøvede med en genstart af radioen og da den genstartede gav det et lille "knald" fra højtalerne. Da den startede op igen, virker knapper og touchscreen igen.

Tak for hjælpen :D

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"