Er det muligt at opgradere bilens lyd med en subwoofer, eksempelvis Helix?
Jeg synes at have set hos VW Ålborg, at for ca. 5k kan et Helix subwoofer system eftermonteres i reservehjulsbrønden.
https://www.hahn-onlineshop.de/item/ima ... je-lpr.jpg
http://www.au2sound.dk/images/000051419 ... %202-p.png
Gubs
EDIT 28.08.19
Jeg har fået Helix systemet eftermonteret hos Tim, Cartrends Ålborg (Hjallerup).
Der er en VERDEN til forskel.
Der er MEGET mere dybde i lyden.
Jeg er noget forbløffet over, hvor meget lyd der kommer fra den enhed.
Jeg er pertentlig med mine ting, også mine biler, som jeg passer rigtig godt på.
Der er ikke en skrue, afdækning eller lignende som sidder forkert, ingen ridser på RNS'en eller lignende, efter den har været forbi Tim.
Det er en fornøjelse, at aflevere sin bil og vide den er i trygge hænder.
Jeg kan kun anbefale Tim, han ved hvad han laver!
Det samme gælder sig for den opgradering med Helix systemet, det er alle pengene værd, efter min mening.
Bil nr. 2 skal også opgraderes med ny lyd, det er HELT sikkert.
Gubs
EDIT 05.08.19
Golf 6 også opgraderet med Helix systemet hos Tim, Cartrends, Aalborg (Hjallerup)
Igen en fornøjelse!
Den ekstra lyd i Golfen er prippen over i'et og et punktum bagefter.
Det er en helt anden bilen at høre musik i - det er saft og kraft i den Golf nu
Hvis i overvejer om det Helix systemet er noget værd, så ja...... JA.
Fik samtidig opgraderet mit Fischon håndfri til et originalt bluetooth kit.
Lyden er nu klokkeklar og jeg streamer på livet løs.
Igen thumbs up herfra!
Gubs
EDIT 24.09.19
Jeg har eftermonteret de diskant/mellemtone enheder foran i Touranen. Som det blev nævnt i tråden, giver det alene uden Helix systemet en ekstra god fyldig lyd vs. standard diskant.
Da lyden ændrer sig en del og bliver mere rund/fyldig med den nye mellemtone/diskant enhed, har jeg justeret bassen ned, da den før skulle give lidt ekstra til diskanten, hvilket ikke er nødvendigt nu.
Jeg har lyttet til en del unplugged, dernæst rock og dance for at finde den rigtig indstilling, sådan en god allround indstilling.
Jeg vil anbefale at købe diskant/mellemtone enhederne til foran, det er en lille investering (70 EUR) og lyden bliver bare bedre, selvom man har Helix systemet.
Gubs
EDIT 28.11.19
Efter en rum tid, valgte jeg, at montere de gamle standard diskanter i Touranen igen, da bassen fyldte forholdsvis meget med Passat B8 filen og den manglede lidt modspil fra en skarpere diskant.
Det synes jeg egentlig er en bedre løsning, efter at have kørt med det nogle dage, end dem fra VWs Soundsystem, som dog giver en mere rund og fyldig lyd pga. ekstra mellemtone, men kombinationen med førnævnte B8 fil, synes jeg er bedre alt i alt med standard diskanter.
Højtalerne fra VWs soundsystem er en rigtig fin upgrade til standard anlægget uden Helix.
Gubs
havde en club golf kamerat der har en facelift golf 7 den var leveret med polo indstilling trods den var bestilt på stelnummer og betalt for kodning til golf det blev også noget bedre